Notlauft w ASV i kilka pytan

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nadol93
    Classic
    • 2010
    • 31

    Notlauft w ASV i kilka pytan

    Zamieszczone przez PiterNZ
    Pod jakimi względami to samo?

    Tą metodą za chwilę wyjdzie, że Audi A4 i Skoda Octavia II to to samo ponieważ ma pod wieloma względami ten sam silnik, osprzęt itd.
    A to akurat prawda podobnie jak to z O2 to Passat


    Wystarczy wsiasc do oby tych aut . Mowie o Clio i Loganie zeby zobaczyc ze jakosc plastikow i spasowania ta sama , ergonomia nawet lepsza w Loganie niz w Clio. Polecam zapoznac sie z przelacznikami kierunkow w Clio ... Wrazenie ze jest to to samo poglebia sie gdy uruchomi sie ten sam silnik , wcisnie tak samo ciezko dzialajace sprzeglo i pojedzie uzywajac dokladnie tej samej i tak samo malo prezycyjnej skrzyni biegow.
    Dlatego uwazam ze jest to to samo, nawet za porownywalna cene tyle ze Logan wiekszy jest znacznie od Clio ... Roznice Renaul - Dacia widac dopiero od Megane wzwyz.
  • lukanio63
    Ambiente
    • 2009
    • 202

    #2
    Notlauft w ASV i kilka pytan

    Witam!
    Przerazilem sie dzis strasznie jak przy ok 130km/h poczulem nagly spadek mocy i auto przestalo sie rozpedzac. Odrazu pomyslalem ze to wlasnie notlauft, wiec podjechalem do mechanika i wytlumaczylem mu co sie dzialo. Popatrzyl, posluchal i stwierdzil ze to prawdopodobnie jakis wezyk (nie pamietam jaki) jest nieszczelny. Podlaczyl tez auto pod komputer jednak nie bylo zadnych bledow.
    Chcialem wiec zapytac czy taka djagnoza jest prawdopodobna??? Co jeszcze moze byc tego przyczyna? Nie myslcie ze jestem leniwy czy nie umiem uzywac szukajki, jednak zroznicowanie silnikow i przyczyn jakie moga powodowac notlauft przyprawia mnie o zawrot glowy, wiec pomyslalem ze moze Wy moglibyscie cos doradzic?
    Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
    Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
    Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

    Komentarz

    • oziemi
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 399

      #3
      Skoro wpadł w tryb awaryjny to nie wydaję mi się, żeby nie było żadnych błędów.
      Przyczyn może być wiele, trzeba diagnozować. Dobrze było by gdybyś zrobił logi dynamiczne i ewentualnie wkleił na forum. Tak to trochę wróżenie z fusów. Posprawdzaj też przewody idące do N75
      Elegance
      ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
      -------------------------------------------

      Komentarz

      • cysterniarz
        RS
        • 2008
        • 1887
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez lukanio63
        Co jeszcze moze byc tego przyczyna
        lukanio63, w szukajce wszystko znajdziesz, nie ma konkretnej diagnozy...

        -n75
        -zapieczone kierownice w turbo
        -przepływka
        -wężyki ciśnieniowe

        -- podmienić n75
        -- posprawdzać węże
        -- sprawdzić jak chodzi grucha przy turbo

        Komentarz

        • lukanio63
          Ambiente
          • 2009
          • 202

          #5
          Zamieszczone przez oziemi
          Skoro wpadł w tryb awaryjny to nie wydaję mi się, żeby nie było żadnych błędów.
          Tylko ze nie pokazalo zadnych bledow!
          Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
          Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
          Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

          Komentarz

          • bradley
            L&K
            • 2008
            • 1465

            #6
            Zrob loga dynamicznego.
            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

            Komentarz

            • koja86
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 3178

              #7
              Ja miałem np. zacinającą się sztangę
              Kierowniczki były ok ,N75 też ,węże też.

              Zadaj sobie pytanie jak jeżdziłeś autem czy był to gaz do 2000 i zmiana biegów na wyższe jeśli tak to będą kierowniczki do przeczyszczenia
              Takie zwykłe Ambiente

              Komentarz

              • lukanio63
                Ambiente
                • 2009
                • 202

                #8
                Zamieszczone przez koja86
                Ja miałem np. zacinającą się sztangę
                Kierowniczki były ok ,N75 też ,węże też.

