Witam
Dzisiaj jechalem trase ok 700 km i jako ze mam LPG dwa razy musialem tankowac. Za kazdym razem po zatankowaniu gazu przy uruchamianiu silnika pojawial sie komunikat o niskim poziomie oleju. PO sprawdzeniu poziomu jaki jest na bagnecie ( dodam ze poziom byl minimalny ) komunikat znikal.
Auto ma 6kkm przebiegu ( mam je ponad 1,5 miesiaca).
Czy to moze byc jakas usterka elekryki czy faktycznie gdzies wcialo mi olej ?
Nowe auto ma prawo brać olej i tyle. Co do kontrolki poziomu to po każdym otwarciu maski komunikat znika na jakiś czas; komputer stwierdza, że sprawdziłeś poziom i decydujesz co dalej ( dolweka czy olewka :twisted: i dalsza jazda ), bo poziom jest na razie tylko niski a nie krytyczny. Dolej oleju do max i jeździj dalej...
w okresie docierania nie stwierdziłem, zwiększonego spożycia oleju i to w dieslach
w O2 przez pierwsze 10kkm lampka zapaliła się 2 lub 3 razy (niepamiętam dokładnie) i wtedy nauczyłem się wozić olej ze sobą w bagażniku ...
w poprzedniej O1 (ASV) sytuacja nie miała miejsca ani razu,
być może taki urok mojego egzemplarza :diabelski_usmiech
Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Jaki olej leje się do OII 1,6 MPI BSE. Autor wątku ma taką, nie 1,9TDI. Ja mam podobną. W instrukcji pisze tylko, że olej ma być zgodny z VW 504, ale nie pisze nic o klasie lepkości. Czy jest to 5W30. Mi też troszeczkę nowe autko bierze olej.
No to i ja się podłączę pod wątek. Moja O2 ma przejechane niecałe 3500 km. Wczoraj zapaliła się kontrolka oleju, na bagnecie blisko minimum, a po wyjechaniu z salonu była połowa. Miły pan z serwisu powiedział, że to normalne, że spoko, nowe auto może brać olej. Dobił mnie informacją, że normy VW przewidują 1 litr/1500 km :shock: . Do tego silnika polecił lać Castrol SLX Long Life.
No to i ja się podłączę pod wątek. Moja O2 ma przejechane niecałe 3500 km. Wczoraj zapaliła się kontrolka oleju, na bagnecie blisko minimum, a po wyjechaniu z salonu była połowa. Miły pan z serwisu powiedział, że to normalne, że spoko, nowe auto może brać olej. Dobił mnie informacją, że normy VW przewidują 1 litr/1500 km :shock: . Do tego silnika polecił lać Castrol SLX Long Life.
Ten olej to zdaje się przy założeniu że mamy ten wydłużony okres między przeglądami czyli QG1. Ja mam póki co 1000km i jeszcze cisza ale chyba trzeba będzie pomyśleć o zakupieniu literka oleju. Z dostępnych 5W30 i spełniających normy VW to zdaje się jak piszesz Castrol SLX Longlife, Castrol EDGE no i chwalony Motul Specyfic.
Jaki olej leje się do OII 1,6 MPI BSE. Autor wątku ma taką, nie 1,9TDI. Ja mam podobną. W instrukcji pisze tylko, że olej ma być zgodny z VW 504, ale nie pisze nic o klasie lepkości. Czy jest to 5W30. Mi też troszeczkę nowe autko bierze olej.
w ASO dolali mi litr Castrola 5W30 - a dlatego taki gdyz wg mechanika - oni nie wiedza co zalewaja w fabryce a taki olej nie powoduje problemow
w ASO dolali mi litr Castrola 5W30 - a dlatego taki gdyz wg mechanika - oni nie wiedza co zalewaja w fabryce a taki olej nie powoduje problemow
..pod maską mam naklejkę/reklamówkę Shell Helix a wraz z instrukcją dostałem kartonik w którym jest wkładka Poradnik Olejowy z olejami Castrola i trudno jednoznacznie stwierdzić co właściwie fabryka wlała choć ta naklejka wskazuje że chyba jest to Shell.
Mam silnik jak w opisie i przeglądy wg komputera (ponoć co ok. 30 tys). Przejachane 3 tys. Mam pytanie, czy ktoś wie jakiej firmy olejem i o jakich parametrach lepkościowych zaleny jest silnik w fabryce. Chodzi mi o to żeby nie mieszać różnych olejów przy dolewce. Podobno takie mieszania nawet najlepszych olejów to nie jest dobry pomysł.
Komentarz