Nie zbyt oryginalnie!! Utrata mocy zawsze w jednym momencie!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Hirkan
    Classic
    • 2010
    • 4

    Nie zbyt oryginalnie!! Utrata mocy zawsze w jednym momencie!

    To dróżka na Wisłę / Skoczów - tam się tak jeździ - licznikowe 140 to norma dla śpieszących się.
    Ale SG powinna świecić przykładem :diabelski_usmiech
  • karti_zj1
    Classic
    • 2009
    • 38

    #2
    Nie zbyt oryginalnie!! Utrata mocy zawsze w jednym momencie!

    Mam problem ze swoją Octavką jak większość użytkowników tego forum

    Otóż odpalam samochód( nieważne czy jest ciepły czy zimny), jadę, przekraczam 110 km/h i dupa. TURBO nie działa. Z 90 koni robi się 20. Dziwne jest to, że nie ma znaczenia na którym biegu jadę. Dzieję się to zarówno przy wysokich obrotach na trójce jak i odpowiednio niskich na 5. Gaszę, zapalam i wszystko ok oczywiście do magicznej granicy 110 km/h. Wcześniej miałem podobny problem ale tylko w trasie jak Octavka dostawała mała dawkę paliwa, ale działo się to niezwykle rzadko. Na przykład raz na 1000 km. Po mieście nie zdarzyło mi się nawet raz wię nie drążyłem tematu. Teraz z każdym razem jak przekraczam 110 odłącza TURBO. Byłem na VAG-u. Wyskoczył błąd 17958 oraz że jest to podzespół 0000 SG 2162. Oczywiście pan mi nie chciał powiedzieć co to jest. Zaproponował żebym auto wstawił to on zobaczy.

    Pomóżcie panowie bo mam dość!!!

    P.S. Proszę się nie sugerować typem silnika jaki wpisałem w opisie konta bo nawet nie wiem jak to określić!!

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc!!!

    Pozdrawiam
    karti_zj1

    Komentarz

    • cysterniarz
      RS
      • 2008
      • 1887
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Zamieszczone przez karti_zj1
      Proszę się nie sugerować typem silnika jaki wpisałem w opisie konta bo nawet nie wiem jak to określić!!
      na naklejce obok koła zapasowego masz kod silnika

      szukajka: notlauf, zapieczone kierownice w turbinie, N75, logi dynamiczne


      Ustal właściwy kod silnika bo porady mogą być o kant d...

      Komentarz

      • karti_zj1
        Classic
        • 2009
        • 38

        #4
        A nie znasz kodu tego błędu??? To jest coś z ciśnieniem ale nie wiem czego!!!

        A tak w ogóle jak mi pyka taki przekażnik do którego dochodzą te wszystkie wężyki to dobrze czy źle?
        karti_zj1

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          Re: Nie zbyt oryginalnie!! Utrata mocy zawsze w jednym momen

          Zamieszczone przez karti_zj1
          Mam problem ze swoją Octavką jak większość użytkowników tego forum
          Ładny tekst w pierwszym poście.Nie słyszałeś,że te samochody się nie psują?

          Poczytaj tu:http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=notlauf

          i tu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=notlauf
          i użyj szukajki.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • karti_zj1
            Classic
            • 2009
            • 38

            #6
            Jutro to sprawdzę bo teraz po ciemku to już mi się nie chce schodzić. Napewno się odewzę. Dziękuję bardzo za odzew.

            Pozdrawiam
            karti_zj1

            Komentarz

            • cysterniarz
              RS
              • 2008
              • 1887
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez karti_zj1
              tak w ogóle jak mi pyka taki przekażnik do którego dochodzą te wszystkie wężyki to dobrze czy źle?
              N75, ma pykać

              Komentarz

              • karti_zj1
                Classic
                • 2009
                • 38

                #8
                Zamieszczone przez cysterniarz
                Ustal właściwy kod silnika bo porady mogą być o kant d...
                Sprawdziłem kod silnika. Mam 1.9 TDi AGR. A tak w ogóle w jednym z tych linków, które podałeś kolega Master`s opisuje przypadek kolegi lester. Mowa tam o wycięciu katalizatora i jak ręką odjął. Ja u siebie mam jakieś dziwne ustrojstwo zamiast katalizatora. Jakbym miał to opisać?? Wygląda jak sześcian o boku około 20 cm. Rura przechodzi dikładnie przez jego środek. Nawet diagnosta przy przeglądzie nie wiedział co to jest za patent.

                Może to ma jakiś związek???

