Panowie, ucinając dyskusję:
Jest coś takiego jak Takt Time - średni czas, co ile zjeżdża produkt (tutaj samochód) z linii montażowej. Np. w Tychach mają (chyba) 3 linie montażowe. Średnio tygodniowo robią około 6 tyś. samochodów w 6 dni na 3 zmiany - policzcie sobie Tt.
I jest coś takiego jak Cycle Time - czas przejścia produktu od początku produkcji (tutaj tłocznia) do końca (testy, CQA). Pomiędzy jest spawalnia, lakiernia (np. w Tychach mają 2 lakiernie), różne magazyny, montaże, itd. Taki Ct jest wielokrotnie dłuższy od Tt. Nie wiem dokładnie ile to jest w Tychach, ale na pewno kilka dni.
Tak więc nie mylcie pojęć. Samochody schodzą z linii montażowych średnio co dwadzieścia kilka sekund, ale czas wyprodukowania 1 sztuki to kilka dni. Dodatkowo z reguły nie ma 1 linii montażowej, czy lakierni, tylko kilka równoległych. A zatem Tt jest niski, ale Ct wysoki.
PS. dotyczy to samej fabryki, a nie poddostawców, np. producentów foteli czy podzuszek. Gdyby ich doliczyć oraz czas transportu oraz czas magazynowania to wzrośnie nam Ct do kilkunastu dni.
Jest coś takiego jak Takt Time - średni czas, co ile zjeżdża produkt (tutaj samochód) z linii montażowej. Np. w Tychach mają (chyba) 3 linie montażowe. Średnio tygodniowo robią około 6 tyś. samochodów w 6 dni na 3 zmiany - policzcie sobie Tt.

I jest coś takiego jak Cycle Time - czas przejścia produktu od początku produkcji (tutaj tłocznia) do końca (testy, CQA). Pomiędzy jest spawalnia, lakiernia (np. w Tychach mają 2 lakiernie), różne magazyny, montaże, itd. Taki Ct jest wielokrotnie dłuższy od Tt. Nie wiem dokładnie ile to jest w Tychach, ale na pewno kilka dni.
Tak więc nie mylcie pojęć. Samochody schodzą z linii montażowych średnio co dwadzieścia kilka sekund, ale czas wyprodukowania 1 sztuki to kilka dni. Dodatkowo z reguły nie ma 1 linii montażowej, czy lakierni, tylko kilka równoległych. A zatem Tt jest niski, ale Ct wysoki.
PS. dotyczy to samej fabryki, a nie poddostawców, np. producentów foteli czy podzuszek. Gdyby ich doliczyć oraz czas transportu oraz czas magazynowania to wzrośnie nam Ct do kilkunastu dni.
Komentarz