[O1] 3 x pi podczas uruchamiania silnika ( pii pii pii)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gizm0
    Classic
    • 2010
    • 19

    [O1] 3 x pi podczas uruchamiania silnika ( pii pii pii)

    Zamieszczone przez w.marek
    zaznaczone jest w książce 15kkm lub rok a auto ma w kodzie QG1. Czyżby chcieli naciągnąć na dodatkowy przegląd. Bo z tego co się orientuje to powinien być według wskazań komputera lub nie pózniej niż 2 lata.
    serwis nie chce źle, wprawdzie nie powinni Tobie zaznaczyć wymiany oleju po 15kkm ale powinni to zasugerować...mi też tak zakreślili pierwszym razem...więc zwróciłem im uwagę , że mam QG1...tylko jedno ale jest..... możesz wymienić olej wg wskazań licznika...ale tak naprawdę sugeruje wymianę oleju co 15kkm...większość ludzi z forum tak czyni....jeśli dbasz o silnik to wymiana co 15kkm napewno wyjdzie mu na zdrowie oczywiscie olej mozesz mieć swój i filtr oleju też....nie mogą Tobie tego zabronić :!: ale trzeba by było na wstępie ich uprzedzić...i zwrócić uwagę, żeby nie dopisali Tobie np filtru do faktury...mi się rozpędzili i potem poprawiali... :P
  • bary
    Drive
    • 2008
    • 57

    #2
    [O1] 3 x pi podczas uruchamiania silnika ( pii pii pii)

    Na samym początku bardzo Was proszę, abyście na mnie nie krzyczeli. Temat sam kiedyś poruszałem, ale nie został rozwiązany. Dzisiaj zauważyłem kilka wskazówek, które może pomogą w rozwiązaniu problemu. Piszę nowy temat, ponieważ edycja tematu nie pozwala go wrzucić na początek forum. To może do rzeczy.
    Czasami, jak zapalam silnik, słychać długie 3 x pii ( piii piii piii). Prawie za każdym razem, jak nie zawsze, towarzyszy tym sygnałom podnoszenie się wskazówki prędkościomierza do około 120 km/h ( !!!) . Przy tych sygnałach na chwilę zapala się kontrolka hamulca ręcznego. I teraz ciekawostka. Jak mam nawiew na 0 (zero) lub 1, to nic sie nie dzieje - odpala bez sygnałów i bez podnoszenia wskazówki prędkościomierza. Natomiast jak wezmę nawiew na 2,3,4 to wówczas wskazówka podnosi sie w górę. Gdy miałem nawiew na 4-tym położeniu, to wskazówka prędkościomierza wskoczyła prawie na 150km/h. Poradźcie coś. Aku mam wymieniony.

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      bary, Dobrze,że nawiew ma podziałkę tylko do 4.Dopiero by było jakby miał do 8.
      MSPANC.

      A tak naprawdę,to trzy pipnięcia sygnalizują niski poziom płynu h-cowego.Sam to miałem,gdy po odpowietrzaniu h-ców fachowcy nie założyli :shock: zakrętki na zbiorniczek płynu.
      Pójdź może tym tropem.Sprawdź poziom płynu,wyjmij i włóż kilka razy wtyczkę w przykrywce zbiornika i psiknij styki kontaktem.Może tu jest błąd,ale pozycja regulatora nadmuchu to zbieg okoliczności.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • bary
        Drive
        • 2008
        • 57

        #4
        Fakt, że jak wyjmę pokrywkę ze zbiorniczka płynu hamulcowego, to jest ten sam sygnał 3 x piii. Płynu dolewałem i dalej tak samo robi, ale postaram sie te styki prysnąć kontaktem.

