[O1] wibracje na kierownicy w pierwszej fazie hamowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • archx
    Classic
    • 2008
    • 4

    #26
    Ile kilometrów masz przejechane na oponach?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      cdlomek, Tarcze 288 przy 1.8 AGN?? Tam przypadkiem nie bylo jednak tych mniejszych 280mm
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • cdlomek
        Classic
        • 2008
        • 34

        #28
        NIe wiem juz jakie ...
        Fabrycznie to chyba 280 ale juz sam nie wiem
        panoiew na spocie oglądali bo prawdopodobnie tworza sie na nich mikropękniecia ale jak narazie nic nie zauważyłem
        te z aukcji kupowałem i jak narazi działają ...
        A jak byście mieli inne rozwiązanie to i ja poproszę o info bo to nie pierwszy przypadek...
        Pozdróffka :shock:

        Komentarz

        • Jacomelli
          Rider
          S_OCP Member
          • 2008
          • 501

          #29
          To chyba mnie również czeka wymiana tarcz. Objawy dokładnie takiej same- dlikatne hamowanie przy ok80-100 km/h i wibracje...
          Przetaczać? Wymieniać?
          Nie wiem czy przed świętami dam radę. Czym grozi jazda z takimi wibracjami?
          Była: O1 2003 .19 TDI ASV
          Jest Vectra 1.9CDTI 2008

          Komentarz

          • lukas_ig
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2006
            • 230

            #30
            Zamieszczone przez Jacomelli
            To chyba mnie również czeka wymiana tarcz. Objawy dokładnie takiej same- dlikatne hamowanie przy ok80-100 km/h i wibracje...
            Przetaczać? Wymieniać?
            Przed wymianą upewnij się czy to tarcza (zmierz jej bicie), zmierz bicie na samych piastach i kondycje zacisków żeby się nie okazało że po 1km będzie to samo.

            Zamieszczone przez Jacomelli
            Czym grozi jazda z takimi wibracjami?
            Poprostu zawiecha dostaje w d..e, co skraca jej żywotność.
            PerfectService by

            Komentarz

            • Jacomelli
              Rider
              S_OCP Member
              • 2008
              • 501

              #31
              W ASO i w innym serwisie twierdzą, że zawieszenie jest ok. Niedawno wymieniałem kocówkę drążka stabilizatora. Reszta podobno jest ok. Podjadę do mechanika i poproszę o sprawdzenie bicia, zacisku.
              Była: O1 2003 .19 TDI ASV
              Jest Vectra 1.9CDTI 2008

              Komentarz

              • PePe
                Classic
                • 2007
                • 27

                #32
                Powiem szczerze, że, poza wymianą tarcz i klocków hamulcowych na nowe - tym razem już nieoryginalne (to już postanowione ), chodzi mi po głowie też wymiana zacisków hamulcowych. ETKA podaje inny numer katalogowy zacisków przednich. Skoro zmienili zaciski, bo piasty zostały takie same, to może tutaj "pies pogrzebany"? Macie może jakieś doświadczenia z występowaniem problemu i wymianą zacisków? 8)

                Komentarz

                • cdlomek
                  Classic
                  • 2008
                  • 34

                  #33
                  SIema zaciski tez zmieniałem na nieoryginalne
                  nie polecam tej inwestycji bo u mnie to nic nie zmieniło
                  ale moze u ciebie cos da...

                  Komentarz

                  • romi-70
                    Elegance
                    • 2008
                    • 920
                    • Volkswagen
                    • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                    #34
                    Też mi sie zaczeło.... Tylko 22.000 km czyli to norma...????
                    Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                    http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                    Komentarz

                    • pantol
                      Elegance
                      • 2004
                      • 754

                      #35
                      Zamieszczone przez cdlomek
                      SIema zaciski tez zmieniałem na nieoryginalne
                      nie polecam tej inwestycji bo u mnie to nic nie zmieniło
                      ale moze u ciebie cos da...
                      No tak, ale kolega chce chyba wymienić na oryginalne, tylko o innym numerze.
                      A skoro mają inny numer, to albo zmienił się producent, albo sama konstrukcja zacisku?

