Witam. Kilka razy zdarzyło mi się, że odpalam Octavie ruszam, a za kilka metrów zaczynają wzrastać obroty. Zdejmuję nogę z gazu, wrzucam na luz i mam około 3 tys obrotów. Włączam bieg, puszczam sprzęgło to samochód przyśpiesza, jakby miał tempomat. Po chwili problem znika. Na ciepłym silniku to się nie robi. Dziś miałem to samo i pierwszy raz mi zgasł i nie mogłem zapalić. Po kilku minutach dało radę odpalić silnik i jechałem jakby nigdy nic. Miałem przy sobie kompa więc od razu podpiąłem pod vaga. Nie ma żadnych błędów. Co to może być?
2002 r silnik 1.6 101 KM
Ja miałem podobny problem tylko u mnie jak już wzrosły obroty to nie chciały opadać (tak około 2500obr/min). Nie było błędu nastawnika przepustnicy, tylko po pewnym czasie zaczął pojawiać się błąd "regulacja biegu jałowego- dolna skrajna wartość".
U Ciebie nie ma tego błędu bo usterka nie trwa ciągle.
U mnie była to niestety przepustnica, chociaż tak naprawdę nic na to nie wskazywało, ale po sprawdzeniu wszystkich innych rzeczy wymieniłem przepustnice i jak ręką odjął.
Napisz kolego jeszcze jaki masz przebieg i czy kiedykolwiek była czyszczona przepustnica.
Dzięki za odpowiedź. Przepustnicy nigdy nie czyściłem. Przebieg mam 35 tys. Czy ciężko zrobić to samemu? Czy trzeba ją później jakoś ustawiać Vagiem po wymianie albo po czyszczeniu?
Zapomniałem dodać że wcześniej miałem lekkie wahania obrotów. Czy możliwe że to coś z silniczkiem krokowym?
Poszukaj na forum o czyszczeniu przepustnicy, bo jest tego naprawdę dużo. Czyszczenie nie jest bardzo skomplikowane. Jeżeli wymienisz na nową lub zdemontujesz do czyszczenia, to trzeba zrobić adaptacje VAGiem.
Zawsze do czyszczenia powinno się demontować przepustnice żeby nie nawrzucać syfu do kolektora dolotowego i żeby czyszczenie było dokładne i starczyło na dłużej. No i oczywiście po czyszczeniu adaptacja Vagiem.
A przy czyszczeniu nie należy lać zbyt dużo jakiś rozpuszczalników aby nie przedostały się z syfem do nastawnika. I jeżeli przepustnicy długo falowała to czyszczenie nic nie polepszy a może jedynie pogorszyć i trzeba będzie wymienić na nową.
U Ciebie przy tym przebiegu raczej nie powinno być problemów ale różnie może być.
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁUGAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY
Znalazłem to w jednym z postów. Nie wiem tylko którą grupę mam wybrać 098 czy 001
Mam silnik 1,6 101KM rocznik 2002
Niektórych pojazdach wyposażonych w SIMOS - taki właśnie mam tylko że to niektórych mnie nie dotyczy bo wartości napięć są pod 098
Sprawdziłem jeszcze raz błędy i pokazał mi błąd
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00668 - Supply Voltage Terminal 30
36-10 - Open Circuit - Intermittent
Ten pierwszy to czujnik temperatury. Ktoś pisał że miał podobną sytuację i to właśnie ten czujnik powodował problemy więc muszę go wymienić
Nie wiem tylko co oznacza drugi błąd. Wg mnie to za niskie napięcie na akumulatorze. A Wy jak sądzicie?
W AKL-u do adaptacja kod 098.
Czujnik temperatury może powodować takie objawy jakie występują u Ciebie. Tylko że ten błąd może również świadczyć o tym że przewody idące do czujnika są gdzieś przetarte więc trzeba sprawdzić przewody oraz kostkę czy przypadkiem nie zzieleniała.
Błąd 00668- napięcie pokładowe, zacisk 30 przerwa- przerwa lub luźny styk przewodu do sterowania silnika. I to też może być przyczyną bo sterownik może tracić nastawy podstawowe i wtedy przepustnica szaleje. Z tego co kojarzę to zacisk 30 jest w desce pod kierownicą w skrzynce z przekaźnikami. Nie mam obecnie schematów więc nie mogę powiedzieć na 100%. Jeszcze sprawdź przewody i bezpieczniki na akumulatorze, może tam jest słaby styk i się coś upala.
Komentarz