czas grzania swiec w O1 ALH

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arteus
    Classic
    • 2010
    • 4

    czas grzania swiec w O1 ALH

    Zamieszczone przez przemek88
    a może tylko moderatorzy to maja
    Podobno tak :szeroki_usmiech
    Ale dotąd stosowałem ten sposób:

    Zamieszczone przez bradley
    Mozna cos napisac.



    Nikt nie odpowiada. Kasujemy posta i piszemy nowego i podbija post.
  • ArheoN
    Classic
    • 2009
    • 12

    #2
    czas grzania swiec w O1 ALH

    Tak jak w temacie, jak dlugo wam grzeja swiece w O1 z silnikiem ALH przy minusowej temperaturze??
    Mam problem z odpalaniem, wymienione swiece na NGK, czujnik temperatury tez bo falszowal i jest nowy ale po nocy mam problem z odpaleniem, musze tak z 5 sek pokrecic zanim zaskoczy. Jak juz zaskoczy to wylacze i odpali od kopa, co to moze byc?
    Aku sprawny!!!

    Komentarz

    • zurcio
      RS
      • 2008
      • 2046

      #3
      ArheoN, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=21273

      W duże mrozy (10-15') w moim ASV świece (kontrolka) palą się ok. 4-5s.
      Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

      Komentarz

      • ArheoN
        Classic
        • 2009
        • 12

        #4
        No u mnie jest tak samo, przekaznik slychac duzo pozniej niz zgasnie kontrolka. Jeden z mechanikow powiedzial ze to moze byc wina nie trzymajacego cisnienia paliwa pomiedzy pompa wtryskowa a wtryskami...
        Czyli ze wtryski moga przepuszcac paliwo, i zanim dojdzie do odpowiedniego cisnienia to troszke pokrece...
        Ja juz sam nie wiem co moze kuzwa z nim byc...
        Dzieki za LIKNKA...

        Komentarz

        • Tomek_dx
          Rider
          • 2008
          • 398

          #5
          Przy tych temp jak teraz do -5 st świece wcale nie grzeją lub tylko przez sekundy. Problemem może byc brak kompresji, może te wtryski ale najpierw sprawdź kąt wtrysku jeżeli bedzie ustawiony idealnie powinien palić od strzała nawet przy przebiegu ponad 200tys km
          Tomek

          Komentarz

          • zurcio
            RS
            • 2008
            • 2046

            #6
            ArheoN, no właśnie ... jaki masz przebieg :?:
            Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

            Komentarz

            • Misiekoctavia
              Elegance
              • 2005
              • 891

              #7
              Ja mam problem ciezkiego palenia na zimno juz od chyba 30kkm i niewiem co z tym zrobic. Aktualnie mam 212kkm. Ostatnio wymienilem rozrusznik i jest roche lepiej ale pojade jeszcze raz sprawdzic czy mam dobrze kat wtrysku ustawiony bo to moze byc przyczyna.
              Dodam, ze czasami czuc, ze tak jakby rozrusznik mial ciezko, jakby ledwo mogl przekrecic silnik, a z rury wydobedzie sie chmura bialego dymu.

              [ Dodano: Czw 19 Lut, 09 23:04 ]
              Aha no i u mnie tez kontrolka gasnie dosc szybko, a swiece jeszcz grzeja, im wieksze mrozy tym dluzej :P Slychac jak przekaznik je wylacza.

              Komentarz

              • ArheoN
                Classic
                • 2009
                • 12

                #8
                Moj przebieg to troszke ponad 111 tyś...
                Czujnik temp, jest ok przekaznik chyba tez bo slychac ze dziala... moze swiece nie dostaja 12 v tykjo mniej i jak silnik wystygnie to mam problemy z odpaleniem. Ale pamietam ze jak kiedys wrocilem autkiem to pozniej za pare godzin musialem znowu gdzies jechac, silnik byl juz zimny i odpalil od kopa.
                Wydaje mi sie ze to kat wtrysku albo cisnienie paliwa... bo mam problem po nocy i po pracy jak wracam do domu.
                Trzeba znowu odwiedzic mechanika i znowu kasa

                Komentarz

                • kristo
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 266

                  #9
                  ArheoN, u mnie dziś przy -4 nawet nie czekałem aż zgaśnie kontrolka i po mniej niż 1s zapala spokojnie - aku już ma 5,5 roku ... przebieg 135kkm i świece oryginał nie ruszany..
                  Pink Floyd fan.

