Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

tego jeszcze nie bylo... pomozecie? (nie skoda)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • tego jeszcze nie bylo... pomozecie? (nie skoda)

    haragon, te świece grzewcze to ni innego jak świece żarowe, są 3 szt na wejściu do bloku silnika

    cysterniarz, ja tam daję na max od początku, przynajmniej szyba szybciej odparowuje, nieporozumieniem jest tylko że poniżej 5*C klima się nie włącza

  • #2
    tego jeszcze nie bylo... pomozecie? (nie skoda)

    wstep:
    jakies 1/2 roku temu kupilem w Londynie łódź wyposażoną w 3.0L silnik Mercruisera (1989r) - okazalo sie ze łódź była zalana - głównie komora silnika ->w oleju była woda itp. przywróciłem mechanikę do stanu urzywalnosci (wymiana oleju, oczyszczenie układu dolotowego, gaznika itp.) oczyściłem rozrusznik, wymieniłem świece itp. ale okazalo sie ze walniety jest komputer/modół sterujący (brak iskry).

    problem:
    Po naprawie modułu udało się odpalić łódź/silnik - dalem mu pochodzic na wolnych obrotach jakies 15min czasu aby sie troszke rozruszał po czym zgasilem i maiłem duże problemy z ponownym odpaleniem - odpalal tylko na pełnym gazie po ok 5 min probach uruchamiania. Za to o dziwo gdy ostygł odpalił od 1 strzała... sytuacja powtórzyła się kilkakrotnie - poprosiłem o pomoc zaprzyjażnionego mechanika samochowoego i po paru godzinach spedzonych na eliminacji poszczegolnych podzespolow padlo na czujnik polozenia walu.
    - wedlug producenta:
    With ignition switch in the “OFF” position, disconnect
    motion sensor from ignition amplifier. Measure
    resistance between sensor terminals. Resistance
    range - 140 to 180 ohms. (Rx10) If
    resistance is not within specifications, replace
    motion sensor.

    zastosowalismy sie do powyzszej instrukcji ale okazalo sie ze ma ok 20ohm'ów wiecej niz podaje producent.

    Na cieplym silniku czesto nie podaje impulsu do sterowania na modul - test sprawdzajacy polegał na przyłączeniu kawałka przewodu do 1 z łącz idących do czujnika i krótkotrwałym szybkim dotykaniu masy - wówczas z iskra nie było problemów.
    Ponizej zamieszczam opis i kilka schematów/zdjęć tego ustrojstwa:
    w duzym skrocie sklada sie z 2 wyprofilowanych "blaszek" pomiedzy ktorymi umieszczono maly magnes i 1 z tych blaszek jest tak wygieta ze robi jako czujnik - na nia nalozona jest najpawdopodobniej cewka zalana plastikiem - do niej ida 2 przewody z łacza - zdjęcia i schematy powiedza to lepiej:



    Szukałem w kilkunastu miejscach




    Witam
    Na wstepie Witam wszytkich - choc forum czytam od dawna jest to jeden z moich pierwszych postow od dobrych 3 lat... przepraszam rowniez jesli pisze nie tam gdzie trzeba ale uznalem ze ten dzial chyba bedzie najbardziej zblizony do mojego problemu, ale pozwolcie ze przejze do rzeczy:

    wstep:
    jakies 1/2 roku temu kupilem w Londynie łódź wyposażoną w 3.0L silnik Mercruisera (1989r) - okazalo sie ze łódź była zalana - głównie komora silnika ->w oleju była woda itp. przywróciłem mechanikę do stanu urzywalnosci (wymiana oleju, oczyszczenie układu dolotowego, gaznika itp.) oczyściłem rozrusznik, wymieniłem świece itp. ale okazalo sie ze walniety jest komputer/modół sterujący (brak iskry).


    problem:
    Po naprawie modułu udało się odpalić łódź/silnik - dalem mu pochodzic na wolnych obrotach jakies 15min czasu aby sie troszke rozruszał po czym zgasilem i maiłem duże problemy z ponownym odpaleniem - odpalal tylko na pełnym gazie po ok 5 min probach uruchamiania. Za to o dziwo gdy ostygł odpalił od 1 strzała... sytuacja powtórzyła się kilkakrotnie - poprosiłem o pomoc zaprzyjażnionego mechanika samochowoego i po paru godzinach spedzonych na eliminacji poszczegolnych podzespolow padlo na czujnik polozenia walu.
    - wedlug producenta:
    With ignition switch in the “OFF” position, disconnect
    motion sensor from ignition amplifier. Measure
    resistance between sensor terminals. Resistance
    range - 140 to 180 ohms. (Rx10) If
    resistance is not within specifications, replace
    motion sensor.

    zastosowalismy sie do powyzszej instrukcji ale okazalo sie ze ma ok 20 ohm'ów wiecej niz podaje producent.

