Tylko nie wiem jakie argumenty by cię zadowoliły. Mnie pozostaje tylko moia opinia o tych oponach i taką też przedstawiłam. Każdy wybierze już według własnego uznania.
[O1 1.8 20V 1998r] Powitanie, konsultacje, pytania
Zwiń
X
-
[O1 1.8 20V 1998r] Powitanie, konsultacje, pytania
Witam szanowne grono forum OCP...
Jestem nowy, jednak zasady działania klubów/forów nie są mi obce - przychodzę do Was z klubu Roverki.pl - do tej pory jeździłem Roverem 45, jednak pewnego dnia młoda dama wybrała sobie mój bagażnik za doskonałe miejsce do parkowania... i tak skończyła się moja przygoda z brytyjską marką.
Obecnie (od 3 dni) ujeżdżam sprowadzoną z Danii Skodę Octavia 1.8 20V SLX z 1998r. Autko jak na razie daje bardzo pozytywne wrażenie, jednak jako samochód 10-letni ma kilka mankamentów, które z Waszą pomocą mam nadzieję uda mi się wyeliminować. Jako, że nigdy nie miałem do czynienia ze Skodą mam do Was kilka pytań:
1. Wycieraczki - wiem, wiem... przejrzałem forum i wiem, że niezatrzymujące się / wariujące wycieraczki to popularny problem. Wiem też, że przyczyną może być przekaźnik... jednak nigdzie nie znalazłem opisu miejsca gdzie go szukać. Nie mam żadnych schematów i instrukcji obsługi, więc będę wdzięczny za dokładne wskazanie miejsca zamontowania przekaźnika od wycieraczek. Czy komuś skutecznie udało się naprawić ten feler?
2. Podgrzewanie fotela - mam podgrzewanie przednich foteli, ale tylko fotel kierowcy działa. Gdzie szukać przyczyny usterki? Jakie bezpieczniki odpowiadają za ta funkcję?
3. Bezpieczniki - czy w O1 bezpieczniki umiejscowione są tylko w kabinie (na lewo od kierowcy), czy może też pod maska (w Roverze 45 była też skrzynka w komorze silnika)?
4. Klocki hamulcowe - czy przy zużytych klockach (strasznie piszczą) powinna się świecić kontrolka ABS?
5. Komora silnika - czy ktoś mógłby podrzucić schemat lub fotkę komory silnika ze wskazaniem elementów? O ile zbiorniczek płynu spryskiwaczy i płynu chłodzącego udało mi się znaleźć, to nie wiem gdzie jest zbiorniczek płynu hamulcowego i wspomagania (może kiepsko szukałem).
Poza opisanymi wyżej problemami/wątpliwościami jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia, ale z nimi powinienem już sobie dać radę sam.
Witam, jeszcze raz serdecznie... liczę na Wasze doświadczenie, życzliwość i pomocną dłoń.
P.S. Podczas przeszukiwania forum przyszła mi do głowy pewna myśl... może posty tytułować w taki sposób, żeby jego tytuł mówił już jakiego typu samochodu bedzie dotyczył (patrz tytuł mojego posta) - z doświadczenia z roverki.pl wiem, że to bardzo ułatwia życie zarówno szukającym porad jak i ich udzielającym... co Wy na to?
[ Dodano: Czw 11 Gru, 08 09:13 ]
Co prawda liczyłem na większą pomoc z Waszej strony. Może źle zadałem pytanie (pytania), może nie ma tu nikogo z wiedzą lub też dobrymi chęciami....