                  Komentarz

                  • ArheoN
                    Classic
                    • 2009
                    • 12

                    #10
                    Zamieszczone przez kristo
                    ArheoN, u mnie dziś przy -4 nawet nie czekałem aż zgaśnie kontrolka i po mniej niż 1s zapala spokojnie - aku już ma 5,5 roku ... przebieg 135kkm i świece oryginał nie ruszany..

                    To ci gratuluje...

                    A mi dzisiaj na domiar zlego jakis mlody kierowca wjechal w przedni blotnik...
                    W swoim zyciu mialem 4 autka i kazdy byl jakos tam uszkodzony przez kogos... czy ja kuwa moge raz chociaz miec auto nie ruszane???????????? :grrr :zastrzelic

                    Komentarz

                    • pantol
                      Elegance
                      • 2004
                      • 754

                      #11
                      Ja też mam ALH (103 tys przebiegu, ori aku i świece żarowe) i powiem Ci, że mam sposób na bezproblemowe odpalanie. Polega on na tym, że nie odpalam zaraz po zgaśnięciu kontrolki świec, tylko dopiero po odbiciu przekaźnika (słychać pykniecie) Wtedy aku ma lżej (mniejsze obciążenie - widać nawet jak po wyłączeniu przekaźnika rozbłyska światło i słychać że dmuchawa nawiewu szybciej się obraca). Po drugie komora spalania jest bardziej nagrzana niz zaraz po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych.
                      Taki jest mój sposób który sprawdza się w 100%, ale nie wiem jak będzie u Ciebie. Nic nie zaszkodzi spróbować.
                      Jarek "Vinci"

                      Komentarz

                      • ArheoN
                        Classic
                        • 2009
                        • 12

                        #12
                        Ja tez tak robie jak ty pantol ale to nic nie daje, wydaje mi sie ze to z powodu braku cisnienia oleju napedowego lub kat wtrysku.

                        Komentarz

                        • pantol
                          Elegance
                          • 2004
                          • 754

                          #13
                          Zamieszczone przez ArheoN
                          Ja tez tak robie jak ty pantol ale to nic nie daje, wydaje mi sie ze to z powodu braku cisnienia oleju napedowego lub kat wtrysku.
                          No to musisz mieć coś nie HALO. W takim razie podjedź do kogoś polecanego na forum żeby nie bujać się po pseudofachowcach wymieniających co popadnie ...
                          Jarek "Vinci"

                          Komentarz

                          • ArheoN
                            Classic
                            • 2009
                            • 12

                            #14
                            TO moze ktos poleci bdb fachowca w Poznaniu, slyszalem ze salon fiata (Nagorski i Synowie) sa dobrzy, robia tez serwis samochodow pogwarancyjnych innych marek...
                            Bo nie chce zeby jakis mechanik wymienil mi pol samochodu a pozniej powie ze naprawil :lol:

                            Komentarz

                            • rafalis222
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 160

                              #15
                              Przy bardzo dużych mrozach czasmi wlącze swiece potem wylączam i jeszcze raz kontrolka gaśnie czekam 7-8 sekund i chodzi tem -30 - 20 st , normalnie zgaśnie i po kilku sekundach pale i chodzi jak złoto .

                              Komentarz

                              • ArheoN
                                Classic
                                • 2009
                                • 12

                                #16
                                W srode oddaje samochod do Nagorskich, mam nadzieje ze zdjagnozuja usterke i zalatwia sprawe jak sie nalezy... Bo jak narazie to inni mechanicy pozostawiaja duzo do zyczenia.


