Jakie sa obiawy siada uszczelka podgowica!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • owocmg
    Classic
    • 2010
    • 26

    Jakie sa obiawy siada uszczelka podgowica!

    Zamieszczone przez ahten
    Witam
    Mam do wyboru nowe opony letnie GOODYEAR DURAGRIP 195/65R15 91T za 189zl za sztuke, oraz MICHELIN ENERGY SAVER 195/65R15 91T za 209 zl za sztuke.
    opony z roku 2009
    Ktore byscie polecili? jezdze pol na pol trasa miasto.
    Glownie chodzi mi glownie bezpieczenstwo, trwalosc i cisze.
    Czy moze polecicie jakies inne>
    Obie opony są z półki "econo", nie spodziewałbym się pomiędzy nimi jakichś dużych róznic.
    Tutaj masz trochę ocen:
    Goodyear DuraGrip reviews online @ Tyretest.com! Read reviews by other customers using this tyre thread!

    Michelin Energy Saver reviews online @ Tyretest.com! Read reviews by other customers using this tyre thread!


    Zamieszczone przez hajdi
    co do zuzywania zalezy jak kto jezdzi
    To nie do końca tak. Akurat obie te opony będą miały raczej wolniej ścierającą się mieszankę niż opony z półki UHP
    Miałem kiedyś Micheliny z tej serii, i były na tyle twarde i "plastikowe", że wytrzymały ze 2 razy dłużej niż na przykład ContiSporty
  • longiermartin
    Classic
    • 2008
    • 34

    #2
    Jakie sa obiawy siada uszczelka podgowica!

    Witam wszystkich!Mam prosbe prosze mi podac objawy siadania uszczelki pod glowica.Mam OCTAVCE 1.6 AEE 55kw 98r ktora ma przejechane 230tys. silnik jestes wszedzie suchy i chodzi jak zegarek wlewam olej 10w40 od wymiany do wymiany wlewam mala ilosc oleju.Do czego darze kola rozrzadu uciekal mi plyn chlodzacy w ubieglym tyg wymienilem caly rozdzad ze wszystkim i faktycznie pompa puszczala.Ale zbiorniczek wyrownawczy plynu chlodzacego sie obniza(znowu) dzis troszke dolalem zobaczymy co bedzie jutro.Patrzalem nigdzie wyciekow nie ma wszystko jest suche.Z tego co sie orietowalem to moze puszczac uszczelka podglowica rowniez sie dowiedzialem ze jak zakretka od oleju jest biala to tez jest cos nie tak Prosze mi podac wiecej objaw siadania uszczelki?
    Dziekuje z gory!

    [ Dodano: Nie 13 Wrz, 09 17:33 ]
    A bym zapomnial w tych podelach SKODY co ja mam to czesta pekaja kolektory wydechowe juz raz spawalem Moze ktos wie gdzie mozna najtaniej kupic taki kolektor

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Zamieszczone przez longiermartin
      ze jak zakretka od oleju jest biala to tez jest cos nie tak
      biała maź na korku powstaje z "wilgoci", która znajduje się silniku. są dwie przyczyny, albo dostaje się gdzieś płyn chłodniczy, np. przez uszczelkę ale zobaczyłbyś to po znikającym płynie w zbiorniczku wyrównawczym, albo jeździsz krótkie trasy. olej dobrze się nie rozgrzeje i zaczyna parować gdy zgasisz silnik. para się osadza tworząc maź.
      obserwuj zbiorniczek, jeśli płyn ubywa, to albo masz wyciek z przewodów gumowych albo uszczelka pod głowica pada. :wink:

      Komentarz


      • #4
        Re: Jakie sa obiawy siada uszczelka podgowica!

        Zamieszczone przez longiermartin
        Witam wszystkich!Mam prosbe prosze mi podac objawy siadania uszczelki pod glowica.
        Objawy mogą być różne. Na przykład zasysanie płynu chłodniczego do miski olejowej bez widocznych objawów (oprócz ubytku płynu) lub zasłona dymna za autem.
        Tak miałem w citroenie - najpierw ubytek płynu bez objawów zewnętrznych (czysty płyn bez żadnych zanieczyszczeń), potem zasłona dymna.
        I to nie są jedyne objawy, fachowcy na forum na pewno jeszcze coś dodadzą.


