Wycieraczki i regulacja reflektorów - problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • husky
    Drive
    • 2010
    • 41

    Wycieraczki i regulacja reflektorów - problem

    mi nie pasują a raczej rozmiar :twisted: ale to kwestia gustu więc nie potrzebne pytanie... i odpowiedz :diabelski_usmiech
  • lookashECL
    Rider
    • 2009
    • 416
    • Rapid (NH3)

    #2
    Wycieraczki i regulacja reflektorów - problem

    Witam Wszystkich,
    Niedawno kupiłem Octavie Combi ;-) 1,9 TDi 90KM ALH Ambiente. Jestem bardzo zadowolony z tego autka jeździ się super i jest ogólnie extra;-) ale przejdę do rzeczy. Jak pewnie wiecie pogoda nas teraz nie rozpieszcza (cały czas pada deszcz). Zauważyłem, że nie dział mi tylnia wycieraczka oraz regulacja reflektorów w pionie. Z racji tego, ze się na elektronice trochę znam zacząłem sprawdzać co i jak. Sprawdzałem bezpieczniki- wszystkie sprawne. Zauważyłem, ze ruszając manetką od wycieraczek nie słychać żadnego charakterystycznego kliknięcia przekaźnika. Pomyślałem, że może to jakiś przekaźnik. Ale nie wiem gdzie tego szukać. Bezpieczniki znalazłem bez problemu, ale gdzie są przekaźniki? Może w Octavi nie ma przekaźnika, który załącza tylnie wycieraczki? Wyczytałem na forum, że problem wycieraczek jest znany (lubi się zapiec sworzeń lub paść silniczek). No to postanowiłem ściągnąć plastikową klapę od wewnątrz aby dostać się do tylniej wycieraczki……….. Nie dałem rady (wygląda na to że jest ona na jakichś zatrzaskach ale za nic nie chce się poddać). Jak mam ściągnąć tę cholerną osłonę, żeby zobaczyć tylnią wycieraczkę?
    Pytania nasuwają się następujące:
    Gdzie znajdę przekaźnik od tylnej wycieraczki?
    Jak zdjąć osłonę, żeby zobaczyć tylnią wycieraczkę?

    Teraz drugi problem
    Postanowiłem więc zająć się regulacją reflektorów (jak pokręcę potencjometrem od regulacji nic się nie dzieje; nie pyka żaden przekaźnik) a regulacja ani drgnie. Postanowiłem zerknąć do lamp. Okazuje się że są tam silniczki elektryczne a nie hydrauliczne. Bezpieczniki dobre więc co się mogło z tymi silniczka stać? Dodam, że nie działa żadna ze stron, brak jakiegokolwiek ruchu czy też sygnału.
    Pytania nasuwają się następujące:
    Czy padły silniczki od reflektorów?
    Jak to szybko zdiagnozować?

    Kochani, proszę pomóżcie !!!
    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

    Komentarz

    • PiotrPP
      Ambiente
      • 2009
      • 116

      #3
      Zamieszczone przez lookashECL
      Jak zdjąć osłonę, żeby zobaczyć tylnią wycieraczkę?
      Są tam zatrzaski "na wcisk". Wystarczy mocniej szarpnąć, oczywiście z wyczuciem, ale zdecydowanemu pociągnięciu na pewno się poddadzą.
      Skoda Octavia I kombi, Laurin&Klement, 1.9TDi ASZ, 150KM. To już niestety przeszłość. Wygląda na to, że poszła w dobre ręce.

