rozruch nimnego TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wasyl1985
    Classic
    • 2010
    • 30

    rozruch nimnego TDI

    Zamieszczone przez Samiec
    A co dokladnie sie dzieje, puszczaja opaski, laczniki spadaja, pekaja? :roll:
    Toretycznie po dobrym montazu nie powinno byc klopotu :roll:
    jakbys zgadl :lol:
    dobry montaz to jedno, odpowiednie zabezpieczenie instalacji przed efektami podrozy po polskich drogach to drugie

    osobiscie polecam obejmy ciezarowkowe i laczniki gumowe zbrojone
    nie dajcie sobie wcisnac tych cienkich obejm - u mnie w pewnym miejscu byly nawet 3 szeregowo a i tak puszczalo
  • perzykt
    Drive
    • 2008
    • 75

    #2
    rozruch nimnego TDI

    Panowie,

    Wiem że temat ten był poruszny wielokrotnie ale niestety po zastosowaniu się do waszych wskazówek mój problem jest wciąż nierozwiazny.
    Mianowicie, mam problemy z rozruchem zimnego - po nocnym postoju poniżej temp. ok. 6 sł i w dół - TDI ALH. Wiem że ten typ tak czasem ma ale może da się jakos zaradzic.
    Zrobiłem następujace rzeczy: wymiana swieć na nowe, kąt wtrysku OK, zaworek na filtrze raczej OK, bateria nie nówka ale myśłę że daje rade, czujnik temp. nowy (stary był uszkodzony).
    Teraz taka uwaga i jednoćześnie pytanie; wyczytałem w książce do OCTAVI że czas działania świec po odpieciu czujnika temp. powinien wynosić ok. 20 sek. a umnie to jest tylko 10 sek. Czas grzania przy temp. zewn. ok -5 st i z podpietym czujnikem to tylko 5 sek. mam wrażenie zatem że coś co steruje czasem żażenia jest chyba nie do konca OK. Dlatego tez chciałem zapytac jak to jest u was no i gdzie szukać jakiegoś przekaźnika i całego sterowania swiec żeby się dowiedzieć co u mnie nie dzaila prawodłowo. moze ktoś już mił takie doswiadczenia i może coś podpowiedziec

    Komentarz

    • lunio666
      Drive
      • 2007
      • 78

      #3
      przeczytaj to



      To jest moj przypadek, ale ogolnie nieopisales co sie dzieje w czasie rozruchu.

      Pozdrawiam

      PS stary akumulator stoi juz w domu 3tyg. a napiecie jest 12,7V gdzie jak go przynioslem to podlaczylem przez przetwornice do niego TV, HiFi, tuner SAT az sie rozladowal do 11,9V i tak go zostawilem bez ladowanie i wstal sam do 12,7V.

      Komentarz

      • perzykt
        Drive
        • 2008
        • 75

        #4
        Zamieszczone przez lunio666
        przeczytaj to



        To jest moj przypadek, ale ogolnie nieopisales co sie dzieje w czasie rozruchu.

        Pozdrawiam

        PS stary akumulator stoi juz w domu 3tyg. a napiecie jest 12,7V gdzie jak go przynioslem to podlaczylem przez przetwornice do niego TV, HiFi, tuner SAT az sie rozladowal do 11,9V i tak go zostawilem bez ladowanie i wstal sam do 12,7V.
        Panowie,

        Ja raczej stawiam na źle działajacy uklad bądź przekaxnik czasowy załączjący świece. Moim zdaniem cza grzania jest zbyt krótki i to jest problme rozpalania przy mrozach.
        Więc pytam jak to sprawdzić?

        Komentarz

        • lunio666
          Drive
          • 2007
          • 78

          #5
          to nie jest jakis stary kletok z lat 90 tylko w miare nowy silnik i ma swiece "szybkiego reagowania" czyli swieca do pelnego nagrzania potrzebyje tylko ok. 4s. zreszta przy tym swieca zalacza sie dopiero przy temp 6-7C wiec przy temp -5 niebedzie grzala sie przeciez 30s bo po pierwszym razie by je popalilo.

          PS umnie przy temp. 3C swiece grzeje zaledwie 2s i pali na dotyk.

