Brak mocy O1 1,6 AEE Pomocy!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • driver1811
    Classic
    • 2010
    • 7

    Brak mocy O1 1,6 AEE Pomocy!

    No to wprowadziłem zamieszanie :P

    A tak serio to jestem świeżo po montażu i na początek podziękuję Heretykowi za instrukcję jak i sam podłokietnik, który od niego kupiłem.

    A teraz parę słów odnośnie montażu.
    Podłokietnik można przykręcić jeszcze dwiema śrubami N 907 290 02 (pionowe mocowania obok numeru 2 na zdjęciach Heretyka), ale nie jest to konieczne, ponieważ wystarczająco dobrze się trzyma na tych czterech.
    Koniecznie zaopatrzcie się w tzw. grzechotkę, bo inaczej wkręcanie/wykręcanie śrub będzie wyjątkowo utrudnione, zwłaszcza gdy przykręcacie te dwie śruby mocujące tunel z przodu gdy macie założoną kierownicę powietrza. No chyba że szukacie powodu żeby trochę łaciny poużywać :diabelski_usmiech
    Następnie: w moim FL-u nie miałem niestety ani śruby dystansowej, ani nakrętek zaciskowych, więc lepiej się zaopatrzyć przed robotą.
    No i na koniec koszty i czas:
    ok 650 PLN (450 tunel +podłokietnik używane i ok 200 kierownice powietrza, rączka ręcznego i śruby), a czas to 2,15h, (ale to tylko dzięki opisom )

    Powodzenia wszystkim przy montażu i zachęcam, bo jest wygodniej, a sama operacja nie jest trudna
  • amadeus
    Classic
    • 2009
    • 21

    #2
    Brak mocy O1 1,6 AEE Pomocy!

    Przeszukalem forum w wyszukiwarce i nie znalazlem podobnego tematu. W wiekszosci postow sa opisywane braki i spadki mocy w silnikach TDI. Jesli ktos odnalazl post dotyczacy O1 1,6 AEE i zwiazanego z nim brakiem mocy prosze go tutaj wkleic. A zainteresowanych zapraszam do rozmowy.
    Otoz krotko: mojej O1 brakuje mocy nie zbiera sie i nie przyspiesza jak kiedys. standardowo zaczalem wiec wymieniac zaczynajac od najprostszych rzeczy jak:
    -swiece zaplonowe
    -kable zaplonowe
    -kopulka
    -palec rozdzielacza
    -cewka zaplonowa
    -przepustnica + adaptacja
    -sonda lambda
    -katalizator
    -czujnik temperatury i cisnienia powietrza (w kolektorze ssacym) G71/G42
    ... brak wiecej bledow zapisanych w pamieci.
    zapraszam.
    ----
    Skoda Octavia 1 1,6 AEE 75kM '99 HB Marelli 1AVM 2231 przebieg 151.000km

    Komentarz

    • gregor6
      Rider
      • 2008
      • 488
      • Volkswagen

      #3
      Ale napisz coś dokładniej o spadku mocy. Systematycznie stawała się słabsza, czy może nastąpiło to z dnia na dzień :?:
      Zamieszczone przez amadeus
      ... brak wiecej bledow zapisanych w pamieci.
      To znaczy że jakieś wcześniej były :?:

