[O1] Poważny problem zawieszenie tył!!
Zwiń
X
-
[O1] Poważny problem zawieszenie tył!!
Witam.
Problem dosc dziwny potrzebuje racjonalnego rozwiazania. O1 seryjnie jezdzi podajrze na 195/65 R15. Moja od 2001 czyli nowosci jezdzi na 235/45 R17. 2 lata temu skonczyly sie amortyratory. Kupilem seryjne Bilsteiny. Powiedzmy 4 miesiace temu zauwazylem ze cos skrzypi dosc glosno z tylu szczegolnie przy obciazonym aucie( 4 pasazerow). Charakterystyczny dzwiek dla sprezyn. Dzis kupilem 2 sprezyny seryjne zamienniki. Zalozylem do auta wsiadlo 5 osob i dalej to samo. Zauwazylem tez ze mam wytarte opony i nadkola ale bylem pewiem ze nowe sprezyny zalatwia sprawe.
Na amorach nie zauwazylem szczegolnego zuzycia probowalem reka wcisnac go w gore przy wyjetych sprezynach i czulem opor tego stopnia ze sie zbytnio nie ruszyly(ale sie szczegolnie nie silowalem z nimi).
Czy nowa sprezyna + ewentualnie zuzyty amortyzator moze powodowac zaistniale objawy? Dlaczego po tylu latach dopiero taki efekt? Aaaa na koniec dodam ze w 3 osoby z tylu i jedna na miejscu pasazera(ja jako tester na zewnatrz) ciezko zmiescic palec miedzy nadkolem a opona.Szukam pracy
-
-
Zamieszczone przez Maru 123bardzo mnikomy. ja obstawiam zużyte amory, zmęczone spręzyny. dlaczego jeżdzisz na tak szerokich kapciach? jakie ET felg? wystają z nadkoli? wspominałeś coś że masz starte opony od nadkoli
ok amory w 2 latka i ok 50 tys mogly sie zuzyc, ale sprezyny od dzis nowe bez poprawy. auto wyjechalo z salonu na takich a ja jestem drugim wlascicielem i wlasciwie mi to pasowalo(lepszy wyglad i przyczepnosc). ET nie potrafie Ci teraz powiedziec musialbym sprawdzic. tak mam wytarty wyrazny rant i nadkole tu jak najblizej blotnika.
to sa te felgi ale nie wiem czy liczna na poczatku czy te lamane z tylo to ET.Szukam pracy
Komentarz
-
-
Amortyzatory tu nie mają nic do rzeczy. Springi.
Kolego masz duże koła, 3 osoby z tyłu to dosyć duże obciążenie więc mogły trochę poobcierać.
Nowe sprężyny zamienniki nie zawsze musza być twardsze od starych ori. Najlepiej gdybyś dobrał wg. specyfikacji.
Amortyzatory nnie mają tu absolutnie nic do rzeczy. Jedynie mogą uchronić np.przed nagłym dobiciem. Amortyzator ma za zadanie wygaszanie amplitudy drgań zawieszenia, a nie liftowanie zawieszenia.
Sprawdź też odbojniki bo może się gumy rozleciały i te kilka cm zawias siada na jakichś nierównościach.
Krótko mówiąc pomiń amorki, a zajmij się sprężynami i gumami.
Komentarz
-
-
Ziomus1987, to napisz jeszcze jak dokręcasz dolne mocowanie amortyzatora? Na podniesionym aucie czy na opuszczonym?
Dodatkowo, obcieranie o nadkola przy tej szerokości opony i obciążeniu to normalna sprawa. Opona jest za szeroka do tego felga 8 cali. U mnie obcierało przy 225, 7 calowej feldze i prawidłowym ET z tym że przy obniżonym zawieszeniu.
Skrzypi albo silent blok na amorze albo na belce
Amortyzator również ma wpływ na to jak daleko ugnie się sprężyna (przy obciążeniu dynamicznym) ale w Twoim przypadku nie sądzę aby to on był powodem.
Odboje możesz sprawdzić bez rozbierania auta, widać je przecież gołym okiem a i rękę żeby pomacać powinieneś wsadzić między koło a błotnikNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Tak jak napisał dobrygrzeswawa, skrzypienie jest od silent blokow na belce tez tak mialem. Co do obcierania wydaje mi sie ze to wina szerokiej opony, a wczesniej przed wymiana sprezyn nie obcieralo Ci?? Mozesz zalozyc jakas wezsza opone i sprawdzic jak to sie bedzie zachowywac.1,8T AGU RS Look
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565
Komentarz
-
-
Ziomus1987, to napisz jeszcze jak dokręcasz dolne mocowanie amortyzatora? Na podniesionym aucie czy na opuszczonym?
