nie wiem czy tak bylo wczesniej, ale ostatnio zauwazylem taki delikatne skrypienie przy wciskaniu pedalu sprzegla (takie trrrrrrrr). i jest to niezalezne od pracy silnika. moze sie linka przerywac, czy cos wyrobic w tym mechanizmie? czy taki odglos to norma?
Linka się nie przerwie gdyż jest tam sprzęgło hydrauliczne a płyn to ten sam co hamulcowy i obieg jest połączony ze zbiorniczkiem na pompie hamulcowej. Co do skrzypienia to skrzypi sam mechanizm wyciskania sprzęgła przy tarczy sprzęgła. Też tak mam i czekam kiedy sprzęgło zacznie się ślizgać lub szlag trafi dwumasę aby wymienić komplet...
Chyba że Ci skrzypi przy pedale wtedy nasmarować elementy ruchome pedału. Oczywiście nie zaszkodziłoby też wymienić płyn hamulcowy razem z tym w układzie sprzęgła. Kiedy ostatni raz to robiłeś ? Zaleca się co 60tys km lub co 2 lata. Nieraz mechanicy wymieniając płyn zapominaja że sprzęgło jest wpięte w ten sam układ.
Miałem podobnie - z tym, że dźwięk przypominał trzeszczenie, skrobanie. Przyczyna okazała sie prozaiczna i wystarczyło pół grama wazeliny technicznej w miejsca pracujące na pedale sprzęgła i zaległa cisza
dzieki za info, uspokoiliscie mnie
mialem kiedys escorta i mi sie linka swego czasu urwala , dlatego te obawy. kiedy byly wymieniane te plyny to nie wiem, wiec przy najblizszej okazji to zrobie i zbadam temat dokladniej,
ja też coś takiego u siebie mam od kilku tygodni i mnie wkurza. Muszę zajrzeć pod mechanizm pedału sprzęgła bo to odgłos przy samym pedale.
A co do płynu do sprzęgła...jak go wymieniać i gdzie? Płyn hamulcowy wymieniałem pół roku temu.
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
strazakp i to jest właśnie najczęstszy błąd mechaników. Wymieniają płyn hamulcowy a nie ruszaja i nie wymieniaja go w sprzęgle. Sprzęgło jest podpiete pod zbiorniczek z płynem hamulcowym i ten sam plyn jest w układzie sprzęgła. Stojąc przodem do auta przed silnikiem masz rurkę po prawej stronie zbiorniczka która do niego dochodzi mniej wiecej w połowie jego wysokości (w połowie aby np przy rozszczelnieniu i wycieku nie stracić hamulców z powodu braku płynu)
Trzeba uzupełnić plyn hamulcowy na max aby był powyżej tej dochodzącej rurki (aby nie zapowietrzyć układu) następnie jedna osoba wsiada do auta i wciska sprzęgło a druga odkręca na chwilę odpowietrznik przy skrzyni biegów w komorze silnika na wysprzęgliku, jednocześnie kontrolujac poziom plynu w zbiorniczku. Reszta jak hamulce czyli po sekundzie zakręcić odpowietrznik a druga osoba w aucie puszcza sprzęgło i nogą od spodu podciąga je do góry (sprzegło moze wrocić tylko do połowy swojej wysokosci i trzeba mu od spodu pomóc nogą aby zassało plyn ze zbiorniczka który przed chwila wypłynął przez odpowietrznik) i tak aż sie przepompuje ze 200 ml płynu ham. oczywiście co chwilę kontrolując i dolewajac go zbiorniczka ma max aby nie zapowietrzać układu. W przypadku zapowietrzenia (zassania przez rurkę powietrza) trzeba bańke powietrza przepompować przez caly układ aż wyjdzie z odpowietrznika i bedzie widoczna w przezroczystym wężyku który jak w przypadku hamulców nakładamy na odpowietrznik sprzęgła.
Dzisiaj rozkminiłem temat skrzypiącego pedału sprzęgła. W moim przypadku za skrzypienie odpowiadał widoczny na zdjęciu biały bolec. Z jednej, strony jest kołnierz a z drugiej zatrzask. Z tym bolcem połączony jest wybierak (pręcik plastikowy) z oczkiem na końcu, który wchodzi do pompy. Zgrzypienie było na styku oczko pręcika - bolec. Psikanie z zewnątrz nie pomagało, trzeba wyciągnąć bolec i posmarować go np wazeliną trzeba też posmarować oczko na końcu pręcika. Skrzypienie ustąpił natychmiast. Skoda Octavia 1,6 Tdi 2015r. PzdrIMG_20200108_153826.jpg
Cześć,
odnośnie smarowania białego bolczyka.. no tak, wytargałem go do przesmarowania. Ale tu dla następnych ochotników takiej operacji mała wskazówka: upewnijcie się że po wyjęciu bolca zabezpieczającego pedał sprzęgła nie zmieni swojego położenia w czasie smarowania.. tak jak i mi się omsknął, co spowodowało że wypadł mi popychacz powrotu pedału. Mogłem go palcami wyjąć aby się gdzieś nie zblokował w czasie jazdy. Jutro zobaczę jak się jeździ bez tej sprężyny. Jedno co dobre że skrzypienie ustąpiło całkowicie, a może ktoś ma pomysł jak bez inwazyjnie powrócić popychacz na pozycję?
Witam, czy skrzypienie było słychać na zimnym silniku czy tylko po rozgrzaniu? U mnie na zimno pedal nie skrzypi natomiast jak już się trochę pojeździ i rozgrzeje to zaczyna skrzypieć. Pozdrawiam
Witam, czy skrzypienie było słychać na zimnym silniku czy tylko po rozgrzaniu? U mnie na zimno pedal nie skrzypi natomiast jak już się trochę pojeździ i rozgrzeje to zaczyna skrzypieć. Pozdrawiam
mam podobnie - tylko na rozgrzanym [pompka pedału sprzęgła wymieniona]
dodatkowo na zimnym pedał chodzi idealnie - na ciepłym jakby coś delikatnie szurało plus czuć jakby taki "skok" pedału.- ale jezdzi normalnie biegi zmienia idealnie
pzdr
mam podobnie - tylko na rozgrzanym [pompka pedału sprzęgła wymieniona]
dodatkowo na zimnym pedał chodzi idealnie - na ciepłym jakby coś delikatnie szurało plus czuć jakby taki "skok" pedału.- ale jezdzi normalnie biegi zmienia idealnie
pzdr
- ad tego co napisałem wcześniej - > w moim przypadku winna była tuleja wałka sprzęgłowego - po wymianie - cisza i wszystko działa jakby lepiej
Komentarz