Ostatnio pojawił się u mnie dziwny objaw. Jak włączam dmuchawę to przez minutę słyszę terkotanie. Chodzi o taki odgłos jakby jakiś patyk dotykał do wiatraka i podczas obracania się każde skrzydełko wiatraka by o ten patyk uderzało. Po mniej więcej minucie dźwięk staje się coraz cichszy i w końcu zanika. Odgłos ten dochodzi z okolic schowka przed pasażerem. Może ktoś ma pomysł co to może być zanim zacznę rozbierać samochód ?
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
_tm_, ale to jest ewidentne terkotanie, czy może takie "rzężenie"? Bo jakoś nie wydaje mi się, żeby ten "patyk" po czasie się odsuwał i potem po wyłączeniu znów się przysuwał. Bardziej to wygląda na panewki na ośce silnika wentylatora ( jak rusza wiatrak to zazwyczaj najpierw hałasują a jak się całość delikatnie rozgrzeje to hałas ustępuje ). To jest oczywiście pierwsze stadium, potem czas hałasowania będzie się wydłużał, aż będzie występował non stop / lub wcześniej panewki całkiem się zatrą i silnik już nie ruszy...
_tm_, ale to jest ewidentne terkotanie, czy może takie "rzężenie"? Bo jakoś nie wydaje mi się, żeby ten "patyk" po czasie się odsuwał i potem po wyłączeniu znów się przysuwał. Bardziej to wygląda na panewki na ośce silnika wentylatora ( jak rusza wiatrak to zazwyczaj najpierw hałasują a jak się całość delikatnie rozgrzeje to hałas ustępuje ). To jest oczywiście pierwsze stadium, potem czas hałasowania będzie się wydłużał, aż będzie występował non stop / lub wcześniej panewki całkiem się zatrą i silnik już nie ruszy...
Zdecydowanie terkotanie. Wyobraż sobie kręcące się koło rowerowe i patyk dotykający do szprych. To jest taki właśnie odgłos (tylko bardziej plastikowy, a nie metaliczny).
Co się generalnei robi z taką awarią jak opisałeś ? Wymienia się silnik ? Jakąś jego część ? Jaki jest numer tej części lub silnika i orientacyjny koszt ? W ASO mają to w rozsądnych cenach, czy lepiej szukać gdzie indziej ?
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
... Zdecydowanie terkotanie. Wyobraż sobie kręcące się koło rowerowe i patyk dotykający do szprych. To jest taki właśnie odgłos (tylko bardziej plastikowy, a nie metaliczny)...
No to jak ewidentnie terkotanie, to najlepiej było by wyjąć silnik i zobaczyć. Roboty dużo nie jest ( zdjęcie schowka, potem takiej plastikowej zakrywki pod wentylatorem i wysunięcie wentylatora do dołu ) kilka śrubek i już wszystko wiadomo.
Możesz też spróbować zajrzeć od strony filtra pp w podszybiu, ale tam za wiele to nie widać...
GrabaR, jak "rzęzi" przy zmianie temperatury ( a nie zmianie prędkości nawiewu ) to prawdopodobnie rozsypuje się silniczek lub jego przekładnia, która steruje klapką regulacyjną ciepłego powietrza. Gdzieś chyba na forum ( ale się nie założę, czy tu i czy to przypadkiem nie dotyczyło silniczka klapki obiegu zamkniętego ) ktoś nawet pisał co trzeba zrobić, żeby to naprawić. jak trafię to wrzucę linka.
Komentarz