Zamieszczone przez gieu
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
problem z biegami
Zwiń
X
-
problem z biegami
witam serdecznie,
mam problem z biegami w kilkumiesięcznej octavii. Co jakiś czas podczas przełączania biegu z 3 na 4 następuje jakby blokada i nie można wcisnać do końca 4. Sprzęgło dociskam do końca. Problem wzstpuje jedynie przy zmianie tych tylko biegow...sprawe zalatwia przejscie ponownie na 3 i znowu na 4.....strasznie to denerwujace...czy ktos mial taki problem :?:
-
Miałem podobny problem tyle że między 1 a 2. Problem narastał aż do momentu gdy nagle straciłem (naszczęście chwilowo) możliwość zmiany biegów (ZERO - opór max. w każdą stornę). Oczywiście do głowy przychodziły różne pomysły.... sprzęgło (tarcza, wycisk, wysprzęglik, koło dwumasowe itp itd). ASO chciało regulować skrzynię biegów - mam sześcistopniową - do przodu się wie , ale i "fachowcy" bez stosownej instrukcji nie mogli sobie poradzić i stwierdzili że wszystko jest o.k. - oczywiście nie zapomnieli zainkasować 65 zł za "niby prszeprowadzoną regulację". Ale problem minął tylko na jakieś 70 km. Zaprzyjaźniony mechanik stwierdził - 99% wysprzęglik - i tak też było ). Przy okazji zalecił wymianę wycisku i tarczy (głównie z uwagi na przebieg 215 kkm i już zdemontowana skrzynię). Łączny koszt 1088 zł wraz z częściami. Oczywiście mogę się mylić - zwłaszcza że masz autko "całkiem nówka". A co na to gwarant ? - czyli ASO ?
Komentarz
-
Witaj
Nie wiem jak często u Ciebie występuje ten problem. U mnie do tej pory 3 razy zdarzyło się, że nie mogłem włączyć 4 biegu, a mam zaledwie około 3000 km. W poprzednim samochodzie czasami też się to zdarzało (peugeot 106), a jeździ do tej pory. Może jest to normalne ??
Ja mam jeszcze inny problem opisany tutaj
Forum - Octavia Club Polska
Komentarz
-
Witam kolegów,
U mnie w O1 z 2006 roku, przy przebiegu ok. 50 tys. km pojawił się problem ze zgrzytającym wchodzeniem dwójki. Sytuacja była o tyle irytująca, że przy przyspieszaniu na 1 biegu, musiałem odczekać na luzie, aż obroty spadną przed włożeniem 2-ki, bo inaczej nieprzyjemnie po dźwigni skrzynka biegów zgrzytała. Podobnie miała się sprawa przy redukcji z 3 na 2.
W moim przypadku, na gwarancji został wymieniony synchronizator w skrzynce biegów.
U Ciebie Baddboy to raczej nie to, choć możesz spróbować podciągnąć na 3 biegu tak do 3,5 - 4 tys obr. (na trasie!) i sprawnie wrzucić 4-kę. Jeśli zgrzytnie - może to synchronizator.
Z resztą, jeśli auto jest na gwarancji, niech to ASO zrobi na gwarancji - cokolwiek by to nie było.
Komentarz
Komentarz