                Zadaj sobie pytanie jak jeżdziłeś autem czy był to gaz do 2000 i zmiana biegów na wyższe jeśli tak to będą kierowniczki do przeczyszczenia
                A czy idzie to zrobic samemu? Jesli tak to swietnie a jesli nie to czy moge z tym jeszcze jezdzic jakis czas? Nie chce sie wpakowac w koszty bo w uk bedzie to sporo kosztowac (jak wszystko tutaj), a w grudniu jade do Polski i tam bedzie mial mi kto to zrobic.
                Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
                Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
                Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

                Komentarz

                • bradley
                  L&K
                  • 2008
                  • 1465

                  #9
                  Uzywaj czesciej gazu w systemie 0-1 to moze jakos uda sie rozruszac sztange i sie polepszy. Czy mozesz tak jezdzic. No mozesz, jesli nie chcesz przekraczac bariery ~120km/h
                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                  Komentarz

                  • lukanio63
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 202

                    #10
                    Zapomnialem jeszcze dodac ze po wizycie u mechanika pojechalem jeszcze raz na jazde probna i problem sie nie pojawil. Rozpedzilem auto do 120mph=192km/h i nic. Czy to ma jakies znaczenie ze prolem nie wystepuje za kazdym razem? Moze ma to jakis wplyw na diagnoze?
                    A czy moglby mi ktos na prosty rozum wyjasnic jak dzialaja kierowniczki i jaki zwiazek ma z nimi sztanga? Troche mi sie to wszystko juz miesza i nie wiem wkoncu jak to jest.
                    Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
                    Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
                    Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

                    Komentarz

                    • cysterniarz
                      RS
                      • 2008
                      • 1887
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez lukanio63
                      Czy to ma jakies znaczenie ze prolem nie wystepuje za kazdym razem? Moze ma to jakis wplyw na diagnoze?
                      mogą się przycinać łopatki.
                      Zamieszczone przez lukanio63
                      A czy moglby mi ktos na prosty rozum wyjasnic jak dzialaja kierowniczki

                      Komentarz

                      • lukanio63
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 202

                        #12
                        Zamieszczone przez cysterniarz
                        mogą się przycinać łopatki.
                        Czy mozna na to jakos zaradzic poki nie zaciely sie na slale?
                        Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
                        Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
                        Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

                        Komentarz

                        • cysterniarz
                          RS
                          • 2008
                          • 1887
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez lukanio63
                          Czy mozna na to jakos zaradzic poki nie zaciely sie na slale?
                          czasem może pomóc psiknąć wd40 na sztangę i delikatnie rozruszać (nie na siłę !) ale nie zawsze (tak czy inaczej to tylko substytut). Jak masz zasyfine turbo to pozostaje czyszczenie. Ostrożnie z wyprzedzaniem bo... może być niemiła nispodzianka.

                          Komentarz

                          • lukanio63
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 202

                            #14
                            Ale czy to musi byc zasyfione turbo czy tez moga byc te wezyk/ki podcisnienia tak jak stwierdzil mechanik? Czy przy ich uszkodzeniu beda takie objawy jak opisywalem? Czy komputer powinien wywalic blad przy ich uszkodzeniu?
                            Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
                            Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
                            Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

                            Komentarz

                            • b-bar01
                              Elegance
                              • 2007
                              • 985
                              • Octavia I (1U2)
                              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                              #15
                              lukanio63,
                              wszystko możesz sprawdzić samemu:
                              sztanga od turbiny:
                              nasadzasz na sztangę klucz plaski nr 14 i ruszasz góra dół, jak chodzi bez zacięć(musisz pokonac opór sprężyny) to ok
                              N75 i wężyk:
                              n75 to taki elektrozawór na grodzi z białą kopułką, zdejmujesz z niego wężyk idący do turbiny i starasz się zassać powietrze, patrząc na sztangę, jeśli sztanga opuszcza sie do dołu a po "przytrzymaniu" podcisnienia nie wraca na górę to wężyk masz ok. ogladasz resztę wężyków czy nie przetarte/pęknięte.
                              odpinasz z wtyczki i wężyków n75 i zamieniasz go z bliźniakiem( tylko czarna kopułka) miejscami.
                              to wszystko co mozesz sprawdzic pod domem na parkingu, oczywiscie nie wszystko na raz tylko po koleji
                              *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                              Komentarz

                              • lukanio63
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 202

                                #16
                                panowie a czy walniety czujnik temp cieczy chlodzacej moze miec jakis wplyw na przelaczanie w tryb awaryjny?
                                Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
                                Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
                                Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

                                Komentarz

                                • roLLo
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1063
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  U mnie w ASV'ce było to samo ale mechanik dobrze się spisał. Coś tam przeczyścił i all ok nic nie trzeba było wymianiać. Troche pogrzebać i notlaufa ni ma.