                      Może to jest właściwy trop ....

                      U mnie na ori tarczach i klockach mam już 95 kkm i zaczęło mi się teraz bicie. Przymierzam się do wymiany, mimo że czujnik zużycia klocków jeszcze o tym fakcie milczy!
                      Jarek "Vinci"

                      Komentarz

                      • Jacomelli
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 501

                        #36
                        Troszkę odgrzeje wałkowany temat.
                        Jestem jakieś 150 km po wymianie tarcz i klocków. Na razie wszystko dobrze. Nie piszczą nie ma drgań przy delikatnym wciskaniu hamulca przy prędkościach 80-100. Szybciej na razie nie jeździłem bo nie chciałem w razie czego musieć ostro hamować na nowych, tępych hamulcach i ryzykować ich uszkodzenie lub co gorsza nie wyhamowanie. Zobaczymy co będzie jak będę musiał ostrzej depnąć. Mam nadzieje ze się nie pokrzywią.
                        Przy okazji, tak jak radził lukas_ig , sprawdzone zostało bicie piasty, zaciski. Wszystko jak należy. Czyli ewidentną przyczyną były tarcze.

                        Mechanik twierdzi, że przerabiał to w octach wielokrotnie. Jest zdania że nawet najlepsze hamulce w octach sie wichrowały (w tym rozmiarze). Twierdzi, ze główną przyczyną jest to że tarcze w octach potrafią sie bardzo zagrzać, a do tego są nie osłonięte od wewnętrznej strony i przez to łatwo zalać je wodą. Wówczas się wichrują.
                        Czyli nie przegrzewać, a jak już się zdarzy to unikać kałuż jak diabeł święconej wody.

                        Jak te szybko padną to będę rozważał zamianę na większe, ale to większe koszta.
                        Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                        Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                        Komentarz

                        • lesiu
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 149

                          #37
                          Też już po raz trzeci przerabiam ten temat i dalej to samo. ATE PD padły po 500km a TEXTAR po 1000 km. Dalej nie wiem co bedzię ale jedno pewne auta nie sprzedam. Ktoś z was orientuje sie może jaki będzie całkowity koszt wymiany hamulców na większe (zaciski i tarcze).
                          lesiu

                          Komentarz

                          • pleban
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 580

                            #38
                            Zamieszczone przez Jacomelli
                            Troszkę odgrzeje wałkowany temat.
                            Jestem jakieś 150 km po wymianie tarcz i klocków. Na razie wszystko dobrze. Nie piszczą nie ma drgań przy delikatnym wciskaniu hamulca przy prędkościach 80-100. Szybciej na razie nie jeździłem bo nie chciałem w razie czego musieć ostro hamować na nowych, tępych hamulcach i ryzykować ich uszkodzenie lub co gorsza nie wyhamowanie. Zobaczymy co będzie jak będę musiał ostrzej depnąć. Mam nadzieje ze się nie pokrzywią.
                            Przy okazji, tak jak radził lukas_ig , sprawdzone zostało bicie piasty, zaciski. Wszystko jak należy. Czyli ewidentną przyczyną były tarcze.

                            Mechanik twierdzi, że przerabiał to w octach wielokrotnie. Jest zdania że nawet najlepsze hamulce w octach sie wichrowały (w tym rozmiarze). Twierdzi, ze główną przyczyną jest to że tarcze w octach potrafią sie bardzo zagrzać, a do tego są nie osłonięte od wewnętrznej strony i przez to łatwo zalać je wodą. Wówczas się wichrują.
                            Czyli nie przegrzewać, a jak już się zdarzy to unikać kałuż jak diabeł święconej wody.

                            Jak te szybko padną to będę rozważał zamianę na większe, ale to większe koszta.

