Problem z termostatem w AEE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Subaru
    Rider
    • 2005
    • 640

    #26
    Podepnę się pod temat. VAG pokazał błąd czujnika temperatury, który wariował. Wymieniłem go i było niby wszystko ok. Był wtedy okres wakacyjny. Zauważyłem, że co prawda VAG nie pokazuje bledu, ale silnik sie nie dogrzewał, tzn miał niecałe 90 stopni. Obecnie temperatura dochodzi do ok 70-75 stopni. Wydaje mi się że tym razem termostat do wymiany. W którym miejscu się on znajduje bo nie mogę go znaleźć? Silnik AKL 1.6 przebieg 38 tys
    Dzieki za info
    Koniki są po to by je karmić

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #27
      panie Subaru, termostat masz w kadłubie po lewej stronie jak stoisz przodem do silnika a jes on schowany za alternatorem w takiej plastykowej obudowie od niej idzie rura do chłodnicy a dokładnie do dolnego wlotu

      Komentarz

      • PiotrK
        Classic
        • 2007
        • 36

        #28
        Subaru proponuję sprawdzić, czy termostat nie jest przypadkiem otwarty przy zimnym silniku. Po uruchomieniu autka po jakiejś minucie do dwóch, jeżeli chłodnica się zacznie robić ciepła to znaczy że obieg na chłodnicę jest cały czas otwarty.

        [ Dodano: Wto 03 Lis, 09 22:51 ]
        (..jeśli chodzi o moją skodziankę to zima mi teraz nie straszna. Silnik jak i wnętrze dogrzane, że o zasłanianiu chłodnicy to nawet nie myślę :wink: )
        Jest: 1.6 FSI / 2006
        Była: 1.6 AEE / 1999

        Komentarz

        • zgucio
          Rider
          • 2007
          • 691

          #29
          PiotrK, a uporałeś sie z braniem oleju?

          U mnie też od pewnego czasu zaczął brac olej niby nie dużo bo około 0,2 czy 0,3L na 1000km przebieg 290k z czego 200 na gazie

          do tej pory nie było problemu nie trzeba było robić dolewek od wymiany do wymiany

          za mną nie ma żadnej chmury dymu wycieków też brak

          zauważyłem tylko że z odmy do obudowy filtra dostaje sie maź jakby zmieszany olej z płynem chłodniczym a wcześniej tego nie było. Niby mechanik mówi, że to nie przeszkadza bo jeżdze na krótkich trasach i silnik sie nie dogrzewa, ale w lato też tak było a z tego co piszesz masz podobny problem
          ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

          JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

          Komentarz

          • PiotrK
            Classic
            • 2007
            • 36

            #30
            Na razie dałem sobie spokój i po prostu dolewam systematycznie oliwę. Dowiadywałem się co można w tej kwestii zrobić. No i po pierwsze to: wymiana uszczelniaczy, co nie jest jakoś wielce kosztowne i karkołomne bo wystarczy ponoć zdjąć pokrywę żeby się do tego dobrać (około 300-400pln). Z reguły to pomaga ale jeśli nie to trzeba już bardziej rozbebeszyć silnik (szlif) i przy tej okazji znowu oczywiście wymienia się uszczelniacze, no a jak już rozbebeszać to również wypada wtedy pokusić się o wymianę hydro-popychaczy. Cała taka imprezka zamyka się kwotą około 2000pln.
            No więc pytanie polega czy ryzykować tylko wymianę uszczelniaczy czy szarpnąć się na full opcję. Ja chwilowo nie podjąłem decyzji i puki się nic bardziej niepokojącego nie dzieje to może do wiosny się wstrzymam.
            Jeżeli chodzi o chmurę dymu to ostatnio też nie widzę żeby coś się działo. Co do odmy to miałem również z tym problem jak silnik był niedogrzany, jak jest teraz? muszę sprawdzić.
            Jest: 1.6 FSI / 2006
            Była: 1.6 AEE / 1999

