[Inne] Problem z odpaleniem i wolnymi obrotami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arturo83
    Classic
    • 2010
    • 8

    [Inne] Problem z odpaleniem i wolnymi obrotami

    MODEL: Skoda Octavia Kombi 2000
    PRZEBIEG: zaczęło się od 149tys jest 160 tys i rośnie
    SILNIK: 1.9 AGR- Status : seria
    UKŁAD DOLOTOWY: Status - seria
    UKŁAD WYDECHOWY: Status - seria
    ELEKTRONIKA: 4el.szyby,el lusterka
    UKŁAD NAPĘDOWY: - Status - seria
    ZAWIESZENIE: Status - seria
    UKŁAD HAMULCOWY:Status: seria
    BODY-KIT: hak :diabelski_usmiech
    ŚRODEK: Status: seria
    CAR-AUDIO: Jakieś JVC
    INNE: brak

    MOC: seria 90KM
    Status: Zrobione/W trakcie/Plany

    Zrobione:
    -pomalowane zaciski i bębny na czarny połysk
    Plany:
    -większe wtryski (ASV Λ 216tki ) (dopiero po zimie)
    -ciemniejsze szybki (dopiero po zimie)
    -ALU 16" ( jak zjeżdżę obecne kapcie )



    Octavia 4x4
  • niedzwiedz11
    Drive
    • 2008
    • 56

    #2
    [Inne] Problem z odpaleniem i wolnymi obrotami

    witam, jestem posiadaczem "zaprzyjaźnionego autka" znaczy się leona...
    zakładam mowy temat bo nie mogę znaleźć na forum odpowiedzi...i mam powoli dość...
    kupiłem leonka we wrześniu, wszystko było ok, wymieniłem rozrząd, oleje itd...
    jak zaczęła się zima zaczęły się problemy, szczególnie z porannym odpaleniem...autko odpalało ale długo kręciło, czasami na kilka razy....na ciepłym silniku odpalało super, na raz!
    pojechałem do mechanika bo doczytałem że to może być źle ustawiony kąt wtrysku. faktycznie był źle ustawiony, stwierdził że aż o 10 stopni jest przestawiony. ustawił według vag-a prawidłowy kąt i pojechałem do domku- rano jeszcze gorzej z odpaleniem! chodził jak traktor, trząsł się cały i dużo głośniej pracował. więc pojechałem do kolejnego speca by ten też sprawdził. stwierdził że kąt wtrysku jest ustawiony ok i nie wie dlaczego autko tak źle odpala. w każdym razie przestawił mi znowu kąt wtrysku, znaczy się przyśpieszył o 5 stopni w stosunku do optymalnego i stwierdził że tak musi być. ale teraz jest tak że raz odpali dobrze jak zimny a raz długo kręci, jak jest ciepły pali cały czas na raz. poprosiłem żeby sprawdził też rozrząd czy jest dobrze założony- sprawdził i uważa że rozrząd jest ok.
    kolejną rzeczą jaka zauważyłem jest to że jak silnik jest rozgrzany i zatrzymuje autko obroty falują i delikatnie trzęsie całym autem. wogóle czasami chodzi nierówno ale tylko jak ciepły.
    w międzyczasie wymieniłem filtr paliwa, świece na boscha(sprawdzone), przepływomierz i czujnik temperatury i akumulator. wyczyszczony ma też egr.
    czy ma ktoś jakieś sugestie co jeszcze zrobić?bo byłem u kolejnego mechanika i ten chciał mi zapłon ustawiać za pomocą zegarów...jeśli się nie mylę to tylko vag-iem można tak?
    no i poszukuje dobrego mechanik który zna się na tym z poznania bo do katowic czy bielska mam za daleko...niestety

    Komentarz

    • fabia2
      Rider
      • 2008
      • 260

      #3
      to ze chodzi nierówno moze wynikac z przestawionego zapłonu ja polecałbym właśnie metodę z zegarami
      Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

      Komentarz

      • bradley
        L&K
        • 2008
        • 1465

        #4
        Jesli kat wtrysku masz ustawiony dobry, to sprobuj dygnac w adaptacjach dawke startowa, Kanal 05
        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

        Komentarz

        • niedzwiedz11
          Drive
          • 2008
          • 56

          #5
          ale jak ustawi na podstawie tych zegarów to jeszcze vag-iem trzeba sprawdzać? która metoda jest lepsza i pewniejsza?

