Olsen21, nie musisz nam mowic gdzie masz centralke, masz jeszcze inne zabezp. w aucie? :wink:
[O1] Siwo niebieski dymek....?
Zwiń
X
-
[O1] Siwo niebieski dymek....?
Witam!
Szanowni koledzy jestem trochę zielony i po przeszukaniu forum nie odnalazłem niestety nic co mogłoby mi pomóc i wyjaśnić to co dzieje się z moim szkodnikiem ( O1 1,9 TDI 90 KM, ALH).
Mianowicie jak odpali się autko po nocnym postoju na parkingu z rury zaczyna wydobywać się siwo-niebieski dym trwa to chwilkę. Potem jak się jedzie i doda się gazu to autko wyrzuca dosyć pokaźną chmurę tego samego koloru dymku. Ogólnie wszystko działa jak należy autko jeździ jak zwykle nie ma spadków mocy, natomiast niepokoi mnie ten dym.
Kontroluję stan oleju i wiem że jest niezmienny od wymiany do wymiany także autko nie konsumuje oleju.
Teraz sprawdzam jeszcze stan płynu chłodniczego gdyż jakiś tydzień temu zauważyłem że jest go troszkę mało. Dolałem go do odpowiedniego stanu i zaznaczyłem , sprawdzę za jakiś czas czy poziom się nie zmieni.
Niepokoi mnie bardzo ten dymek siwo-niebieski. Nie wiem czy szykuje się coś poważnego do roboty czy to wyeksploatowanie autka już ( 210 tys km) i silniczek niestety będzie już taki dymek puszczać. Nadmienię jeszcze że pozbyłem się katalizatora jakieś 50 tys. km temu i w jego miejscu jest strumienica.(BLUE)
-
-
Zamieszczone przez krzysiupesiwo-niebieski dym
"Spadek mocy silnika oraz niebieskie zadymienie - silnik spala olej wydostający się poprzez system uszczelnień turbosprężarki. Nastąpiło zużycie łożyskowania › zużycie olejowych pierścieni uszczelniających › wyciek oleju › mieszanie oleju ze sprężanym powietrzem. Dodatkowy objaw: obecność oleju zalegającego w przewodach pomiędzy turbosprężarką a kolektorem ssącym (szczególnie na wejściu inercooler'a)."
źródło: http://www.cartur.pl/awarie/objawy.php
obejrzyj IC czy nie kapie, zobacz w przewodach powietrza czy nie ma grubo nagaru
wszystko by sie zgadzało gdyby nie fakt ze olej cały a płyn znika - chyba że obserwacja była w zbyt krótkim czasie - badaj płyny, no i poczekajmy na opinię jakiegoś profesjonalisty
powodzenia,
oti
Komentarz
-
-
krzysiupe, Pierwsza rzecz to podjechałem bvyle gdzie na komputer co to jest- gość podłączył kompa po 1 min go odpioł i powiedział "Turbina -podłączenie kosztowało 90 zł" :lol: :lol: :lol:
Ja akurat dzień później jechałem na przegląd do ASO wiec kazałem im zbadać sprawę, ale oni oczywiście powiedzieli ze w jeździe próbnej nic się nie działo....
Pojechałem do Wojtka -Aligatora z którym wykonaliśmy test dynamiczny itp... na początku mogłbyc to blok zaworów ale wkońcu poszło na turbinę... Wojtek mi to robił.
Tylko że u Ciebie nie ma przeładowań z tego co mówisz :roll: Ale i tak pierwsze co bym zrobił to podjechałbym gdzieś dobre diagnozowanie na VAG-u zrobić....Tylko pamiętaj o słowie DOBRE, nie takie jak moje pierwsze............
koszty czyszczenia na pw
Komentarz
-
-
skoro na cieplym tez sie dymek pojawia, to mozliwe ze uszczelniacze zaworowe lub pierscienie lata swietnosci maja juz za soba. zacznij jednak od tego o czym pisze miguello, w nastepnej kolejnosci czyszczenie ukl dolotowego. mam nadzieje ze moje czarnowidztwo sie nie sprawdzi 210 tys. to jeszcze nie jest duzokazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
Komentarz