Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

centralny nie działa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • centralny nie działa

    Zamieszczone przez niki76
    Ja bym szedł w tym kierunku, te tarcze kiepsko wyglądają zmierz ile mają grubości powinny mieć 19mm
    Moim zdaniem to ktoś cie puścił w kanał z tymi tarczami, że są po wymianie. Ja swoje wymieniałem w piątek po przebiegu blisko 100 000 tys i wyglądały zdecydowanie lepiej. No chyba, że są to takie za 60 pln komplet + klocki za 40 pln lub Ty przejechałeś tyle km no ale co z klockami? bo wg zdjęcia to sa poniżej dopuszczalnej normy 18 mm i posiadają ślady w postaći tych garbów na brzegach więc jak najszybciej zmień tarcze i klocki tylko lepszej marki

  • #2
    centralny nie działa

    Witam wszystkich
    Jestem nowym forumowiczem i jednocześnie nowym posiadaczem Octavia Kombi 1.9 TDI AGR. Wczoraj podłączałem radio Beta i po tym przestał działać mi centralny zamek z kluczyka.Działa bez zarzutu zamykając zamkiem od strony kierowcy.
    Po podłączeniu radia okazało się że po wyjeciu kluczyka ze stacyjki i ponownym zapłonie radio żądało kodu zabezpieczającego. Sprawdziłem kontrolką i tam gdzie na stałe(wg schematu radia )na styku kostki ISO powinno być napęcie było tylko „po stacyjce”
    Podpiąłem więc ten przewód pod biało- czerwony z kostki ISO na którym jest na stałe napięcie. Radio działa bez problemu nie żąda kodu –ale…. przestał działać centralny zamek z kluczyka? Sprawdziłem bezpiecznik nr 6 który odpowiada za centralny i jest ok.
    Nie wiem czy podpiecie kabla pod ten bialo-czerwony miało wpływ na to ze nie dziala centralny z pilota.Czy to ma jakiś związek z wymianą danych po CAN-nie ?
    Proszę o info jeżeli ktoś może mi pomóc?
    Nadmienie że baterie w pilocie wymienione na nowe i pilot w kluczyku wysyła sygnał – sprawdzone na urządzeniu gdzie dorabiają klucze samochodowe
    pozdrawiam
    jmjacek

    Komentarz


    • #3
      a jak odepniesz radio to kluczyk zadzila?? sprawdzales?? i jesli to O1 z AGR to tam CAN-a nie bedzie.

      Komentarz


      • #4
        to octavia '99 - jak by miała CAN-a to by była fakra chyba jako złącze do radia - prawda? a ona ma zwykłe ISO
        pozdrawiam
        jmjacek

        Komentarz


        • #5
          Miałem identyczny problem, tylko że jak kupiłem moją octavie to miałem jeden kluczyk, radio z golfa(chyba też bete), i nie działał centralny z kluczyka oraz sygnał dźwiękowy niezgaszonych świateł. Wynika to z konieczności zmiany pinów w kostkach iso. Doszedłem do tego przypadkowo a ile się z tym naścierałem to już nie będę wspominał.... Kupiłem oryginalne radio skody na allegro za niecałe 100zł( najwyższy model kaseciaka) i wszystko śmiga jak trzeba a i radio ładnie się komponuje i wszystko super działa łącznie z funkcją gala, czyli automatycznego pogłaśniania wraz z zwiększaniem prędkości

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez casuss
            Miałem identyczny problem, tylko że jak kupiłem moją octavie to miałem jeden kluczyk, radio z golfa(chyba też bete), i nie działał centralny z kluczyka oraz sygnał dźwiękowy niezgaszonych świateł. Wynika to z konieczności zmiany pinów w kostkach iso. Doszedłem do tego przypadkowo a ile się z tym naścierałem to już nie będę wspominał....
            Wygląda na to, że u mnie dzieje się podobnie. Kupiłem O1, do której dostałem radio Clarion (stare, z 1996 r.), ale bez przejściówki DIN-ISO. Dokupiłem, podłączyłem, gra. W tzw. międzyczasie zauważyłem, że zamykanie i otwieranie centralnego zamka działa z coraz bliższych odległości, wymieniłem zatem baterię w kluczyku. Po wymianie ze zdziwieniem zauważyłem, że centralny zamek z pilota w ogóle przestał działać; z drugiego kluczyka podobnie. Zamykanie i otwieranie bezpośrednio z kluczyków (włożonych do zamka) działa. Podejrzewam zatem radio, ale nie mogę skubańca wyciągnąć

            cassus: o jakiej zamianie pinów w kostce ISO mówisz? Może jakaś fotoinstrukcja?

