[O2] code 3073 i code 288

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • simpsonb
    Classic
    • 2008
    • 13

    [O2] code 3073 i code 288

    miguello, witam i ja mam mały temacik 8)
    mam białą octe O1 i chce zapodac do niej 17-ki z podobnej aukcji:

    p.s. zaadoptój proszę zdjecie innej białej octy O1
    dzieks!!!
  • tenohr
    Classic
    • 2007
    • 14

    #2
    [O2] code 3073 i code 288

    Witam ponownie wszystkich... Mam delikatnie mowiac powazny problem. Octavia II Combi 2005 1.9 Tdi 77kw . Zapalila sie kontrolka "Control system for exhaust gases" ( przepraszam ze nie po Polsku ale nie mam polskiej instrukcji) taka pomaranczowa w ksztalcie silniczka, wentylatorka.. Zaczela od tego czasu przestawac dzialac turbina, przedtem ladnie wchodzila na obrotu przy 1700 a po jakims czasie dopiero przy 2500. jezdze na tym alarmie juz 3 tygodnie turbina przestala dzialac calkowicie... Wymienilem przeplywomierz ale jednak zadnego efektu to nie dalo... POMOCY, nie mam pojecia co robic. podpiolem go pod 2 rozne komputery ale niestety bledy nie zostaly zdefiniowane. Te Bledy to 288 i 3073. Po zalozeniu nowego przeplywomierza nie mozna nawet zlikwidowac tego alarmu. Czy moga byc winne kable, ktore ida do przeplywki, czy mogly sie one poluzowac lub urwac? Nie ukrywam ze do wymiany jest tylna poduszka pod silnikiem. Czy ma ktos moze jakis pomysl co dalej. Bede wdzieczny za kazda pomoc..

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Bardzo lubie narzedzia diagnostyczne, do ktorych nie ma manuali :lol: Z czego to jest blad. Chinol??

      Wyskoczyl taki normalny blad check engine

      Przeplywomierz, a gdzie to zostało wyczytane, ze nalezy go zmienic.

      Jak dla mnie to kleklo sterowanie turbosprezarka. Ale zeby to zdiagnozowac, to trzeba wiedziec, co za cud wyplul taki nr bledu.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • tenohr
        Classic
        • 2007
        • 14

        #4
        takich mamy polskich mechanikow w irlandii, co jeden to madrzejszy. niestety ale sami partacze wyjechali za granice, jezeli ktos byl dobrym fachowcem to nie musial wyjezdzac z kraju bo ma w Polsce pracy w ch..... A servisy kosztuja majatek, w koncu sa tu najdrozsze auta w Europie.
        Postaram sie dowiedziec jakie to byly sprzety jeszcze w tym tygodniu..
        ale jak ktos mialby jeszcze jakis pomysl, jak to ugryzc lub w miare sensowny sposob naprawic to prosze o pomoc. zamierzamy jechac z rodzinka do Polski w przyszlym miesiacu ale nie jestem pewien czy wytrzyma to silnik. :?: :wink: :!:

        Komentarz

        • pantol
          Elegance
          • 2004
          • 754

          #5
          Postaraj sie podpiąc pod VAG-a, a jak do tego uda Ci się jeszcze zrobic logi dynamiczne to wtedy bedzie dobry material do analizy.
          Jarek "Vinci"

          Komentarz

          • blackspot
            Rider
            • 2007
            • 291

            #6
            W wolnym tłumaczeniu to problem z systemem kontroli spalin. Jak dla mnie to może być coś nie tak z sondą lambda.
            Powered by Rogalotti + DSG

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              blackspot, W dieslu??


              Zawor od recyrkulacji spalin tez konczyl jazde takim bledem, dlatego wlasnie problem polega na tym, ze jak mamy numer bledu z czegos, to nie wiadomo gdzie poczytac jak to sie nazywa w jezyku tego urzadzenia.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • blackspot
                Rider
                • 2007
                • 291

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                blackspot, W dieslu??
                W Octavii tak nie ma?


                W moim BXE mam nadzieję jest taka http://moto.allegro.pl/item465498580..._oryginal.html
                Powered by Rogalotti + DSG

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Przy FAPie bym to rozumial, ale normalnie to IMO bez sensu, ale jak sa to niech beda, kolejna rzecz dolozona bez sensu, ktora moze sie zepsuc :lol:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • kazeex11
                    Classic
                    • 2008
                    • 22

                    #10
                    sorki ze sie wtrącam ,jeżeli byś był gżieś blisko cork,to możesz podskoczyć do mnie,to go podłączymy,i zobaczymy co nam pokaże,i moze coś wymyślimy.a do servisu nawet nie jedż,bylem tam tydzień temu i szkoda gadać.
                    lalamido 55

                    Komentarz

                    • tenohr
                      Classic
                      • 2007
                      • 14

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Bardzo lubie narzedzia diagnostyczne, do ktorych nie ma manuali :lol: Z czego to jest blad. Chinol??