    Na cieplym silniku czesto nie podaje impulsu do sterowania na modul - test sprawdzajacy polegał na przyłączeniu kawałka przewodu do 1 z łącz idących do czujnika i krótkotrwałym szybkim dotykaniu masy - wówczas z iskra nie było problemów.
    Ponizej zamieszczam opis i kilka schematów/zdjęć tego ustrojstwa:
    w duzym skrocie sklada sie z 2 wyprofilowanych "blaszek" pomiedzy ktorymi umieszczono maly magnes i 1 z tych blaszek jest tak wygieta ze robi jako czujnik - na nia nalozona jest najpawdopodobniej cewka zalana plastikiem - do niej ida 2 przewody z łacza - zdjęcia i schematy powiedza to lepiej:


    zdjecie
    ]"]Link

    zdjecie2:

    ]"]Link

    zdjecie3:
    ]"]Link

    schemat zaplon:
    ]"]Link

    schemat dzialania:
    ]"]Link



    Szukałem w kilkunastu miejscach niegnie nie moglem kupic zamiennika, orginalne nie sa produkowane a uzywka z ebaya to jakies >700zł


    teoria:
    Probowalem znalesc na czuja cos co mozna przerobic na pasujacy czujnik (podobne znalazlem u fiata i w jakims japonczyku) ale w miedzyczasie moj mechanik popytal kolegow i 2 zasugerowalo ze jesli przylozy sie napiecie ok +5V do tego magnesu wzmacniajac go/zmieniajac niejako w elektromagnes to powinien normalnie podawac mocny sygnal i nie powinno byc problwmow.


    pytanie:
    co o tym sadzicie - czy rzeczywiscie ma to prawo bezproblemowo dzialac?

    jesli tak bede mial 2 pytanie (patrzac na schemat skad najlepiej pociagnac takie napiecie?)

    schemat calosc:
    ]"]Link

    bede wdzieczny za pomoc i z gory dziekuje za poswiecony mi czas...

    ps:
    slyszalem ze identyczne silniki montowane sa/byly w niektorych wozkach widlowych - orientujecie sie moze w ktorych?
    pozdrawiam
    Adam W.

    Komentarz


    • #3
      Ten czujnik to nie jest przypadkiem czujnikiem halla?
      W VW są stosowane czujniki 3 pin, może w innych autach jest 2 pin?
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz


      • #4
        nie ma/nie znalazlem nic co mogloby sie nadawac- zupelnie inne kasztalty a z tego co sie orientuje ten 3 pin to wlasnie na elektromagnes (moge sie mylic)
        pozdrawiam
        Adam W.

        Komentarz


        • #5
          Geralt,
          Ta obracająca się gwiazda ( która zapewne jest metalowa ) "zwiera" układ magnetyczny, który tworzą: magnes, ta długa, zagięta blaszka na którą założona jest cewka , obracająca się gwiazdka i ta druga blaszka. Jeśli czubek blaszki znajduje się przy rdzeniu ( blaszce ) cewki to obwód jest jakby "zamknięty", jeśli przy cewce wypada wcięcie gwiazdki to obwód jest jakby "otwarty". Trzeba by sprawdzić czy nie ma jakiejś regulacji odległości cewki od czubków "gwiazdki", jeśli jest to trzeba spróbować ustawić jak najmniejszą przerwę.
          Podanie dodatkowego napięcia jest jakimś rozwiązaniem, bo podmagnesuje rdzeń ( blaszki ) i sygnał faktycznie może być mocniejszy. Zobacz też jak jest z odległością końcówek gwiazdki od tej drugiej blaszki ( z którą jest magnes ), jeśli jest tam trochę miejsca to można by tam dokleić dodatkowy cienki magnesik żeby zwiększyć "pole" ( jeśli nie masz takiego pod ręką to możesz go wyciągnąć np. z głośniczka do tel. komórkowego - można je kupić za kilka złotych )...

