Witajcie.
Ostatnio zauważyłem coś niepokojącego. W trakcie jazdy kiedy kilkakrotnie przyhamuje w krótkim odstępie czasu- np dojeżdżając do świateł, skrzyżowania, w korku, pedał hamulca staje się dużo sztywniejszy a efektywność hamowania drastycznie spada. W sobotę robiłem przegląd okresowy, diagnosta powiedział, że hamulce są dobre. Sugerował, że może to być coś z układem wspomagania.
Poziom płynu jest odpowiedni. Wymieniany był rok temu, a przynajmniej policzyli mi za to w ASO.
Co się może dziać?
Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
moze to byc nie tyle serwo co pompa prozniowa (wytwarza mniejsze podcisnienie)
szczelnosc serwa sprawdz w taki sposob:
1. nie hamuj bezposrednio przed wylaczeniem silnika (tj. nie wciskaj hamulca), a np na drugi dzien rano wcisnij go pare razy przed odpaleniem. pedal powinien dac sie lekko wcisnac kilka razy (za kazdym razem mniej). po kilku razach powinien byc twardy. w ten sposob sprawdzasz szczelnosc serwa.
2. jak juz masz 'twardy pedal' to nacisnij go i odpal silnik. pedal powinien 'wpasc' kilka cm i dawac sie wciskac lzej. jesli nie - wytwarza sie za male podcisnienie (pompa lub przewody podcisnieniowe)
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
na alledrogo (pod haslem pompa prozniowa lub vacuum pompa) jakies 150-300 PLN
zalezy od wieku i przebiegu 'dawcy', ale bez paniki - byc moze okaze sie ze tylko sie opaska rozszczelnila i lapie 'lewe' powietrze. dokrecisz i uczciwie przepijesz :diabelski_usmiech
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Wyniki testu:
Wyłączony silnik: pedał dość sztywny, po kilku wciśnięciach robi się twardy.
Przy wciśniętym pedale odpaliłem silnik- pedał powolutku (naprawdę powolutku) zaczął się wciskać i był bardziej miękki (kiedyś działo się to o wiele szybciej i jakby precyzyjniej). Po pulsacyjnym wciskaniu pedał hamulca znów staje się twardy.
Poproszę doktorze o diagnozę i proponowane środki lecznicze. Takie dla laika 8)
Gdzie jest ta opaska, która może trzeba dokręcić?
pozdr!
Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
a to 'pompowanie' hamulcem na wylaczonym silniku na pewno robiles po kilku godzinach postoju? (istotne !)
jesli tak to niedobra wiadomosc - wszystkie opaski podociagane a przypuszczalnie wymieka pompa .... niestety tylko warsztat zdiagnozuje jakie ona daje podcisnienie.
w wolnej chwili przyjrze sie jak to jest zorganizowane u mnie, co tam moze sie rozszczelnic/przytkac itp.
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Szanowni Koledzy.... wskazane na wstępie objawy i przeprowadzone testy oraz autopsja mojego przypadku (a wyglądał identycznie) zakończyła się koniecznością wymiany vacum pomp.... koszt we Flocie, po rabacie - 700 pln + 100 za wymiankę. Życzę aby były to nieszczelne przewody (chociaż bardzo w to wątpię)... a "stop" jest najważnieszy ... Powodzenia
Ja mialem podobny przypadek w poprzednim aucie - popekal na zlaczkach waz podcisnieniowy biegnacy od servo do kolektora. Po wymianie wszystko wrocilo do normy, a tez wszyscy obstawiali peknieta membrane w servo.
Podepnę się pod temat z rozważaniami filozoficznymi:
Czy jest jakakolwiek możliwość żeby problemy z pompą podciśnienia, wężykami, serwem etc... miały wpływ na złe działanie układu sprzęgła ?
Miałem kiedyś do czynienia z dziwacznym działaniem sprzęgła (sporadyczne blokowanie jedynki, problemy z wbiciem wstecznego od czasu do czasu, reszta biegów ok.) i nie było jakiejś jednoznacznej przyczyny dlaczego sprzegło działa tak jak działa :evil: -sprawdzone były wszytkie elementy wysprzęglik, tarcza i dwumas, pompa wspomagania - i nic nie wyszło.... :?:
Może ktoś coś na ten temat napisać ? :roll:
Pozdrawiam
Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...
mg mnie nie maja, bo celem tej pompy jest tylko wytworzenie podcisnienia niezbednego do prawidlowego dzialania serwomechanizmu, a ukl podcisnieniowy (pneumatyczny) i hamulcowy/sprzeglowy (hydrauliczny) to dwa rozne uklady (chociaz polaczone)
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Dzięki za wskazówki.
Zrobiłem ponownie test i wyniki podobne.
Octavia do weekendu będzie stałą pod domem, a w weekend jak będę miał trochę czasu to spróbuje sprawdzić przewody. Więcej sam raczej nie dam rady, zwłaszcza,że jedyne prace jakie przy niej samodzielnie wykonywałem to wymiana żarówek Ale człowiek uczy się całe życie.