                      Wyskoczyl taki normalny blad check engine

                      Przeplywomierz, a gdzie to zostało wyczytane, ze nalezy go zmienic.

                      Jak dla mnie to kleklo sterowanie turbosprezarka. Ale zeby to zdiagnozowac, to trzeba wiedziec, co za cud wyplul taki nr bledu.
                      To urzadzenie ktore wyplulo takie bledy nazywa sie "Bosch KTS", ale co najlepsze dzisiaj znowu podlaczylismy go i wyskoczyl kolejny blad , a mianowicie ze "listwa CAN" nie odpowiada, a dokladniej "CAN Line - Timeout".

                      Zamieszczone przez Kazeex11
                      jezeli byś był gdzieś blisko cork,to możesz podskoczyć do mnie,to go podłączymy,i zobaczymy co nam pokaże
                      jezeli moglbys mi dac jakies namiary na siebie- telefon albo adres to chetnie podskocze do ciebie i moze cos uda nam sie ustalic razem.. Moje GG to 3456378


                      I widzicie Forumowicze - nawet za "Mala Woda" macie OCP Fanow. Moze warto byloby pomyslec nad utworzeniem Octavia Club Polska - Oddzial Irlandia. hihi.... :diabelski_usmiech


                      P.S aaaa jeszcze jedna sprawa - czy moglby mi ktos sprawdzic czy silniki BJB maja 'Sonde Lambda"?

                      .

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Z tym CAN-em, to u mnie na VAG-u tez takie rzeczy czasem sie dzieja i jeden z bezpiecznikow ktore sa kolo akumulatora wyjmuje wkladam i problem znika. Polaczenie z CAN wraca
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • tenohr
                          Classic
                          • 2007
                          • 14

                          #13
                          zapomnialem dodac ze temperatura powietrza dolotowego jest wartoscia stala, nie chce sie zmienic - wynosi " - 38 " . jezeli to cos komus pomoze w znalezieniu bledu. Jade za chwile do Servisu Skody, zobaczymy co oni mi powiedza



                          Juz mam ;-) wiem jakie dokladnie bledy posiadam:

                          1. 16486 P0102 Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza – niskie wejście A
                          Za mała wartość sygnału miernika masy powietrza. Sprawdzić miernik masy powietrza.
                          2. 16497 P0113 Czujnik IAT – Temp. niska – obwód wysoki – G42 A
                          Czujnik G42 temperatury zasysanego powietrza, za wysoka wartość sygnału.
                          3. 18058 P1650 Magistrala danych napędu, brakujące informacje z zestawu wskaźników.
                          Nie jestem pewien ale to chyba cos z zegarami, a raczej brakiem odpowiedzi, nie znalazlem dokladnego opisu jeszcze.

                          [center:bd9b4e9701]Tylko teraz pytanie: Co to dokladnie oznacza?? Co dokladnie jest do wymiany i gdzie sie to glowno znajduje...
                          [/center:bd9b4e9701]

                          Dorzucam trzy Ciekawe Stronki (dla potomnych) z Kodami bledow VAG OBD :evil:
                          PRZYPUSZCZAM ZE SIE KOMUS PRZYDADZA: (mam nadzieje ze administracja to doceni w jakis sposob) ops:

                          Idealny dla Ciebie Warsztat samochodowy Poznaj nasze usługi Oferujemy klientom indywidualnym oraz biznesowym usługi z zakresu: Konwersja aut z USA Mechanika samochodowa Elektromechanika Diagnostyka Automatyczne skrzynie biegów FAP/DPF Wulkanizacja Sprzedaż części Galeria zdjęć

                          beschrijving, uitleg, handleiding, tips, trics, truucs voor vag-com vcds voor vag auto's



                          Czy Ktos mnie pomoze??

                          Komentarz

                          • kazeex11
                            Classic
                            • 2008
                            • 22

                            #14
                            tenohr -"jezeli moglbys mi dac jakies namiary na siebie- telefon albo adres to chetnie podskocze do ciebie i moze cos uda nam sie ustalic razem."-sorki że nie odpowiadałem,ale dopiero dziś wrócilem z dubaju,a tam niestety nie miałem dostępu do internetu. wysyłam ci nr.tel.na PW
                            lalamido 55

                            Komentarz

                            Pracuję...