      Komentarz

      • amadeus
        Classic
        • 2009
        • 21

        #4
        Zdazylo sie to jak by z dnia na dzien. nie mozna bylo nim jechac. na biegu jalowym nie ma zadnych problemow idealnie wchodzi na obroty natomiast przy zmianie biegow i wciskaniu pedalu gazu auto wchodzi na obroty tylko do max 3tys! a potem sie robi mulowate! niechce szybciej jechac a pedal gazu jes wcisniety w podloge! przeczytalem w innym poscie ze jest to moze tryb awaryjny auta zeby mozna bylo dojechac do warsztatu wymienic podstawowe czesci zaczynajac od swiec i ja tak zrobilem. ale po wymianie wszystkich powyzszych rzeczy nic nie pomoglo auto nadal jest mulowate nie ma mocy i sily napedowej jak by brakowalo koni. jest jedna zauwazalna rzecz wciskajac powoli pedal gazu w pewnym stopniu jest tam mzoe jakies 1cm w ktorym polozeniu znajduje sie pedal gazu i wtedy auto zaczyna powoli nabierac mocy bardzo bardzo slabo i wchodzi na wyzsze obroty ale tez pomalu i jak by go cos od tego powstrzymywalo max sie rozpedzil do ok 100km/h.
        jesli chodzi o bledy (po wymianie pierwszych 5 czesci z listy w poscie powyzej) w komputerze to dotyczyly przepustnicy i sondy lambdy. podobno wykasowali bledy ale nic nie pomoglo wymienilem przepustnice zrobili adaptacje przepustnicy i wymienilem potem sonde lambde bo musialem na nia czekac bo jej nie mieli na magazynie. potem pojawil sie blad f60 silniczka krokowego g42 i g71 wraz z dawno juz wymieniona snda lambda g39. bledy byly wykasowane. wsalonie skody dowiedzialem sie ze g71 i g42 to jest jedna czesc czyli czujnik temperatury i cisnienia powietrza. potem pojwail sie blad w silniku f60 zamknietej przepustnicy wiec wykasowalem wiecej sie nie pojawil. i kolejny dotyczacy Immobilaizera po stronie kierowcy. blad byl wykasowany.potem wymieniony czujnik g71/g42. nic nie pomoglo nadal jest to samo

        Komentarz

        • Andrev3
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 6116

          #5
          a skrzynia i sprzęgło dobrze Ci chodzą, nie masz tak że mu dajesz w gaz auto kręci obroty ale nie jedzie?
          Bo ja miałem taką sytuację że walnęła mi skrzynia w AEE a konkretnie rozleciał się mechanizm różnicowy i wywalił mi dziurę w obudowie, olej poszedł na sprzęgło i sie ślizgało... czyli nie jechało.
          Kolejne pytanie... masz gaz?
          RENT COMPLEX

          DACAR.team

          Komentarz

          • Janinho
            Rider
            S_OCP Member
            • 2008
            • 390
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            chyba masz gaz ja proponuję zrobić kolejną prostą rzecz, która u mnie pomogła.
            Kup buteleczke z płynem do czyszczenia wtryskiwaczy. Wlej całą do zbiornika z paliwem wypełnionym około połowy i jeździj na benzynie. Postaraj się go pomęczyć w pełnym zakresie obrotów.

            U mnie takie mulenie jak opisujesz występowała na benzynie a w szczególności na zimnym silniku.

            Powodzenia
            >>>Moja Octavka<<<

            Komentarz

            • amadeus
              Classic
              • 2009
              • 21

              #7
              Andrev3 skrzynia biegow chodzi bez zarzutow rowniez sprzeglo z ktorym nie mam problemow, ale dzieki za rade przyjze sie uwaznie pracy sprzegla i skrzyni.
              Mieszkam kilka lat za granica i nie mam stycznosci z gazem ani zadna instlacja gazowa w autach poniewaz tutaj sie ich nie stosuje w autach. tylko benzyna i diesel. wiec nie mam zainstalowanej instalacji gazwej w mojej skodzie. A jesli chodzi o dobrego mechnika w danii to jest to wielki klopot cenia sie 3 razy wiecej niz w polsce co nie koniecznie idzie w parze z ich wiedza motoryzacyjna. potrafia wypisac slony rachunek ale zeby poradzic sobie z naprawami auta jest u nich slabo. przykladowo nowa przepsutnica kosztuje ponad 2,700kr!
              Janinho NIe inst. gazowej w mojej skodzie. kupilem juz buteleczke STP do czyszczenia wtryskow ,mialem ja od ostatniego razu z polski kiedy mialem prawie ten sam klopot z autem seat cordoba 1,4 ale po wymianie na nowa przepustnice i jej adaptacje problem ustal. nie pojawil sie nigdy wiecej. jesli chodzi o moja skode to wlalem chyba pol butelki STP kilka dni temu. dotankuje i wleje reszte. u mnie czy zimny czy cieply silnik wciaz jezdzi tak samo. do 3tys obrotow i brak mocy.