            Komentarz

            • zgucio
              Rider
              • 2007
              • 691

              #31
              a jaką oliwe lejesz bo ja cały czas syntetyk Mobil1 5W50

              ja chce zrobić jeszcze 20 tyś i wtedy pokusze sie o całkowity remont bo popychacze bym wymienił i rozrząd o ile nic nie wyskoczy i finanse na to pozwolą
              ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

              JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

              Komentarz

              • PiotrK
                Classic
                • 2007
                • 36

                #32
                Ja mam również cały czas syntetyk 5W40 Castrola (ale swoją drogą to po tym magnatecu zostaje osad na silniku, muszę zmienić). To dobry pomysł żeby to połączyć z rozrządem. A jaki masz aktualnie przebieg autka?
                Jest: 1.6 FSI / 2006
                Była: 1.6 AEE / 1999

                Komentarz

                • Subaru
                  Rider
                  • 2005
                  • 640

                  #33
                  Rozumiem że wyjmując termostat trzeba najpierw spuścić płyn chłodniczy?

                  Czy jak go będę uzupełniał to bezpośrednio do chłodnicy czy do zbiorniczka a on sam się przeleje?

                  Termostat lepiej kupić ori za 50zł czy zamiennik za 17zl? Jest różnica w jakości ?

                  Dzięki
                  Koniki są po to by je karmić

                  Komentarz

                  • PiotrK
                    Classic
                    • 2007
                    • 36

                    #34
                    Tak jest. Możesz wręcz odłączyć dolny przewód chłodnicy (tylko podstaw oczywiście michę). Po wszystkim płyn do zbiorniczka lejesz. Po przejechaniu trasy i ochłodzeniu silnika kontrolujesz stan i ewentualnie dolewasz trochę zupki. :wink:

                    [ Dodano: Sro 04 Lis, 09 14:23 ]
                    co do termostatu to nie chcę sugerować bo nawet i oryginały potrafią być zawodne, twój wybór (ja mam zamiennik i działa z tym że w komplecie z wszystkimi obudowami).
                    Jest: 1.6 FSI / 2006
                    Była: 1.6 AEE / 1999

                    Komentarz

                    • zgucio
                      Rider
                      • 2007
                      • 691

                      #35
                      PiotrK, dokładnie mam 286 tyś km

                      rozrząd wymieniałem przy 220k czyli jeszcze 20 tyś moge przejechać
                      ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                      JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                      Komentarz

                      • PiotrK
                        Classic
                        • 2007
                        • 36

                        #36
                        ..no to szacunek( ja mam niespełna skromne 200tyś km) Myślę, że przy Twoim przebiegu ma prawo troszkę wziąć więc za te 20tysi to rozsądne żeby się tym zająć.
                        Co ciekawe zanim nie miałem problemów z tym termostatem silnik od wymiany do wymiany nie brał ni grama oliwy. A co myślisz o zmianie oliwy na półsyntetyk? znasz jakieś opinie na ten temat?
                        Jest: 1.6 FSI / 2006
                        Była: 1.6 AEE / 1999

                        Komentarz

                        • zgucio
                          Rider
                          • 2007
                          • 691

                          #37
                          PiotrK, z tego co każdy mówi nie ma sensu przechodzić na pełen syntetyk zaletą jest tylko to że będziesz wydawał mniej na dolewki.

                          Zamieszczone przez PiotrK
                          Co ciekawe zanim nie miałem problemów z tym termostatem silnik od wymiany do wymiany nie brał ni grama oliwy
                          powiem ci, że u mnie chyba też zaczęło się od tego, najpierw padł termostat jakiś rok temu potem przez zime auto nie chciało sie zagrzać do 90 stopni. Wymieniłem płyn w lecie i jak narazie jest OK z tym że zauważyłem, że do filtra przez odme dostaje sie ta maź, jakby zmieszany olej z płynem. Nie wiem czy termostat może mieć coś z tym wspólnego.
                          ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                          JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                          Komentarz

                          • robak013
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 101

                            #38
                            Odświeże troche temat. U mnie zaczeły się podobne problemy z wskazówką temp. Może to głupie pytanie ale jak sprawdzić czy działa pompa wody i czy układ jest nie zapowietrzony? Pompe wymieniałem jakieś 15k temu a termostat ok 8k. U mnie wskazówka zaczeła szaleć po dolanie płynu chłodniczego więc może tylko układ jest zapowietrzony? Przebieg 135k bez LPG.

