Spotkał mnie dość popularny wśród VW Golf problem wycieraczek, a ściślej mówiąc ich niekontrolowanej pracy. Wyczytałem, że to może być wina przekaźnika. Zajrzałem pod kierownicę i znalazłem 4 przekaźniki (od lewej dwa białe, czarny, i znów biały). Gdy wypiąłem 2-gi, wycieraczki w ogóle się nie właczyły, więc właśnie w nim przeczyściłem styki, jednak to nie pomogło.
Objawy są takie, że czasem wycieraczki nie wyłączają się, nawet gdy manetka jest w pozycji 0. Czasem jak mam pozycję 1 (czasowe) wycieraczki pracują non stop. Czasem jak chcę pojedycze wytarcie (ruch w dół), wycieraczki ruszają i się nie zatrzymują.
Na forum VW ludzie maja takie problemy i przeczyszczenie styków pomaga - u mnie nie pomogło.
Po tym jak w aucie zrobi się ciepło, wycieraczki zaczynają pracować jak należy.
Czy ktoś wie dokładnie za co odpowiadają poszczególne (cztery) przekaźniki pod kierownicą?
_________________
Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
_________________
hej
przekaźnik z numerem 377 jest od wycieraczek
Ja mam idetyczny problem jak Ty. Radzę sobie z tym w ten sposób, że daje na maxa wycieraczki pochodzą z 10 sec i potem zmniejszam "obroty" na niższe i wtedy działają idealnie. U mnie dodatkowo przeskakują jakby mechanizm był zatarty (mechanizm wymieniałem i okazało się ze to nie jest jego wina)
Sam jestem ciekaw czy jest to wina przekaźnika czy jednak silnika wycieraczek w którym styki po których rzesyłane jest naiecie mogły sie zabrudzić smarem (silniczek wycieraczek jest nitowany i trzeba by go rozwiercać a nowy kosztuje ok 250 pln )
jak wymienisz przekaźnik to napisz czy pomogło jak tak to zainwestuje w nowy
pozdr
znalazłem na allegro zamiennik silniczka, ale za to nowy. Producent zapewnia, że do Octavii I bedzie pasować. Mechanik natomiast w ciemno powiedział, ze przy moich objawach (teraz, to wycieraczek w ogóle nie da się wyłaczyć), to na bank silniczek - niby jakiś tam metalowy element się wykruszył, który styka, gdy wycieraczki pełny obrót zrobią... i dlatego się nie zatrzymują.
Dzis z poczty odbieram silniczek i jutro jedzie na montaż... napisze, czy pomogło. Przy okazji przesmaruję tulejki mechanizmu wycieraczek.
_________________
Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
_________________
ja miałem takie same problemy z wycieraczkami czyli że nie mogłem ich wyłączyć to u mnie pomogło właśnie roznitowanie przy silniczku i jak sie okazało jeden styk wale nie dotykał do ścieżki która odpowiadała za wyłączenie wycieraczek podgiełem ten styk i działa bez zarzutu a również myślałem że to przekaźnik w sumie 30 min. roboty pozdr
Wymiana silniczka na nowy z allegro (100zł - http://www.allegro.pl/item496013563_...a_octavia.html) pomogła. Wycieraczki zasuwają jak nowe i nic się nie zacina. Z racji doświadczenia diagnoza mojego mechnika była bezbłędna.
_________________
Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
_________________
dzięki za info i link do aukcji
pytanko
czy silniczek pasuje do wersji przed FL :?: w sklepach www widziałem, że są silniczki do wersji przed i po faceliftingu
Hej,
Mam następujący problem z wycieraczkami. W trybie czasowym działają mi z jedną prędkością na wszystkich pozycjach potencjometru. Myślałem może, że to właśnie padł i dziś zmieniłem całą manetkę wycicraczek, ale problem niestety pozostał. Czy to może być wina przekaźnika, czyli że to on jest uszkodzony?
Pozostałe tryby/biegi działają prawodłowo.
Miał ktoś może podobną usterkę?
Jakieś pomysły jak to naprawić?
Hej, w sytuacji jaką miałem czyli wycieraczki nie chciały się wyłączyć. Przyczyną był przekaźnik. Po wyczyszczeniu styku głównego, bo był cały czarny - kontakt S działa ale nie do konca za pierwszym razem wyłącza wycieraczki. 3x przejedzie i wyłącza. Więc pewnie będzie trzeba kupić nowy.
Komentarz