        Komentarz

        • boozee
          Rider
          • 2008
          • 347

          #5
          a u mnie po przekreceniu kluczyka tez pipczy ale kontrolka niezapietych pasow
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

          Komentarz

          • prus
            Classic
            • 2009
            • 30

            #6
            Witam !
            niestety trzykrotne piszczenie nie tylko oznacza problemy z płynem hamulcowym, odłącz przewód od czujnika oleju - i też bedzie piszczeć. Prawdopodobnie zawsze piszczy gdy sa problemy z układami sterującymi.
            Osobiście mam ten sam problem w autku jak autor tego tematu ale nie wiem co jest tego przyczyną ...

            Komentarz

            • wojtisek1
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 429

              #7
              a to pipczenie nie jest związane z niskim poziomem płynu chłodzącego ??
              Ale związku z biegiem nawiewu i prędkością nie rozumiem!!
              Może pokazuje jak szybko można jechać zimą na poszczególnych biegach :lol: :?: :?:
              NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
              Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
              Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
              171 KM ; 402 Nm obr/min
              Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

              Komentarz

              • pantol
                Elegance
                • 2004
                • 754

                #8
                A może zwiazane to jest z obciążeniem. Czujnik pozimu płynu działa na zasadzie pomiaru rezystancji. Może druciki wchodzące do cieczy są już zaśniedziałe lub mają jakąś inną wadę (ewentualnie cos się dzieje z płynem - za duża zawartość wody?) i mierzona rezystancja jest już na granicy normy i w momencie, gdy włączasz nawiew (duże obciążenie dla aku - które także może być już słabe lub niedoładowane) powstaje pod wpływaem spadku napięcia błąd pomiaru, który powoduje wzbudzenie czujnika?

                Teroria z rodzaju spiskowych, ale w sumie chyba logiki jej nie brakuje?
                Aby ją potwierdzić lub wykluczyć musiałbyś wymienić płyn, przeczyścić/wymienić czujnik i sprawdzić/doładować/wymienić aku. Chce Ci się z tym walczyć?
                Jarek "Vinci"

                Komentarz

                • bary
                  Drive
                  • 2008
                  • 57

                  #9
                  Koledzy, podaję link, jak to wygląda: http://pl.youtube.com/watch?v=WVL71hAjcLA

                  Komentarz

                  • Krzych
                    Rider
                    • 2005
                    • 671

                    #10
                    Na 100% masz problem ze spadkiem napięcia zasilania. Widać jak przygasają kontrolki.
                    Miernik uniwersalny w łapki i do roboty. Czy w momencie rozruchu napięcie nie spada poniżej 10V
                    Napięcie na akumulatorze, klemy, masy, bezpieczniki.....
                    Sprawdź błędy z ABSu.
                    DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                    www.chiptuning.katowice.pl
                    DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                    Komentarz

                    • fabia2
                      Rider
                      • 2008
                      • 260

                      #11
                      Cos podobnego w golfie III bylo spowodowane zasniedzialymi masami. Oczywiscie bez piskow, ale przygasanie kontrolek itd itp...
                      Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

                      Komentarz

                      • Witek1952
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 196

                        #12
                        Witam serdecznie. Jak na mój gust to wskaźniki nie mają masy. Może wystarczy potraktować kontaktem kostkę od nich. Myślę, że na wyłączonej dmuchawie bierze masę przez nią. Pozdrawiam.
                        Witek

                        Komentarz

                        • lukasz3112
                          RS
                          • 2008
                          • 3607

                          #13
                          Panowie aby nie zakładać nowego tematu piszę tutaj:
                          przy włączaniu też są takie 3 pipnięcia, ale oprócz tego cały czas mryga kontrolka hamulca ręcznego i w czasie jazdy tez się te pipnięcia odezwały...wie ktoś co z tym zrobić? można tak narazie jeździć? ale wkurza mnie bardzo jak mi coś na desce mryga :|

                          [ Dodano: Sro 18 Lut, 09 07:34 ]
                          Informacyjnie powiem, że zostawiłem dziś auto na ręcznym... i wydaje mi się że to przez to.. :|
                          Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                          Komentarz

                          • gregor6
                            Rider
                            • 2008
                            • 488
                            • Volkswagen

                            #14
                            U mnie jest dokładnie tak samo, ale do dnia dzisiejszego nie udało mi się rozwiązać problemu. U mnie są tylko 3 pipnięcia i wskazówka na 120, bez zapalania się kontrolki, no i oczywiście tylko przy włączonej dmuchawie na min. 2. Szukałem również opisu tych pipnięć (zapewne jest to gdzieś opisane), ale również bez rezultatu :cry:

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              A plyn hamulcowy jest??
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • gregor6
                                Rider
                                • 2008
                                • 488
                                • Volkswagen

                                #16
                                U mnie jest tyle ile trzeba. Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem płyn.