                            Komentarz

                            • tom2212
                              RS
                              • 2008
                              • 3892

                              #39
                              Zamieszczone przez robak013
                              ak sprawdzić czy działa pompa wody i czy układ jest nie zapowietrzony
                              jesli pompa dziala to do zbiorniczka wyrównawczego leci płyn chłodzący a jesli nie to pompa nie dziala brak ogrzewania w aucie też świadczy o awarii pompy ale to takze moze byc skutek zapowietrzenia ukladu zapowietrzenie moze byc tez spowodowane np w wyniku uszkodzenia uszczelki lub samej glowicy ale wtedy masz bardzo twarde przewody układu chłodzenia i wywala płyn jeśli tylko szaleje wskaznik temperatury to obstawiałbym na termostat lub czujnik temperatury

                              Komentarz

                              • robak013
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 101

                                #40
                                to pompa działa, przewody nie są bardzo twarde z nawiewów leci ciepłe powietrze więc tak jak piszesz pozostaje sprawdzić termostat i czujnik. Dzięki za pomoc.

                                Komentarz

                                • tom2212
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 3892

                                  #41
                                  robak013, polecam sie na przyszłość

                                  Komentarz

                                  • wrc.mm
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 4

                                    #42
                                    Witam .
                                    Mam podobny problem z dogrzaniem silnika , tyle ze ja uważam ze ten oring jest tam fabrycznie montowany a jedynie twój mechanik np. nie dał originalnego , a np. grubszy i stąd twój problem ???? .
                                    Ja natomiast skłaniam sie ku temu- jaka jest różnica miedzy częściami obudowa termostatu o symbolu:
                                    032 121 111M ,a częścią 032 121 111N .
                                    na allegro np mozna znaleźć i w google tez częśc z końcówką N, a nie widać M ,gdzie w katalogu skody jest właśnie dedykowana do silnika 1.6 AEE część o symbolu 032 121 111M.
                                    i mechanicy przy awarii ukł. chłodzenia montują identyczną część z N na końcu i potem zimą wychodzą jaja :?
                                    może jest tam jakoś inaczej poprowadzony jakiś kanał wodny ? wie ktoś coś na ten temat ?
                                    prosze o odpowiedź , pozdrawiam.

                                    Komentarz

                                    • b707
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 1272

                                      #43
                                      Spojrzałem w etke i 032 121 111N to kompletny termostat z obudową do felicji. Natomiast do Octavii jest M i P! A z tego co pisze tutaj: N i P są identyczne... zresztą jak patrze na zdjęcie w Etce to ta M-ka jest jakaś dziwna i nie podobna do tego co mam u Siebie. Zresztą nigdzie nie widziałem na necie M-ki. Jest tylko szkic w etce.

                                      Natomiast na stronie Skoda.części wyczytałem:
                                      Przy wymianie termostatu zaleca się wymienić również pokrywkę termostatu ze względu na występujące w niej mikropęknięcia podczas eksploatacji.Jeśli zamontujemy nowy termostat do zużytej pokrywki, nastąpi skrzywienie trzpienia termostatu. Numer pokrywki termostatu 032121121J
                                      Może tutaj jest winowajca? Jak tak to pewnie niedługo się przekonam bo wymieniłem ostatnio tylko termostat:P i o-ring... bo między obudową termostatu, a przykrywką fabrycznie jest o-ring.
                                      pzdr
                                      Adam

                                      Komentarz

                                      • wrc.mm
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 4

                                        #44
                                        dobrze piszesz. wczoraj zamówiłem nowy komplet , jutro będzie , to potem napisze czy pomogło . Musi pomóc !!!! nie ma przecież innej opcji

                                        Komentarz

                                        Pracuję...