                [ Dodano: Sob 03 Paź, 09 08:33 ]
                Przepraszam linki podawał oczywiście JanuszSz.

                Pozdrawiam
                karti_zj1

                Komentarz

                • JanuszSz
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2835
                  • Superb II combi (3T5)

                  #9
                  karti_zj1, Jeśli na miejscu kata masz jakieś niewiadomo co,to prawdopodobnie poprzedni właściciel wstawił jakiś kosmiczny model strumienicy,która miała podnieść moc o >50%
                  Na Twoim miejscu bym to wywalił i wstawił katalizator,lub jeśli akurat nie masz takowego pod ręką zwykłą rurę fi 55.Na pewno nie będzie gorzej,a może być lepiej.
                  Natomiast,co do głównego pytania,to proponuję podmienić zawór N75,ten który wisi na ścianie grodziowej w komorze silnikowej przed kierowcą i cyka :wink:
                  Silnik AGR nie ma regulowanych kierownic w turbinie,więc jest duże prawdopodobieństwo,że padł zawór.
                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                  Komentarz

                  • karti_zj1
                    Classic
                    • 2009
                    • 38

                    #10
                    Jeżeli chodzi o zwiększenie mocy to napewno tego nie ma, a jeżeli poprzedni właściciel chciał uzyskać zwiększenie mocy to na pewno tego nie uzyskał. Przed tymi akcjami auto zbierało się normalnie jak każda 90. Moja mama Golfa z takim silnikiem, którym też często podróżuje wię mam punkt odniesienia. Jak to napisał Masters jadę diś wyrwać zęba. Jak to nie pomoże to biorę się za zawór.

                    Napeno się odezwę co i jak.

                    P.S. A może ktoś wie co oznacza ten błąd i którego podzesołu dotyczy??
                    Zamieszczone przez karti_zj1
                    Wyskoczył błąd 17958 oraz że jest to podzespół 0000 SG 2162.
                    karti_zj1

                    Komentarz

                    • JanuszSz
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2835
                      • Superb II combi (3T5)

                      #11
                      Re: Nie zbyt oryginalnie!! Utrata mocy zawsze w jednym momen

                      Zamieszczone przez karti_zj1
                      Wyskoczył błąd 17958 oraz że jest to podzespół 0000 SG 2162.
                      Głowy sobie nie dam uciąć,ale wydaje mi się,że błąd ten wskazuje na przeładowanie,czyli N75 nie działa.
                      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                      Komentarz

                      • cysterniarz
                        RS
                        • 2008
                        • 1887
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        17958 - problem z ciśnieniem doładowania
                        jak pisałem wcześniej: zapieczone kierownice - odpada bo masz AGRa

                        sprawdź n75 bo w opisie błędu jest on wymieniony, tak jak JanuszSz, napisał, podmień od kogoś (na spocie np)

                        Komentarz

                        • karti_zj1
                          Classic
                          • 2009
                          • 38

                          #13
                          Dobra panowie dziękuje bardzo. Zaczne od tego kata. To napewno nie pogorszy sprawy a może jedynie polepszyć. Mam jeszcze pytanie? Czy po wycięciu kata muszę jechać najpierw na VAG-a żeby skasować błąd?? Czy jeżeli wycięcie kata pomoże a nie skasuje błędu to czy usterka będzie się powtarzać???
                          karti_zj1

                          Komentarz

                          • JanuszSz
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 2835
                            • Superb II combi (3T5)

                            #14
                            Katalizator nie ma wpływu na ciśnienie doładowania,więc na pewno nie skasuje błędu.Pisałeś zresztą,że katalizatora nie masz,tylko jakąś (domyślam się)strumienicę.
                            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                            Komentarz

                            • b-bar01
                              Elegance
                              • 2007
                              • 985
                              • Octavia I (1U2)
                              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez cysterniarz
                              jak pisałem wcześniej: zapieczone kierownice - odpada bo masz AGRa

                              sprawdź n75 bo w opisie błędu jest on wymieniony
                              niech mi ktos wytłumaczy bo chyba czegos nie rozumiem, skoro to AGR to nie ma kierownic, jesli nie ma kierownic to po co mu n75 do sterowania nimi ?
                              skoro ma n75 (taki z białą kopułką) to nie jest AGR.
                              niech mnie ktos poprawi.

