Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

nieszczelnosc - wyciek oleju przy egr- zdjecia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • nieszczelnosc - wyciek oleju przy egr- zdjecia

    witam poszukuje dobrego warsztatu na terenie trojmiasta musze wymienic rozrzod jaki bedzie koszt tego do octavi 1,9 tdi 96KW wraz z pompo.
    Z gory dzieki za odpowiedz

  • #2
    nieszczelnosc - wyciek oleju przy egr- zdjecia

    Witam,

    zauwazylem wlasnie ze ucieka mi olej. rzecz ma miejsce przy takiej maetalowej puszeczce (przypominającej UFO ) usytuowanej na lewo od korka wlewu oleju. niestety nie jestem na razie w stanie zjac oslony gornej silnika i zdiagnozowac skad dokladnie leci, ale widze ze uwalona jest wlasnie ta puszka - a dokladniej jej prawa strona i praktycznie wszystko co sie znajduje poniżej. czy jest tam cos co czesto nawala i jest wysoce prawdopodobna przyczyna usterki? co to moze byc? i czy to powazna sprawa?

    Komentarz


    • #3
      ta puszka to chyba filtr paliwa. A skad sie bierze olej? Moze przez intercooler ciegnie.
      Ja dzisiaj mialem nieciekawy przypadek, otoz zaswiecila mi sie kontrollka silnika. No to zjezdzam, patrze pod maske a wlasnie okolice intercoolera cale w oleju (lewa przednia czesc komory silnika). Jade do ASO, caly czas majac w glowie ze to pewnie turbina, bo auta tracilo moc, lekko szarpalo. Diagnoza byla szybka. Uszczelka na "wezu wysokiego cisnienia do/od turbiny" uff... koszt z wymiana 120zl, czas 15min

      Komentarz


      • #4
        nie, to nie filtr. to " zawór mechaniczny poeroynego przepływu gazów wylotowych", więc odpada chyba, ze to z niego wali olej. musze sie tam dostac i oblukac z kat to leci.

        Komentarz


        • #5
          Zawór EGR. Norma, że jest uwalony olejem. Chyba, że jest go bardzo dużo Można rozkręcić, najpierw złapać się za głowę po zobaczeniu jak jest zasyfiony, a później przystąpić do czyszczenia. Dobrze jest też wymienić taki oring w środku i powinno przestać się sączyć
          Elegance
          ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
          -------------------------------------------

          Komentarz


          • #6
            wlasnie znalazlem taki post
            Forum - Octavia Club Polska

            pisza w nim, ze ten egr to do szczescia nie jest mi bardzo potrzebny. czy w przypadku, jakby to od niego wywalalo olej, gdy zastosuje opsana technike odciecia przewodu ktory do niego idze i zaslepienia go czyms to bedzie to rozwiazywalo moj problem? czy ten olej bedzie walil niezaleznie?

            Komentarz


            • #7
              wuszy zastanów się najpierw skąd tam się bierze olej. Sam EGR otwiera i zamyka poprzez grzybek powrót spalin do ponownego przepalenia. Olej bierze się w dolocie z przepuszczającej turbiny lub odmy. Dlatego nie powinno się przelewać oleju ponad stan ponieważ wtedy przez uszczelnienia jak i odmę może go wywalać do dolotu. Jeżeli oleju nie ma zbyt dużo to jest to normą i należy uszczelniać dolot (oringi wymienic na nowe) aby nie paskudził silnika tylko poprzez powietrze był kierowany do spalania. Dodatkowo w zaworze EGR nawala właśnie to uszczelnienie grzybka w środku i wywala olej przez 2 dziurki w EGR które służą do wyrównywania ciśnienia membrany w zaworze która poprzez podciśnienie steruje grzybkiem. Wtedy nie można tego uszczelnić tylko EGR do wymiany. Ewentualnie można zatkać tą jedną (ale tylko jedną!!!! druga musi zostać do wyrównywania ciśnienia) dziurkę która jest niżej jakimś silikonem (odporny na olej) zazwyczaj EGR jest lekko pochylony w jedna stronę. Trochę to ograniczy wycieki
              Tomek

              Komentarz


              • #8
                Zrobilem dokumentacje, na poniższych zdjeciach widać wszystko do czego udalo mi sie dostac. cieknie albo z egr, albo z tego "dużego" lączenia co się tam znajduje. jak uważacie? jeżeli to egr, to co z nim dalej zrobić? jak sie do niego dobrac?