          BTW.
          A ten IGNITION AMPLIFIER nie był zalany? Bo może on też dostał wody i to tam jest problem ( jeśli jest opcja rozebrania go to warto by tam zajrzeć )...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz


          • #6
            Geralt, po przeczytaniu całości (mogę się też mylić) myślę że szukasz tego Link|65%3A12|39%3A1|240%3A1318


            albo to: Link


            Link


            Link
            Czarna sztuka - Bixenon skrętny - Czerwona skóra - Pakiet SPORT
            Było: 109KM 250Nm. Jest: 147KM 320Nm by TDI-RACING :-)

            Biała sztuka - Zamówiona 06.08.2014
            Wyprodukowana 07.10.2014
            Odbiór 31.10.2014

            Komentarz


            • #7
              kowal 2002, byl zalany - mozna go rozkrecic (to co jest na zdjeciu) i rozebrac na czesci pierwsze - wtedy daje 2 blaszki, magnes i najprawdopodobniej cewke zatopina w plastiku - i to juz jest nierozbieralne :cry: - co do tego co opisales to znam zasade dzialania a przerwa jest a w zasadzie byla ustawiona na grubosc draski z pudelka od zapalek - nic tu juz nie zdzialam. Rozbudowujac Twoja wypowiedz: jesli przyjzysz sie rysunkowi "schemat zaplonu" to ta "gwiazda" jak ja nazwales ma 1 lub 2 "wypustki/kanty" na kazdym rogu - odpowiednio zliczone sygnaly sa informacja dla modulu sterujacego ktore cylindry powinny w danej chwili miec iskre - powiedzmy 1 impuls cylinder 1 i 3, 2impulsy 2 i 4.
              Zasade dzialania znam, dodatkowo jestem mgr. fizyki (ale ten co mnie nazwie fizykiem ubliza wszystkim fizykom :lol: ) wiec liznalem troche podstaw i wiem ze opor rosnie wraz z temperatura i tu zrodlo problemu. Cewka byla zalana, pewnie cos nasiaklo przez ten plastik (na wejsciu przewodu jest mikroskopijna szczelina) i zadne suszenie tu nic nie dalo - albo poszlo uzwojenie albo delikatnie skorodowala albo to zupelny zbieg okolicznosci, woda sie nie dostala tylko... "material sie zestarzal".

              Co do wklejania magnesu... miejsca jest jak na lekarstwo... musilby to byc bardzo silny magnes, chyba zeby moze zamienic orginalny np magnesem neodymowym :roll: czy to mogloby rozwiazac problem? (tylko czy nie przegne w 2 strone)

              teoretyzujac: w chwili gdy rant gwiazdy jest z na wysokosci czujnika zachodzi impuls - w cewce wytwarza sie prad indukcyjny ktory wzbudza impuls do sterownika - za duza opornosc powoduje ze wzbudzony prac jest za slaby i sterownik (dzialajac 0, 1'kowo) uznaje ze nie ma sygnalu. Wlozenie magnesu neodymowego wzmocni pole magnetyczne tylko czy wzmocni sile elektromotoryczna w cewce... (jakby nie bylo nie ma tam ruchu rdzenia w srodku cewki)

              tak na marginesie: ta gwiazda osadzona jest na łożysku a ono na metelowym precie odpowiednio profilowanym - ponizszy link pokaze jak wyglada to czego nie widac (idace do silnika), z tym ze jesli dobrze pamietam gwaizda nie ejst wykonana z magnesu a z normalnej - nienamagnesowanej - stali (tu tez moge sie myslic bo rozbieralem to 2 miesiace temu).

              kubasek11, predzej tego:
              Link

              ale jak juz pisalem - w ostatecznosci to kupie ale szkoda mi 700zl na taka pierdole jesli poprzed dolaczenie napiecia lub zamiennik mozna to naprawic


              ps:
              czy ktos z was docinal magnes neodymowy? - jelsi tak czego najlepiej urzyc do tej roboty?
              pozdrawiam
              Adam W.

              Komentarz


              • #8
                Geralt, to teorię mamy z głowy :diabelski_usmiech ...

                W moim pytaniu chodziło mi o tą częśc, do której podłączasz ten cały opisywany czujnik ( czy ona nie była zalana ? ).

