Lokalizacja czujników w O1 1,6 AEE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • amadeus
    Classic
    • 2009
    • 21

    #2
    Lokalizacja czujników w O1 1,6 AEE

    Witam!
    Jestem tu nowy, proszę o wyrozumiałość. Pierwszy post. Od dłuższego czasu czytam wasze posty. Mam prośbę. Czy wiecie koledzy gdzie się znajdują czujniki: F60 G42 G71 jakie są ich pełne nazwy oraz za co są odpowiedzialne? Poniżej załączam fragment protokołu z diagnozy mojej Skody. Czy ktoś mógłby przedstawić zdjęcia jak wyglądają owe czujniki? Bardzo by mi pomogły w zlokalizowaniu owych potrzebnych części do wymiany. Dziękuje za pomoc.
    Skoda Octavia1 1,6 AEE
    Załączone pliki

    Komentarz

    • zurcio
      RS
      • 2008
      • 2046

      #3
      Zamieszczone przez amadeus
      Jestem tu nowy, proszę o wyrozumiałość. Pierwszy post.
      Tak na wstępie poradzę koledze aby zapoznać się z opcją Szukaj.
      A kilka pomocnych informacji napewno znajdziesz.
      Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

      Komentarz

      • amadeus
        Classic
        • 2009
        • 21

        #4
        Kolego "zurcio" Dzięki za informacje. Rzeczywiście odnalazłem post z czujnikiem G42. Ale dotyczy on silnika 1,8 20V AGN, a mój silnik to 1,6 8V AEE (wygląda zupełnie inaczej). Nie wniosło to jednak nic do tematu mojego postu. Czy ktoś mógłby mi pomóc w lokalizacji trzech powyższych czujników w O1 1,6 AEE. Dzięki i pozdrawiam.

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          kazdy z bledow jest sporadyczny - masz jakies problemy z autem czy tak pytasz pro-forma ?

          Komentarz

          • amadeus
            Classic
            • 2009
            • 21

            #6
            Mam od dłuższego czasu (parę miesięcy) konkretne problemy z moja skoda. Zaczęło się od spadku mocy auta. Wskazówka nie przemieszczała się powyżej 3 tys obr. Auto bylo mułowate ledwo ciągnęło. Standardowo zacząłem od prostszych rzeczy jak świece zapłonowe, kable zapłonowe, kopułka , palec rozdzielacza ale niestety nie pomogło. Następnie doszukałem się wadliwej cewki zapłonowej, która została również wymieniona. Zaczęło być gorzej więc podłączenie pod VAG wykazało błąd przepustnicy oraz sondy lambdy i owe rzeczy również wymieniłem, auto zachowywało się dziwnie : trzęsło się i prawie w ogóle nie chciało jeździć. Naprawdę zaczynałem mieć dosyć tego auta. Każdy rozkładał ręce i nie wiedział co mu dolega. Przy okazji wymieniłem katalizator. Ale też się zawiodłem. Adaptacja przepustnicy, kasowanie wyuczonych błędów nie dawało rezultatów. Więc znów pojechałem na warsztat skody podłączyli pod kompa i doszukali się kolejnych błędów z listy jak powyżej. Błędy F60, G42, G71 (oraz G39-sonda lambda która była wymieniona wcześniej przed z czytaniem błędów). Dlatego napisałem na tym forum z prośbą o pomoc w ich znaczeniu i zlokalizowaniu gdzie sie te czujniki znajdują. Bardzo pomocne by były zdjęcia z 1,6 AEE.

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              a nie miales tak moze robionego rozrzadu????

              Komentarz

              • amadeus
                Classic
                • 2009
                • 21

                #8
                Jestem drugim właścicielem tej O1. Na temat robionego rozrządu niestety nic mi nie wiadomo. Był wymieniany tylko pasek rozrządu przy 112.ooo km. Sadze że może to być jakiś czujnik może przepływomierz? Nie wiem który mógłby być za to odpowiedzialny. Miałem ostatnio błąd z Immo oraz przepustnica ale oba zostały wykasowane i nie pojawiły się już więcej. Co do czujników to jest ich sporo w całym aucie. Wiem że napewno ktoryś z nich napewno byłby do wymiany :
                1.czujnik temp zewnętrznej
                2.czujnik cieczy chłodzącej.
                (sądzę że te dwa powyżej będę wymieniał gdyż na zegarach nie podnosi się wskazówka od temp.)
                3.przepływomierz
                4.termostat
                (też już kupiłem)
                5.czujnik G42 temp zasysanego powietrza
                6. czujnik G71 ciśnienia doładowania

                Komentarz

                • piotrekpruszcz
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 122

                  #9
                  Zamieszczone przez amadeus
                  ... a mój silnik to 1,6 16V AEE...
                  AEE to co najwyżej 1.6 8V :diabelski_usmiech

                  Komentarz

                  • amadeus
                    Classic
                    • 2009
                    • 21

                    #10
                    Tak. Rzeczywiscie chyba wkradl sie blad. Dzieki za poprawke.

