[O1] Terkotanie dmuchawy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomi98
    Rider
    • 2004
    • 564

    [O1] Terkotanie dmuchawy

    fiat 125 (variant ) + syrena 105 (104)
  • _tm_
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 2333
    • Superb III (3V3)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    #2
    [O1] Terkotanie dmuchawy

    Ostatnio pojawił się u mnie dziwny objaw. Jak włączam dmuchawę to przez minutę słyszę terkotanie. Chodzi o taki odgłos jakby jakiś patyk dotykał do wiatraka i podczas obracania się każde skrzydełko wiatraka by o ten patyk uderzało. Po mniej więcej minucie dźwięk staje się coraz cichszy i w końcu zanika. Odgłos ten dochodzi z okolic schowka przed pasażerem. Może ktoś ma pomysł co to może być zanim zacznę rozbierać samochód ?
    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
    -------------------------------------------------------------------------
    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      _tm_, ale to jest ewidentne terkotanie, czy może takie "rzężenie"? Bo jakoś nie wydaje mi się, żeby ten "patyk" po czasie się odsuwał i potem po wyłączeniu znów się przysuwał. Bardziej to wygląda na panewki na ośce silnika wentylatora ( jak rusza wiatrak to zazwyczaj najpierw hałasują a jak się całość delikatnie rozgrzeje to hałas ustępuje ). To jest oczywiście pierwsze stadium, potem czas hałasowania będzie się wydłużał, aż będzie występował non stop / lub wcześniej panewki całkiem się zatrą i silnik już nie ruszy...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • _tm_
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 2333
        • Superb III (3V3)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        Zamieszczone przez kowal 2002
        _tm_, ale to jest ewidentne terkotanie, czy może takie "rzężenie"? Bo jakoś nie wydaje mi się, żeby ten "patyk" po czasie się odsuwał i potem po wyłączeniu znów się przysuwał. Bardziej to wygląda na panewki na ośce silnika wentylatora ( jak rusza wiatrak to zazwyczaj najpierw hałasują a jak się całość delikatnie rozgrzeje to hałas ustępuje ). To jest oczywiście pierwsze stadium, potem czas hałasowania będzie się wydłużał, aż będzie występował non stop / lub wcześniej panewki całkiem się zatrą i silnik już nie ruszy...
        Zdecydowanie terkotanie. Wyobraż sobie kręcące się koło rowerowe i patyk dotykający do szprych. To jest taki właśnie odgłos (tylko bardziej plastikowy, a nie metaliczny).

        Co się generalnei robi z taką awarią jak opisałeś ? Wymienia się silnik ? Jakąś jego część ? Jaki jest numer tej części lub silnika i orientacyjny koszt ? W ASO mają to w rozsądnych cenach, czy lepiej szukać gdzie indziej ?
        S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
        Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
        -------------------------------------------------------------------------
        O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
        O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
        O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          też tak mam (im chłodniej tym bardziej) - olewam na razie
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            Zamieszczone przez _tm_
            ... Zdecydowanie terkotanie. Wyobraż sobie kręcące się koło rowerowe i patyk dotykający do szprych. To jest taki właśnie odgłos (tylko bardziej plastikowy, a nie metaliczny)...
            No to jak ewidentnie terkotanie, to najlepiej było by wyjąć silnik i zobaczyć. Roboty dużo nie jest ( zdjęcie schowka, potem takiej plastikowej zakrywki pod wentylatorem i wysunięcie wentylatora do dołu ) kilka śrubek i już wszystko wiadomo.

            Możesz też spróbować zajrzeć od strony filtra pp w podszybiu, ale tam za wiele to nie widać...
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • GrabaR
              Drive
              • 2009
              • 67

              #7
              Kowal2002 a co to znaczy jak jest rzężenie? Mi właśnie rzęży jak naciskam przyciski zmiany temperatury.

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                GrabaR, jak "rzęzi" przy zmianie temperatury ( a nie zmianie prędkości nawiewu ) to prawdopodobnie rozsypuje się silniczek lub jego przekładnia, która steruje klapką regulacyjną ciepłego powietrza. Gdzieś chyba na forum ( ale się nie założę, czy tu i czy to przypadkiem nie dotyczyło silniczka klapki obiegu zamkniętego ) ktoś nawet pisał co trzeba zrobić, żeby to naprawić. jak trafię to wrzucę linka.

                BTW. Chodzi o nr 10 na rysunku

                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • GrabaR
                  Drive
                  • 2009
                  • 67

                  #9
                  Dzięki wielkie!!!
                  Co się stanie jak się rozsypie? Zostanie w ostatniej nastawie czy jak?

                  Komentarz

                  Pracuję...