Demontaż i montaż nowej piasty wraz z łożyskiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bartenciusz
    Classic
    • 2010
    • 3

    Demontaż i montaż nowej piasty wraz z łożyskiem

    ok dzięki
  • adrianp20
    Classic
    • 2008
    • 6

    #2
    Demontaż i montaż nowej piasty wraz z łożyskiem

    Witam,

    zdecydowałem sie wymienić piastę wraz z łożyskiem z powodu wichrującej się tarczy na przednim prawym kole... Co 1000km od zakupu nowych tarcz problem od nowa sie pojawia- drgania kierownicy przy hamowaniu!!! Czy jest to skomplikowana opracja???
    Prosiłbym o rade jak to zrobić i czy warto w ogóle samemu sie za to zabierac?!

    Pozdrawiam i góry dziękuje za odpowiedź

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Jak nie masz dostepu do prasy to sie nie zabieraj, bo nowe lozysko mlotkiem nie wlozysz.

      Nowe lozysko wlozysz krzywo i znow bedzie to samo.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • kazik4x4
        RS
        • 2008
        • 2728

        #4
        Panie kolego a jakiej marki pan masz klocki i tarcze?
        A czy nie wjeżdżałeś po długim hamowaniu w wodę?

        Samodzielna wymiana bez prasy raczej nie uda Ci się.

        Komentarz

        • lukas_ig
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2006
          • 230

          #5
          Zamieszczone przez kazik4x4
          Samodzielna wymiana bez prasy raczej nie uda Ci się.
          Udać to przy dobrym samozaparciu i ciężkim młocie się uda , tylko że kasa za łożysko pójdzie w kibel :diabelski_usmiech

          Zamieszczone przez kazik4x4
          Panie kolego a jakiej marki pan masz klocki i tarcze?
          A czy nie wjeżdżałeś po długim hamowaniu w wodę?
          Jeśli kolega wymienia łożysko i piastę to pewnie zmierzył bicie na samej piaście i wyszło coś nie teges :roll:

          Już po raz setny czytam o tej wodzie, kałużach itd.. nie popadajmy w paranoje bo z garażu ciężko nam będzie wyjechać :wink:
          PerfectService by

          Komentarz

          • adrianp20
            Classic
            • 2008
            • 6

            #6
            Przyznam szczerze, że własnie tego sie obawiałem- wbicia łyżyska w piastę...
            Nie mam specialistycznych narzędzi do tego wiec jutro umówie się z jakimś dobrym mechanikiem :roll: Czytając forum odnośnie wichrowania tarcz postanowiłem wymienić te 2 elementy. Moja Octavia jest sprowadzona i właśnie to prawe koło było uszkodzone, tzn rant felgi był wgniecony... Ne mam z nią żadnych problemów gdyż jest to rok 2007 z małym przebiegiem i topowym dla grupy Volkswagena silniekiem 1.9 TDI.
            Geometria samochodu była zrobiona i jest wszystko ok!
            Naprawde godny polecenia samochód... ehhh żeby tylko okazało sie, że to to!!!
            W innym przypadku nie wiem co można tam dalej wymienić??? półoś???
            Z drgającą kierownica przy hamowaniu nie da sie jeżdzić, chyba że ktoś sie do tego przyzwyczaił! Kolejnych tarcz juz nie kupię- nawet tych z górnych półek typu ATE, bo po co?! Wiadomo jest, ze po około 1000u km zrobi sie tak samo...

            Pozdro ops:

            Komentarz

            • johnson
              Classic
              • 2008
              • 8

              #7
              sprobuj moze przetoczyc tarcze na samochodzie (poszukaj w necie o tym jak wyglada proces toczenia tarcz na samochodzie)

              Komentarz

              • lukas_ig
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2006
                • 230

                #8
                Zamieszczone przez johnson
                sprobuj moze przetoczyc tarcze na samochodzie (poszukaj w necie o tym jak wyglada proces toczenia tarcz na samochodzie)
                Próba nie ... kiedyś się pokusiłem i owszem pomogło na 1kkm
                PerfectService by

                Komentarz

                • marekzu
                  L&K
                  • 2007
                  • 1412
                  • Superb II combi (3V5)

                  #9
                  i tylko prawa sie wichruje????

                  a łożysko mozna spokojnie wcisnac w mocnym imadle

                  Komentarz

                  • adrianp20
                    Classic
                    • 2008
                    • 6

                    #10
                    tylko ta prawa sie wichruje.... jak oddam ją do przetoczenia bądź zmienie na nową(oryginał Volkswagen Skoda Audi) to jest idealnie do momentu przejechania jakiś 1000a km Przychodzi mi tylko jedna myśl do głowy i rada dla wszystkich. Jeżeli juz kupujecie auto z zagranicy czy też w Polsce po jakiś przejściach- choćby drobnych to nigdy nie decydujcie sie na auto, które ma uszkodzone elementy zawieszenia badź układu jezdengo!!!
                    Blache można zawsze dopasować, pomalować, plastiki również- ale układ jezdny sami widzicie! Dodam, że ja miałem tylko uszkodzoną felgę. Prawdopodobnie właściciel najechał na coś... Polskie Serwisy mogą tylko wymieniać tarcze na nowe i tak wkoło Macieju!!!
                    Dla nich wszystko jest ok! Nie widzą problemu!

