Witam, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z odpalenie silnika. Po załaczeniu stacyjki zapalając się kolejno kontrolki jak w normalnym trybie a czasami zaczyna cyklicznie migać kontrolka od swiec żarowych oraz świeci kontrolka od ASR. Sprawdziłem bezpieczniki są OK. Nie posiadam interfejsu do diagnostyki, czy może mi ktoś polecić jaki zakupić?
Proszę o porady.
witam temat interfejsu poruszylem przy okazji, głownym probleme jest awaria silnika - dzis wieczorem zapaaliła, ale swiecą kontrolki od usterki silnika, wspomagania kierownicy, poduszki pow. oraz ciagle miga od świec żarowych. Kto mial podobny obajw?
To może tak jak pisałeś na PW padł komp, ale bez vaga ani rusz
W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
Babka utonęła do góry kudłatką.
Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!
WItam, wyciągnałem komputer jest strasznie zaśniedziała obudowa - wyczysciłem styki zamontowałem - poprawiło sie lekko bo teraz to tylko miga ciągle kontrolka od świec żarowych, zapala sie od AIRBAG-u oraz wspomagania kierownicy - O2 stoi w ciepłym i suchym garażu, byc moze to spodowoało zmiany - ja ją długo pomeczę to zapali, ale kontroli adla świecą - zgaszę i juz nie zapali....
A dodatkowo czasem załacczą sie na MAAX wentylator na chłodnicy :shock:
Chyba cała ta lektornika zwariowała!
odłaczyłem akumulator na kilka godzi, zobaczym co dalej....
proszę o wskazówki jesli ktoś ma pomysł.
robik5, ja miałem podobnie, tyle że u mnie było tak że na zimnym palił, a na cieplym nie chciał.
Jeżeli masz dobry akumulator, a przypuszczam, ze po klkukrotnym kręceniu żeby odpalić bez efektu masz go już na wykończeniu. Podładuj akumulator to po pierwsze.
Następnie warto by podłączyć vaga żeby zobaczyc jakie błędy złapał.
Bo kontrolki od poduszki to prawdopodobnie w związku z niskim napięciem z akusia. Więc tym się nie martw.
Ja miałem tak że mi mrugały świece żarowe i skończyło się wymianą komputera sterującego. nawaliło sterowanie pompowtryskiwaczami. Ale nie jest powiedziane że to będzie u Ciebie.
Jeżeli pojawi Ci się bład P1664 to będziesz miał to co ja.
A moze poprostu swiece sa do smieci albo jest gdzies przebicie i prad ci ucieka.Ja osobiscie sprawdzil bym ja pod kontem komputera,ale moze tez byc jakas przebitka i jak jest teraz wilgotno to lapie i ci odcina.
Świece były wymieniane w czerwcu, wiec powinny byc OK. Widzę, że bez podłaczenia do komputera się nie obędzie... akumulator juz doładowałem bo faktycznie padł...
czytałem, że może być rownież problem z czujnikiem temperatury i wtedy świece nie grzeją oraz może sie załączać wentylator chłodnicy w trybie awaryjnym...możliwości jest dużo..
[ Dodano: Nie 25 Paź, 09 19:22 ]
przy odłączonym czujniku temperatury faktycznie załącza się wentylator ale co do kontrolki świec to nadal miga, choć na początku przez chwilę świece działały poprawnie (grzały przez chwilę temp otoczenia 18st)...podłaczyłem wszytko ponownie i zapaliła po 5-8s kręcenia - przejechałem się zgałsa również kontrolka wspomagania kierownicy, jednak pozostała migając kontrolka świec ( STOP działa poprawnie), kontrolka silnika i nadal swieciła kontrolka AIRBAG (nawet podczas jazdy).
Po zgaszeniu silnika juz nie odpaliła....