Jak na pierwsze zetknięcie z klubem OCP, to bardzo niemiłe wrażenie - chyba nikt nie lubi być ignorowany._________________
Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
_________________
-
-
co do ksiązki oczywiście masz rację... nie byłoby problemu, gdybym taką książke posiadał.Zamieszczone przez Piotr_Tcherman, w zasadzie na kazde pytanie znajdziesz odpowiedz w instrukcji badz ksiazce (Etzold lub Cedrych, lepszy jest Etzold). Ja juz Octavii (chwilowo) nie mam i nie pamietam jak jest z bezpiecznikami, ale o wycieraczkach pierwsze slysze.
co do wycieraczek, to problemy z wariującymi wycieraczkami pojawiają się w całej rodzinie samochodów VW, Audi Skoda, Seat. Jednak zauważyłem, że po kilku nocach w garażu objawy ustąpiły - może wilgoć się gdzieś zbierała.
co do odpowiedzi na inne pytania, to okreslenie gdzie znajduję się zbiornik od płynu wspomagania i płynu hamulcowego nie jest zbyt trudne dla użytkowników, prawda? Tak czy inaczej wszystko już wiem bez (nie)ocenionej pomocy forumowiczów... Jeśli wychodzimy z założenia, że wszystkiego można dowiedzieć się poza forum, to można postawić w wątpliwość sens jego istnienia. Sądziłem, że tutaj otrzymam najszybszą i najbardziej rzetelną odpowiedź na nurtują ce mnie pytania... jak widać oczekiwania bardzo rozminęły się z rzeczywistością...
To chyba dla mnie nauczka, żeby zbyt wiele nie wymagać od szanownego grona OCP._________________
Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
_________________
Komentarz
-
-
Zaden problem kupic, sa dostepne rowniez wysylkowo w ksiegarni WKiL. Ewentualnie mozesz poszukac wersji elektronicznej w pdf, gdzies z pewnoscia znajdziesz - polecam jednak zakup, nie ma to jak miec swoje.Zamieszczone przez chermanco do ksiązki oczywiście masz rację... nie byłoby problemu, gdybym taką książke posiadał.
Komentarz
-
-
...nie slyszalem jeszcze o takim problemie, czesto zacieraja sie tulejki mechanizmu i wycieraczki przestaja dzialac (na to chorowala cala grupa VAG), ale ten problem juz dawno poprawiono.Zamieszczone przez chermanco do wycieraczek, to problemy z wariującymi wycieraczkami pojawiają się w całej rodzinie samochodów VW, Audi Skoda, Seat. Jednak zauważyłem, że po kilku nocach w garażu objawy ustąpiły - może wilgoć się gdzieś zbierała.
Komentarz
-
-
No to sugerujesz, że nie mam tu (na forum) czego szukać, no bo przecież zawsze istnieje alternatywne źródło informacji. Czy inni również udzielają odpowiedzi w stylu "odpowiedź znajdziesz w książce"? Jesli tak, to ja dziękuję za takie forum. Mam nadzieję, że reszta z Was nie prezentuje takiej postawy, jednak w tym wypadku potwierdza się reguła, że jeden osobnik moze zrazić do całego reprezentowanego przez siebie społeczeństwa.Zamieszczone przez Piotr_TZaden problem kupic, sa dostepne rowniez wysylkowo w ksiegarni WKiL. Ewentualnie mozesz poszukac wersji elektronicznej w pdf, gdzies z pewnoscia znajdziesz - polecam jednak zakup, nie ma to jak miec swoje.
Jak pisałem wszystkiego, co chciałem wiedzieć już się dowiedziałem bez Waszej pomocy. Nie zamierzam wiecej się o nią upominać._________________
Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
_________________
Komentarz
-
-
cherman, po prostu niedawno byl tu niejaki chris/twin, ktory pytal non-stop o rzeczy oczywsite i wiekszosc userow ma juz dosyc odpowiadania na takie pytania, a Twoje takie sa.
Ja nic nie sugeruje, moze jakis moderator/administrator Ci to wytlumaczy. To, ze nikt nie odpowiadna na Twoje pytania nie jest niczym nadzwyczajnym, czasem sie po prostu n-ty raz z rzedu nie chce, polecam poszukac w archiwum, jest opcja szukaj i na prawie kazde pytanie znajdziesz tam odpowiedz.