                Co do podmianki na magnes neodymowy to oczywiście poza problemem o którym napisałeś ( dobranie odpowiedniego pola ) mogą być jeszcze inne - z tego co pamiętam neodymówki źle znoszą podwyższoną temperaturę i nie bardzo można je przecinać, bo pozbawione warstwy ochronnej ( nikiel, cynk ) szybko korodują...

                Jak wspomniałeś o SEM to tak się teraz zastanawiam, czy przypadkiem ta cewka nie jest zasilana jakimś przebiegiem zmiennym, a zmiany w "przewodzeniu" rdzenia ( kręcąca się metalowa "gwiazdka" ) zmieniają indukcyjność cewki i modulują ten sygnał... :roll:
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz


                • #9
                  To co pokazujesz na zdjęciu jest napewno cewką.
                  Zasada działania po krótce takiego układu jest taka:
                  Przebieg indukowanego napięcia z cewki impulsatora nakładany jest na poziom napięcia wytwarzanego w układzie stabilizacji modułu elektronicznego sterującego cewką zapłonową.
                  Poziom tego napięcia w starych układach z lat 70tych był zmienny(nie mylić z przemiennym) i zależał od prędkości obrotowej silnika .W obecnych myślę iż jest stały ponieważ obecne układy pozwalają uformować impuls wyjściowy sterujący cewką zapłonową aby był o stałym kształcie i amplitudzie, niezależnie od prędkości obrotowej silnika.Moim zdaniem gdyby to była padnięta cewka to silnik albo wogóle by nie dał się uruchomić , albo po jej nagrzaniu (na skutek jej jakiegoś wewn. przebicia) wyłączyłby się.
                  Pomiar omomierzem wykazał wam oporność o 20 omów większą niż podaje instrukcja, ale myślę iż jest to niedokładność przyrządu pomiarowego i błąd mieści się w normie.
                  Można jeszcze zmierzyć rezystancję izolacji cewki która nie powinna być mniejsza od 1Megaoma.Odłączyć kostkę cewki i omomierzem zmierzyć oporność pomiędzy jedną jej końcówką a masą.
                  Moim zdaniem podnoszenie wstępnego napięcia na wejściu układu zapłonowego przy uszkodzonej cewce będzie ratowaniem umarłego.
                  Nie wiem co to jest na schemacie zaznaczone jako "choke" i połączone z modułem zapłonowym.(potencjometr przepustnicy?)
                  A tak na marginesie to nie zastanawiałeś się czy to aby nie jest zbyt bogata mieszanka na gorącym silniku ?
                  Proszę potraktowć mój post jako wkład w dyskusję a nie sposób naprawy.

                  Komentarz


                  • #10
                    kowal 2002, shico, wydaje mi sie ze w naszych rozwazaniach pominelismy (wszyscy - lacznie ze mna) 1 istotny szczegol o ktorym wspomnialem w pierwszym poscie:
                    test majacy wyeliminowac czy przyczyna usterki jest wspomniany czujnik, modul sterujacy zaplonem, czy podwojna cewka polegal na tym, ze - na goracym silniku - odpielismy łącze między czujnikiem położenia zapłonu a modułem sterującym, zamiast czyjnika do 1 "biegunu" moj mechanik podpial 1m. kabel i najzwyczajniej w swiecie zaczal bardzo szybko uderzac nim w masę (blok silnika) iskra skakala az milo. Gdy silnik chodził na rozruszniku iskra pojawiala sie raz na pewien czas/kilka obrotow więc silnik "prychał" ale nie zaskakiwał. Wedlug marka (machanik) to ejst bardzo prosty uklad (i caly silnik) ktorego konstrukcja - z drobnymi modyfikacjami - wywodzi sie z lat 60'tych. Styk czyjnika z "kantem gwiazdy" powoduje wlasnie tak jakby styk z masa
                    i to generuje sygnal - nic nie mowil o zadnych przebiegach zmiennych a o napieciu stalym ktore zetkniete z masa deje sygnal.
                    Jesli zwrocicie uwage na schemat zaplonu to sygnal wejsciowy podawany na czujnik generowany jest przez sterownik/komputer zaplonu wiec nie ma mozliwosci jego modyfikacji - a przynajmniej ja go nie znam.

