[O2] Skrzynia biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cyfra
    Classic
    • 2010
    • 2

    [O2] Skrzynia biegów

    Zamieszczone przez DOBI
    No ale też pewnie z tydzień albo i dłużej będą auto trzymać i nie zawsze ci się może spodobać bo mogą coś niedociągnać i znowu tydzień i czas leci
    to tylko jest taki komfort psychiczny, że autko już stoi na placu - chociaż czeka na naprawę.
    Dlatego niech odbiera tylko wtedy, gdy faktycznie szkoda jest niewielka i pili mu się do jazdy - wtedy tak jak pisałem o służbowej - 1 - 1/2 tygodnia to max na naprawę. Na następną na pewno poczeka dłużej.
  • krisrzep
    Classic
    • 2009
    • 5

    #2
    [O2] Skrzynia biegów

    Witam,

    Jestem właścicielem Octavii II 2.0 TDI. Od pewnego czasu mam problem z włączaniem 1-ki i 2-ki. Pozostałe biegi chodzą ok. W skrzyni nic nie chuczy, nic nie szarpie, nic nie zgrzyta. Poza tym auto jezdzi z odpowiednia dynamika, sprzeglo nie ciagnie i wszystko jest Ok.
    Prosba o info czy ktos z Was nie spotkal sie z czyms takim i coz to moze byc.

    pzdr,
    krisrzep

    Komentarz

    • Romekm76
      Rider
      • 2008
      • 392
      • Opel

      #3
      krisrzep, podczas rejestracji , chyba nie czytaleś regulaminu :!: :?: Napewno temat był poruszny, wiec
      Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
      Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
      A mówiła mama -
      "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
      http://campaign.scania.com/v8/

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        #4
        Romekm76, taaak... , a gdzie :?: nie szukałem za dokładnie ale jakoś nie znalazłem...
        widzisz że kolega nowy na forum więc czasami lepiej dać link od razu , jeżeli się wie gdzie on jest , niż kogoś strofować od pierwszego postu na forum..


        przynajmniej według mnie.
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • ufo
          L&K
          • 2008
          • 1475
          • Octavia III combi (5E5)
          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

          #5
          Zamieszczone przez leszekmw
          widzisz że kolega nowy na forum więc czasami lepiej dać link od razu , jeżeli się wie gdzie on jest , niż kogoś strofować od pierwszego postu na forum..
          ...i to jest święta prawda. czasami widzę jak się co nie którzy "wymądrzają" by pochwalić się nowymi GIFAMI

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            krisrzep, w zeszłym tygodniu ASO robiło mi przegląd firmowej OII ( 1,9 TDI BXE ). Pracownik, który nią jeździ od nowości ( 1,5 roku, 90 tyś km ) cały czas zgłaszał problem z "haczącą dwójką" przy wyższych obrotach; oczywiście bez rezultatów ( 5 kolejnych przeglądów co 15 tyś ). Teraz, przy 90 tyś, tak jak zwykle zgłosił problem, myśląć, że znów go "spuszczą", a tu niespodzianka: Tak, tak mamy na to akcję serwisową, wymieniamy olej w skrzyni biegów". Wymienili i podobno już nie "haczy"...

            Możliwe, że u Ciebie jest podobna sytuacja, ale biorąc pod uwagę, że chodzi o 1 i 2 to może najpierw spróbował bym regulacji na linkach przy wybieraku skrzyni...
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • krisrzep
              Classic
              • 2009
              • 5

              #7
              Ja też mam wrażenie że chodzi o linki przy wybieraku. Na forum szukałem info o podobnych problemach, ale opisy dotyczyły OI. Ludzie pisali min. o problemach ze sprzęgłem.
              Sprawdziłem to i zadzwoniłem do znajomego z ASO, który serwisuje nasze służbowe Skodzinki. On po moim opisie powiedział że to sprzęgło?! ... Czy to możliwe?
              Zgiołem się troszkę bo szkoda mi dawać mojej Skodzinki żeby ja wybebeszyli...

              P.S.
              Jakoś mi się nie chce komentować wypocin mistera "Romekm76"

              pzdr,
              krisrzep

              Komentarz

              • Romekm76
                Rider
                • 2008
                • 392
                • Opel

                #8
                Panowie, krytyke przyjmuje moze i rzeczywiście mogłem podać ten link http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#339144 a potem pisac ze szukanie nie boli a Panie UFO to wcale nie jest nowy gif
                Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
                Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
                A mówiła mama -
                "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
                http://campaign.scania.com/v8/

                Komentarz

                • gebek
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1214

                  #9
                  krisrzep, kolegaRomekm76, jest w wieku mocno zaawansowanym
                  (98 lat) :diabelski_usmiech wiec musi sobie pozrzedzic :evil: ...co mu pozostalo :szeroki_usmiech
                  Tato,tato...czy to auto jest chore?
                  Nie synku...to diesel PD.