[ Dodano: Czw 11 Gru, 08 11:11 ]
Jaki obrazalski, nie ?Zamieszczone przez dariuspolo...czesc
Komentarz
-
-
Jasne... oczywiste pytania rozumiem... Pisałem wczesniej, że forum przeszukałem. Zeby nie było, że ignorantem jestem, to możesz poczytać o szalejących wycieraczkach (szukajka tego forum), skoro mówisz, że wczesniej nie słyszałeś o takich problemach:
Co do innych zagadnieniń o które pytałem, nie znalazłem odpowiedzi w archiwum forum.
Jeśli wg Was oczywistym jest gdzie umieszczony jest przekaźnik wycieraczek, to szacun... ja nie mam pojęcia gdzie to ustrojstwo siedzi w każdym z aut.
Co do podgrzewania foteli, to neiwiele w ogóle na forum o tym jest - tym bardziej o awariach - też nie znalazłem.
Co do świecącego ABS-u, to mogę sie tylko domyślać czy świeci, gdy klocki są zużyte - odpowiedzi w szukajce nie znalazłem.
Nadal twierdzisz, że wszystko jest w szukajce? Czy odpowiedzi na moje pytania są dla Ciebie takie oczywiste? Jeśli tak, to czemu ich nie udzieliłeś i automatycznie keirujesz mnie do szukajki?
Rozumiem irytację skierowaną na kogoś, kto jest laikiem, ale na roverki.pl takich ludzi najpierw się ostrzega i również kieruje do wyszukiwania, ale mając pewność, że coś się tam znajdzie.
Tak czy inaczej zamiast pomocy dostałem od Was tylko pouczenie i zbesztanie... tyle samo energii kosztowałoby udzielenie pomocy i odpowiedzi, nie sądzisz?_________________
Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
_________________
Komentarz
-
-
...gdy klocki sa zuzyte to swieci sie kontrolka recznego na zolto, kontrolka ABS informuje ze wystapil blad i ABS zostal ze wzgledow bezpieczenstwa wylaczony (powodem moze byc uszkodzony czujnik, kabel sterownik), aby sie przekonac co zawinilo nalezy sprawdzic bledy zapisane w sterowniku ABSu.Zamieszczone przez chermanCo do świecącego ABS-u, to mogę sie tylko domyślać czy świeci, gdy klocki są zużyte
Komentarz
-
-
Dziękuje bardzo.... o to mi chodziło... aczkolwiek czujnik już z allegro zamówiłem.Zamieszczone przez dariuspolo...gdy klocki sa zuzyte to swieci sie kontrolka recznego na zolto, kontrolka ABS informuje ze wystapil blad i ABS zostal ze wzgledow bezpieczenstwa wylaczony (powodem moze byc uszkodzony czujnik, kabel sterownik), aby sie przekonac co zawinilo nalezy sprawdzic bledy zapisane w sterowniku ABSu.
Dzieki za info... już daję "Pomógł"_________________
Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
_________________
Komentarz
-
-
...jak w wszystkich autach na plycie G4 przekazniki znajduja sie pod kierownica/nad stopami kierowcy, kilka elektrycznych zeczy siedzi obok modulu sterujacego w podszybiu (gdzie lubi dostawac sie wilgoc- co tlumaczylo by problemy z twoimi wycieraczkami)Zamieszczone przez chermanJeśli wg Was oczywistym jest gdzie umieszczony jest przekaźnik wycieraczek, to szacun... ja nie mam pojęcia gdzie to ustrojstwo siedzi w każdym z aut.
Pomimo to twierdze ze czesciej mozna spotkac auta z zatartymi wycieraczkami niz z zamoklym przekaznikiem.