                    Co do mieszanki - to wlasnie dzieki niej zdjagnozowalismy ze to czujnik - na zimnym silniku pali od razu (tylko pierwsze odpalenie) ale nawet gdy odpali gasnie jesli odejme mu gazu (wedlug instrukji trzeba przepustnice dac na max ->0 -> max a nastepnie wrocic na ok 1/2~1/3 wychylenia dzwigni, przy czym po starcie nalezy wrocic w pozycje 0. Na 0 gasnie niezaleznie od temperatury. Mam caly repair manual do silnika wiec znalazlem dysze biegu jalowego i jak wol jest napisane zeby ja na maxa wkrecic, nastepnie odkrecenie o 1 i 1/2 obrotu powinno pozwolic bez problemu odpalic silnik i dopiero na chodzacym silniku regulacja koncowa. Niezaleznie czy dysze odkrece na 1/2 obrotu czy na 1i1/2 czy na 4 obroty to tak czy tak dlawi sie i gasnie.
                    Gdy poprosilem o pomoc Marka (wspomniany mechanik) od razu powiedzial ze za slaba iskra - gdy dodal do siebie wszystkie objawy (i to ze komputer sterujacy byl w naprawie bo tez mu sie zamoklo) przeprowadzil kilka testow i ostatecznie wskazal na ten czujnik jako przyczyne problemu - sam musze przyznac ze iskra z kabla "na oko" byla mocniejsza niz z czujnika.

                    Silnik po odpaleniu nie gasnie pod warunkiem ze przepustnica jest na conajmniej 1/4 gazu (ok 1000obrotow).

                    Zmierzylem wymiary magnesu i wyglada na to ze dlugosc i grubosc oferowanych na allegro jest dokladnie taka sama, tylko wysokosc rozni sie o 5mm (nie wiem czy tyle zapasu nie bedzie w samym zamknieciu kopolki wiec sprobowac mozna).

                    pomiar oporu cewki: gdy bawilem sie tym w domu okazuje sie ze im dluzej trwa pomiar tym wieksza opornosc na kablach (mierzylem tylko na pinach lacza/kablach) a po jakis 2min trzymania roznica to juz ok 40 ohm'ow. W tej chwili łódź jest zabezpieczona na zime i z tego co widze na plandece musi miec z 10cm sniegu wiec na goraco bede mogl pomierzyc dopiero gdy bedzie odwilz.

                    Jeszcze 1 szczegol:
                    W moim pytaniu chodziło mi o tą częśc, do której podłączasz ten cały opisywany czujnik ( czy ona nie była zalana ? ).
                    musiala byc skoro zalany byl uklad - to jest "puszka" z tworzywa w srodku ktorej masz gwiazde i boku do jej spodu masz dokrecany w 2 miejscach ten czujnik.
                    pozdrawiam
                    Adam W.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Geralt
                      Jesli zwrocicie uwage na schemat zaplonu to sygnal wejsciowy podawany na czujnik generowany jest przez sterownik/komputer zaplonu wiec nie ma mozliwosci jego modyfikacji - a przynajmniej ja go nie znam.
                      Myślę iż popełniasz nieznaczny błąd w rozumowaniu.
                      Otóż wg mnie całe to urządzenie jest aparatem zapłonowym z którego usunięto rozdzielacz wysokiego napięcia.Jego pozycja w silniku jest ściśle określona,pewnie posiada możliwość regulacji osiowej w granicach 10 stopni.Oprócz tego że musi być on włożony w ściśle określonej pozycji to jeszcze same krzywki(gwiazdka) musi być ułożona w odpowiednim miejscu względem ceweczki impulsowej.Na pewno stanowi o tym instrukcja serwisowa silnika.
                      Jeżeli zakładamy teoretycznie iż podwójne wyżłobienie w gwiazdce daje sygnał do odpalenia cylindra 2 oraz 4 to logiczne jest że w momencie kiedy jest one naprzeciwko ceweczki to jeden z cylindrów 2 lub 4 powinien być w gornym położeniu suwu spręzania. I tylko takie ułożenie aparatu gwarantuje że silnik wogóle zaskoczy.Natomiast komputer reguluje kątem wyprzedzenia zapłonu w zależności od prędkości obrotowej silnika zastępuje dawny regulator odśrodkowy .Dodatkowo moduł dostaje informację z potencjometru przepustnicy i koryguje dodatkowo kąt zapłonu tak jak kiedyś robił to regulator podciśnieniowy.
                      Muszę na razie kończyć-wieczorem postaram się coś jeszcze skrobnąć.

