demontaż turbo w O1....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartek_pulawy
    Ambiente
    • 2010
    • 122

    demontaż turbo w O1....

    Zamieszczone przez Shadoon
    w jaki sposób w O2FL otwiera się wlew paliwa (klapkę) :?: W O1 był przycisk na środkowej konsoli, a w O2FL :?:
    Przy odryglowanych zamkach naciska się na tylną (bliżej bagażnika) część wlewu :-)

    Pozdrawiam,
  • strazakp
    Elegance
    • 2008
    • 819
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    demontaż turbo w O1....

    witam,
    Mam zamiar wyjąć turbinę w swojej O1 1.9TDI by dać znajomemu do czyszczenia/regeneracji.
    Podejmuję temat by dostać od Was jakieś cenne uwagi i wytyczne jak się zabrać do tego (demontażu), z której strony, na co zwrócić uwagę.
    Może ktoś ma jakiś schemat???to bardzo bym prosił.
    strazakp

    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

    Komentarz

    • b-bar01
      Elegance
      • 2007
      • 985
      • Octavia I (1U2)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      robiłem to niedawno w swojej O1 ALH, jest troche zabawy.
      zdejmujesz górna i dolna osłonę silnika
      odkrecasz rurę spod EGR i górne śruby kolektora.
      odrkecasz półośkę od skrzyni i koła ( zaznacz sobie wszystko co odkręcasz od strony koła bo mocowanie w tym miejscu ma wpływ na kąt pochylenia i jak żle poskręcasz to kierownica bedzie skrzywiona w lewo)
      odkrecasz drążek kierowniczy
      odchylasz koło i wyciagasz półośke
      odkręcasz rure wydechową od turbiny i łącznik rury za katalizatorem
      wyciagasz rure
      zdejmujesz gumową rurke podciśnienia z mieszka
      odkrecasz dolne śruby kolektora i przewód smarowania turbiny od bloku silnika ( nie odkrecaj przewodu od samej turbiny bo mozna go ukrecić )
      jeśli o niczym nie zapomniałem to można już wyciagać kolektor z turbina ( integralna część) do dołu, obracając w różnych kierunkach , tak aby wyszło.

      tak to wyglada z ALH, ASV jest taki sam mechanicznie, chyba że sie mylę
      *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

      Komentarz

      • DGW
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 2330

        #4
        Zamieszczone przez b-bar01
        robiłem to niedawno w swojej O1 ALH, jest troche zabawy.
        zdejmujesz górna i dolna osłonę silnika
        i do tego miejsca by się zgadzało ponieważ turbinę wyjmuje się od góry :idea:
        jeśli wszystko idzie poprawnie zajmuje to od 1h do 1.5h
        NFPNorth-West
        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
        WARSZTAT www.dsize.pl
        ->
        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

        Komentarz

        • adamo64
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2008
          • 177

          #5
          Też mi się tak zdaje że nie ma potrzeby rozpinać półosi i potem robić geometrii :roll:

          Komentarz

          • b-bar01
            Elegance
            • 2007
            • 985
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
            turbinę wyjmuje się od góry
            cóż..... ja zrobiłem w druga stronę żeby nie było że sie nie da, jak na pierwszy raz to zajęło mi to ok 2,5 godz. to tak samo jak ze sprzęgielkiem w alternatorze mnie sie udało to zrobić na aucie bez wyjmowania alternatora. auto miałem na podnosniku więc i tak dostęp do wszystkiego od dołu
            geometrii nie robiłem, choć sprawdziłem, wszystko ok.
            *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

            Komentarz

            • oti
              Ambiente
              • 2009
              • 114

              #7
              Zamieszczone przez b-bar01
              zdejmujesz górna i dolna osłonę silnika
              Dodał bym jeszcze że zanim zabierzesz sie do demontażu turbiny auto powinno odstać kilka godzin, bo inaczej można poparzyć sobie konczyny.

              Komentarz

              • Viniu
                Rider
                • 2008
                • 517

                #8
                A ja bym zaczął od punktu pierwszego: idziesz do marketu po czteropak...

                i dalej już tak samo jak u kolegi

                Sorki za offa
                Pozdrawiam

                Komentarz

                • strazakp
                  Elegance
                  • 2008
                  • 819
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  dzięki za cenne rady i opis czynności.
                  Czyli jednak lepiej wyciągać od góry,tak??? i da się to zrobić?
                  strazakp

                  Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                  Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                  Komentarz

                  • mojrzesz
                    Drive
                    • 2009
                    • 89

                    #10
                    I uważaj na przewód olejowy od turba żeby go nie okręcić!

                    Komentarz

                    • Jaras E21
                      Drive
                      • 2008
                      • 51

                      #11
                      dobrze jest mieć zeszlifowany płaski klucz 17 do zakontrowania wkrecanej w turbo wstawki do mocowania przewodu. Przewód baaardzo łatwo ukręcić ! ch..je w tych czechach za słabo dokręcają ten pier... nik do ktorego przykręcasz przewód.

                      to co warto zrobic przy okazji to wyczyszczenie icka... ja wylałem z 300ml uzbieranego oleju.
                      E21 335csi reconstruction in progress ;]
                      Alfa 155 2.0 ts 16V swap.
                      octavia-dupowóz ;] arl turbo +soft made by soft- car

                      Komentarz

                      • GALL
                        Classic
                        • 2009
                        • 27

                        #12
                        Turbina TYLKO GÓRĄ GÓRĄ
                        Trzeba sobie ułatwiać a nie odwrotnie no i oczywiście czteropak to musi być :
                        LAURIN & KLEMENT
                        11.2001 fotki
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        Komentarz

                        Pracuję...