Komentarz
-
-
W Roverze przekaźniki mieściły się pod maską w skrzynce razem z bezpiecznikami. Co do wycieraczek, to zatarte na bank nie są - bo zapierdzielają jak szalone - i w tym problem, bo nie można ich zatrzymać. Właściwie to nie można było, bo teraz sytuacja się poprawiła. Sądzę, że dziwne ich zachowanie było spowodowane tym, że samochód stał jakiś czas na placu pod Berlinem. Teraz ma ogrzewany garaż co noc i chyba to pozytywnie wpłynęło na działanie przekaźnika. Tak czy inaczej dobrze wiedzieć gdzie jest. Przy okazji wyjmę go, przeczyszczę, osuszę.Zamieszczone przez dariuspolo...jak w wszystkich autach na plycie G4 przekazniki znajduja sie pod kierownica/nad stopami kierowcy, kilka elektrycznych zeczy siedzi obok modulu sterujacego w podszybiu (gdzie lubi dostawac sie wilgoc- co tlumaczylo by problemy z twoimi wycieraczkami)
Pomimo to twierdze ze czesciej mozna spotkac auta z zatartymi wycieraczkami niz z zamoklym przekaznikiem.
Dzięki
[ Dodano: Czw 11 Gru, 08 12:44 ]
Albo mnie źle zrozumiałeś, albo starasz się być uszczypliwy... albo jeszcze gorzej obraziłeś się? Nie to w każdym razie było moją intencją. Powiedziałem co miałem do powiedzenia, a jeśli kogoś tym uraziłem to przepraszam i obiecuję poprawę.Zamieszczone przez Piotr_TPrzepraszam, to sie juz wiecej nie powtorzy, od tej chwili milcze jak grob.
Sądzę, że kulturalne wymiana poglądów wpływa pozytywnie na relacje międzyludzkie. Dzięki Tobie wiem, żeby bardzo uważać na otwierane tematu (sprawdzać najpierw w szukajce), a Ty mam nadzieję trochę przychylniejszy bedziesz dla nowicjuszy i laików, bo niewiedza w zakresie motoryzacyjnym wcale nie równa się ignorowaniu zasad społeczności do jakiej chce się należeć._________________
Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
_________________
Komentarz
-
-
cherman, podaj maila to prześle Ci książkę na maila tam jest opisany silnik i instalacja elektryczna.
Co do bezpieczników to pod maska masz jedynie w czarnej skrzynce na akumulatorze bezpieczniki od komputera tzn. tak myślę, że są od kompa, a poza tym nie ma tam więcej bezpieczników.
Co do zbiorniczka płynu wspomagania to masz go obok zbiornika na płyn do spryskiwaczy. Jest taki czarny z zielonym korkiem na górze.
Zbiornik od płynu hamulcowego masz zaraz na początku komory silnika od strony kabiny tak bardziej na wysokości kierownicy +\-.
Z wycieraczkami nie mam problemy więc nie wiem gdzie jest przekaźnik, ale zeskanuje Ci stronę ze schematem bezpieczników to tam będzie. Tyko najpierw muszę iść do garażu po książkę :twisted:
Foteli podgrzewanych nie mam bo niby wersja SLX, ale wychodziła na Polskę więc nie dali :evil:
Co do ABS się świeci jeśli masz słaby akumulator lub gdy masz uszkodzony czujnik.
Co do innych porad w eksploatacji to na pewno wymień sobie rozrząd jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, bo ja niby miałem wymieniony jak kupiłem, ale pompa wody okazała się stara i szlag ja trafił, a na pewno nie chcesz przeżywać tego stresu zastanawiając się czy będziesz miał silnik do wymiany czy nie. Ja miałem szczęście i nic się nie stało, a w tym silniku jest się wtedy co giąć jeśli pasek strzeli... Pasek to też podstawa :!:
Tak ogólnie to spoko furka :twisted: Buta ma dobrego oczywiście jeśli się dba o silnik tzn. oleje, filtry itp...