                  Honda...the power of dreams.
                  Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    a tu niespodzianka: Tak, tak mamy na to akcję serwisową, wymieniamy olej w skrzyni biegów". Wymienili i podobno już nie "haczy"...
                    Możesz przybliżyć trochę temat bo mam problemy żeby wbić 1 na zimnym aucie.
                    Sorry za OT
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • Romekm76
                      Rider
                      • 2008
                      • 392
                      • Opel

                      #11
                      gebek, moze i zrzedze ale , przeprosiłem i podałem link do podobnego a moze nawet identycznego tematu, a czy Ty cokolwiek w tym temacie pomogłes?
                      Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
                      Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
                      A mówiła mama -
                      "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
                      http://campaign.scania.com/v8/

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        #12
                        Zamieszczone przez loru
                        Zamieszczone przez kowal 2002
                        a tu niespodzianka: Tak, tak mamy na to akcję serwisową, wymieniamy olej w skrzyni biegów". Wymienili i podobno już nie "haczy"...
                        Możesz przybliżyć trochę temat bo mam problemy żeby wbić 1 na zimnym aucie.
                        Sorry za OT
                        Cóż, ta firmowa OII, o której pisałem powyżej, a także moja prywatna miały problemy z wrzuceniem drugiego biegu wtedy, gdy na jedynce pociągneło się tak do 4000-4200 rpm. Występowało to od nowości, ale ASO miało to gdzieś, bo twierdzili, że jedynka służy tylko do ruszenia i zaraz potem trzeba wrzucać dwójkę ( wg ASO najlepiej przy 2000-2500rpm ).
                        Przy odrobinie wyczucia to "haczenie" dwójki można było obejść, więc odpuściłem sobię walkę z ASO. Po jakimś czasie ( nie pamiętam dokładnie ale coś pomiędzy 9-12 miesiącem użytkowania ) problem haczenia w moim aucie zniknął. W firmówce też była podobna sytuacja ( z upływem czasu haczyło coraz mniej ) ale nie zniknęło całkowicie. Ktoś tu na forum kiedyś nawet wspominał, że coś tam słyszał, że ASO zna przyczynę, którą ponoć jest za rzadki olej w skrzyni. W sumie możliwe, że z czasem olej w skrzyni trochę zgęstniał i problem ustąpił sam ( przynajmniej u mnie).
                        Trzeba by podpytać w ASO czy coś o tym wiedzą; ta OII w której wymienili mi olej w skrzyni była robiona w Warszawie w ASO Skody na Ursynowie ( nie mam teraz pod ręką adresu ale jest chyba tylko jedno ASO w tej okolicy )...
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • fernando
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1890

                          #13
                          Zamieszczone przez kowal 2002
                          miały problemy z wrzuceniem drugiego biegu wtedy, gdy na jedynce pociągneło się tak do 4000-4200 rpm
                          Ja mam podobnie z trzecim biegiem i to przy prędkościach obrotowych rzędu 3800-4000rpm.

                          Komentarz

                          • krisrzep
                            Classic
                            • 2009
                            • 5

                            #14
                            Romekm76, dzięki za ten link. Z tym tematem zdarzyłem się wcześniej zaznajomić. Wychodzi mi na to że powinienem zacząć od linek, potem olej, a sprzęgło raczej na końcu.

                            Panowie, piszecie ze macie problemy z biegami przy 3800 - 4200 rpm. Nie sadzicie ze to "troszke" niezdrowe obroty dla TDI?

                            pzdr,
                            krisrzep

                            Komentarz

                            • loru
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4286
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              kowal 2002, a jaki rok produkcji i modelowy tego BXE , jestm wybitnie tym zainteresowany ponieważ też mam BXE i też czasami mam problemy, szczególnie na zimnym a co do wbicie 2 przy wyższych obrotach to muszę sprawdzić.

