Chrobotanie podczas ruszania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lekju
    Classic
    • 2010
    • 5

    Chrobotanie podczas ruszania

    Zamieszczone przez shok
    Tak mówię ja Shok
    zaprawdę dobrze powiadasz...
  • moquai
    Classic
    • 2009
    • 6

    #2
    Chrobotanie podczas ruszania

    Witam, forum przejrzałem podobnego problemu nie znalazłem. Od czasu kiedy kupiłem Octavię mam problemy z dziwnym chrobotaniem podczas startu - za każdym razem to słychać przy dynamicznym starcie - podczas wolnego ruszania problemu nie ma. Wydaje się że jest to tył prawej strony. Podobny problem miałem swojego czasu w vw ale tam działo się to na każdym uskoku jezdni bo opony tarły o nadkola (wina sprężyn). Czy tutaj problem może być ten sam ? Dodam, że podczas wybojów i większego obciążenia na tyle nie ma takiego problemu, na drugim czy trzecim biegu też tego nie słychać - problem jest tylko przy ruszaniu.

    Z góry dzięki za porady.

    Komentarz

    • paulob1
      Rider
      • 2008
      • 470
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Spróbuj się przyglądnąć sprężynom z tyłu.
      Przy ostrym ruszaniu następuje ugięcie i sprężyna ma tendencję do skręcania się lub rozkręcania.
      Może jest pęknięta?
      Bo w sumie w O1 z tyłu nic takiego niema.
      jest tylko belka ze sprężynami i amorkami.
      Sprawdź ewentualnie tuleje na belce,czy nie spękane.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Na prostych kolach i na skreconych chrobotanie jest takie samo ??
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Re: Chrobotanie podczas ruszania

          Zamieszczone przez moquai
          Podobny problem miałem swojego czasu w vw ale tam działo się to na każdym uskoku jezdni bo opony tarły o nadkola (wina sprężyn).
          "Tjuningowałeś" zawieszenie w skodzie a może poprzedni właściciel "ulepszył"?
          Opony chyba nie trą o nadkola z winy fabrycznych sprężyn? :roll:

          Komentarz

          • moquai
            Classic
            • 2009
            • 6

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Na prostych kolach i na skreconych chrobotanie jest takie samo ??
            Wydaje mi się, że tak - jutro potwierdzę.

            Zamieszczone przez szkodzisław
            "Tjuningowałeś" zawieszenie w skodzie a może poprzedni właściciel "ulepszył"?
            Opony chyba nie trą o nadkola z winy fabrycznych sprężyn?
            Poprzedni właściciel nic takiego nie robił, ja również nie.

            Komentarz

            • cherman
              Drive
              • 2008
              • 61
              • Octavia III (5E3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              U mnie było podobnie. Okazało się, że mam blokade układu różnicowego. Co prawda układ ten powinien blokować koło przy uślizgu, jednak jeśli czujniki ABS nie są poprawnie ustawione, to dzieją się różne dziwne rzeczy i przy każdym ruszaniu masz problem i wrażenie, że któreś z kół (nie koniecznie przednie) jest blokowane.

              Przy bardzo delikatnym ruszaniu problem u mnie nie występował.

              Regulacja czujników ABS pomaga - koszt około 100 zł w dobym zakładzie.
              _________________

              Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
              Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
              _________________

              Komentarz

              • moquai
                Classic
                • 2009
                • 6

                #8
                Dzięki za info cherman.

                Maicroft napisał/a:
                Na prostych kolach i na skreconych chrobotanie jest takie samo ??
                Dokładnie tak jest.

                Komentarz

                • romi-70
                  Elegance
                  • 2008
                  • 920
                  • Volkswagen
                  • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                  #9
                  Mysle ze to ASR dziala
                  Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                  http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                  Komentarz

                  • moquai
                    Classic
                    • 2009
                    • 6

                    #10
                    Tz. co, że tak ma być ? Czy ma działać wtedy kiedy ja go włączę ?

                    Komentarz

                    • romi-70
                      Elegance
                      • 2008
                      • 920
                      • Volkswagen
                      • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                      #11
                      Włączony jest cały czas , jak coś to można go wyłączyć...
                      Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

                      http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

                      Komentarz

                      • Viniu
                        Rider
                        • 2008
                        • 517

                        #12
                        Jeśli nie masz na desce klawisza ASR-u, to nie jest to typowy ASR, który nie pozwala na poślizg obydwu kół przednich. Jest to taka jego namiastka, która nie pozwala jedynie na uślizg jednego z kół. Jest to coś właśnie na kształt blokady mechanizmu różnicowego, o którym pisał cherman. Nie pamiętam teraz skrutu ale coś ESD czy jakoś tak. Rusz bardzo dynamicznie na piachu, tak, eby obydwa koła dostały uślizgu, a zgrzytania nie będzie Pojawi sie za to zawsze kiedy tylko jedno koło sie ślizga. Wszystko jest więć ok.
                        Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • moquai
                          Classic
                          • 2009
                          • 6

                          #13
                          Mam klawisz ASR - jak wcisnę zapala się na zegarze prędkości. Jest wyłączony, i mimo tego chrobotnie słychać.

                          Komentarz

                          Pracuję...