Jakie klucze potrzebne są do zdjęcia osłony?
Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
Najprościej sprawdzić ciśnienie jakie wytwarza. Wpinasz się w ten trójnik na wężu idącym z vacum do serwa i mierzysz jak jest zamało to trzeba sprawdzić czy nie ma luzu na kroćcu wychodzącym z pompy vacum. Weź go i poruszaj na boki. Jak się bedzie nawet troszkę ruszał względem pompy to musisz go jakoś wkleić klejem odpornym na wysokie temperatury.
U mnie i innych kolegów pomogło.
Pamiętaj że pompa podciśnienia vacum nie jest wykorzystywana tylko do wspomagania hamulców ale także innych pozdespołów takich jak N75, klapa gasząca itp. Musi być sprawna.
Mój mechanik zdalnie twierdzi, ze to jednak pompa. Jeszcze będzie to dokładnie sprawdzał. Jeśli to pompa to raczej zdecyduje się na nową ponieważ do używek nie mam zaufania, zwłaszcza ze to istotny element.
RSS, trusek, neox Wasze podpowiedzi pomogły mi stwierdzić co się dzieje bez konieczności diagnozy w serwisie i poszerzyć moją nikłą wiedzę Dlatego solidarnie dostajecie "pomocka" DZIEKI!
Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
witam chciałbym sie podłączyć ....
w mojej to pedał hamulca bardzo Ciężko chodzi nawet przy uruchomionym silniku mechanik kazał mi dmuchnać w ten przewód co idzie do vacum pompy .. Jak dmuchałem to jak by tam była nieszczelność. mam już serwo niedługo wymienie to napisze
Witam wszystkich użytkowników octavii . Mam problem z hamulcami na zapalonym silniku gdy nacisnę pedał hamulca to wtedy coś mi syczy tak jakby powietrze uciekało i w trakcie jazdy trze syczy hamulce działają ale są twarde i hamuje trochę z opóźnieniem. Pomuszcie mi koledzy
Witam wszystkich użytkowników octavii . Mam problem z hamulcami na zapalonym silniku gdy nacisnę pedał hamulca to wtedy coś mi syczy tak jakby powietrze uciekało i w trakcie jazdy trze syczy hamulce działają ale są twarde i hamuje trochę z opóźnieniem. Pomuszcie mi koledzy
Juz o tym pisalem wczesniej, zalaczylem tez obrazek - tez dot. silnika ASV.
Jest duze prawdopodobienstwo ze pekl waz podcisnieniowy laczacy obudowe serva hamulcow z kolektorem ssacym. Jest nieszczelnosc i stad to syczenie. Nie ma podcisnienia ktore ciagnie membrane w servie i dlatego nie ma wspomagania - pedal jest mocno twardy. Inny klopot to uszkodzona membrana lub obudowa serva - tu juz sa koszty i trzeba sie troszke namocowac zeby to wyminic.
Zacznij od weza - mysle ze to jest to.
Najprościej sprawdzić ciśnienie jakie wytwarza. Wpinasz się w ten trójnik na wężu idącym z vacum do serwa i mierzysz jak jest zamało to trzeba sprawdzić czy nie ma luzu na kroćcu wychodzącym z pompy vacum. Weź go i poruszaj na boki. Jak się bedzie nawet troszkę ruszał względem pompy to musisz go jakoś wkleić klejem odpornym na wysokie temperatury.
U mnie i innych kolegów pomogło.
Pamiętaj że pompa podciśnienia vacum nie jest wykorzystywana tylko do wspomagania hamulców ale także innych pozdespołów takich jak N75, klapa gasząca itp. Musi być sprawna.
Szanowni koledzy, czy ten "króciec" może się obracać w swojej osi, czy to normalne? Proszę o odpowiedź
Najprościej sprawdzić ciśnienie jakie wytwarza. Wpinasz się w ten trójnik na wężu idącym z vacum do serwa i mierzysz jak jest zamało to trzeba sprawdzić czy nie ma luzu na kroćcu wychodzącym z pompy vacum. Weź go i poruszaj na boki. Jak się bedzie nawet troszkę ruszał względem pompy to musisz go jakoś wkleić klejem odpornym na wysokie temperatury.
U mnie i innych kolegów pomogło.
Pamiętaj że pompa podciśnienia vacum nie jest wykorzystywana tylko do wspomagania hamulców ale także innych pozdespołów takich jak N75, klapa gasząca itp. Musi być sprawna.
Szanowni koledzy, czy ten "króciec" może się obracać w swojej osi, czy to normalne? Proszę o odpowiedź
jesli pytasz o to miejsce gdzie wchodzi do serwa to tak - moze sie obracac
dokladnie to chodzi mi o ten króciec ktory wystaje z pompy vacum, bo przy samym serwo to wiem, ze tam się ten kominek obraca. Tylko pytanie czy ten metalowy element wystajacy z pompy na ktory jest zacisniety wąż do serwo moze sie obracac wokol wlasnej osi
Komentarz