                      Komentarz


                      • #12
                        shico, nie tyle reguluje sie samym czujnikiem (on jest na stale na 2 sruby w 2 otwory) co jest 1 sruba regulujace dla calej kopulki i ja mozna przekrecic po okregu o jakies 10~15 stopni.
                        Wlasnie - pytales o "choke" - patrzac na schemat i na to co widzialem w silniku najbardziej pasuje mi to na gaznik - czyli pewnie tak jak pisales czujnik polozenia przepustnicy.

                        tak czytam to jeszcze raz i powoli sie gubie... (moze dlatego ze jestem po 2 piwkach)
                        shico, kowal 2002, podsumowujac to wszystko co wiemy czy zmaian magnesu na neodymowy ma sens i moze rozwiazac problem czy nie bardzo?

                        [ Dodano: Nie 23 Lis, 08 17:15 ]
                        chyba mam racje - przejzalem czesc manuala odpowiedzialna za gaznik i tam kilka razy uzyto tego slowa + jest instrukcja:

                        Choke Inspection
                        The choke does not require any periodic maintenance;
                        however, if a choke malfunction is suspected,
                        the following should be done:
                        1. With engine turned OFF, remove flame arrestor.
                        2. Open and close choke several times, and check
                        for binding, loose or disconnected linkages, or
                        other signs of damage.
                        3. If choke or linkage binds, sticks, or works sluggishly,
                        clean with carburetor choke cleaner. Follow
                        directions on can.
                        IMPORTANT: Choke valve and shaft and lever assembly
                        is not serviceable. If valve and/or shaft
                        and lever assembly is worn or damaged, air horn
                        assembly must be replaced.
                        pozdrawiam
                        Adam W.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Geralt
                          ... tak czytam to jeszcze raz i powoli sie gubie... (moze dlatego ze jestem po 2 piwkach)
                          shico, kowal 2002, podsumowujac to wszystko co wiemy czy zmaian magnesu na neodymowy ma sens i moze rozwiazac problem czy nie bardzo?
                          ...
                          Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia :? . A ile jest miejsca ( mm ) pomiędzy blaszką, za którą jest magnes a końcówkami wirującej gwiazdki ( chodzi mi o tą blaszkę bez cewki )...
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Geralt
                            shico, nie tyle reguluje sie samym czujnikiem (on jest na stale na 2 sruby w 2 otwory) co jest 1 sruba regulujace dla calej kopulki i ja mozna przekrecic po okregu o jakies 10~15 stopni.
                            Pisząc w poprzednim poście "całe urządzenie jest aparatem zapłonowym" miałem właśnie na myśli kompletne urządzenie(kopułkę) pokazane na Twoim schemacie , a nie tylko zespół ceweczki z magnesiikiem .O całym tym podzespole pisałem mówiąc iż daje się pewnie regulować w granicach 10 stopni.Tutaj nie do końca się zrozumieliśmy. (Następnym razem czytaj po jednym piwku )
                            Z czujnikiem(ceweczka z magnesem )jest dla mnie jasne iż posiada jedynie możliwość regulacji odległości w stosunku do krzywek(gwiazdki) na wałku.
                            Wiesz z kowalem piszemy o rzeczy której nie widzieliśmy na oczy więc są to tylko nasze rozważania teoretyczne.
                            Moim zdaniem dodanie magnesu neodymowego zwiększy siłę elektromotoryczną w ceweczce ,ale pewnie nie naprawi problemu.Spróbować możesz pamiętając o odpowiednim ustawieniu biegunóLink mało prawdopodobne jest aby oryginalny magnesik stacił założone włściwości magnetyczne.Dziś mój koleś który grzebał w takich rzeczach wysnuł teorię iż może magnesik został zamontowany odwrotnie o 180 stopni, a ponieważ (jak twierdzi) gwiazdka ma tendencję do magnesowania się to nastąpił spadek siły elektromotorycznej.Piszę o tym choć dla mnie ta teoria jest niedorzeczna.
                            Musisz przede wszystkim mieć pewność że mechanik prawidłowo złożył i wyregulował zgodnie z instrukcją cały aparat zapłonowy(zgodnie ze znakami pewnie na kole pasowym i kadłubie silnika).To jest podstawa do dalszego zastanawiania się gdzie tkwi błąd. Mam nadzieję iż przetłumaczyłeś mu całą instrkcję i złożył to zgodnie ze sztuką.
                            Ceweczkę powinni ci sprawdzić w zakładzie gdzie przewijają silniki elektryczne,a i sądzę że przy odrobinie dobrej woli są w stanie nawinąć nową o identycznych parametrach.
                            Musisz podać tylko dane sprawdzające z instrukcji a resztę sobie dopowiedzą mając starą .