          [ Dodano: Wto 03 Mar, 09 15:30 ]


          NAPISANE NA DOLE STRONY

          "Wnioski
          Jak widzicie czas grzania swiec zarowych nie zalezy tylko od ustawionej wartosci w adaptacji ale rowniez od teperatury zewnetrznej.Czyli jak nam auto zle zapala przy -5 stopniach to w ten dzien musimy ustawic czas grzania swiec na okolo 3 sekundy."

          a to jeszcze zebys sie doksztalcil

          Czym jest i jak działa silnik diesla? Co to znaczy, że jest wysokoprężny i ma samoczynny zapłon?

          Komentarz

          • perzykt
            Drive
            • 2008
            • 75

            #6
            Zamieszczone przez lunio666
            to nie jest jakis stary kletok z lat 90 tylko w miare nowy silnik i ma swiece "szybkiego reagowania" czyli swieca do pelnego nagrzania potrzebyje tylko ok. 4s. zreszta przy tym swieca zalacza sie dopiero przy temp 6-7C wiec przy temp -5 niebedzie grzala sie przeciez 30s bo po pierwszym razie by je popalilo.

            PS umnie przy temp. 3C swiece grzeje zaledwie 2s i pali na dotyk.

            [ Dodano: Wto 03 Mar, 09 15:30 ]


            NAPISANE NA DOLE STRONY

            "Wnioski
            Jak widzicie czas grzania swiec zarowych nie zalezy tylko od ustawionej wartosci w adaptacji ale rowniez od teperatury zewnetrznej.Czyli jak nam auto zle zapala przy -5 stopniach to w ten dzien musimy ustawic czas grzania swiec na okolo 3 sekundy."

            a to jeszcze zebys sie doksztalcil

            http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/silnik-diesla/
            Dzięki za info - zasada dziłania jest mi znana.
            Poszukuje raczej jakichś wskazówek.
            Jak podgrzeję na 3 - 4 razy to pali lepiej. Czyli swiadczy to o tym że czas grzania ma duży wplyw. dlatego czepiam się swiec. zmieniłem świece i nic więc szukam dalej może jakies sterowanie śiwc jest do dupy.
            A mozesz mi powiedzieć jaki jest czas grzania przy wypietym czujniku temp silnika?

            Komentarz

            • lunio666
              Drive
              • 2007
              • 78

              #7
              niewiem ale moim zdaniem jak masz mozliwosc to wsadz jakis nowy aku i wtedy zobacz, bo moja tez ciezko palila i jak podgrzalem swiece 2 razy to lepiej zapalala. taki z tego moral jezeli masz slaby aku to nierozpedza silnika zbyt szybko co niedaje zbyt dozego cisniania i co za tym idzie ciezko mu zapalic.

              jeszcze jedno lezeli robisz tak jak mowisz ze grzejesz swiece 3-4razy to moze juz spaliles ktores swiece, zeby sprawdzic czy sa dobre najlepszy sposob to wziasc kawalek kabla jedna koncowke do swiecy a druga do + aku i jezeli sie iskrzy to swieca dobra jezeli nie to padnieta.

              Komentarz

              • perzykt
                Drive
                • 2008
                • 75

                #8
                Zamieszczone przez lunio666
                niewiem ale moim zdaniem jak masz mozliwosc to wsadz jakis nowy aku i wtedy zobacz, bo moja tez ciezko palila i jak podgrzalem swiece 2 razy to lepiej zapalala. taki z tego moral jezeli masz slaby aku to nierozpedza silnika zbyt szybko co niedaje zbyt dozego cisniania i co za tym idzie ciezko mu zapalic.

                jeszcze jedno lezeli robisz tak jak mowisz ze grzejesz swiece 3-4razy to moze juz spaliles ktores swiece, zeby sprawdzic czy sa dobre najlepszy sposob to wziasc kawalek kabla jedna koncowke do swiecy a druga do + aku i jezeli sie iskrzy to swieca dobra jezeli nie to padnieta.
                Oczywiście test z nowym akumulatorem mam zamiar zrobić.
                Ale czy ktoś może się ze mna podzielic pewbną informacją: jak długo grzeją świece po odpiieciu czujnika temperatury. U mnie jest to 10 s a książka podaje około 20 s i nie wiem czy to nie jest problem.
                Świece są nowe i wszystkie sprawne

                Komentarz

                Pracuję...