Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Koło dwumasowe padło - czy napewno?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Koło dwumasowe padło - czy napewno?

    Wiecie co... ilosc auto ilością aut, ale policzcie sobie ile to wychodzi... ledwo cena programu, wątpię zeby ktoś chciał robić całą sobotę charytatywnie.

    Poza tym, trochę późno na takie propozycje racjonalizatorskie :roll:

  • #2
    Koło dwumasowe padło - czy napewno?

    Skrótowo rzecz ujmując zaobserwowane objawy przemawiające za padniętym dwumasem:

    + silnik na biegu jałowym stuka z częstotliwością ok 1 / 0,5 s, niezależnie czy sprzęgło jest wciśnięty czy puszczone
    + na biegu jałowym podnosząc obroty z 900 do 1200 czuć wyraźne wibracje, powyżej 1200obr wibracji jest zdecydowanie mniej
    + przy wygaszaniu auta przy wciśniętym sprzęgle silnik zatrzymuje się stabilnie, bez wciśniętego sprzęgła zaklekocze kilka razy

    ale jest też kilka obserwacji które nie pasują wg mnie do układanki:
    - silnik nie drży, ani nie telepie podczas przyspieszania
    - zrobiłem test 5bieg 1500obr i gaz w podłodze - silnik zachowuje się dziwnie ale brak objawu "wyskoczenia z komory silnika" jak to opisywaliście na forum
    - trzy razy miałem sytuację kiedy silnik naprawdę mocno wibrował na biegu jałowym a podczas hamowania silnikiem wydawał dziwne pukania i stuki, po kilkunastu kilometrach te efekty znikały - jakby coś się układało
    - powyższe "silne wibracje biegu jałowego" nie ustępowały po wciśnięciu sprzęgła

    Powyższe punkty według mojej logiki nie pasują do uszkodzonego dwumasu, jak rozumiem jak dwumas padnie to zaczyna pukać coraz głośniej i głośniej, nie ma opcji że się coś ułoży.

    Prosze Was o opinię na temat powyższego.

    Mechnik w ASO Skody twierdzi że to dwumas na 100%, zanim zakupię stosowne części i zlecę naprawę wydając przy tym środki przeznaczone na car-audio chciałbym wyeliminować inne potencjalne przyczyny występującego zjawiska).

    Może to poduszki silnika, może coś innego.

    Ekipo OCP pomóżcie.

    Sprawa dotyczy Toledo TDI ARL+
    WORK: Mondeo Titanium
    FUN: TypeR ver.IV

    Komentarz


    • #3
      Nie ma jednoznacznych objawów padnięcia dwumasy. U mnie np. nic nie tłukło w czasie jazdy tylko piszczało na wciśniętym sprzęgle i silnik wibrował na luzie (i parę razy rozrusznik się zapchał opiłkami metalu z dwumasy właśnie - ford tak ma).

      Komentarz


      • #4
        Na 300% mam potwierdzenie że koło dwumasowe wymaga wymiany.

        100% - ASO SKODA
        100% - ASO SEAT
        100% - LCP - w osobie Dava

        Dla zainteresowanych podaję koszty odświeżenia tego elementu. Jako że w to jedna robota zdecydowałem się wymienić również komplente sprzęgło i łozysko oporowe - generalnie wszystko nowe.

        Koło dwumasowe plus tarcza sprzęgła plus docisk sprzęgła plus łożysko oporowe zwane też wysprzęglikiem - 1600 zł - SACHS - komplet do ARL/ASZ - cena po negocjacjach, niżej nie znalazłem.

        Robocizna - 600 zł - ASO SEAT Osielsko - tu nie szukałem superhiper najtańszej oferty gdyż w kilku niezrzeszonych warsztatach cena oscylowała wokół 450-550 zł.

        Razem skromne 2200 zł co do wydanych przeze mnie kosztów wymiany zawiasu z powodu urwania McPersona po wjechaniu w krater na ulicy w miesiącu grudniu 08 daje łączny wydatek 4500zł w przeciągu miesiąca.

        Nieźle jak na "oszczędny" dupowóz.

        W ASZ koszty praktycznie będą takie same. Wiele niżej zjechać z ceną się nie da.
        WORK: Mondeo Titanium
        FUN: TypeR ver.IV

        Komentarz


        • #5
          DirkDiggler, ale dwumasa nie pada Ci co miesiąc.
          Urwany mcperson to chyba nie wina auta tylko Twoja więc się nie czepiaj
          Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez lukasz3112
            DirkDiggler, ale dwumasa nie pada Ci co miesiąc.
            Urwany mcperson to chyba nie wina auta tylko Twoja więc się nie czepiaj
            Podyskutujemy jak też wjedziesz w krater na ulicy

            Wspomniałem o McPersonie w aspekcie kosztów, wyłącznie.

            [ Dodano: Pon 09 Lut, 09 19:26 ]
            Epilog:

            Koło zakupione wraz z kompletem sprzęgła i zamontowane.

            Auto stało dwa dni w serwisie. Mimo szumnych zapowiedzi kierownika serwisu nie udało się wykonać wymiany w trakcie jednego dnia. Przyczyna wg serwisu to zapieczone koło w pozycji uniemożliwiającej dojście do śrub mocujących - trzeba było ciąć.

            Jako ciekawostkę załączam zdjęcie pociętej dwumasówki oraz dla porównania nowej.

            Moja dwumasówka


            Nowa



            Niestety nie jestem w stanie zaobserwować żadnych luzów ponieważ koło z dwumasowego w wyniku owego "zapieczenia" stało się jednomasowe. Monoblok.

            Stan sprzęgła tj docisku i tarczy bardzo dobry i pojeżdził by trochę.



            I tyle w temacie
            WORK: Mondeo Titanium
            FUN: TypeR ver.IV

            Komentarz


            • #7
              Jeśli można spytać gdzie kupiłeś koło dwunasowe??
              Ambiente

              Komentarz


              • #8
                kwiese, spójrz na datę rozpoczęcia tego wątku i ostatniego postu przed Twoim
                W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
                Babka utonęła do góry kudłatką.
                Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
                Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

                Komentarz


                • #9
                  witam Link skodę octavię 98r 110 km i również mam problem ze stukotaniem na biegu jałowym przy malej prędkości na 99 % mechanik powiedział że koło dwumasowe padło. po kupnie nie zdążyłem 3 tys km zrobić a już taki wydatek się szykuje :cry:

                  Komentarz


                  • #10
                    Niektórzy montują jednomasowe - jest taniej i podobno nie gorzej
                    MK3 2.0TDCI

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X