            Komentarz


            • #7
              Może podtrzymanie pamięci radia ma coś z tym wspólnego? Jak kupowałem radio JVC sprzedawca powiedział mi, że muszę zamienić miejscami zasilania w gnieździe ISO radia. Konkretnie piny nr 4 i 7. Podobno tak jest w samochodach grupy VAG. Jak to zrobiłem radyjko trzyma pamięć a centralny z kluczyka działa? Może o to chodzi???

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez wolt77
                Może podtrzymanie pamięci radia ma coś z tym wspólnego? Jak kupowałem radio JVC sprzedawca powiedział mi, że muszę zamienić miejscami zasilania w gnieździe ISO radia. Konkretnie piny nr 4 i 7. Podobno tak jest w samochodach grupy VAG. Jak to zrobiłem radyjko trzyma pamięć a centralny z kluczyka działa? Może o to chodzi???
                Zgadza się, o to chodzi Przed chwilą sprawdziłem: zamiana pinów 4 i 7 miejscami (u mnie przewody żółty i czerwony) w kostce "prosto ze sklepu" powoduje, że centralny zamek z pilota działa, natomiast efekt uboczny jest taki, że radia można słuchać tylko z kluczykiem włożonym do stacyjki (zapłon nie musi być włączony, tzn. wystarczy przekręcić kluczyk, by zaświeciły się kontrolki na desce rozdzielczej i wrócić kluczykiem w położenie neutralne bez wyjmowania go). Pamięć jest podtrzymywana, ale może to cecha samego radia.

                Kilka odnośników, które przydały się w moim przypadku (poza wskazówką od wolt77 - dzięki!):

                Pierwszy link
                Drugi link
                Trzeci link
                Czwarty link
                Piąty link

                EDIT:

                Dodam jeszcze wyszperane przed chwilą na cytowanej wyżej stronie łopatologiczne objaśnienie, dlaczego pomaga przełączenie pinów 4 i 7 oraz na jakie radia to działa: Logika zapłonu oraz drugi link z dokładnym objaśnieniem podłączenia radia: Jak poprawnie podłączyć radio

                Komentarz


                • #9
                  Jak moja sugestia była pomocna to wiesz co kliknąc 8)

                  Komentarz


                  • #10
                    porady forumowiczów z zamianą pinów pomogły i radio gamma działa i po wyjęciu kluczyka wyłacza sie automatycznie , ale jak chce włączyć bez kluczyka to również mogę i działa nie tak jak kolega wyżej napisal ze clarion nie działa , w nie fabrycznych może tak jest ?
                    Ale w moim przypsdku dalej nie działa pilot do centrala. Byłem nawet zaprogramować w ASO Skody i nie można było. Sądzę że prawdopodobnie układ elektroniczny przy okazji w kluczyku padł. Komputer nie widział kluczyka- tak jakby kluczyk nie emitował fal radiowych.
                    Chcieli zakodować inny kluczyk ale akurat nie mieli takiego na magazynie.
                    Czy ktoś już miał prblem z zakodowaniem kluczyka ? i pytanie czy jak kluczyk ma inną koncowke w symbolu pilota to tez bedzie mozna go zakodować ? mam kluczyk o symbolu HLO 1JO 959 753 AG ,czy taki z koncowką np.DA lub G bedzie mozna zakodować ?
                    pozdrawiam
                    jmjacek

                    Komentarz


                    • #11
                      Jak ja miałem założone radio vw alpha to również nie działało mi zamykanie z pilota, oraz jak już pisałem nie brzęczał brzęczyk od nie zgaszonych świateł, a także nie działała ta diodka w drzwiach kierowcy po zamknięciu auta. Jak wyjąłem to radio okazało się że część pinów wyciągnięto w celu uniknięcia konfliktów z modułem komfortu( pin od funkcji gala oraz od diagnostyki VAG), a dwa piny zasilania głównego i przy włączonym zapłonie były przełożone gdyż radia vw tak wymagają. Ta nieszczęsna zamiana powoduje wyżej wymienione problemy. Co ciekawe żadne błędy w module komfortu nie wyskakiwały, a sygnał z pilotów był odbierany tylko że nie było żadnej reakcji. Radio można wyjąć przy pomocy wyjmaków( ja wyjąłem za pomocą blaszek z takich większych opasek na rury i poszło bez problemu). W ramach ciekawostki dodam że w dwóch autoryzowanych serwisach proponowali mi wymianę modułu komfortu za ponad 1000zł.... Buraki...
                      Krótko mówiąc wywal to radio i jak Ci nie zależy na łupaniu(bardzo głośna muzyka) to załóż oryginalne radio, nawet jest chyba jeszcze aukcja na allegro 260zł oryginalny odtwarzacz Cd z kodem.
                      A tu jest strona z pinami ISO: Object not found!