                            Komentarz


                            • #15
                              kowal 2002, jesli powiekszysz obrazek "schemat dzialania:" o ok 10~15% to bedziesz mial wymiar rzeczywisty. Jesli chodzi o blaszke to zalezy ktory jej element masz na mysli - ten idacy do "gwiazdy" to tak jak pisalem wyzej przerwe ustawilismy na grubosc draski z malego pudelka od zapalek... nie mam szczelinomierza ale jak dla mnie < 0.5mm

                              shico, poczatkowo w ogole nie rozbieralismy ukladu/czujnika a jak juz go rozebralismy to tylko i wylacznie odkrecilem ten czujnik - calej kopulki z bolcem nie wyjmowalem z silnika - uznalismy ze zaplon jest dobrze ustawiony - gedynie naznaczylismy polozenie i testowo sprawdzilismy mozliwosci regulacji - niezaleznie od tego przy wykreconej swiecy na cieplym silniku przewaznie nie bylo iskry.
                              Jesli chodzi o polaryzacje magnesu to nie da sie pomylic/odwrocic: po prawej stronie "zdjecie3" mozecie zauwazyc 2 dziurki w blasze - sa to otwory mocujace sruby (dokrecane z drugiej strony) - w magnesie sa 2 otwory/nawiercenia tak ze mozna go wlozyc doklanie tylko w 1 sposob.

                              W sumie nie rozmawialem z ludzmi od przewijania silnikow... uznalem ze skoro cewka jest nierozbieralna to nic z tym nie zrobia a moze rzeczywiscie to jest mysl... tylko czy wpierw nie powiniennem znac wartosci napiecia sygnalu sterujacego :roll: i czy nawina dokladnie taka same liczbe zwojow? (wartosc sily elektromotorycznej zalezy od liczby zwojow)
                              pozdrawiam
                              Adam W.

                              Komentarz


                              • #16
                                Chodziło mi o ewentualne dołożenie cienkiego magnesiku neodymowego ( np. wyjętego z głośniczka od komórki ) w miejsce pokazane na rysunku...

                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz


                                • #17
                                  kowal 2002, to musilby byc naprawde malutki magnesik (czy komorki maja neodymowe?) i dochodzi problem drgan silnika - czy powiedzmy po 100h nie spadnie i nie rozwali mi czujnika czy kopulki jak zablokuje sie miedzy nim a gwaizdka
                                  Załączone pliki
                                  pozdrawiam
                                  Adam W.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Chodziło mi tylko o przetestowanie teorii z magnesem. Jesli by działało to wtedy trzeba by pomyśleć co dalej. Idę do serwisu pogrzebać w gratach jak cos znajdę, to powiem Ci jakie wymiary ma "przykładowy" komórkowy magnesik...
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      ok
                                      pozdrawiam
                                      Adam W.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Dobra rozebrałem głośniczek od Nokii 6230. W środku są dwa magnesiki o wymiarach 1mm x 1mm x 7mm więc powinno sie udać upchnąć...
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          sadze ze spokojnie
                                          pozdrawiam
                                          Adam W.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Geralt
                                            i czy nawina dokladnie taka same liczbe zwojow? (wartosc sily elektromotorycznej zalezy od liczby zwojow)
                                            Jak dasz starą cewkę i ją pomierzą to z dużą pewnością stwierdzą czy jest uszkodzona.
                                            Jak będą mieli wartość katalogową oporności ,zmierzą średnicę drutu oraz wymiary cewki,to nawiną z wystarczającą dokładnością.Nawijali mi kiedyś do Fiata 131 i działała bez zarzutu.
                                            Nadal jednak upierałbym się aby sprawdzić ustawienia kopułki względem znaków na kole pasowym silnika. bądź co bądź rozbieraliście silnik aby wyżłopać z niego wodę.
                                            Musisz akurat w tej kwestii mieć absolutną pewność że wszystko jest OK zgodnie z danymi producenta.

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X