                    Komentarz

                    • marekzu
                      L&K
                      • 2007
                      • 1412
                      • Superb II combi (3V5)

                      #11
                      Zamieszczone przez amadeus
                      2.czujnik cieczy chłodzącej.
                      (sądzę że te dwa powyżej będę wymieniał gdyż na zegarach nie podnosi się wskazówka od temp.)
                      to bedzie wina termostatu

                      Zamieszczone przez amadeus
                      6. czujnik G71 ciśnienia doładowania
                      tak , tak w AEE

                      Zamieszczone przez amadeus
                      3.przepływomierz
                      przepływka w AEE????

                      a i jaki teraz jest tam przebieg na liczniku??

                      Komentarz

                      • amadeus
                        Classic
                        • 2009
                        • 21

                        #12
                        marekzu, hurtowo wymienie czesci, bo nie chce mi sie jezdzic w ta i spowrotem do mechanika. Mam zakupiony termostat a czujnik temperatury wody/cieczy chlodzacej (nie wiem jaka jest poprawna nazwa) zamowilem i bede go mial w poniedzialek akurat go nie mieli na "pulce". nie rozumiem tylko twojej wypowiedzi co do czujnika G71 co miales na mysli piszac ""tak , tak w AEE"" jesli chodzilo ci ze ta czesc nie wysteuje w tym silniku to sadze ze sie mylisz poniewaz jak widac w pierwszym poscie we fragmencie diagnozy wystepuja dwa bledy G71 oraz G42 jak sie dzis dowiedzialem w skodzie jest to jedna i ta sama czesc i jest zainstalowana z lewej strony boku kolektora ssacego przy przepustnicy. kupilem juz czujnik G71/G42 czyli czujnik temperatury i cisnienia powietrza. nie maly wydatek. a pozatym masz racje nie mam przeplywomierza i nie wystepuje w tych jednostkach jesli sie nie myle dotyczy diesel'a. prosze mnie sprostowac i poprawic jesli jestem w bledzie. przebieg na liczniku jest 151.ooo km. jutro zabiore sie za zamontowanie G71/G42. moge wrzucic zdjecie gdyby ktos nie wiedzial jak wyglada ten czujnik w AEE. dzieki za uwagi. pozdrawiam.

                        [ Dodano: Pią 06 Mar, 09 20:35 ]
                        Napisze dla zainteresowanych ze czujnik temperatury i cisnienia powietrza G71/G42 znajduje sie po lewej stronie kolektora ssacego przy przepustnicy. czujnik oznaczony numerem 036 906 051 pasuje do silnika AEE 1,6 O1. Wymiana czujnika wedlug wskazanych bledow przez komputer nie pomogla w poprawie zachownia auta. skodzie nadal brakuje mocy. pedal wcisniety w podloge a autko nie wchodzi powyzej 3 tys obr/min. ma ktos jakis pomysl? co mozecie doradzic. w postach powyzej napisalem co bylo wymieniane.
                        p.s.wskazowka cieczy chlodzacej powrocila i wskazuje poprawnie po wymianie dzisiaj termostatu. czekam na propozycje. pozdrawiam.

                        [ Dodano: Nie 15 Mar, 09 11:21 ]
                        Witam ponownie. Temat mozna zamknac. Sprawa zostala rozwiazana dzieki wymianie filtra paliwa (ktory byl odpowiedzialny za zanik mocy) i przy okazji filtra powietrza. Najprawdopodobiej filtr paliwa byl zapchany! (ostatnio wymienilem go w lipcu!) wynikiem czego auto stracilo cala swoja moc i nie chcialo wchodzic na obroty powyzej 3tys. Ale teraz autko smiga jak ta lala Teraz jest sie z czego cieszyc. Wiec przy braku mocy radzilbym zaczac od najtanszych czesci zeby potem uniknac wiekszych wydatkow jak to bylo w moim przypadku. Dzieki jeszcze raz wszystkim za pomoc. pozdrawiam i zycze jazdy bez usterek!

                        Komentarz

                        Pracuję...