          Komentarz

          • gregorianin
            Ambiente
            • 2008
            • 215
            • Octavia II (1Z3)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez fabia2
            to ze chodzi nierówno moze wynikac z przestawionego zapłonu ja polecałbym właśnie metodę z zegarami
            To nie benzyna żeby ustawiać "zapłon" :-)

            niedzwiedz11

            Po każdej zmianie statycznego kąta wtrysku trzeba zrobić adaptacje np. vagiem. Jeśli nie pomoże to zwiększyć dawkę rozruchową, wcześniej jeszcze sprawdź czy nie latają Ci pęcherzyki powietrza w przewodach paliwowych przed pompą wtr.
            www.DURASOFT.pl

            -Hamownia podwoziowa
            -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
            -Diagnostyka
            -Filtry FAP/DPF

            Komentarz

            • niedzwiedz11
              Drive
              • 2008
              • 56

              #7
              pęcherzyków brak, sprawdzone zaraz po wymianie filtra...zastanawiam się czy czasem nastawnik dawki w pompie nie mówi bye bye...bo czytałem ze objawy są podobne do moich... a macie kogoś w poznaniu kto na 100%potrafi ustawić prawidłowo kąt wtrysku, sprawdzić dawką startowa itd? bo byłem już u kilku mechaników ale żaden z nich nie potrafi kompleksowo podejść do sprawy i rozwiązać moich problemów

              Komentarz

              • bradley
                L&K
                • 2008
                • 1465

                #8
                Jaki przebieg ma pompa wtryskowa?
                Zamieszczone przez niedzwiedz11
                stwierdził że aż o 10 stopni jest przestawiony
                W 000BS odczytywane sa jednostki a nie stopnie. Przykladowe 51 nie oznacza, ze kat wtrysku wynosi 51 stopni. W takim przypadku 180 oznaczaloby, ze wtrysk sika do siebie? :wink:

                Jedz do kogos kto ma vaga i zloguje co trzeba 000, 004. Oczywiscie wszystko przy zalozeniu, ze jestes pewien tak prozaicznej rzeczy jak sprawne swiece zarowe (gdy temp spada ponizej +5C)
                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                Komentarz

                • niedzwiedz11
                  Drive
                  • 2008
                  • 56

                  #9
                  pompa ma przebieg 195 tyś. przebieg sprawdzony vag-iem.
                  świece nowe bosch, sprawdzone już kilka razy...
                  to ja już kur... nie wiem co to za mechanicy, ponoć dobrzy...jeden mi mówi że wyprzedzony było o 10 stopni, a drugi że przyśpieszył o 5 stopni żeby autko odpalało...żaden nawet nie wspominał o jakiś jednostkach o których ty piszesz bradley... coś mi się wydaje że o kant dup... mogę rozstrzaskać ich opinie...

                  Komentarz

                  • gregorianin
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 215
                    • Octavia II (1Z3)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez bradley
                    Jaki przebieg ma pompa wtryskowa?
                    Zamieszczone przez niedzwiedz11
                    stwierdził że aż o 10 stopni jest przestawiony
                    W 000BS odczytywane sa jednostki a nie stopnie. Przykladowe 51 nie oznacza, ze kat wtrysku wynosi 51 stopni. W takim przypadku 180 oznaczaloby, ze wtrysk sika do siebie? :wink:
                    kąt wtrysku to nie "gdzie" a kiedy. Zatem 180 stopni opóźnienia kąta oznaczało by że paliwo zostanie podane pod koniec suwu wydechu a nie w którą stronę.

                    Na koniec jesli nic nie pomoże (nawet dawka startowa na max blok 05) można zrobić tak że przyspiesza się pompę dość mocno na statycznym kącie (mechanicznie, czyli to co Twoi mechanicy próbowali). Ułatwia to rozruch przechodzonej pompy która na skutek nieszczelności przy wolnych obrotach (kręcenie rozrusznikiem) najzwyczajniej się "spóźnia". Natomiast gdy odpali nastawnik dynamiczny kąta zrobi korektę.
                    www.DURASOFT.pl

                    -Hamownia podwoziowa
                    -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                    -Diagnostyka
                    -Filtry FAP/DPF

                    Komentarz

                    Pracuję...