                              jesli jest n75 (biały) to jest też taki sam, obok ale z czarną kopułką do recyrkulacji spalin, to są identyczne elementy ( sprawdziłem elektrycznie i mechanicznie) i mozna je zamienic miejscami na czas prób, wtyczki identyczne ( tez sprawdzone)
                              *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                              Komentarz

                              • JanuszSz
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 2835
                                • Superb II combi (3T5)

                                #16
                                Zamieszczone przez b-bar01
                                niech mi ktos wytłumaczy bo chyba czegos nie rozumiem, skoro to AGR to nie ma kierownic, jesli nie ma kierownic to po co mu n75 do sterowania nimi ?
                                skoro ma n75 (taki z białą kopułką) to nie jest AGR.
                                niech mnie ktos poprawi
                                W silniku AGR zawór N75 jest inny niż w ASV/AHF.
                                Wydaje mi się,że kierownicami w turbinie steruje gruszka na turbinie,sterowana z kolei ze zbiornika podciśnienia(takiej kuli przykręconej w okolicy IV wtryskiwacza.
                                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                Komentarz

                                • karti_zj1
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 38

                                  #17
                                  Pojawia się coraz więcej wątpliwości. Czy w takim razie mógłby ktoś podać numer oryginału zaworu N75 w silnikach AGR?
                                  karti_zj1

                                  Komentarz

                                  • JanuszSz
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 2835
                                    • Superb II combi (3T5)

                                    #18
                                    Zamieszczone przez b-bar01
                                    jesli jest n75 (biały) to jest też taki sam, obok ale z czarną kopułką do recyrkulacji spalin, to są identyczne elementy ( sprawdziłem elektrycznie i mechanicznie) i mozna je zamienic miejscami na czas prób, wtyczki identyczne ( tez sprawdzone)
                                    Zgadza się,ale tylko w silniku AHF/ASV.Jest to przetwornik ciśnienia 1J0 906 627 A.Jeden do turbiny,drugi do zaworu recyrkulacji spalin.



                                    Zamieszczone przez karti_zj1
                                    Pojawia się coraz więcej wątpliwości. Czy w takim razie mógłby ktoś podać numer oryginału zaworu N75 w silnikach AGR?
                                    Do silnika AGR
                                    Elektromagnetyczny zawór przełączający N75-
                                    028 906 283 J /06A 906 283 F.
                                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                    Komentarz

                                    • karti_zj1
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 38

                                      #19
                                      Dziękuję za ten numerek oryginału N75. Wyciąłem to coś co przypominało katalizator, wspawałem rurkę ale ciągle to samo. Zastanawiam się tylko czy po jednym pojawieniu błędu trzeba go wykasować żeby się nie powtarzał.

                                      Zamieszczone przez karti_zj1
                                      Czy po wycięciu kata muszę jechać najpierw na VAG-a żeby skasować błąd?? Czy jeżeli wycięcie kata pomoże a nie skasuje błędu to czy usterka będzie się powtarzać???
                                      Jak myślicie mogłoby się poprawić bez skasowania błędu. Objawy dokłądnie takie same po całej operacji.

                                      Pozdrawiam
                                      karti_zj1

                                      Komentarz

                                      • strazakp
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 819
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #20
                                        W mojej O1 mam silnik ASV i też mam taki sam problem jak karti_zj1
                                        Mam znajomego który robi turbiny i zamierzam za jakiś czas dać jemu do regeneracji, co mam nadzieje pomoże.
                                        strazakp

                                        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                        Komentarz

                                        • cysterniarz
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1887
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez karti_zj1
                                          Jak myślicie mogłoby się poprawić bez skasowania błędu. Objawy dokłądnie takie same po całej operacji.
                                          karti_zj1, zadziałaj z podmianą N75, widocznie niedomaga skoro łapiesz kolejne notlaufy.
                                          Błąd możesz wykasować, ale znowu wyskoczy jak będzie przeładowanie.

                                          Zamieszczone przez strazakp
                                          Mam znajomego który robi turbiny i zamierzam za jakiś czas dać jemu do regeneracji, co mam nadzieje pomoże
                                          strazakp, Ty masz zmienną geometrię więc czyszczenie czy regeneracja mogą pomóc, u karti_zj1, jest turbina idiotoodporna bez zmiennej geometrii łopatek.

                                          Komentarz

                                          • karti_zj1
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 38

                                            #22
                                            Zamieszczone przez strazakp
                                            W mojej O1 mam silnik ASV i też mam taki sam problem jak karti_zj1
                                            Mam znajomego który robi turbiny i zamierzam za jakiś czas dać jemu do regeneracji, co mam nadzieje pomoże.
                                            No i właśnie kolego niekoniecznie wymiana turbiny może pomóc. Mój znajomy w Passacie 1.9 TDI 115 koni zmaga się już z takimi objawami rok czasu. Właśnie wczoraj się zgadaliśmy na ten temat. Sam nawet nie wiedziałem. Co prawda u niego po wymianie TURBO na nowe problem pojawia się dużo rzadziej ale jednak nie zniknął.

