[O1] Wymiana linki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • simekdg
    Classic
    • 2010
    • 26

    [O1] Wymiana linki

    Podaj mi aktualne ceny oleju(5l),filtrów: olejowego,powietrza,kabinowego oraz paliwa(3C0127400C UFI-numer spisany z obudowy filtra).Dla silnika 1,9tdi BLS,DPF z 2006r VIN:TMBCS61Z072050225. :?:
  • gregor6
    Rider
    • 2008
    • 488
    • Volkswagen

    #2
    [O1] Wymiana linki

    Witam

    Czy wiecie może jak wymienić linkę do otwierania drzwi od kierowcy? Czy muszę demontować cały zamek i Bóg jeden wie co jeszcze, czy jest jakiś inny sposób na wymianę?
    Czytałem na forum, że trzeba ściągać zamek, ale może ktoś zna jakiś sposób, bo trochę mnie to przeraża :shock:
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • phrix
      L&K
      • 2007
      • 1000
      • Audi
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Powiem tak ja nie wymieniałem linki bo idzie ja naprawic. Urwał sie u mnie ten haczyk który zaczepiasz o klamke. Sposób naprawy troche cyny kwasu i lutownica ( duża kolbowa) Działa już jakis 2 rok i jest ok. :lol:

      Nie wiem czy cos Ci to pomoże, bo jak pekla linka w polowie to tylko wymiana... :roll:
      Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

      _

      Komentarz

      • gregor6
        Rider
        • 2008
        • 488
        • Volkswagen

        #4
        Już nieaktualne. ZAWALCZYŁEM :twisted: I wygrałem :lol: . Niestety nie da się wymienić linki bez demontażu zamka, ale na forum znalazłem bardzo pięknie opisany demontaż zamka przez kolegę Chudego.
        Dzięki

        Komentarz

        • phrix
          L&K
          • 2007
          • 1000
          • Audi
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Gregor6 a z grilem dałes rade ?? Wszystko było ok??
          Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

          _

          Komentarz

          • gregor6
            Rider
            • 2008
            • 488
            • Volkswagen

            #6
            Bez problemu, tylko ta ramka nie schodzi z kratownicą, jeno ze znaczkiem. Krata zostaje. Trochę zatrzasków i po sprawie . Jeszcze raz dzięki

            Komentarz

            • jurek19
              Classic
              • 2010
              • 7

              #7
              Zamieszczone przez gregor6
              Niestety nie da się wymienić linki bez demontażu zamka
              heheh udało się. Trzeba odkręcić silnik elektryczny zamka, żeby był luźny (potrzeba trochę miejsca w drzwiach) i poluzować śruby trzymające zamek mechaniczny, żeby można było nim lekko poruszać. Poza tym trzeba małej latareczki i duuużo cierpliwości. Ale poszło szybciej niż demontaż zamka.

              Wskazówka: linkę trzeba wkładać od spodu (dolną dziurą). Otwór w zamku jest poziomy i tak musi być ustawiona końcówka linki (a więc linka ustawiona pionowo).

              Komentarz

              • roLLo
                L&K
                • 2008
                • 1063
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez jurek19
                Trzeba odkręcić silnik elektryczny zamka, żeby był luźny (potrzeba trochę miejsca w drzwiach)

                O jaki silnik elektryczny chodzi ??

                Czy to chodzi o silnik podnoszenia szyby ??

                Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                Komentarz

                • krzysiek13
                  L&K
                  • 2010
                  • 1155

                  #9
                  roLLo, zapewne chodziło o siłownik centralnego zamka
                  Octavia

                  Komentarz

                  • phrix
                    L&K
                    • 2007
                    • 1000
                    • Audi
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Niestety nie da się wymienić linki bez demontażu zamka
                    Da da, jeżeli ktoś ma małe zwinne ręce to spokojnie da radę. "Silnika" nie trzeba wykręcać.