      Komentarz

      • lookashECL
        Rider
        • 2009
        • 416
        • Rapid (NH3)

        #4
        Ok. A jak diagnoza co to może być?
        Może to przekaźnik.
        Gdzie mogę go znaleźć?
        Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

        Komentarz

        • koja86
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 3178

          #5
          Sprawdż na silniczku czy masz regulację napięciową . Sprawdź piny we wtyczce czy nie są przegnite oraz czy następuje regulacja napięcia na potencjometrze od ustawienia reflektorów w kabinie

          Przekaźniki są za licznikiem trzeba go ściągnąć aby się do nich dostać
          Takie zwykłe Ambiente

          Komentarz

          • lookashECL
            Rider
            • 2009
            • 416
            • Rapid (NH3)

            #6
            Fajniutko,
            Dzięki za info.
            Rozumiem, ze za tym licznikiem znajdę większość przekaźników?
            Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

            Komentarz

            • awiacek
              Ambiente
              • 2007
              • 152

              #7
              Zamieszczone przez lookashECL
              Rozumiem, ze za tym licznikiem znajdę większość przekaźników?
              To nie za licznikiem... ale pod licznikiem, albo nad pedałami. Licznikia nie trzeba wyjmować

              Komentarz

              • lookashECL
                Rider
                • 2009
                • 416
                • Rapid (NH3)

                #8
                Kurcze
                To jak tam się dostać?
                Trzeba coś odkręcać?
                Może to jest w kolumnie kierowniczej?

                [ Dodano: Nie 18 Paź, 09 08:49 ]
                Może ktoś dysponuje jakimś zdjęciem poglądowym.
                Bardzo bym prosił :-)
                Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                Komentarz

                • awiacek
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 152

                  #9
                  Zamieszczone przez lookashECL
                  Kurcze
                  To jak tam się dostać?
                  Trzeba coś odkręcać?
                  Może to jest w kolumnie kierowniczej?

                  [ Dodano: Nie 18 Paź, 09 08:49 ]
                  Może ktoś dysponuje jakimś zdjęciem poglądowym.
                  Bardzo bym prosił :-)
                  Taka mała podpowiedź.
                  Załączone pliki

                  Komentarz

                  • Jeżyk
                    Rider
                    • 2009
                    • 691

                    #10
                    Witam. Odkręć 2 lub 3 (nie pamiętam ile) śruby od trzymania osłony pod kierownicą, która to osłona (taka kratka) blokuje dostęp do przekaźników. Dobrze by było odkręcić zestaw bezpieczników i wyjąć wyłącznik świateł. Wyłącznik świateł wciśnij w pozycji zero i przekręć wciśnięty w prawo, wypinasz wtyczkę i już. Wtedy zdejmiesz osłonę odkręcając parę wkrętów (to ta w której siedzi wyłącznik świateł). Masz teraz najlepszy z możliwych dostęp do przekaźników. Powodzenia.
                    Załączone pliki
                    Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                    Komentarz

                    • lookashECL
                      Rider
                      • 2009
                      • 416
                      • Rapid (NH3)

                      #11
                      Dzięki chłopaki za schemacik i "małą podpowiedź" :-)
                      Zapowiadali ocieplenie wiec niedługo zaatakuje octavke :szeroki_usmiech

                      [ Dodano: Czw 22 Paź, 09 08:56 ]
                      Kurcze,
                      Albo mam jakiegoś skrzata w aucie albo w mojej octavce wariuje elektryka.
                      Wczoraj wracając z pracy przez przypadek ruszyłem manetką, a tu o dziwo zaczęła działać tylna wycieraczka. Dodam, że zrobiło się ciepło na dworze więc to może jest przyczyna zadziałania wycieraczki.

                      Niby wszystko ok.
                      Ale po powrocie na parking zobaczyłem że moja wycieraczka nie wróciła na swoje miejsce tylko leży prawie na rejestracji i z stamtąd też startuje. Postanowiłem ją ustawić w normalnym położeniu. Odkręciłem nakrętkę ale za chiny nie mogę jej zdjąć ze sworznia.
                      chyba bez ściągacza się nie obejdzie.

                      No i pytanie do Was.
                      Czy wystarczy zdjąć tą wycieraczkę i ustawić ją w położeniu oryginalnym?
                      Czy trzeba dodatkowo przeprowadzać jakieś nastawy kąta wychylenia, bądź nastawy silniczka?
                      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                      Komentarz

                      Pracuję...