Nie zbyt oryginalnie!! Utrata mocy zawsze w jednym momencie!
Mam problem ze swoją Octavką jak większość użytkowników tego forum
Otóż odpalam samochód( nieważne czy jest ciepły czy zimny), jadę, przekraczam 110 km/h i dupa. TURBO nie działa. Z 90 koni robi się 20. Dziwne jest to, że nie ma znaczenia na którym biegu jadę. Dzieję się to zarówno przy wysokich obrotach na trójce jak i odpowiednio niskich na 5. Gaszę, zapalam i wszystko ok oczywiście do magicznej granicy 110 km/h. Wcześniej miałem podobny problem ale tylko w trasie jak Octavka dostawała mała dawkę paliwa, ale działo się to niezwykle rzadko. Na przykład raz na 1000 km. Po mieście nie zdarzyło mi się nawet raz wię nie drążyłem tematu. Teraz z każdym razem jak przekraczam 110 odłącza TURBO. Byłem na VAG-u. Wyskoczył błąd 17958 oraz że jest to podzespół 0000 SG 2162. Oczywiście pan mi nie chciał powiedzieć co to jest. Zaproponował żebym auto wstawił to on zobaczy.
Pomóżcie panowie bo mam dość!!!
P.S. Proszę się nie sugerować typem silnika jaki wpisałem w opisie konta bo nawet nie wiem jak to określić!!
Ustal właściwy kod silnika bo porady mogą być o kant d...
Sprawdziłem kod silnika. Mam 1.9 TDi AGR. A tak w ogóle w jednym z tych linków, które podałeś kolega Master`s opisuje przypadek kolegi lester. Mowa tam o wycięciu katalizatora i jak ręką odjął. Ja u siebie mam jakieś dziwne ustrojstwo zamiast katalizatora. Jakbym miał to opisać?? Wygląda jak sześcian o boku około 20 cm. Rura przechodzi dikładnie przez jego środek. Nawet diagnosta przy przeglądzie nie wiedział co to jest za patent.
Może to ma jakiś związek???
[ Dodano: Sob 03 Paź, 09 08:33 ]
Przepraszam linki podawał oczywiście JanuszSz.
karti_zj1, Jeśli na miejscu kata masz jakieś niewiadomo co,to prawdopodobnie poprzedni właściciel wstawił jakiś kosmiczny model strumienicy,która miała podnieść moc o >50%
Na Twoim miejscu bym to wywalił i wstawił katalizator,lub jeśli akurat nie masz takowego pod ręką zwykłą rurę fi 55.Na pewno nie będzie gorzej,a może być lepiej.
Natomiast,co do głównego pytania,to proponuję podmienić zawór N75,ten który wisi na ścianie grodziowej w komorze silnikowej przed kierowcą i cyka :wink:
Silnik AGR nie ma regulowanych kierownic w turbinie,więc jest duże prawdopodobieństwo,że padł zawór.
Jeżeli chodzi o zwiększenie mocy to napewno tego nie ma, a jeżeli poprzedni właściciel chciał uzyskać zwiększenie mocy to na pewno tego nie uzyskał. Przed tymi akcjami auto zbierało się normalnie jak każda 90. Moja mama Golfa z takim silnikiem, którym też często podróżuje wię mam punkt odniesienia. Jak to napisał Masters jadę diś wyrwać zęba. Jak to nie pomoże to biorę się za zawór.
Napeno się odezwę co i jak.
P.S. A może ktoś wie co oznacza ten błąd i którego podzesołu dotyczy??
Zamieszczone przez karti_zj1
Wyskoczył błąd 17958 oraz że jest to podzespół 0000 SG 2162.
Dobra panowie dziękuje bardzo. Zaczne od tego kata. To napewno nie pogorszy sprawy a może jedynie polepszyć. Mam jeszcze pytanie? Czy po wycięciu kata muszę jechać najpierw na VAG-a żeby skasować błąd?? Czy jeżeli wycięcie kata pomoże a nie skasuje błędu to czy usterka będzie się powtarzać???