                    RoLLo jeżeli bierzesz się za odkręcanie zamka to najpierw przygotuj dobre klucze, bo zamek jest całkiem mocno skręcony i Topexy mogą nie dać rady :P
                    Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                    _

                    Komentarz

                    • delanopl
                      Elegance
                      • 2009
                      • 831

                      #11
                      phrix, dobrze prawi linkę dwa razy, chodź z bólami, wkładałem do zamka bez odkręcania Co do kluczy to polecam spline z Jonneswaya, sam ich używam, kolega chwali też Yato ale nie wiem ile w tym prawdy, bo jeszcze nic od nich nie mam

                      Komentarz

                      • roLLo
                        L&K
                        • 2008
                        • 1063
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Udało się w 10 minut wymienić linkę bez wymontowywania zamka. Z przyjemnością napiszę jak to zrobiłem i mam nadzieję że się to komuś przyda.
                        1. Zdejmujemy tapicerkę drzwi oraz jej wygłuszenie ale tylko tak 30 cm z lewej strony na górze w prawą stronę i w dół tak do wysokości zamka ( już taki poradnik jest)
                        2. Kluczem Spline M8 odkręcamy całkowicie 2 główne śruby zamka
                        3. Wyjmujemy starą linkę:
                        a) przeciągamy ją przez otwór w wygłuszeniu drzwi,
                        b) wkładamy do wnętrza drzwi i ustawiamy pionowo w dół i kombinujemy tak zeby wyszła ona z zaczepu zamka
                        c) jak się uda to ją wyjmujemy na zewnątrz i się jej pozbywamy.
                        4. Jezeli wyjelismy linke to staramy się poruszać zamkiem ale tak by od zewnętrznej strony nie wyczepiło się cięgno klamki zewnętrznej oraz bolec od zamka(bębenka do którego wkladamy klucz)
                        5. Jak zamek jest możliwy do lekkiego przesuwania to lekko go odchylamy tak aby był dokładnie widoczny otwór do którego się wczepia linkę.
                        6. Tak robiłem ja---> Z lewej strony tam gdzie są zapadki zamka wkladalem palec a z prawej linkę oczywiscie pionowo w dół i z lewej palcem zaczepiłem za otwór.
                        7. Następnie jak to zrobiłem to linkę ustawiłem już tak jak ma isc do zaczepienia za klamkę wewnętrzną czyli przez taki biały zaczep mniej więcej w połowie długości linki a także na jej początku od strony zamka gumową cześć pancerza wkladamy w specjalne miejsca wytłoczone na obudowie zamka.
                        8. Ustawiamy zamek tak zeby otwory drzwi były nacelowane na otwory w zamku i przytrzymujemy zamek a następnie sprawdzamy czy kluczykiem da się zamknąc i otworzyc drzwi( sprawdzenie to pozwala zobaczyc czy z zamka nie wyskoczyło to co zamyka zamek od kluczyka), oraz sprawdzamy czy klamka zewnętrzna działa dobrze.
                        9. Jezeli wszystko to jest ok to kluczem Spline M8 dokręcamy zamek
                        10. Przystępujemy do zaczepienia haczyka linki za klamkę wewnętrzną i zaczepiamy tez tam pancerz za taki specjany plastki tuż przy klamce wewnętrznej i składamy rzesztę tapicerki drzwi.


                        Myślę że komuś może się to przydać. Ja tak robiłem i elegancko działa.

                        Pozdrawiam.

                        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                        Komentarz

                        • zelu32
                          Classic
                          • 2010
                          • 17

                          #13
                          Koledzy mialem podobny problem - drzwi kierwocy sie zatrzasnely i nie dalo sie otworzyc na zaden sposob. U mnie problemem okazal sie zamek - wymieniony zostal na nowy. Przy okazji wymienilem od razu linki klamki wewnetrznej i zewnetrznej na nowe (oryginaly). Ale teraz widze ze klamka zewnetrzna nie chodzi tak idealnie jak wczesniej, tzn. czuje jakby "luz". Klamka lapie, drzwi sie otwieraja, ale klamka lapie NA SAMYM KONCU. Wewnatrz tego problemu nie ma - klamka chodzi super, lapie standardowo.

                          Moje pytanie - czy da sie wyregulowac bardziej ta linke zeby klamka zewnetrzna lapala wczesniej a nie na samym koncu? I czy jesli lapie na samym koncu moze to rodzic jakiekolwiek problemy w zimie (mam na mysli problemy z otwarciem drzwi podczas mrozow..) ?

                          Z gory dzieki za pomoc!

                          Komentarz

                          Pracuję...