Dzisiaj tak dla sprawdzenia odkręciłem sobie korek wlewu oleju. Okazało się, że dmucha z wlewu dość mocno. Sprawdzałem jeszcze bagnet, ale tam jest cisza. Powiedzcie mi, czy tak powinno być, czy mam zaczynać się martwić.
Dodatkowo zauważyłem, że jest sporo kawowej mazi na korku, ale doczytałem na forum, że to prawdopodobnie kwestia wilgoci. Nie pamiętam ile miałem wcześniej płynu chłodzącego, więc na razie nie mogę stwierdzić, czy bierze. Oleju w silniku raczej nie ubywa. Przez jakieś 1000km zeszło na bagnecie góra milimetr. Autko ma przejechane 160000.
gregor6, troche dmuchac moze bo tam przeciez kreci sie sporo roznych elementow - samo to juz powoduje dmuchanie. Gdybys jednak czul intensywna won spalin i widzial dym to niedobrze. Kiedys faktycznie spotkalem sie z taka teoria, ze jak dmucha spod korka to zle - kwestia co kto rozumie przez dmuchanie ? Jakby nie dmuchalo wcale to korek bylby zbedny
Kawowa maz na korku to najpewniej woda w oleju - jezeli jezdzisz krotkie trasy lub duzo po miescie to moze tego tam troche byc. Usun te maz i sprawdz ile zajmie czasu jej odbudowa - moze sie juz wiecej nie pojawic. Czasem to tez kwestia jakosci oleju, poki lalem Mobila mialem ten efekt, a potem na Castrolu, Motulu, Shellu nie mialem (teraz mam Forda i jezdze na jakims fordowskim oleju w kraju gdzie dzien bez deszczu to swieto, a co za tym idzie wilgoc jest wszedzie i mazi nie ma).
Dmucha dość ostro, dlatego się zainteresowałem. Dymu nie widziałem, ale może dlatego, że silnik był prawie zimny. Przejadę kawałek, to jeszcze sprawdzę.
Co to tej mazi, to ja generalnie 90% tras mam po mieście i na krótkich odcinkach. Dodatkowo zalałem ostatnio Mobila 10W40.
Dmucha dość ostro, dlatego się zainteresowałem. Dymu nie widziałem, ale może dlatego, że silnik był prawie zimny. Przejadę kawałek, to jeszcze sprawdzę.
To na rozgrzanym sprawdz - zimny silnik na ssaniu ma wieksze obroty stad i dmuchanie wieksze. IMHO z tego co piszesz wszystko jest ok.
Zamieszczone przez gregor6
Co to tej mazi, to ja generalnie 90% tras mam po mieście i na krótkich odcinkach. Dodatkowo zalałem ostatnio Mobila 10W40.
To tez raczej nomalne - usun te maz dokladnie i jak mozesz przejedz sie w jakas trase. Nie powinna sie pojawic lub w sporo mniejszej ilosci.
[ Dodano: Sro 21 Sty, 09 14:24 ]
Zamieszczone przez maysee
Mam nadzieje, ze ominelo Cie przeniesienie fabryki Della Pozdrawiam z Galway.
Ja z innej branzy - mnie to wiec nie ruszylo, nawet zerujac na spadku cen mieszkan/domkow wynajalem sobie domek
sprawdzaj tylko czy płynu chłodzącego nie ubywa a oleju nie przybywa,czy silnik równo pracuje jak jest ciepły i czy wtedy dobrze odpala i jeszcze czy nie wali ciśnienie do zbiorniczka wyrównawczego.jeżeli nic z tych rzeczy sie nie dzieje to ciesz się jazdą,a jeśli coś z tych rzeczy występuje to jeszcze o niczym nie świadczy,pamiętaj że w najgorszym wypadku to tylko uszczelka pod głowicą,ale nie wydaje mi się żeby przy tym przebiegu już ją wydmuchało,mnie się wydaje że nic twojemu autku jeszcze nie dolega ,na wszelki wypadek gdy będziesz mogł to podłącz go do VAGa,ale ja myśle że i tak ci nic nie pokaże,a narazie ciesz się jazdą
Ja jak miałem golfa to objawem dmuchania pod korkiem była zapchana odma czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej i jak się odmy nie przeczyściło to olej wywalało bagnetem podczas mrozu , a maź pod korkiem może być skutkiem niedogrzanego silnika jak się jeździ na małych odcinkach w zimne dni.
a maź pod korkiem może być skutkiem niedogrzanego silnika jak się jeździ na małych odcinkach w zimne dni.
Dokładnie jak koledzy piszą co do dmuchania też kiedyś kupiłem nowy z salonu z AEE silnikiem też dmuchał i też się tak martwiłem. Było to niepotrzebne.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Mam jeszcze jedno pytanie. Ostatnio udało mi się namierzyć poprzedniego właściciela mojego autka. Okazało się, że lał wcześniej do silnika olej 15W40, czyli mineralny. Ja nie wiedząc jaki olej był wcześniej, za namową mechanika, wlałem półsyntetyk Mobila 10W40. Czy ta papka na korku może być wynikiem zmieszania tych olei, bo na pewno nie udało się spuścić całego mineralnego.