                              Zamieszczone przez krisrzep
                              Panowie, piszecie ze macie problemy z biegami przy 3800 - 4200 rpm. Nie sadzicie ze to "troszke" niezdrowe obroty dla TDI?
                              Nie, nie uważamy tak, czasami trzeba przedmuchać gary albo szybciej wystartować co nie oznacza że robimi to nagminnie/cały czas notabene znacząca część użytkowników tego forum jest świadoma użytkowanie TDI-ka.
                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                #16
                                loru, Moja jest z listopada 2006 ( plastiki mają nabitą datę z października 2006 ), firmowa była kupiona chyba pod koniec maja 2007 ( czyli zrobiona pewnie gdzieś marzec/ kwiecień 2007).

                                krisrzep, Co do obrotów to optymalne dla każdego silnika jest to by pracował w zakresie pomiędzy maksymalnym momentem obrotowym a maksymalną mocą. Dla BXE jest to zakres mniej więcej od 2200rpm do 4000rpm. Czerwone pole zaczyna się dopiero przy 4500rpm więc kręcenie do 4000rpm silnikowi na pewno nie zaszkodzi. Oczywiście myślę tu o "ciągnięciu" do 4000rpm i szybkiej zmianie na wyższy bieg a nie jeżdżeniu non stop na tych obrotach...
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                • krisrzep
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 5

                                  #17
                                  kowal 2002, u mnie ten zakres to mniej wiecej od 2tys - 4tys.
                                  A jak w waszych TDI ze zużywaniem oleju? Ja wczesnie jezdzilem na Castrolu i dolewki co 3,5 - 4 tys km. Teraz zalalem Mobila 1 Long live. Przejechalem juz 5 tys, i nic, a to podobno nie wszystko co ten olej "potrafi"......

                                  pzdr,
                                  krisrzep

                                  Komentarz

                                  • kowal 2002
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 5161

                                    #18
                                    krisrzep, W zależności ile zostało zalane na przeglądzie ( do max czy do połowy ) to dolewam w granicach 0,5 - 0,7 l między przeglądami ( co 15 tyś km )...
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      trochę odgrzeje kotleta mianowicie mi również 2 haczy, 1 czasami ciężko wchodzi, pozostałe raczej dobrze, wymieniłem olej w skrzyni na motul i to samo ale jak sie dobrze rozgrzeje to biegi wchodzą idealnie, spróbuje podregulować wodzik zobaczymy co z tego wyjdzie.
                                      GdzieS na forum chyba leona wyczytałem ze gośc testował rózne oleje w swojej skrzyni i stwierdził ze najlepiej biegi wchodziły w skrzyni zalanej castrolem, miał motula i cos tam jeszcze i biegi nie wchodziły tak dobrze jak na castrolu.
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • kowal 2002
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 5161

                                        #20
                                        No ja też dołożę swoje. Zrobiło się trochę cieplej i znów pojawił się problem synchronizacji przy przełączaniu z 1 na 2 przy wyższych obrotach. Olej był zmieniany w zeszłym roku w lato, trochę pomogło, ale jak widzę bez rozbiórki skrzyni się nie obędzie.

                                        I teraz moje pytanie do zaawansowanych co zazwyczaj idzie w takim momencie do wymiany: pierścień zewnętrzny/wewnętrzny, tulejki, ... ?

                                        Chcę się rozejrzeć za częściami wcześniej, żeby potem auto nie stało tydzień w naprawie...

                                        Może po numerkach będzie łatwiej ( skrzynia JCR jakby co )...

                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz

                                        • laurin
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 727

                                          #21
                                          A ma ktoś taką piękną rozpiskę do skrzyni 6tki z ASZ 1,9 TDi ?
                                          No i może co wymienić jak wyje 5tka na puszczonym gazie przy hamowaniu silnikiem...

                                          Komentarz

                                          • Peetebe
                                            Drive
                                            • 2008
                                            • 66

                                            #22
                                            Popatrz dokładnie czy nie "leżą" na skrzyni bezpieczniki od wentylatora. Widać to po otworzeniu maski pod akumulatorem jest mechanizm od sprzęgła. U mnie objawiało się to tym, że 1 i 2 wchidzily ale ciężko i przy dodawaniu gazu szarpało lewarkiem. wystarczy wcisnąc te bep. w inne miejsce.

                                            Pozdrawiam
                                            jest luz...

                                            Komentarz

                                            • kowal 2002
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 5161

                                              #23
                                              Zamieszczone przez laurin
                                              A ma ktoś taką piękną rozpiskę do skrzyni 6tki z ASZ 1,9 TDi ?
                                              No i może co wymienić jak wyje 5tka na puszczonym gazie przy hamowaniu silnikiem...
                                              Tam jest chyba skrzynia ERF lub FMH





                                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                              Komentarz

                                              Pracuję...