938
Kontrolka "check engine" w 1.9 TDI 90km
Zwiń
X
-
Kontrolka "check engine" w 1.9 TDI 90km
Witam w ostatnim czasie regularnie zapala mi się kontrolka elektronicznego sterowania silnikiem. W najbliższym czasie planuję się wybrać do ASO. Nie chcę aby mi wciskali kit więc proszę o pomoc, jakieś sugestie abym wiedział o czym z nimi rozmawiać. Kontrolka nie zapala się od razu. Pojawia się w momencie kiedy wskazówka temperatury cieczy minie połowę drogi do 90 stopni. Silnik pracuje równo, nic nie stracił na mocy a i spalanie wczoraj na trasie przy spokojnej jeździe ale z dynamicznymi wyprzedzaniami osiągnęła moja skoda na poziomie 4l/100km czyli wydaje mi się, że całkiem dobrze. Zauważyłem również, że po zapaleniu kontrolki wystarczy się zatrzymać na chwilę i za 3 lub 4 odpaleniem silnika gaśnie i już do końca trasy się nie zapali nieważne czy pozostało do domu 5km czy 250. Proszę o jakieś rady z góry dziękuję za pomoc.
-
-
Dzięki koledze z OCP już wstępnie wiem co i jak. Tak jak się domyślałem VCDS wykazał błąd 17664 -czujnik temperatury płynu chłodzącego (G62). Więc teraz muszę znaleźć trochę czasu i go albo zreanimować albo wymienić na nowy. Pewni trochę mi zajmie znalezienie go bo wiem tylko, że jest z prawej strony silnika z tyłu.
Komentarz
-
-
dzięki cysterniarz za schemat mam nadzieję, że z nim sobie poradzę, czujnik już znalazłem na allegro za 29 zł więc teraz muszę znaleźć trochę czasu aby go wymienić, później zajmę się niedziałającymi światłami wstecznego i czujnikiem parkowania (komputer pokazuje, że wszystko ok nawet wymusza sygnał beep i to wszystko)
Komentarz
-
-
cysterniarz, ale na tym schemacie jest pokazany czujnik z przodu bloku,a w rzeczywistości czujnik jest dokładnie z drugiej strony, ile ja się oszukałem czujnika korzystając z tego schematu z Etki :lol:W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
Babka utonęła do góry kudłatką.
Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!
Komentarz
-
-
cysterniarz, tak ale dokładnie z drugiej strony. Na schemacie jest z narysowany przed blokiem silnika,a w rzeczywistości jest z tyłu. Nie róbmy OT.Gdzie jest czujnik już wiemy.Trochę ze schematu, trochę ze zdjęcia i jakoś się dojdzie :lol:W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
Babka utonęła do góry kudłatką.
Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!
Komentarz
-
-
JESZCZE RAZ DZIĘKI ZA POMOC, W SOBOTĘ WYMIENIŁEM CZUJNIK I JAK NARAZIE JEST WSZYSTKO OK
[ Dodano: Pią 13 Lis, 09 07:17 ]
kurcze tydzień minął od wymiany i kontrolka znów się zapaliła (nie od razu tylko po czasie jak się silnik zagrzał) więc podejrzewam, że to ten sam problem. Wyczytałem gdzieś na forum żeby dać se spokój z czujnikami za 30zł i kupić droższy. Szkoda, że wcześniej tego nie przeczytałem to kupiłbym hiszpański za 80zł a nie ten co mam za 30zł. Jak myślicie może w tym tkwić problem?? Spróbuję jeszcze styki w kostce potraktować WD-40.
Komentarz
-
Komentarz