                    Komentarz

                    • kazik4x4
                      RS
                      • 2008
                      • 2728

                      #11
                      A luz na łożysku ktoś sprawdzał? Ale nawet teraz jak się okaże że jest za duży to i tak dupa z tego bo pewnie już się bardzo "rozjechało".
                      Może właśnie luz był przyczyną?

                      Komentarz

                      • marekzu
                        L&K
                        • 2007
                        • 1412
                        • Superb II combi (3V5)

                        #12
                        ile masz bicia na piascie??

                        [ Dodano: Pią 28 Lis, 08 10:39 ]
                        kazik4x4, a skad tam mialby byc luz????

                        Komentarz

                        • kazik4x4
                          RS
                          • 2008
                          • 2728

                          #13
                          Luz może się pojawić na skutek nieprawidłowego monatżu lub zużycia łożyska panie kolego.

                          Komentarz

                          • marekzu
                            L&K
                            • 2007
                            • 1412
                            • Superb II combi (3V5)

                            #14
                            nieprawidlowy montaz - uszkodzenie lozyska - byloby glosne jak cholera - zuzycie - to samo - halas - a adrianp20, nic o halasie nie wspomina

                            Komentarz

                            • kazik4x4
                              RS
                              • 2008
                              • 2728

                              #15
                              Fakt, Adrian tego nie wspomina ale nie zawsze łożysko z luzem lub uszkodzone musi głośno chodzić.
                              Ja na przykład miałem taki przypadek, że w Sprinterze zaczął wpadać pedał hamulca do podłogi. Kierowca i ja stwierdziliśmy "o-ho, serwo się kończy" bo wycieków nie było widać a stan płynu nie malał.
                              Przejeździł jeszcze jeden dzień i już mieliśmy go na warsztat brać kiedy zobaczyliśmy że łożysko w przednim prawym kole jest na tyle luźne, że piasta z tarczą tak chodziła na boki, że rozpychała klocki hamulcowe do tego stopnia, że trzeba było pedał hamulca wciskać "na dwa razy"... A łożysko było na prawdę cichutkie.

                              Temat luzu łożyska wrzuciłem tak na wszelki wypadek, bo skoro Adrian kilka tarcz już zmienił to za którymś razem mechanior by zauważył pewnie ten za duży luz.
                              P.S. A może przyjrzeć się zaciskom, czy cylinderek dobrze pracuje. Bo może też tak być że się nie cofa dostatecznie i non stop klocek o grzeje tarczę. (częsta przyypadłość w wielkotłoczkowych układach z motocykli, cięzarówek i naczep)

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                W przednim lozysku nie kasuje sie luzu, bo to lozysko jest w jednej calosci i takie sie wklada.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • wiking
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 117

                                  #17
                                  Witam odswiezę temat oczywiscie pytaniem piasta tylnia wymiana o2 ktoś robił

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Nawet taki temat chyba byl na forum - chyba kolega Biszczu pisal.

                                    Generalnie zrzucasz zacisk, jarzmo, tarcze, odkrecasz takim bardzo nietypowym XZN M18 sama piaste, a potem w druga strone, lecz pewnie trzeba bedzie tloczek wkrecic w zacisku zeby go nalozyc z klockami na tarcze
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Biszczu
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 5567

                                      #19
                                      Maicroft, ja robiłem przednią. Tylnej nie robiłem, ale będzie podobnie jak do przedniej
                                      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                      Komentarz

                                      • wiking
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 117

                                        #20
                                        Witam byłem na przegladzie za zeta ijeden napisał piasta przód ,a drugi powiedział mi piasta tył stad to moje pytanie dobrze ze dzis podjechałem jeszcze raz dopytać się jak to zdjagnozowali i na kartce wyszło k... wszystko trzeba sprawdzac , ten klucz to jakiś specjalny pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • richi9
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 427

                                          #21
                                          odnośnie montażu łożyska w piaste a potem bicia...
                                          Montaż łożysko do zamrażarki niech się schłdzi dobrze, czyścimy piastę , smarujemy ludwikiem (tak tak) i naprasętu też imadło. sprawdzamy bicie po montażu piasty, montujemy tarczę znowu kontrola bicia. imamy betonowe podstawy do walki .
                                          Przy następnym biciu sprawdzamy biie tarczy i samej piasty i wiem gdzie jest wina...

                                          Komentarz

                                          Pracuję...