Na pewno jeśli Masz elektryczne szyby to mankamentem są te badziewne plastiki na których mocowana jest szyba :zastrzelic Jeśli dużo otwierasz i zamykasz to na bank będziesz miał zaraz luzy na tym hu...stwie i szyba będzie latać jak poj...bana :evil: Mnie czekają z dwóch stron do wymiany, ale póki co to alternatywą na te denerwujące odgłosy jest radio :twisted:
Acha i jeszcze jedno i najważniejsze chyba :!: Jak będziesz oddawała uto gdzieś do mechanika to dowiedz się najpierw od kogoś jak się spisuje i weź na to małą poprawkę. Ja trafiłem niby na fachowca, a z głupiej pierdoły miałem później dodatkowe koszty w postaci spie***dolonej sondy lambda, i uszkodzonej rury dolotowej od filtra powietrza do silnika.
Dla kolegów z okolic SBL powiem tylko że warsztat znajduje się w drodze na Wole. :smokedevil
cherman, i troszkę mniej ciśnień. Nie wszyscy maja ta wersje silnikowa, a one się wtedy różnią się trochę budową. Jak dalej nie będziesz wiedział gdzie są te zbiorniki to pisz to zrobię zdjęcie i wrzucę w temat :twisted:
Jak czegoś nie będziesz wiedział to pisz. :smokedevilByła OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm
Komentarz
-
-
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Co do książki to już do mnie idzie pocztą - kolega z roverki.pl co się na Octavię przesiadł już mi wysłał.
Co do ciśnienia, to faktycznie może przesadziłem nieco, ale nie lubię być zbywany byle czym, co w dodatku nie jest poparte faktami.
Rozrząd (pasek, rolki, napinacz), pompa wody, filtry, płyny, klocki wymienione. Szybki póki co nie klekocą. Z pilniejszych rzeczy to pozostało mi podświetlenie pokręteł (już znalazłem jak to zrobić), naprawa lusterka lewego, bo regulacja nie działa i wymiana czujnika ABS (zamówiony na allegro za 25zł - skodex.pl).
Poza tym auto spisuje się wyśmienicie. Jeszcze nie miałem okazji wypróbować go na trasie, ale święta się zbliżają, więc powód do dłuższej trasy będzie.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź..... obiecuję poprawę._________________
Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
_________________
Komentarz
-
-
Wyjęcie pokrętła to pestka. Z wyjęciem żaróweczki pociłem się dobre pół godziny. Dopiero jak końcówki pensety owinąłem gumkami recepturkami, żąróweczka ustąpiła i dała się wyjąć. Zamienne na stacji lotosu dostałem od ręki - wziąłem od razu 5 na przyszłość. Teraz świeci aż miło.Zamieszczone przez Xan86No z tymi pokrętłami to jedyna zabawa jest jak chcesz wydłubać ta żaróweczkę ze środka :twisted:
Autko śmiga. Na wybojach czasem mi coś puknie, ale badanie techniczne nic nie wykazało, więc dopóki objawy nie będą bardziej regularne nie zamierzam się tym przejmować.
Jedyna rzecz jaka nie daje mi spokoju, to chyba wyciek... w komorze silnika, pod akumulatorem jest jakieś coś ( nie mam pojęcia co to za część - cylindryczny kształt o średnicy około 6cm umocowany pionowo z kilkoma kabelkami wchodzącymi w to od góry). Na tym czymś jest mokro. Dodam, że nie zauważyłem ubytku oleju, płynu chłodniczego... płyn do wspomagania chyba nie ucieka (zbiorniczek jest czarny i nie widać poziomu), bo wspomaganie działa dobrze, choć głośniej niż w Roverze.
Wiecie co to może być? Czy to możliwe, że mechanikowi pociekło troszkę oleju na to i jeszcze nie zdąrzyło wyschnąć?
Czy u Was też słychać działanie pompy wspomagania jak skręcacie kierownicę?
[ Dodano: Nie 14 Gru, 08 23:53 ]
Przejrzałem forum... buczące wspomaganie to pewnie sygnał o niskim poziomie płynu wspomagania. To, że mokro, to może od pompy wspomagania...