                [ Dodano: Pią 23 Paź, 09 22:27 ]
                i jeszcze to

                [ Dodano: Pią 23 Paź, 09 22:29 ]
                na ostatnim zdjeciu widac jakby ta okragla blaszka byla troche odgieta, to normalne?
                Załączone pliki

                Komentarz


                • #9
                  Wyglada na prostą sprawę. Podjedź do ASO i kup okrągłą uszczelkę (o-ring) pomiedzy zawór EGR a kolektor dolotowy. Nie powinna więcej kosztować jak 8-10 pln. Oczyść wszystko załóż nowa uszczelke i powinno to zablokować wycieki. Aby to rozkręcić to zdejmujesz widoczna na zdjęciu obejmę zaciskową i gumowego węża, ściągasz wężyk podciśnienia z zaworu, odkrecasz 3 śruby imbusowe oraz dodatkowe dwie od spodu (uwaga większy imbus) trzymające rurkę kierującą spaliny do dolotu i masz EGR w ręku. Odgieta blaszka normalne, pewnie w produkcji jakaś maszyna nie dogina na całej dlugosci.

                  Przy okazji zobaczysz jaki syf masz w dolocie. Składając możesz zaślepić EGR taką uszczelką: Link aby autko oddychało tylko czystm powietrzem. O zaletach i wadach poczytaj wpisując w szukajkę : zaślepienie egr. Jak będzie dużo nalotu to możesz kupic też uszczelkę metalową pomiedzy blok silnika i kolektor dolotowy i zdejmując go również wyczyścić. Poczytaj ten wątek jest tez ze zdjęciami: Forum - Octavia Club Polska
                  Tomek

                  Komentarz


                  • #10
                    dzieki wielkie!

                    Komentarz


                    • #11
                      To juz takie blaszki na allegro sprzedaja, hmm no faktycznie mozna i na tym zarobic :diabelski_usmiech

                      Tez wydaje mi sie ze wystarczy zmienic sama ta uszczelke. W ASO Skody nie beda wiedziec co to, bo kiedys w ETCE tego nie bylo. W ETCE do VW cos takiego wystepuje. Mozna tez isc do sklepu ktory sprzedaje uszczelnienia i kupic jakis grubszy oring na ta srednice, tylko trzeba znac wymiar
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        Powiem szczerze,ze nie bardzo lapie o co chodzi z tym zaslepianiem egr. rozumiem, ze ta metalowa zaslepke umieszcza sie na rurce pod nim, a jak to sie ma do zaslepiania tego cienkiego przewodu co od gory idzie? nie wiem czy dobrze kumam, ale rozumiem, ze nim idzie cisnienie, ktorym reguluje sie otwarcie zaworu w egr, ktory albo wpuszcza powietrze z tej rury od dolu, albo nie. dobrze mysle?

                        Komentarz


                        • #13
                          Po pierwsze zaślepka nie jest z metalu tylko termoizolującego tworzywa
                          Zaślepke umieszcza sie zamiast uszczelki właśnie pomiedzy EGR a rurką którą doprowadzane są spaliny. Cienkim przewódem od góry dostarczane jest ale podcisnienie!! czyli zasysane powietrze powoduje wciągnięcie membrany w egr i podniesienie grzybka kóry otwiera dopływ spalin. Jak dasz zaślepkę to nie ma znaczenia że EGR będzie otwierał dopływ spalin ponieważ zaślepka spowoduje że nie będą one dostawały się do dolotu.
                          Aby jednak EGR nie pracował "na sucho i bez celu" to w ten wężyk możesz wcisnąć kulkę od łożyska aby zasysane powietrze nie sterowało grzybkiem. Zaślepia sie kulką a nie np ściaga wężyk lub wywala całkowicie EGR aby nie było problemów z przeglądem (chodzi o ekologię) i aby wszystko wyglądało jak w oryginale
                          Tomek

                          Komentarz


                          • #14
                            No tak ta z allegro jest z tworzywa, zasugerowalem sie tym opisem z drugiego linku. tam jest z puszki od redbulla

                            Jezeli popodcisnienie powoduje otwarcie grzybka i mozna zaslepiajac kulka sprawic, iż on się nie otworzy i nie bedzie wpuszal spalin to jakie znaczenie ma wtedy zaslepienie doplywu spalin. bo z tego co rozumiem jest to dublowanie tego samego efektu. jak zaslepie doplyw spalin to nie dostana sie one do grzybka, jak zaslepie podcisnienie to w grzybku sie i tak zawor nie otworzy, wiec chyba nie ma znaczenia to czy jest doplyw spalin czy nie.

                            ta kulka od lozyska ma jakis okreslony rozmiar? dostane to bez problemu?

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X