                                            Zamieszczone przez cysterniarz
                                            karti_zj1, zadziałaj z podmianą N75, widocznie niedomaga skoro łapiesz kolejne notlaufy.
                                            No teraz to juz napewno to zrobię. Skoro wycięcie katalizatora nie pomogło, zapieczenie się kierowniczek odpada a w błędzie jest ewidentnie przeładowanie to już chyba nic mi nie zostało. Może ktoś zna cenę oryginału. W jakieś zamienniki nie mam nawet zamiaru się bawić. Jedno mnie tylko martwi:

                                            Zamieszczone przez JanuszSz
                                            Do silnika AGR
                                            Elektromagnetyczny zawór przełączający N75-
                                            028 906 283 J
                                            U mnie cyferki wyglądają tak samo. Wytłocznie różni się tylko indeksem N na końcu. Zamiast J tak jak JanuszSz napisał u mnie jest N. No i teraz nawet nie wiem co mam kupić. Czy ten który mam zamontowany czy ten o którym pisze JanuszSz. Czy w ogóle one się czymś różnią???
                                            karti_zj1

                                            Komentarz

                                            • cysterniarz
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 1887
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #23
                                              zaczerpnięte z forum niem.
                                              Interessant ist auch, dass beim AGR-Motor das N75 fuer das Wastegate AUCH mit dieser Fgst-Nr geaendert wurde:

                                              028 906 283 J EUR 32
                                              auf
                                              028 906 283 N EUR 30


                                              TU Aligator też potwierdza że oba są odpowiednie
                                              Więc J lub N będzie dobry.

                                              Komentarz

                                              • JanuszSz
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 2835
                                                • Superb II combi (3T5)

                                                #24
                                                Zamieszczone przez karti_zj1

                                                Zamieszczone przez JanuszSz
                                                Do silnika AGR
                                                Elektromagnetyczny zawór przełączający N75-
                                                028 906 283 J
                                                U mnie cyferki wyglądają tak samo. Wytłocznie różni się tylko indeksem N na końcu. Zamiast J tak jak JanuszSz napisał u mnie jest N. No i teraz nawet nie wiem co mam kupić. Czy ten który mam zamontowany czy ten o którym pisze JanuszSz. Czy w ogóle one się czymś różnią???
                                                Różnią się.Literką.
                                                Jako część zamienna w ETCE są tylko z literką J dla modeli do r.2000,od 2001 z literką F.
                                                Prawdopodobnie z N były stosowane tylko na pierwszy montaż.
                                                Zakładaj jaki dostaniesz,aby tylko wtyka pasowała i będzie dobrze.
                                                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                                Komentarz

                                                • karti_zj1
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 38

                                                  #25
                                                  No to co? W poniedziałek wizyta w Auto Forum Płock. Oczywiście w celach zakupowych. Broń boże serwisowych.

                                                  No i oczywiście napewno się odezwę co i jak z moją Czeszką!!!

                                                  Narazie wszystkim dziękuję za pomoc i życzę wzystkim miłego weekendu bez niedopitych butelek.

                                                  Pozdrawiam

                                                  [ Dodano: Pon 05 Paź, 09 09:12 ]
                                                  Koledzy mam jeszcze pytanie. Otóż dziś po głębszej analizie oczom moinm ukazał się jeden przewód przetarty(ale nie widać dziury) na długości około 5 cm, a w drugim ewidentnie jest dziurka. Może zacząć od wymiany przewodów podciścieniowych???

                                                  [ Dodano: Sro 07 Paź, 09 21:05 ]
                                                  Wymieniłem dzisiaj przewody podciśnieniowe, ale jak to bywa przy robocie pekło parę piwek i nie było jak przetestować. Jutro po drodze do roboty napewno Czeszka osiągnie ponad 100 km/h więc wszystko będzie jasne.

                                                  Dam znać co i jak.

                                                  Pozdrawiam.

                                                  [ Dodano: Czw 08 Paź, 09 19:44 ]
                                                  Z przykrością zawiadamiam szanownych kolegów, że wymiana przewodów nic nie dała. Nie wiem tylko czy powinienem najpierw jechać wykasować błąd i dopiero to osądzać czy jak dzieję się to samo to przewody wyeliminowane???

                                                  Będę wdzięczny za jakąś podpowiedź!!!

                                                  Pzdr
                                                  karti_zj1

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...