Zamieszczone przez flor-ek
O1 wada [ognisko rdzy na klapie]
Zwiń
X
-
O1 wada [ognisko rdzy na klapie]
Ostatnio myjąc dokladnie autko zaobserwowałem braki lakieru pod listwą otwierania bagażnika. Moim zdaniem jest to wada fabryczna na skutek której przy zamykaniu klapy plastik ociera o lakier. Auto jest z listopada 2003r. a więc nie ma już gwarancji i sprawa jest ciężka do wygrania. W O1 od 2008r są już podkładki gumowe eliminujące ten problem.
Czy macie taki sam problem, jak tak to piszcie. Ja dzisiaj będąc w ASO zamówiłem sobie lakier w sztywcie [31zł] oraz podkładkę [34zł] i zobaczymy czy będzie pasowac ta podkładka.
Foto relacja za jakiś tydzień.Skoda Octavia
-
-
Ja mialem wszystkie wpisy, lakier odpadl po 4 latach to uslyszalem ze to i tak nie podlega, nawet nie mialem zamiaru sobie tym glowy zawrac. Zaprawka i po sprawie. Nie musialo to dla mnie wygladac super estetycznie, jak wiadomo bylo, ze zeby to zrobic OK, trzeba by malowac cala klape, a do tego szybe wycinac. Tylko mi to w kombi wyskoczylo pod szyba, a przy listwie nie mialem zadnych problemow.
Komentarz
-
-
Re: O1 wada [ognisko rdzy na klapie]
Zamieszczone przez gruchaOstatnio myjąc dokladnie autko zaobserwowałem braki lakieru pod listwą otwierania bagażnika. Moim zdaniem jest to wada fabryczna na skutek której przy zamykaniu klapy plastik ociera o lakier. Auto jest z listopada 2003r. a więc nie ma już gwarancji i sprawa jest ciężka do wygrania. W O1 od 2008r są już podkładki gumowe eliminujące ten problem.
Czy macie taki sam problem, jak tak to piszcie. Ja dzisiaj będąc w ASO zamówiłem sobie lakier w sztywcie [31zł] oraz podkładkę [34zł] i zobaczymy czy będzie pasowac ta podkładka.
Foto relacja za jakiś tydzień.
Komentarz
-
-
Ja mam to samo tyle, że nad listwą bagażnika. Powierzchnia tego waha się między 0,5 - 0,7cmKw, a więc po zrobieniu zaprawki nie ma się czym przejmować. Z tego co wyczytałem to wada fabryczna występująca przede wszystkim i chyba wyłącznie w kombi.
Spotkałem się również w necie z opisem, rzadziej występującą, ale występującą, wadą z przody wokół grilla.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Ja mam liftback z 2002 roku, wczoraj zrobiłem zaprawki na klapie wokół grilla, w przyszłym roku na pewno będę robił na tylnej klapie. Odpryski najprawdopodobniej są przyczyną źle montowanego grilla czy listwy nad tablicą rejestracyjną. Plastiki podczas jazdy wpadają w rezonans i trą o lakier. Jak już wytrą podkład, ruda zajmuje się resztą. Po zaprawkach mam zamiar zrobić 'podkładki' z PCV pod plastiki. Mam nadzieję, że uda mi się to tak zrobić, by nie było po tym śladu.
Komentarz
-
-
Re: O1 wada [ognisko rdzy na klapie]
Zamieszczone przez gruchaOstatnio myjąc dokladnie autko zaobserwowałem braki lakieru pod listwą otwierania bagażnika. Moim zdaniem jest to wada fabryczna na skutek której przy zamykaniu klapy plastik ociera o lakier. Auto jest z listopada 2003r. a więc nie ma już gwarancji i sprawa jest ciężka do wygrania. W O1 od 2008r są już podkładki gumowe eliminujące ten problem.
Czy macie taki sam problem, jak tak to piszcie. Ja dzisiaj będąc w ASO zamówiłem sobie lakier w sztywcie [31zł] oraz podkładkę [34zł] i zobaczymy czy będzie pasowac ta podkładka.
Foto relacja za jakiś tydzień.
Komentarz
-
-
Zgłaszałem w dwóch różnych ASO, robili zdjęcia i nadzieje na załatwienie tej sprawy szybko i bez stresowo, lecz myliłem się ;/
ZERO odezwu, a po licznych prośbach zaśpiewali 800zł za malowanie całej klapy twierdząc ze to nie ich problem ! ODRADZAM Salon i serwis na ulicy Nowotoruńskiej w Bydgoszczy !