Jutro jadę do serwisu, bo mi rece opadają...
z zabezpieczeniem chyba by sobie poradzili w autoryzowanym serwisie...według mnie moga byc dwie przyczyny - uszkodzenie wiazki elektrycznej bądz komputera...co Wy o tym myślicie?
mi tez teraz pojawił sie błąd czujnika temperatury, oprocz znowu migającego czujnika obrotow wału(wymieniony i dalej to samo)...tez juz dostaje wqr......moze mamy to samo..tylko ja mam w OI..i moja pali normalnie..raz na pare dni te bledy wywala na deske i wtedy gorzej pali na zimnym
robik5, a wyciągali komputer z podszybia? niech go sprawdzą, bo np mój był walnięty bo ktoś w nim wcześniej grzebał.
Powiedz im żeby na krótko spieli komputer wiązkami z pompowtryskami. U mnie tak chłopaki zrobili o okazała się że komputer nie dawał sygnału na pompowtryski i dlatego auto nie paliło. Jak się okaże że masz to samo to możesz naprawiac kompa albo kupic inny. Ja kupiłem używkę i śmiga
robik5, albo komputer, albo kablownia. Spróbuj załatwić drugi komp, i podepnij. Mi się udało taki zdobyć, magik komputerowy podpiął na krótko drugi komp, autko odpaliło z dotyku. Później podmiana komputera, klon pamięci i chodzi aż miło.
W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
Babka utonęła do góry kudłatką.
Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!
Witam, dzis dostałem info ze padniety jest czujnik położenia wału i podobno gdzies przy nim byly uszkodzone kabelki, kable naprawili ale to nie pomogło, trzeba wymienic czujnik - w sumie ok 1000zl, czy to aby nie za duzo???
mam tez obawy czy to na pewno jest czujnik...
zdecydowanie...przegiecie...ja wymienilem czujnik..ale tez moge miec problem z kablami bo tez mi sie pojawia na nowo ten sam problem..
Ale zdecydowanie przeginaja z cena czujki
Ja kupilem w hurtowni oryginalny vwgenowski czujnik obrotow wału korbowego ( to chyba to samo..) wprawdzie do OI, ale bez przesady za 138 zł...i wymienił mi to gostek za 50zł z kasowaniem błedu. oczywiscie nie ASO.
Usterka nadal widnieje...ale tak jak pisze wyzej ja mam pewnie inna przyczyne - moze te kable gdzies...Wiec radze Ci sprawdzic dobrze te kable...bo ja wymienilem na marne ten czujnik....ale nie za 1000 zł - to jakas masakra :? ktos ci wkreca niezła wałę.
wydaje mi się iz aby wyjąc czujnik położenia wału tj. G28 w octavi II należy odłączyc skrzynie od silnika i dlatego może by tak wysoka cena robocizny w ASO.
byłem u Krzynola w garażu wczoraj - bardzo miło i fachowo (jeszcze raz dzieki wielkie). Mogę mieć ten sam problem co Ty, tylko ze w OI. wywala mi dwa czujniki i doszlismy do wniosku, ze to moze być zwalony komp, albo kablownia (wiazki gdzies zgnite po drodze np)...narazie sie poruszam, ale jak znow sie pojawi to trzeba bedzie pomyslec - albo nad wydlubaniem kabelkow..i przejrzeniem ich porzadnym, albo nad klonem kompa. :?
Witam, wracajac do mojego problemu, niestety nie jest to w/w czujnik...zabralem auto z ASO -
z tego co mi powiedzial inny elektornik po obejrzeniu auta, nie mozna nawiazac komunikacji z komputerem, wszystkie inne moduly ABS, komfort ipt pokazuja brak komunikacji z komputerem...na liczniku kontrolki zapalaja sie jak chcą...
Ma kotś pomysl wczym jest problem?
robik5, zeby sie nie okazało ze masz cos w bezpiecznikach popierdzielone. Kolega kowal 2002 ostatnio wstawiał na forum fotki bezpiecznikow. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#414408 Luknij na swoje i porównaj - moze gdzies jakiego brakuje. Bo nieraz o taka pierdole rozbiora połowe autka :szeroki_usmiech
Komentarz