                                Komentarz

                                • lukasz3112
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 3607

                                  #17
                                  ja dziś sprawdzę ile mam tego płynu, ale niedawno jak sprawdzałem było wszystko ok. A jeśli jest trochę za mało płynu to wymieniać cały czy dolać jakiegoś?
                                  Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                                  Komentarz

                                  • fabia2
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 260

                                    #18
                                    Dolej, chyba ze nie wymieniałeś od 2 lat , bo nalezy to robic co 2 lata,
                                    Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

                                    Komentarz

                                    • gregor6
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 488
                                      • Volkswagen

                                      #19
                                      Jak masz za mało, to dolej, tylko nie "jakiegoś" :!: . Takiego jak masz już zalany układ.

                                      Komentarz

                                      • fabia2
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 260

                                        #20
                                        Zamieszczone przez gregor6
                                        Takiego jak masz już zalany układ.
                                        Najpewniej DOT4, no ale sprawdź ;-)
                                        Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

                                        Komentarz

                                        • salvado
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 314

                                          #21
                                          bary, wydaje mi się, że rację ma Krzych, gdy pisze o stabilizacji napięcia. Być może jest to początek usterki, która na forum znana jest jako "martwe zegary", a która właśnie jest powodowana przez problemy z zasilaniem.
                                          Jeśli nie boisz się miernika i lutownicy, a poza tm potrafisz wyjąć szafę, to posprawdzaj napięcia, a przede wszystkim zerknij na tę jej część, która odpowiada za śmierć zegarów.
                                          Zerknij na topic:

                                          gdzie kolega schico odkrył całą prawdę o tej usterce.
                                          Staram się pisać poprawnie po polsku.

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            gregor6, U Ciebie piszczy o wode, a wiec trzeba sprawdzic czujnik, bo jak widac podaje ze silnik jest goracy nawet jak jest zimny :idea:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • lukasz3112
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 3607

                                              #23
                                              gregor6, a skąd ja mam wiedzieć jaki tam jest zalany :?: :?:
                                              Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                                              Komentarz

                                              • gregor6
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 488
                                                • Volkswagen

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                U Ciebie piszczy o wode, a wiec trzeba sprawdzic czujnik, bo jak widac podaje ze silnik jest goracy nawet jak jest zimny :idea:
                                                Nic z tego nie rozumiem :? A jaki to może mieć związek z włączoną dmuchawą na 2 :?:

                                                Zamieszczone przez lukasz3112
                                                a skąd ja mam wiedzieć jaki tam jest zalany :?: :?:
                                                Jak sam nie zalewałeś, to nie będziesz wiedział, ale wydaje mi się, że chyba nikt nie zalewał by układu w takim aucie płynem innym niż DOT4

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez gregor6
                                                  Maicroft napisał/a:
                                                  U Ciebie piszczy o wode, a wiec trzeba sprawdzic czujnik, bo jak widac podaje ze silnik jest goracy nawet jak jest zimny :idea:


                                                  Nic z tego nie rozumiem :? A jaki to może mieć związek z włączoną dmuchawą na 2 :?:
                                                  Ja juz rozne dziwne rzeczy widzialem. Ogrzewanie bylo na 1 biegu dmuchawy a na kazdym nastepnym wialo zimnym, bo wody bylo za malo np, albo nawiew dzialal tylko na 4 biegu, bo filtr nie byl zmieniany od nowosci :twisted:
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...