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez wolt77
                        Jak moja sugestia była pomocna to wiesz co kliknąc 8)
                        Chciałbym, ale znaleźć nie mogę Może ktoś bardziej doświadczony wskaże, gdzie można kliknąć "Pomógł"?

                        Komentarz


                        • #13
                          radio wyjete , ISO odpięte i nadal nie działa centralny zamek . na dodatek nie można dopasować pilota nowego pilota (o takim samym symbolu )w serwisie ASO z modułem komfortu . stało sie tak po podłaczeniu radia VW gamma . Nadmienie że piny 4 i 7 zamieniłem w kostce ISO
                          pozdrawiam
                          jmjacek

                          Komentarz


                          • #14
                            Mam pytanie czy po wyłączeniu stacyjki na przewodzie żółtym w kostce ISO powinno być napięcie czy nie ? U mnie po odłączeniu radia na czerwonym i żółtym cały czas jest +12volt i nie działa centralny z pilota , buzer od świateł i dioda w drzwiach kierowcy. Po podłączeniu VAGa pokazuje mi że sygnał pilota widzi ale centralny nie działa.Nie wiem gdzie szukać bo już z tą usterką kupiłem auto , w ASO powiedzieli że układ komfortu do wymiany ale jakoś nie przekonali mnie swoją diagnozą.Z góry dziękuję za pomoc

                            Komentarz


                            • #15
                              Kolego tkpwmaili ja miałem to samo jak zmostkowałem zasilania "na stałe" i "po stacyjce" jak podłączałem radio . Nie pomyślałem żeby zamienić piny 4 z 7 -tylko je zostkowałem razem i wówczas nie działal mi również centralny z pilota i brzęczek pozoswionych świateł . Jak zamieniłem piny tak jak pisałeś na czerono-białym u mnie 12V na stałe i żółtym po stacyjce brzęczek zaczął działać ale centralny nie i też nie mogę dopasować kluczyka(zresztą nowego o takim samym symbolu)
                              Co ciekawe jak mostkuje kabelki zasilające 12V na stałe i 12V po stacyjce -to podczas ich rozłaczanie przy właczonym zapłonie- pojawiają się odgłosy w siłownikach 4 drzwi ale nie zamykają się ani nie otwierają -tylko odgłos taki sam jak podczas zamykania lub otwierania? Po podpieciu pod kompa w ASO nie można dopasować kluczyka - nie ma błędów w module komfortu- ale kluczyka nie widzi? czy jakiś inny moduł opowiada za odbiór fal radiowych centralnego zamka - bo z tego co wiem to sam moduł komfortu nie ma w sobie odbiornika fal radiowych tylko otrzymuje sygnał od innego sterownika (odbiornika) taki mam problem i walcze z dopasowaniem kluczyka żeby central działał z pilota. Przez otwarcie z zamka drzwi kierowcy otwiera wszystkie drzwi . na Vag wyskakuje mi błąd zamka tylnych lewych drzwi - ale podejrzewam wyłącznik krańcowy. Jak zamykam z zamka drzwi kierowcy to czasem załącza diodę w drzwiach , a czasem za 3 razem i słychać tedy tylko siłownik w tylnych lewych drzwiach - jak pewnie krańcowy zadziała to właczy diodę ? takie mam kłopoty
                              pozdrawiam
                              jmjacek

                              Komentarz


                              • #16
                                No tak jmjacek ale czy po wyłączeniu stacyjki masz napięcie 12 volt na przewodzie po stacyjce ,bo u mnie na jednym i na drugim jest caly cas 12 volt i z tego co wyczytalem to właśnie 12 volt po stacyjce daje sygnał na układ komfortu i nie zamyka centralnego zamka.WAGiem sprawdzałem i impulsy z pilota są przez układ komfortu odbierane .
                                Dzięki za szybką odpowiedź.

                                Komentarz


                                • #17
                                  u mnie prawidłowo tak jak powinno byś mam 12V po stacyjce i na drugim 12V na stałe
                                  pozdrawiam
                                  jmjacek

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ale jak wyłączysz stacyjke to na tym po stacyjce nadal jest prą czy nie ? o to mi chodzi .