Ale mam wątpliwości. W Roverze pompa wspomagania była po lewej stronie silnika (jak stoimy przed samochodem). Jeśli tutaj jest tak samo, to wyciek po prawej stronie (pod akumulatorem) jest bez sensu nie może być przyczyną cieknącej pompy wspomgania._________________
Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
_________________
Komentarz
-
-
Wykrecasz korek i na korku jest taka plastikowa miarka/bagnecik - w ten sposob sprawdz poziom. Pod akumulatorem nie kojarze nic cylidnrycznego o srednicy 6cm, ale tez silnik mialem tylko podobny (1.8T) wiec moglem tego nie miec. Skoro widzisz, ze mokro to nie dalo sie siegnac reka ? Mialbys pewnosc co to jest, bo moze to tylko woda sie dostala.Zamieszczone przez cherman(zbiorniczek jest czarny i nie widać poziomu)
Komentarz
-
-
Co do tego stukania to jest normalne, że czasem coś puknie... Po prostu tam jest trochę twardsze zawieszenie niż w innych samochodach i bardziej czuć nierówności :twisted:
Co do pompy czy ja słychać to słychać, ale to tez jest normą bo robiłem wywiad u mechanika na ten temat. Tzn. trochę ją słychać jak mam otwarte drzwi i w miejscu kręcę kołami :twisted:
Co do zbiorniczka pod akumulatorem o średnicy 6cm to nie przypominam sobie żeby coś tam takiego było, ale jutro zobaczę ...Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm
Komentarz
-
-
Ze wspomaganiem to mnie uspokoiłeś. Już dostałem w swoje ręcę instrukcję obsługi, więc sprawdziłem poziom oleju wspomagania - jest ok. To buczenie przy skręcaniu, to dla mnie nowum, bo w poprzednim samochodzie tego nie miałem, ale skoro mówisz, że tak ma być, to wspaniale (u mnie też słychać tylko przy otwartych drzwiach na postoju).Zamieszczone przez Xan86Co do tego stukania to jest normalne, że czasem coś puknie... Po prostu tam jest trochę twardsze zawieszenie niż w innych samochodach i bardziej czuć nierówności :twisted:
Co do pompy czy ja słychać to słychać, ale to tez jest normą bo robiłem wywiad u mechanika na ten temat. Tzn. trochę ją słychać jak mam otwarte drzwi i w miejscu kręcę kołami :twisted:
Co do zbiorniczka pod akumulatorem o średnicy 6cm to nie przypominam sobie żeby coś tam takiego było, ale jutro zobaczę ...
Co do niezidentyfikowanego obiektu pod akumulatorem (nie pisałem, że to zbiorniczek), to dziś jestem umówiony u mechanika na wymianę czujnika ABS, to bedę miał okazję zapytać co to jest - napiszę, aby rozwiać wątpliwości.
Dzięki za zainteresowanie tematem._________________
Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
_________________
Komentarz
-
-
Musze zmartwic, ale buczenie napewno nie jest normalnym objawem.
Moze wskazywac na konczaca sie pompe wspomagania, przegub zewnetrzny, a w najgorszym wypadku na maglownice."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PurchawaMusze zmartwic, ale buczenie napewno nie jest normalnym objawem.
Moze wskazywac na konczaca sie pompe wspomagania, przegub zewnetrzny, a w najgorszym wypadku na maglownice.
to czemu takie buczenie jest u mnie w octavi, u kumpla który ma z '00, chermana i jak mechanik tego słuchał to mówił, że jest wszystko OK :?: :twisted:
Temat tego samochodu to poznawałem dogłębnie jak tylko coś było nie tak to lota do mechanika i konsultacja :twisted: To nie jest głośne buczenie, taki pomruk przyt skręcie kół więc chyba w tym momencie jakieś większe jest obciążenie pompy wiec ma chyba prawo zabuczeć???Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm
Komentarz
-
Komentarz