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                amadeus, może to trochę głupie, ale sprawdź, czy przepustnica otwiera się do końca przy wciśniętym "do dechy" pedale gazu. Może coś stało się z linką ( przeskoczyła gdzieś i teraz jest dłuższa ). I jeszcze jedno, w Cordobie pod pedałem gazu, był taki trzpień regulujący maksymalne wciśnięcie pedału ( tak aby przy wciskaniu "do dechy" pedał opierał się na tym trzpieniu, a nie naciągał klapkę przepustnicy poza położenie max.) może coś się na tym trzpieniu przestawiło ( jest chyba wykręcany ) i zwyczajnie "decha" pod nogą nie jest tak naprawdę maksimum możliwości silnika...
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • amadeus
                  Classic
                  • 2009
                  • 21

                  #9
                  kowal 2002, dzieki za informacje. wiesz ... bardzo mnie ciekawi moja linka gazu przy przepustnicy nie wiem, nie znam sie za bardzo ale ona jest "luzna"... jest zaczepiona trzyma sie mocno, ale mozna ja delikatnie podniesc placem moze o pol albo centymetr w gore nie wiem czy jest to normalne i czy powinno tak byc. nasuwa sie pytanie czy mozna ta linke jakos wyregulowac albo naciagnac ?

                  [ Dodano: Sob 07 Mar, 09 13:25 ]
                  Pokusilem sie o sprawdzenie bledow w pamieci oto co wykazal VAG-COM.
                  VAG-COM Version: Release 311.2-N
                  Chassis Type: 1U - Skoda Octavia
                  Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,46,56

                  Address 01 -------------------------------------------------------
                  Controller: 032 906 014 F
                  Component: MARELLI 1AVM 2231
                  1 Fault Found:
                  00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)
                  27-10 - Implausible Signal - Intermittent
                  Readiness: N/A

                  Address 03 -------------------------------------------------------
                  Controller: 1J0 907 379 G
                  Component: ABS 20 IE CAN 0001
                  Coding: 03604
                  Shop #: WSC 31480
                  No fault code found.

                  Skipping Address 15-Airbags

                  Address 17 -------------------------------------------------------
                  Controller: 1U1 919 034 A
                  Component: A4-KOMBIINSTR. VDO V22
                  Coding: 02142
                  Shop #: WSC 31480
                  IMMO-IDENTNR: SKZ7Z0X0281011
                  No fault code found.

                  Address 35 -------------------------------------------------------
                  Controller: 1C0 962 258 J
                  Component: 06 Zentr.Verriegel. 0002
                  Coding: 04097
                  Shop #: WSC 31480
                  1 Fault Found:
                  00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
                  27-00 - Implausible Signal

                  End -------------------------------------------------------
                  (bledy usuniete)

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    amadeus, czyli nadal wywala błąd styku biegu jałowego w przepustnicy, co prawda sporadyczny, ale skoro pisałeś, że przepustnica była wymieniona ( czy aby na pewno ? ) to tak nie powinno się dziać, chyba że problem leży gdzieś indziej np. we wtyczce lub wiązce, albo masz strasznego pecha i trafiłeś drugą z tym samym problemem.