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      po właczeniu stacyjki ma mam 12V tak jak być powinno i na drugim przewodzie mam na stałe 12V. Ale to co piszesz tkpwmail to ma sens w molim przypadku że 12V daje sygnał na układ komfortu i nie zamyka centralnego - jak zmostkowałem wtedy dwa przewodu 12V na stałe i po stacyjce to do układu komfortu wracało 12V nawet po wyłaczeniu zapłonu . I wtedy komfort na stałe dostawał 12V i nie zamykał centrala z pilota. Ale logicznie rozumując to również powinny działać szyby elektryczne po wyłączeniu zapłonu (nie mówię tu o możliwości domknięcia szyb po wyłaczeniu zapłony chyba przez 30 s ) ale cały czas ?
                                      w jakiej funkcji VAG sprawdziłeś że impulsy z pilota sa odbierane przez moduł komfortu ?
                                      pozdr
                                      pozdrawiam
                                      jmjacek

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Teraz nie pamiętam bo to już jakiś czas temu robiłem . A jeśli chodzi o ten +12 volt to raczej tak będzie że domykanie też nie działa bo układ komfortu cały czas dostaje sygnał że auto nie jest wyłączone .Ja już walcze z tym od 3 miesięcy i cały czas szukam logicznego wyjśnienia tego i właśnie dzisiaj zaczołem sie zastanawiać dlaczego po wyłączeniu zapłonu mam +na zasilaniu (czerwony) jak i na po stacyjce (żółty) i logicznie myśląć skoro mam cały czas + po stacyjce to idzie cały czas sygnał do układu komfortu że auto jest nie wyłączone co za tym idzie nie działa brzęczek centralny z pilota , nie świeci sie djoda w drzwiach kierowcy i nie moge zaprogramować kluczyka .przez pare tygodni sobie odpusciłem bo nie miałem czasu i zamontowałem prowizorycznie inny sterownik centralnego ale chciałbym żeby orginał działał.Więc jak byś sprawdził czy u ciebie po wyłączeniu stacyjki na obu kablach jest + czy nie to by mi pomogło szukać przyczyny dalej.W ASO w Gorzowie to są nie kumaci nie byli mi w stanie powiedzieć co jest grane.
                                        Mój GG 4386105 podaj swój nr GG może razem coś uda nam sie coś wymyślić jak będe miał czas.
                                        pozdr

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          po właczeniu stacyjki ma mam 12V tak jak być powinno i na drugim przewodzie mam na stałe 12V. Reasumując 12V nie ma na jednym przewodzie po wyłaczeniu zapłonu. Ale to co piszesz tkpwmail to ma sens w molim przypadku że 12V daje sygnał na układ komfortu i nie zamyka centralnego - jak zmostkowałem wtedy dwa przewodu 12V na stałe i po stacyjce to do układu komfortu wracało 12V nawet po wyłaczeniu zapłonu i nie mogłem zamknać pilotem centrala. ale teraz po poprawnym podłączeniu radia , a nawet po jego wyjęciu też centralny nie działa i nie mozna pilota dalej dopasować ???
                                          PS z tym zawieszeniem tez mam problem i objawy takie same jak ty o którympiszesz w innym wątku nr GG 3903562 Jaki sterownik centrala zamonowałeś prowizorycznie ? działa pewnie z innego pilota z alarmem ??
                                          pozdrawiam
                                          jmjacek

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            No widzisz a u mnie 12 volt jest cały czas na czerwonym i na żółtym więc ja musze znaleźć dlaczego tak u mnie jest.Ja już z tymi usterkami kupiłem auto więc nie moge do niczego porównać jak było wcześniej.Szukaj może coś uda sie znaleźć ja jak coś bede więcej wiedział albo coś uda mi sie zrobić dam ci znać.
                                            pozdro

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              może te kabelki zasilaniem 12V po stacyjce i 12V na stałe masz gdzieś zmostkowane przed kostką ISO w samochodzie ? przed dojsciem kabli do kostki ISO . widać coś "na oko"zeby ktoś coś robił wcześniej z kabelkami do radia przy kostce ISO przy aucie ?
                                              pozdrawiam
                                              jmjacek

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Nie nic nie widać ,musze głębiej poszukać ,obawiam sie że układ komfortu bede musiał wymintować jeżeli nic nie znajde po drodze.Może on zwarcie robi , ale to ostateczność bedzie
                                                Pozdro

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  widze żemasz podobne problemy również z zawieszeniem opisywane na innym watku ?
                                                  może korespondencja na priv w tej sprawie albo w wątku zawieszenie tłucze gdzie zaczęliśmy
                                                  pozdrawiam
                                                  jmjacek

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X