Brak profesjonalizmu [ wlali mi na drugim przeglądzie olej mineralny przy przebiegu 8.000km] a co do cen nowych aut i ubezpieczenia to dużo droższe niż u Bieranowskiego. :evil:
P.S. Co do tych wad lakierniczych to ja bym walił grupowo do TVN TURBO [turbo kamera], a jeśli to nie pomoże to grupowy pozew do sądu i tyle.Skoda Octavia
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gruchaAuto jest z listopada 2003r. a więc nie ma już gwarancji
gwarancja na perforację to chyba 12 lt, więc jak robiłeś regularnie przeglądy karoserii, to masz gwarancję. Ja miałem octę z 2001 roku i bez problemu polakierowali mi klapę na gwarancji jak zaczęła rdzewieć w 2006.Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
U mnie zaczeła rdzewieć w 2005 (skoda z 2000r.) i bez problemu polakierowali na gwarancji. Póżniej jeszcze tak samo na gwaracji polakierowali 2 tylnie felce , ramke drzwii i przednie drzwi koło klamki. Bez problemu. Na modlińskiej tam gdzie poprzedni właściciel serwisował
No a teraz znowu rdzewieje , ale teraz to wymiana klapypozdrowienia
Komentarz
-
-
Ja wlaśnie jestem juz po zaprawkach ognisk rdzy na tylnej klapie pod plastikiem oswietlenia tablicy.
Mogę napisać krótki skrót prac.
1) kupujemy w ASO podkładę gumową pod listwę koszt 34 pln plus 6-8 spinek (wszytskich jest chyba 14) mocujacych plastik klapy bagaznika (na pewno częśc się połamie)
2) W sklepie z farbami kupujemy lakier pod kolor nadwozia oraz podkład. Jako podład ja użyłem farby cynkowej w sprayu, podobno doskonale kryje oraz chamuje powstawanie rdzy jak ocynk w aucie (ale oczywiście nie malowałem sprayem tylko psiuknąłem do nakretki od butelki i dalej małym pędzelkiem)
3) zdejmujemy plastik klapy, odkrecamy plastikową listwę oświetlenia oraz odkrecamy zamek klapy bagażnika.
4) szyscimy ogniska rdzy di gołej blachy uważając aby nie wyjechać papierem ściernym więcej niż 2-3 mm poza obrys listwy oswietlenia.
Pozwoli to nam zakończyć proces bez żadnego śladu ponieważ właśnie podkładka gumowa "wystaje" jakieś 3-4 mm poza listwę i wszystko ładnie nam przykryje.
5) małym pędzelkiem malujemy ubytki po szlifowaniu farbą cynkową
6) na drugi dzień (cynkowa schnie ok 24 godzin) nakładamy właściwy lakier tez pędzelkiem w kolorze auta.
7) Następnie wycinamy z listwy plastikowej starą uszczelkę (jest o przekroju rurki) oraz plastiki ją trzymające jak na załaczonych zdjęciach. Dopasowujemy gumową podkładkę aby nic nie blokowało jej właściwego ułożenia
8)wszystko skręcamy i cieszymi się brakiem rdzy i świadomością że pozbyliśmy się rudej i problemu ocierania plastiku o blachę
9) Dodatkowo możemy na wszelki wypadek kleić na klej gniazda żarówek podświetlających tablicę rejestracyjną ponieważ przeważnie wpadają do środka przy próbie wymiany żarówek.
Zdjecia etapów prac w załączeniuTomek
Komentarz
-
-
Wczoraj odebralem Octe z warsztatu skody po malowaniu tylnej klapy, bo wyskoczyla rdza pod spojlerem, na gwarancji oczywiscie(2003r).Pan ze Skody zrobil xero ksiazki serwisowej, ktora mam do 80tys.mil(aktualny przebieg 105tys.mil), dowod rejestr. i czekalem okolo miesiaca na odpowiedz.Robota profi. lakier identyczny i nawet nowe znaczki tylnej klapy dostalem.
Komentarz
-
-
boozee a dają nową listwę z uszczelką? I ciekawe czy ładują coś szpachli na te purchle. Klapa nieźle pracuje i trzaska jak drzwi od stodoły. Jak dali szpachlę to może poodpadać. Ja wolałem tylko zabezpieczyć przez dalsza korozją a nie malować całości. Dodatkowo przy ewentualnej sprzedaży zaraz będa krzyczeli że bityUszczelka listwy skutecznie przykrywa niedoskonałości pomalowanych miejsc z purchelkami
Tomek
Komentarz
-
Komentarz