                    Co do linki to powinno być tak, że na puszczonym pedale gazu linka na tym kółku przy przepustnicy powinna mieć minimalny luz ( nie może być w żaden sposób naprężona, tak by klapka przepustnicy była całkowicie zamknięta ). Przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu powinno być tak, że kółko przy przepustnicy jest prawie w swojej maksymalnej pozycji. Nailepiej jest to robić z drugą osobą, która wciska pedał gazu do końca, a ty sprawdzasz czy można jeszcze trochę przekręcić to kółko w tym samym kierunku. Jeśli nie można a linka jest napięta to znaczy, że ten trzpień pod pedałem gazu trzeba trochę wykręcić tak aby uzyskać taki stan, że po wciśnięciu pedału do końca, kółko można przekręcić jeszcze o jakieś 3-4 mm po obwodzie. Jeśli po wciśnięciu "do dechy" możesz przekręcić jeszcze kółkiem o więcej niż 5-6 mm to warto trochę wkręcić ten trzpień pod pedałem aby uzyskiwać większe otwarcie przepustnicy...
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • amadeus
                      Classic
                      • 2009
                      • 21

                      #11
                      kowal 2002, wielkie dzieki za te informacje. przepustnica byla wymieniona na nowa o takich samych numerach. zajrzalem dzis do ETKA sugerujac sie bledem F60 i dopisany jest do dzwigni noznej pedalu gazu z ukladem elektronicznym. hmm czy mogla by byc to przyczyna (braku mocy auta) wlasnie pedalu gazu jesli jest w nim uszkodzony ten element?czy ten pedal gazu nie jest polaczony jakos z linka gazu i przepustnica? i teraz skoro linka jest dobra a przepustnica nowa czy mogloby to wskazywac na pedal gazu? ak jak wczesniej pisalem ze naciskajac powoli na pedal gazu w jakims polozeniu odnajduje silnik moc i powoli przyspiesza. mialem tekze z 80km/h wciskajac powoli pedal gazu (czyli pedal gazu ulozyl sie w jakims stopniu lub pod jakims odpowiednim katem) i wszedl na obroty rozpedzajac sie powoli do 100km/h.

                      postaram sie to zrobic ja mowisz najlepiej we dwie osoby sprawdzajac przepustnice i linke.
                      moze w poniedzialek jak znajde czas pokusze sie o wymiane filtra paliwa, powietrza i czujnika temperatury cieszy chlodzacej. czytalem sporo o filtrach paliwa ze tankujac byle jakie paliwo (zasyfione albo jesli sie w nim znajduje woda) moze zapchac sie filtr paliwa dajac takie wlasnie efekty. jeszcze raz dzieki za odpowiedz. pozdrawiam. [/b]

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        #12
                        amadeus, w 1,6 AEE chyba nie ma elektronicznego pedału gazu a linka jest spięta bezpośrednio ( mechanicznie ) z pedałem.
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • gregor6
                          Rider
                          • 2008
                          • 488
                          • Volkswagen

                          #13
                          Zamieszczone przez kowal 2002
                          1,6 AEE chyba nie ma elektronicznego pedału gazu
                          Nawet na pewno

                          Komentarz

                          • amadeus
                            Classic
                            • 2009
                            • 21

                            #14
                            Uzylem do tego celu ETKA.
                            Załączone pliki

                            Komentarz

                            • gregor6
                              Rider
                              • 2008
                              • 488
                              • Volkswagen

                              #15
                              To ja posłużę się książką H.R. Etzolda Skoda Octavia Sam naprawiam samochód.
                              Przepraszam za jakość skanu, ale robiłem to na szybko.
                              Załączone pliki

                              Komentarz

                              • amadeus
                                Classic
                                • 2009
                                • 21

                                #16
                                M.R.Cedrych _ Skoda Octavia
                                Załączone pliki

                                Komentarz

                                • gregor6
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 488
                                  • Volkswagen