Katalizator nie ma wpływu na ciśnienie doładowania,więc na pewno nie skasuje błędu.Pisałeś zresztą,że katalizatora nie masz,tylko jakąś (domyślam się)strumienicę.
jak pisałem wcześniej: zapieczone kierownice - odpada bo masz AGRa
sprawdź n75 bo w opisie błędu jest on wymieniony
niech mi ktos wytłumaczy bo chyba czegos nie rozumiem, skoro to AGR to nie ma kierownic, jesli nie ma kierownic to po co mu n75 do sterowania nimi ?
skoro ma n75 (taki z białą kopułką) to nie jest AGR.
niech mnie ktos poprawi.
jesli jest n75 (biały) to jest też taki sam, obok ale z czarną kopułką do recyrkulacji spalin, to są identyczne elementy ( sprawdziłem elektrycznie i mechanicznie) i mozna je zamienic miejscami na czas prób, wtyczki identyczne ( tez sprawdzone)
niech mi ktos wytłumaczy bo chyba czegos nie rozumiem, skoro to AGR to nie ma kierownic, jesli nie ma kierownic to po co mu n75 do sterowania nimi ?
skoro ma n75 (taki z białą kopułką) to nie jest AGR.
niech mnie ktos poprawi
W silniku AGR zawór N75 jest inny niż w ASV/AHF.
Wydaje mi się,że kierownicami w turbinie steruje gruszka na turbinie,sterowana z kolei ze zbiornika podciśnienia(takiej kuli przykręconej w okolicy IV wtryskiwacza.
jesli jest n75 (biały) to jest też taki sam, obok ale z czarną kopułką do recyrkulacji spalin, to są identyczne elementy ( sprawdziłem elektrycznie i mechanicznie) i mozna je zamienic miejscami na czas prób, wtyczki identyczne ( tez sprawdzone)
Zgadza się,ale tylko w silniku AHF/ASV.Jest to przetwornik ciśnienia 1J0 906 627 A.Jeden do turbiny,drugi do zaworu recyrkulacji spalin.
Zamieszczone przez karti_zj1
Pojawia się coraz więcej wątpliwości. Czy w takim razie mógłby ktoś podać numer oryginału zaworu N75 w silnikach AGR?
Do silnika AGR
Elektromagnetyczny zawór przełączający N75-
028 906 283 J /06A 906 283 F.
Dziękuję za ten numerek oryginału N75. Wyciąłem to coś co przypominało katalizator, wspawałem rurkę ale ciągle to samo. Zastanawiam się tylko czy po jednym pojawieniu błędu trzeba go wykasować żeby się nie powtarzał.
Zamieszczone przez karti_zj1
Czy po wycięciu kata muszę jechać najpierw na VAG-a żeby skasować błąd?? Czy jeżeli wycięcie kata pomoże a nie skasuje błędu to czy usterka będzie się powtarzać???
Jak myślicie mogłoby się poprawić bez skasowania błędu. Objawy dokłądnie takie same po całej operacji.
W mojej O1 mam silnik ASV i też mam taki sam problem jak karti_zj1
Mam znajomego który robi turbiny i zamierzam za jakiś czas dać jemu do regeneracji, co mam nadzieje pomoże.
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Jak myślicie mogłoby się poprawić bez skasowania błędu. Objawy dokłądnie takie same po całej operacji.
karti_zj1, zadziałaj z podmianą N75, widocznie niedomaga skoro łapiesz kolejne notlaufy.
Błąd możesz wykasować, ale znowu wyskoczy jak będzie przeładowanie.
Zamieszczone przez strazakp
Mam znajomego który robi turbiny i zamierzam za jakiś czas dać jemu do regeneracji, co mam nadzieje pomoże
strazakp, Ty masz zmienną geometrię więc czyszczenie czy regeneracja mogą pomóc, u karti_zj1, jest turbina idiotoodporna bez zmiennej geometrii łopatek.