        Jako ciekawostkę powiem, że jeszcze mam citroena XM 3 litry V6 i w nim są dwie uszczelki pod głowicami, jedna na trzy cylindry po prawej stronie i druga po lewej. Kiedyś uszczelka poszła tylko po jednej stronie i tylko na jeden gar puszczała. Żeby wymienić uszczelkę, trzeba było wyjmować silnik, inaczej się nie da.
        Między innymi dzięki temu przesiadłem się na skodę

        Tyle ciekawostek, przepraszam za offtop ops:

        Komentarz

        • Stefan_KTP
          Drive
          • 2009
          • 65

          #5
          a poziom oleju Ci się nie podnosi? Jeśli płyn chłodniczy przedostaje się do silnika to właśnie powinieneś to zauwazyć. Sprawdź też czy w zbiorniczku wyrównawczym nie widać oleju. Zasłona dymna to już ostatni z objawów, płyn znika wtedy prawie natychmiast.
          Stefan_KTP

          Komentarz

          • longiermartin
            Classic
            • 2008
            • 34

            #6
            Wlasnie przed chwilka wrocilem do domu.Bylem testowac OCTAVE przejechalem 1ookm poziom plynu chlodzacego jest taki sam jak bym na zimny silniku.Dopierano sprawdze dokladnie poziom plynu na zimnym silniku.Jesli chodzi o olej to go nie przybywa czasami go troszke ubywa ale to norma nawet bagnet wachalem czy nie smierdzi plynemJak zapalam to troche dymeku bialego poleci z tylne tlumika jak dodam gazu to rowniez leci dym bialy ale nie kopci.Kolor plynu chodzacego jest bez zmian Jutro zobacze z samego rano co i jak.Wielkie dzieki PANOWIE!!

            Komentarz

            • rss
              L&K
              • 2009
              • 1098

              #7
              Zamieszczone przez longiermartin
              Jak zapalam to troche dymeku bialego poleci z tylne tlumika jak dodam gazu to rowniez leci dym bialy ale nie kopci.
              najprawdopodobniej para wodna z tlumikow - typowe na zimnym silniku.
              sprawdzaj takie rzeczy gdy nagrzejesz i silnik i tlumiki (wtedy co ma odparowac juz odparuje)
              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
              _________________________________________
              Do sprzedania:
              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
              zaciski do hamulcow 280mm.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez rss
                najprawdopodobniej para wodna z tlumikow - typowe na zimnym silniku.
                Jakie typowe?
                W moich samochodach nigdy nic takiego nie występowało i z obserwacji innych na parkingu, też tego nie zauważyłem.

                Może dotyczy to tylko niektórych typów silników?

                Komentarz

                • kecaj
                  RS
                  • 2009
                  • 1511
                  • Superb II (3T4)

                  #9
                  Wyglada na to, że jednak to uszczela. Dalaczego tak sadzę?
                  1. Biały dym po uruchomieniu silnika to nie dym z tłumika (tłumik potrzebuje troche czasu aby sie nagrzać) a bezpośrednio z silnika, Płyn ścieka po cylindrze do komory spalania i w momencie jak zapalasz silnik następuje odparowanie tego płynu z cylindra i stad ten biały dymek - potem zanika,
                  2. Nie ma innych objawów jak ubytek płynu.
                  3. Najczęsciej płynu ubywa po dłuzszym 1-2 dniowym postoju. Nie widac tego w zbiorniczku od razu tylko dopiero po rozgrzaniu silnika - musi otworzyc sie termostat.
                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                  Komentarz

                  • ufo
                    L&K
                    • 2008
                    • 1475
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez longiermartin
                    Jak zapalam to troche dymeku bialego
                    jest to "gęsty" dym czy raczej para, jak przy gotowaniu wody?

                    Komentarz

                    • rss
                      L&K
                      • 2009
                      • 1098

                      #11
                      Zamieszczone przez szkodzisław
                      Zamieszczone przez rss
                      najprawdopodobniej para wodna z tlumikow - typowe na zimnym silniku.
                      Jakie typowe?
                      W moich samochodach nigdy nic takiego nie występowało i z obserwacji innych na parkingu, też tego nie zauważyłem.

                      Może dotyczy to tylko niektórych typów silników?
                      zalezy gdzie i przy jakiej pogodzie samochod parkuje. w tlumikach zawsze wykondensuje sie troche wody (wiecej lub mniej). lepiej widac to jak bardziej dodasz gazu na zimnym silniku. oczywiscie lepiej widac to przy silnikach benzynowych.
                      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                      _________________________________________
                      Do sprzedania:
                      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                      zaciski do hamulcow 280mm.

                      Komentarz

                      Pracuję...