                                  #17
                                  Nie wiem czy zauważyłeś, ale w skanie który dołączyłem pisze wyraźnie, że jest sterowanie mechaniczne i elektroniczne. To drugie stosowane jest w RSach i dieslach. Nie wiem po co dodałeś tą stronę. Może najprościej będzie jak zobaczysz na pedał gazu który masz w aucie i się dowiesz jakie masz sterowanie. Generalnie jeżeli masz linkę, to nie masz elektroniki. To chyba dość logiczne jest

                                  Komentarz

                                  • gonzo
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 4

                                    #18
                                    sprawdź przepływomierz, na vag-u nie wyjdzie. chodzi mi o błędy
                                    gonzo

                                    Komentarz

                                    • marekzu
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1412
                                      • Superb II combi (3V5)

                                      #19
                                      gonzo, w 1.6 AEE przeplywka ????

                                      Komentarz

                                      • amadeus
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 21

                                        #20
                                        gregor6, wielkie dzieki bede musial zbaczyc, ale sadze ze chyba masz racje. ale czy nadal moglaby byc to wina pedalu gazu lub linki? czy ktos sie z was spotkal z takim przypadkiem nie koniecznie w skodzie?
                                        czytalem ze sprawe braku mocy w niektorych skodach rozwiazala wymiana czujnika cieczy temperatury cieczy chlodzacej. czy myslicie ze to moze byc ta usterka z brakiem mocy? Wie moze ktos za co jest odpowiedzialny ten czujnik?
                                        niektorzy na tym forum pisali ze po wymianie filra paliwa i powietrza usterki z brakiem mocy ustawaly. sprobuje wymienic te trzy powyzsze rzeczy i mam nadzieje ze to pomoze. jestem naprawde zdesperowany jesli chodzi o moje auto.

                                        marekzu, popieram w AEE 1,6 nie ma przplywomierza. takze warto o tym wiedziec. pozdrawiam.

                                        Komentarz

                                        • marekzu
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1412
                                          • Superb II combi (3V5)

                                          #21
                                          a odpenij wtyczke z czujnika temperatury i sprawdz jak jedzie

                                          Komentarz

                                          • Angel
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 503
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
                                            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                            #22
                                            amadeus, W feli 1.6 aee kolegi okazalo sie ze srodkowy tlumik sie zapchal i niejechalo jak powinno.
                                            Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

                                            Komentarz

                                            • amadeus
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 21

                                              #23
                                              marekzu, w sumie to zamowilem czujnik i musze za niego zaplacic bo musieli go sprowadzac chyba ze okaze sie ze nie jest to ten sam i ze ma inny numer katalogowy to najprawdopodobniej bede go musial zwrocic tak wiec bedzie do odebrania w poniedzialek. nie wiem czy jest sens poprostu go wyjmowac skoro jutro bede go musial nepewno wymienic razem z filtrami. mam taka nadzieje ze pomoze i przyworci mu to moc i nie bede musial Angel kombinowac z tlumikami. ale dzieki za rady. napisze jak wymienie i zobaczymy czy to pomoze.

                                              Komentarz

                                              • Angel
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 503
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
                                                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                                #24
                                                amadeus, wystarczy ze zdjejmiesz je i zrobisz jazde probna.
                                                Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

                                                Komentarz

                                                • amadeus
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 21

                                                  #25
                                                  Witam ponownie. Temat mozna zamknac. Sprawa zostala rozwiazana dzieki wymianie filtra paliwa (ktory byl odpowiedzialny za zanik mocy) i przy okazji filtra powietrza. Najprawdopodobiej filtr paliwa byl zapchany! (ostatnio wymienilem go w lipcu!) wynikiem czego auto stracilo cala swoja moc i nie chcialo wchodzic na obroty powyzej 3tys. Ale teraz autko smiga jak ta lala Teraz jest sie z czego cieszyc. Wiec przy braku mocy radzilbym zaczac od najtanszych czesci zeby potem uniknac wiekszych wydatkow jak to bylo w moim przypadku. Dzieki jeszcze raz wszystkim za pomoc. pozdrawiam i zycze jazdy bez usterek!

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...