Pogrzebałem "paluchem" tyle ile mogłem przez otwór do wlewu oleju i okazuje się, że tej papki jest tam dość sporo. Generalnie umyję korek i na drugi dzień już jest prawie to samo. Dodatkowo, w sumie nagle, zaczęło ubywać oleju. Na razie jest w normie, ale nie wiem co będzie dalej :cry:
lał wcześniej do silnika olej 15W40, czyli mineralny. Ja nie wiedząc jaki olej był wcześniej, za namową mechanika, wlałem półsyntetyk Mobila 10W40.
Oj ile ten silnik ma przejechane :?: Nie powinno się przechodzić z mineralnego na pół syntetyk. jeśli poprzedni właściciel lał 15W40 to chyba brał mu olej :!: albo się pomylił :?:
Silnik ma licznikowo przejechane 162000. Nie miałem wcześniej informacji co było lane, dlatego wlałem półsyntetyk. Nie przypuszczałem, że ktoś będzie lał olej mineralny do takiego silnika. Co mam teraz z tym zrobić?
Wycieków nie ma żadnych. Już sprawdzałem. Zastanawiam się, czy ma dolać oleju, czy zostawić tak jak jest. Może się okazać, że jak silnik będzie ciepły ta maź się rozpuści i będzie za dużo. Sam już nie wiem
Silnik ma licznikowo przejechane 162000. Nie miałem wcześniej informacji co było lane, dlatego wlałem półsyntetyk. Nie przypuszczałem, że ktoś będzie lał olej mineralny do takiego silnika. Co mam teraz z tym zrobić?
Wymień jeszcze raz olej na 10W40. nallepiej po dłuższej jeździe, aby rozpuścic tą maź
Byłem teraz ją trochę przegonić. Jak silnik się zagrzał, to olej był ok. Nawet nie czekałem jak zleje się cały do misy a i tak było więcej na bagnecie niż przed wyjazdem. Olej wymieniałem w październiku. Dużo będę ryzykował nie wymieniając oleju? A jak już będę musiał wymienić, to co proponujecie? Castrol Magnatec 10W40 będzie dobry, czy szukać czegoś innego? Może mam przejść na mineralny? Mobila już pewnie nie wleje :evil:
Teraz to już sam nie wiem. Czy to wina wilgoci, czy zmieszania olejów. Od października dość regularnie sprawdzałem i stan oleju, i pod korek (jak to w nowym-starym autku). Zaczęło się tak dziać jakoś na początku stycznia. Wcześniej cisza.
Panowie chyba jakas psychoza tu nastapila. Tzw potoczne dmuchanie spod korka nie do konca oznacza samo dmuchanie. Tlumaczac, dmuchac bedzie - bo tam sa elementy wirujace, wiec to normalka, chodzi tylko o to aby nie dmuchal spalinami czyli szaro-niebieskim dymem, bo dopiero wtedy oznacza to przedmuchy. Jesli masz przedmuchy to wyciagajac bagnet olejowy tez je zaobserwujesz. A odkrecanie korka w niektorych samochodach moze skonczyc sie nawet opryskaniem olejem.
Co do oleju to nie widze tutaj problemu w przejsciu z 15W40 na 10W40. Co do oleju to MOBIL 1 jest bardzo dobrym olejem i ja bym go zostawil. Castrola na dokladke Magnateca szczerze nie polecam.
Pojezdzij samochodem, daj mu w palnik, rozgrzej silnik, pozwol mu sie rozruszac i wszystko powinno wrocic do normy (bo objawy jakie opisujesz sa dla silnika ktory pracuje niedogrzany). Jesli nie to wtedy nalezy sie przyjrzec tematowi, na chwile obecna ja w twoim opisie nie widze nic innego jak po prostu brak porzadnego rozjerzdzenia auta. Olej zostaw ten co masz, wymienisz jak przyjdzie na niego czas.
Temat dmuchania spod korka już sobie daruje. Nie chlapie olejem, nie dymi więc chyba jest ok. Gorzej z tą mazią. Poczekam na więcej opinii zanim się zdecyduje co zrobić.
Poczekam na więcej opinii zanim się zdecyduje co zrobić.
Masz już odpowiedź:
Tak ma być jak się sporo jeździ po mieści z małymi przebiegami.
Możesz wytrzeć i ostro przegonić auto na trasie ...
Obserwuj stan oleju w silniku ...
Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Dużo będę ryzykował nie wymieniając oleju? A jak już będę musiał wymienić, to co proponujecie? Castrol Magnatec 10W40 będzie dobry, czy szukać czegoś innego? Może mam przejść na mineralny? Mobila już pewnie nie wleje :evil:
Nic nie ryzykujesz, jeździj normalnie spokojna głowa. Po prostu z tą wymianą oleju poczekaj do wiosny. Maź pod korkiem to zupełnie normalna sprawa. Gorsza sprawa to to dlaczego miałeś zalany 15W40 :?: jeśli będzie ci ubywało oleju będziesz musiał przejść na mineralny :!:
Komentarz