                            a dla mnie to g....o prawda
                            teraz śmigam na ori, ale od hitlerów (od 80 tys) i nic mi nie drga
                            Jak cholera boję się, że po zmianie tarcz (next przegląd) zacznie się znów droga przez mękę, jaką już przerabiałem
                            Poprzednio jeździłem do usranej śmierci do serwisu autoryzowanego, gdzie zmieniali mi na gwarancji.... tylko czasu szkoda
                            była O1 1,6 102 KM
                            była O1 1,9 TDI 90 KM
                            była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                            był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                            jest Ford Tourneo Courier

                            Komentarz

                            • lesiu
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 149

                              #39
                              Czyli rozumiem że jak na razie to nikt z was nie znalazł sposobu który na 100% wyeliminuje nasze problemy. Czy będzie to zamontowanie większych tarcz czy też konkretne tarcze normalnej średnicy proszę o informacje.
                              lesiu

                              Komentarz

                              • lukasz3112
                                RS
                                • 2008
                                • 3607

                                #40
                                http://moto.allegro.pl/item532677337...a_vw_golf.html a może takie sportowe założyć??

                                [ Dodano: Nie 15 Lut, 09 11:20 ]


                                [ Dodano: Nie 15 Lut, 09 11:21 ]
                                http://moto.allegro.pl/item550522465...ann_sport.html ciekawe czy takie są coś warte... bo u mnie też pojawił się ten problem..
                                Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #41
                                  lesiu, A zaciski byly rozkladane, przeczyszczone i przesmarowane?? Bo ja ciagle widze tylko trzy opcje. Albo lozyska w piastach sa padniete i maja luzy, co przeklada sie szybko na krzywe tarcze, albo klocki dobrane do tarcz sa zle i przegrzewaja tarcze w momencie, albo kierowca nie potrafi jezdzic :twisted:

                                  W OI seryjne tarcze wytrzymaly 100kkm i nie bily. W tym czasie mialy dwa komplety klockow. Potem wsadzilem 312mm i zrobilem chyba 45kkm na nich i tez nic nie bilo, od momentu jak tarcze raz zostaly dobrze dogrzane seria hamowac o odpowiedniej sile.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • lesiu
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 149

                                    #42
                                    Maicroft, wszystkie naprawy przy aucie robię sam i wydaje mi się że robię to dobrze tzn. prowdnice w zaciskach są przesmarowane i przesuwają się swobodnie, a przed montażem tarcz piasy są dokładnie wyczyszczone szczotką na wiertarce. Łożyska nie szumią i niby (według SKP bo tam je sprawdzałem) są ok. Poroblem ten występuje na dwóch kompetach kół więc i to chyba nie ich wina. Co do klocków to do tarcz ATE PD założyłem klocki ATE a do TEXTARA klocki TEXTAR. Problem ten pojawił się też dopiero po przejechaniu 70 tys km na oryginalnych tarczach. Po montażu nowych jeździłem spokojnie i czekałem aż się ułożą. Ale sam wiesz że długo tak nie można jedzić bo po co te 145 KM pod maską. Więc nie wiem czy zostaje sprawdzić piasty z łożyskami jakimś czujnikem czy też kupic oryginalne i się modlić żeby było wszystko ok, bo to nie sztuka co sobotę wymieniać hamulce
                                    lesiu

                                    Komentarz

                                    • marekzu
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1412
                                      • Superb II combi (3V5)

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Bobas122
                                      @marekzu a ile na nich zrobiłeś km?
                                      na chwile obecno 9kkm - bicia brak

                                      Komentarz

                                      • cdlomek
                                        Classic
                                        • 2008
                                        • 34

                                        #44
                                        Ja polecam założyc brembo max
                                        sam miałem ten problem i po założeniu tych tarcz ustąpiło
                                        mam na nich 12kkm i spokój
                                        pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • kruk4
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 656

                                          #45
                                          a ja polecam sprawdzić przed wymianą tarcz kondycje swożnia wachacza u mnie wymiana pomogła koszt czesci 30 zł pozdrawiam a obiawy takie same jak w temacie
                                          OCTAVIA 1.9TDI agr kombi
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=379656#379656
                                          MOJE CAR AUDIO
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25068

                                          Komentarz

                                          Pracuję...