Witam, forum przejrzałem podobnego problemu nie znalazłem. Od czasu kiedy kupiłem Octavię mam problemy z dziwnym chrobotaniem podczas startu - za każdym razem to słychać przy dynamicznym starcie - podczas wolnego ruszania problemu nie ma. Wydaje się że jest to tył prawej strony. Podobny problem miałem swojego czasu w vw ale tam działo się to na każdym uskoku jezdni bo opony tarły o nadkola (wina sprężyn). Czy tutaj problem może być ten sam ? Dodam, że podczas wybojów i większego obciążenia na tyle nie ma takiego problemu, na drugim czy trzecim biegu też tego nie słychać - problem jest tylko przy ruszaniu.
Spróbuj się przyglądnąć sprężynom z tyłu.
Przy ostrym ruszaniu następuje ugięcie i sprężyna ma tendencję do skręcania się lub rozkręcania.
Może jest pęknięta?
Bo w sumie w O1 z tyłu nic takiego niema.
jest tylko belka ze sprężynami i amorkami.
Sprawdź ewentualnie tuleje na belce,czy nie spękane.
U mnie było podobnie. Okazało się, że mam blokade układu różnicowego. Co prawda układ ten powinien blokować koło przy uślizgu, jednak jeśli czujniki ABS nie są poprawnie ustawione, to dzieją się różne dziwne rzeczy i przy każdym ruszaniu masz problem i wrażenie, że któreś z kół (nie koniecznie przednie) jest blokowane.
Przy bardzo delikatnym ruszaniu problem u mnie nie występował.
Regulacja czujników ABS pomaga - koszt około 100 zł w dobym zakładzie.
_________________
Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
_________________
Jeśli nie masz na desce klawisza ASR-u, to nie jest to typowy ASR, który nie pozwala na poślizg obydwu kół przednich. Jest to taka jego namiastka, która nie pozwala jedynie na uślizg jednego z kół. Jest to coś właśnie na kształt blokady mechanizmu różnicowego, o którym pisał cherman. Nie pamiętam teraz skrutu ale coś ESD czy jakoś tak. Rusz bardzo dynamicznie na piachu, tak, eby obydwa koła dostały uślizgu, a zgrzytania nie będzie Pojawi sie za to zawsze kiedy tylko jedno koło sie ślizga. Wszystko jest więć ok.
Komentarz