                                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                  Komentarz

                                  • lukanio63
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 202

                                    #18
                                    Zamieszczone przez roLLo
                                    U mnie w ASV'ce było to samo ale mechanik dobrze się spisał. Coś tam przeczyścił i all ok nic nie trzeba było wymianiać. Troche pogrzebać i notlaufa ni ma.
                                    To mi pomogles rozwiazac problem!
                                    Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
                                    Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
                                    Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

                                    Komentarz

                                    • bradley
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1465

                                      #19
                                      Zamieszczone przez lukanio63
                                      panowie a czy walniety czujnik temp cieczy chlodzacej moze miec jakis wplyw na przelaczanie w tryb awaryjny?
                                      Na notlaufa moze miec wplyw jeszcze parenascie innych rzeczy, niestety ku mojemu zdzwieniu nie ma na to wplywu faza ksiezyca i uklad planet w ukladzie slonecznym.
                                      Zrob loga dynamicznego, sczytaj kody bledow albo kup herbatke i wroz z fusow lub postawie tarota na odleglosc i cos wywrozymy :wink:
                                      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                      Komentarz

                                      • lukanio63
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 202

                                        #20
                                        Nie mam mozliwosci zrobic logow dynamicznych bo nie mam bezposredniego dostepu do kabelka, dlatego probuje dojsc do tego w inny sposob. Bylem dzis u mechnikow pseudo specjalistow od aut z grupy vw ale rece mi opadly jak gosciu mi powiedzial ze pewnie turbo do wymiany, a jak zapytalem o czyszczenie to powiedzial ze nigdy nie slyszal o czyszczeniu turbiny. Zalamac sie mozna z tymi leniami angolami!!! A
                                        Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
                                        Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
                                        Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

                                        Komentarz

                                        • cysterniarz
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1887
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez lukanio63
                                          nie mam bezposredniego dostepu do kabelka
                                          no to może warto kupić?
                                          ebay
                                          allegro
                                          sklepy internetowe
                                          Zamieszczone przez lukanio63
                                          dlatego probuje dojsc do tego w inny sposob
                                          tak to pół silnika wymienisz
                                          Zamieszczone przez lukanio63
                                          a jak zapytalem o czyszczenie to powiedzial ze nigdy nie slyszal o czyszczeniu turbiny
                                          pozdrowienia dla mechanika

                                          Komentarz

                                          • roLLo
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1063
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez lukanio63
                                            Zamieszczone przez roLLo
                                            U mnie w ASV'ce było to samo ale mechanik dobrze się spisał. Coś tam przeczyścił i all ok nic nie trzeba było wymianiać. Troche pogrzebać i notlaufa ni ma.
                                            To mi pomogles rozwiazac problem!
                                            Napisałem że cos przeczyscił w turbinie, ale skoro ci sie to nie podoba to nie mam zamiaru słuchac tekstow typu: " to mi pomogleś rozwiązac problem!

                                            Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                            Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                            Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                            Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                            Komentarz

                                            • lukanio63
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 202

                                              #23
                                              A gdzie tam jest napisane ze turbine przeczyscil???!!! Czy "cos tam" oznacza turbine?
                                              Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
                                              Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
                                              Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

                                              Komentarz

                                              • Deco
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 612

                                                #24
                                                Zamieszczone przez roLLo
                                                Napisałem że cos przeczyscił w turbinie, ale skoro ci sie to nie podoba to nie mam zamiaru słuchac tekstow typu: " to mi pomogleś rozwiązac problem!
                                                Jak pisać to konkrety. Nie zawsze zasyfiona turbina to powód trybu awaryjnego.
                                                Bez loga dynamicznego niczego nie można być pewnym tylko można pieniądze w błoto wyrzucić.

                                                Komentarz

                                                • lukanio63
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 202

                                                  #25
                                                  No i chyba rozwiazalem moj problem. Problemem zdaje sie ze byl N75. Dzis rano wymienilem na nowy i jak do tej pory ani razu nie przelaczyl sie w tryb awaryjny. Wymienilem tez czujnik temp. cieczy chlodzacej chociaz nie wydaje mi sie zeby mial on na to wiekszy wplyw. Zobilem okolo 100km roznymi predkosciami, przyspieszalem z V biegu od 1500rpm i nic. Teraz smiga az milo! Dziekuje za wszystkie rady! To dzieki wam uporalem sie z moim problemem.
                                                  Jest: Skoda Octavia 2 VRS BMN+
                                                  Byla: Skoda Octavia 2 Laurin & Klement Estate
                                                  Superstar 3900 + Sirio Megawatt 4000

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...