[O1] Silnik szarpie przy ruszaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JACDER
    Classic
    • 2010
    • 6

    [O1] Silnik szarpie przy ruszaniu

    Zamieszczone przez __atomek__
    Mam pytanie:
    Czy do dźwigni z tempomatem w O2 Ambiente jest potrzebna jeszcze dodatkowa wstyczka z kabelkami
    Z tego co mi powiedziano w ASO to od roku 2006 już w każdej O2 jest odpowiednia wiązka do uruchomienia tempomatu. We wcześniejszych O2 trzeba było dołożyć kabelek biegnący od sterownika kolumny kierownicy do sterownika silnika.
  • woj-tano
    Classic
    • 2009
    • 9

    #2
    [O1] Silnik szarpie przy ruszaniu

    Witam serdecznie wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem tego portalu.
    Chciałbym przeprosić i nadmienić, że zanim zdecydowałem się zadać oficjalnie pytanie spędziłem kilka godzin na szukanie podpowiedzi.
    Mam taki przypadek.
    Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem O1 '99 250kkm silnik 1.9 Tdi AHF 110km.
    Udało mi się je zakupić od znajomego, który wiem, że dba o samochody. Prawie nie używany w kraju. zrobiłem nim sam ok 10.000 km, jednak od kilku dni mam problem z ruszaniem. Na zimnym silniku wszystko jest ok, rusza bdb, przyspieszenie niezłe, jednak po pół godzinie gdy np, zatrzymuje się na światłach po wrzuceniu jedynki silnik zaczyna szarpać. po przejechaniu kilku metrów (czyli po rozpędzeniu się trochę szybciej niż 10km/h) problem mija, nie zmieniając biegu. Myślałem, że może za długo sprzęgło trzymam ale jak puszczam szybciej to też niedobrze bo wylatuje jak strzała.Dla ciekawości gdy ruszam z dwójki problemu nie ma. Ale ile można ruszać z dwójki w korkach lub pod górkę. To jest jedyny problem. Potem można pędzić 180km/h i nic nie dolega.

    Będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
    Z góry dziękuję
    woj-tano

    Komentarz

    • tincer
      Classic
      • 2009
      • 13

      #3
      Witam, miałem podobne objawy w Fabii 1,9 SDI. Przyczyna leży w tarczy sprzęgła. Tarcza posiada kilka sprężynek odpowiedzialnych za te właśnie szarpnięcia jakie opisujesz, taki tłumik drgań. Musisz wymienić tarczę. Ja tak zrobiłem. Jeżeli ktoś powie tobie, że musisz wymienić komplet tj, docisk, tarczę i łożysko to nie jest to prawdą. Zależy to od zużycia tych poszczególnych elementów. Musisz tylko po rozebraniu sprzęgła ocenić zużycie poszczególnych elementów. Ja wymieniłem tylko tarczę i śmigałem jeszcze 3 lata dopóki jej nie sprzedałem, oczywiście sprzęgło działało na piątkę z plusem do samego końca.
      Aha jeżeli masz te same objawy na wstecznym to na bank tarcza.

      Komentarz

      • Witek1952
        Ambiente
        • 2007
        • 196

        #4
        Witam serdecznie. Poszukaj informacji o dwumasie bo tam też może być problem.
        Witek

        Komentarz

        • woj-tano
          Classic
          • 2009
          • 9

          #5
          Witam. Dziękuję za zainteresowanie.

          Na wstecznym czasem gaśnie, tzn gdy chce szybko wycofać.
          Wielkie dzięki.
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • robbieT
            Classic
            • 2009
            • 17

            #6
            kolega ma dwumasę trochę inne ustrojstwo niż w Fabiance SDI :-) to nie 300-400 zł :-)

            Komentarz

            Pracuję...