                                Pozdrawiam.

                                Komentarz

                                • wojciech_
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 164

                                  #17
                                  Zamieszczone przez pantol
                                  Polega on na tym, że nie odpalam zaraz po zgaśnięciu kontrolki świec, tylko dopiero po odbiciu przekaźnika (słychać pykniecie)
                                  Panowie, u mnie ostatnio slyszalne zaczelo byc drugie takie pykniecie po 2-3 min jazdy. Tzn po przekreceniu stacyjki grzeja swiece, gasnie kontrolka i po 3-4s slychac wspomniane pykniecie przekaznika swiec. Ruszam z miejsca i po przejechaniu zawsze mniej wicej tego samego odcinka slysze ponowne pykniecie spod deski rozdzielczej. Pytanie, coz sie wowczas rozlacza/zalacza ??

                                  Z gory dzieki za odp
                                  Pozdrowienia

                                  Komentarz

                                  • german81
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1414
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    wojciech_, to drugie pykniecie przekaznika to najprawdopodobniej przekaznik od podgrzewania płynu
                                    diagnostyka vag 602-614-253

                                    Komentarz

                                    • mobi65
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 291

                                      #19
                                      Zamieszczone przez german81
                                      wojciech_, to drugie pykniecie przekaznika to najprawdopodobniej przekaznik od podgrzewania płynu
                                      to nie od plynu tylko dogrzewanie swiecami , dla poprawienia kultury pracy

                                      Komentarz

                                      • fireman6
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 360

                                        #20
                                        Zamieszczone przez mobi65
                                        Zamieszczone przez german81
                                        wojciech_, to drugie pykniecie przekaznika to najprawdopodobniej przekaznik od podgrzewania płynu
                                        to nie od plynu tylko dogrzewanie swiecami , dla poprawienia kultury pracy
                                        I pyknięcie następuje po 3min od odpalenia dokładnie
                                        Skoda Octavia 1.9TDi Ambiente Rider 04r
                                        Zapraszam https://www.facebook.com/detailingzpasja

                                        Komentarz

                                        • wojciech_
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 164

                                          #21
                                          Zamieszczone przez fireman6
                                          I pyknięcie następuje po 3min od odpalenia dokładnie
                                          chyba niedokladnie tak jest bo to pykanie czasami pojawia sie tez kilkukrotnie (wczesniej zapomnialem o tym wspomniec) ze zmiana obrotow

                                          Komentarz

                                          • iwanowicz
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 48

                                            #22
                                            Arheon, jak już załatwisz sprawę to napisz co i jak tam się dzialo może coś skorzystam, zasadniczo mam bardzo podobne objawy (silnik ALH) z reguły po nocy (czy po jakiejs dłuższej przerwie w jeździe) nawet przy temperaturach około 0 czuć wyrażnie gorszą kulturę startu przy pierwszym odpaleniu (dłuzsze kręcenie), już po chwili po zgaszeniu i kolejnym starcie pali normalnie. Z tego co pamietam chyba w lecie takich problemów nie było.

                                            Komentarz

                                            • fireman6
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 360

                                              #23
                                              Zamieszczone przez wojciech_
                                              Zamieszczone przez fireman6
                                              I pyknięcie następuje po 3min od odpalenia dokładnie
                                              chyba niedokladnie tak jest bo to pykanie czasami pojawia sie tez kilkukrotnie (wczesniej zapomnialem o tym wspomniec) ze zmiana obrotow
                                              Drugie pyknięcie jest jeszcze jak się bodajże przekroczy 20km/h to jest jakieś sprawdzanie abs czy coś takiego po prostu sobie musi pyknąć też.
                                              Od dogrzewania świec wiem, że po 3min bo ja akurat czekam sobie te 3min zanim ruszę
                                              Skoda Octavia 1.9TDi Ambiente Rider 04r
                                              Zapraszam https://www.facebook.com/detailingzpasja

                                              Komentarz

                                              Pracuję...