W weekend powinno być luźniej bo warszawiaki pojadą do domu*
mamaj12, wycieczka udana :wink: ..musze powiedziec ze drogi byly elegancko odsniezone...
nawet widzialem 1pług na trasie ....stal na kapciu ....tzn na lewarku na siekierkach :diabelski_usmiech ...
Witam mam pytanko intercooler (w skrócie IC) czyli chłodnica powietrza doładowującego znajduję się najczęściej tuż przed przednim prawym kołem tak?? I mam pytanko czy to normalna rzecz że ten IC się poci?? wygląda jakby miał wycieki oleju ale oleju nie ubywa i nie ma plamy jak samochód postoi. Przebieg ok 177 Tyś.
Ps: jaka jest żywotność IC ??
Jest O2 BJB 176 KM, 346 NM, wtryski i turbo ARL, chłodnica oleju z wersji 2,0 TDI, zegary MAXI-DOT
Była O1 AGR Hatchback.
normalne czy nie troche oleju zawsze tam jest to nie sa duze ilości dlatego Ci nie ubywa oleju, turbo po takim przebiegu mogło na uszczelnieniu przepuscic co nie znaczy ze jest do wymiany bo dopuki nie kopci na biało jest OK
ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
O dziwo jeszcze nie zauważyłem żeby to autko kopciło ostatnio szwagier jechał za mną trochę km i sam się dziwił ze żadnego dymku nie widać nawet przy przyspieszaniu. Tylko przy zimnym silniku jak zapale to chwilkę po dymi a później już nie.
Jest O2 BJB 176 KM, 346 NM, wtryski i turbo ARL, chłodnica oleju z wersji 2,0 TDI, zegary MAXI-DOT
Była O1 AGR Hatchback.
IC w Oct1 jest przed przednim prawym kołem, natomiast w Oct2 przed chłodnicą cieczy chłodzącej. Tak jak napisał S3 CHRIS niewiele oleju zawsze będzie w układzie pow. doładowującego, z faktu, że turbinka zawsze cosik tego olejku przepuści (byle tylko nie za dużo ) Co do IC to one na ogół same z siebie się nie pocą (a przynajmniej nie powinny). Być może jest niewielka nieszczelność w IC, która nie powoduje spadków mocy, ale może przez nią wydobywać się olej (który w tym momencie będzie wypluwany na zewn. pod ciśnieniem) zawarty w przewodach doładowania. Taka nieszczelność może powstać np. na skutek niewielkich kamyczków (np. żwirowych) lub już po prostu od przebiegu powstały minimalne luzy na łączeniach poszczególnych elementów IC.
moja sie ladnie pocila ze rano w garazu na podlodze byla jedna mala kropleka :| wymienilem na nowy valeo za 300zl i po problemie teraz gdzies indziej sie zbiera :P
to sie podlacze pod temat :roll: , czy ktos z was , wymienial chlodnice sprezonego powietrza , na wieksza chodzi mi o diesela model 1.9tdi 110 koni ahf na chlodnice od rs 1.8t, wiem ze jest wieksza w rs a czy bedzie pasowac do mojej? i jak z eksploatacja oraz montazem :roll: :roll: :roll: :roll:
1.8 RS ma tak samo IC jak zwykły 1.8 T wiec dużej różnicy nie ma jak masz zamiar kombinować to popatrz ile miejsca masz za atrapa z przodu ... Taki od seata Alhambra będzie jak ulał ale troche rzeźby Cie czeka...
Co do oleju w IC nikt nie napisał że z odmy idzie sporo opar oleju (tak to opary nie sam olej) zwłaszcza dieslu. Na dowód to możecie odpiąć odme i wypyścić do plastikowej butelki i po 1000km zobaczcie ile tam będzie oleju. Z tym patentem to uwaga w 1.8T jest odma taka pokombinowana że po odpięciu wywali błąd .
Komentarz