W mojej O1 mam silnik ASV i też mam taki sam problem jak karti_zj1
Mam znajomego który robi turbiny i zamierzam za jakiś czas dać jemu do regeneracji, co mam nadzieje pomoże.
No i właśnie kolego niekoniecznie wymiana turbiny może pomóc. Mój znajomy w Passacie 1.9 TDI 115 koni zmaga się już z takimi objawami rok czasu. Właśnie wczoraj się zgadaliśmy na ten temat. Sam nawet nie wiedziałem. Co prawda u niego po wymianie TURBO na nowe problem pojawia się dużo rzadziej ale jednak nie zniknął.
Zamieszczone przez cysterniarz
karti_zj1, zadziałaj z podmianą N75, widocznie niedomaga skoro łapiesz kolejne notlaufy.
No teraz to juz napewno to zrobię. Skoro wycięcie katalizatora nie pomogło, zapieczenie się kierowniczek odpada a w błędzie jest ewidentnie przeładowanie to już chyba nic mi nie zostało. Może ktoś zna cenę oryginału. W jakieś zamienniki nie mam nawet zamiaru się bawić. Jedno mnie tylko martwi:
Zamieszczone przez JanuszSz
Do silnika AGR
Elektromagnetyczny zawór przełączający N75-
028 906 283 J
U mnie cyferki wyglądają tak samo. Wytłocznie różni się tylko indeksem N na końcu. Zamiast J tak jak JanuszSz napisał u mnie jest N. No i teraz nawet nie wiem co mam kupić. Czy ten który mam zamontowany czy ten o którym pisze JanuszSz. Czy w ogóle one się czymś różnią???
Do silnika AGR
Elektromagnetyczny zawór przełączający N75-
028 906 283 J
U mnie cyferki wyglądają tak samo. Wytłocznie różni się tylko indeksem N na końcu. Zamiast J tak jak JanuszSz napisał u mnie jest N. No i teraz nawet nie wiem co mam kupić. Czy ten który mam zamontowany czy ten o którym pisze JanuszSz. Czy w ogóle one się czymś różnią???
Różnią się.Literką.
Jako część zamienna w ETCE są tylko z literką J dla modeli do r.2000,od 2001 z literką F.
Prawdopodobnie z N były stosowane tylko na pierwszy montaż.
Zakładaj jaki dostaniesz,aby tylko wtyka pasowała i będzie dobrze.
No to co? W poniedziałek wizyta w Auto Forum Płock. Oczywiście w celach zakupowych. Broń boże serwisowych.
No i oczywiście napewno się odezwę co i jak z moją Czeszką!!!
Narazie wszystkim dziękuję za pomoc i życzę wzystkim miłego weekendu bez niedopitych butelek.
Pozdrawiam
[ Dodano: Pon 05 Paź, 09 09:12 ]
Koledzy mam jeszcze pytanie. Otóż dziś po głębszej analizie oczom moinm ukazał się jeden przewód przetarty(ale nie widać dziury) na długości około 5 cm, a w drugim ewidentnie jest dziurka. Może zacząć od wymiany przewodów podciścieniowych???
[ Dodano: Sro 07 Paź, 09 21:05 ]
Wymieniłem dzisiaj przewody podciśnieniowe, ale jak to bywa przy robocie pekło parę piwek i nie było jak przetestować. Jutro po drodze do roboty napewno Czeszka osiągnie ponad 100 km/h więc wszystko będzie jasne.
Dam znać co i jak.
Pozdrawiam.
[ Dodano: Czw 08 Paź, 09 19:44 ]
Z przykrością zawiadamiam szanownych kolegów, że wymiana przewodów nic nie dała. Nie wiem tylko czy powinienem najpierw jechać wykasować błąd i dopiero to osądzać czy jak dzieję się to samo to przewody wyeliminowane???
Komentarz