Auto na lewarku, zdjete kole wymieniam sprezyne. Potem drugi lewarek i podnosze nim za kielich wachacz-belke(za kielich i mocowanie amora) az moge swobodnie wlozyc srube i w tej pozycji skrecam. potem wyjmuje ten lewaterk i zakladam kolo.
dobrygrzeswawa powiedz mi orientacyjna cene regeneracji tego?
A odboje cale sa.Szukam pracy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ziomus1987Auto na lewarku, zdjete kole wymieniam sprezyne. Potem drugi lewarek i podnosze nim za kielich wachacz-belke(za kielich i mocowanie amora) az moge swobodnie wlozyc srube i w tej pozycji skrecam. potem wyjmuje ten lewaterk i zakladam kolo.
dokręć śrubę na opuszczonym aucie :idea:
Zamieszczone przez Ziomus1987dobrygrzeswawa powiedz mi orientacyjna cene regeneracji tego?NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dobrygrzeswawapoluzuj dolne mocowanie amora i daj odpocząć silent blokowi tzn
dokręć śrubę na opuszczonym aucie :idea:
Zamieszczone przez dobrygrzeswawaale czego? silent bloków w belce tylnej? nie wiem ponieważ tego nie robięSzukam pracy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ziomus1987dobrygrzeswawa napisał/a:
poluzuj dolne mocowanie amora i daj odpocząć silent blokowi tzn
dokręć śrubę na opuszczonym aucie :idea:
ciekawa teoria. jak juz poruszyles temat to dla potomnych i dla mnie jak to ma wygladac wedlug Ciebie?
jak dokręcisz śrubę na podniesionym aucie to po opuszczeniu guma w silent bloku będzie cały czas napięta, tak?
Takie przykręcanie tyczy się również przednich wahaczy oraz tylnej belki :idea:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dobrygrzeswawawjeżdżasz na podnośnik lub kanał i masz dostęp do wszystkiego od spodu.
jak dokręcisz śrubę na podniesionym aucie to po opuszczeniu guma w silent bloku będzie cały czas napięta, tak?
Takie przykręcanie tyczy się również przednich wahaczy oraz tylnej belki :idea:
gdzieś czytałem, że przy dokręcaniu śrub powinna być jedna osoba na pokładzie ...skoda
fuckyeah!
Komentarz
-
-
nie, Grzesiu, tylko nie takie teorie!
Zamieszczone przez dobrygrzeswawaZamieszczone przez Ziomus1987dobrygrzeswawa napisał/a:
poluzuj dolne mocowanie amora i daj odpocząć silent blokowi tzn
dokręć śrubę na opuszczonym aucie :idea:
ciekawa teoria. jak juz poruszyles temat to dla potomnych i dla mnie jak to ma wygladac wedlug Ciebie?
jak dokręcisz śrubę na podniesionym aucie to po opuszczeniu guma w silent bloku będzie cały czas napięta, tak?
Takie przykręcanie tyczy się również przednich wahaczy oraz tylnej belki :idea:
Takie "napięcie" gumy silentbloka jedynie w czym może pomóc, to w szybszym jej zużyciu!
Zrób sobie takie doświadczenie: zapnij silentblok z belką/wachaczem w imadle i pokonaj opór gumy ręką - da sie, co? Jaką siłę przyłożyłeś? 20-25kg? To czym w porównaniu z tymi 25kg jest 500kg na koło jakie obciąża nasze auto z kilkoma osobami na pokładzie, a przy dynamicznym wieździe w jakieś zagłębienie czy dziurę jest "trochę" więcej.
Grzegorz, bez takich teorii proszę.
Nie mówię, żeby tak nie skręcać, bo niech każdy sobie skręca jak chce ale tak na prawdę to nic nie da.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ziomus1987Mu raczej chodzilo o to ze na podniesionym belka wisi w dole u tuleja jest "skrecona" a tak jak stoi normalnie to jest ona w swojej "naturalnej" pozycji?
Gregory jest fachowcem co się zowie, ale w tym fachmanieniu nieco tym razem przesadził.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4No chodziło mu o to, żeby skręceniem silentbloka nieco "podrasować" wysokość zawiasu co jest dla mnie bzdurą.
Chodziło mi właśnie o to że przy skręceniu dolnego mocowania amortyzatora na podniesionym aucie będzie cały czas napięty silent blok dokładnie tak jak zrozumiał to Ziomus1987,Zamieszczone przez Ziomus1987Mu raczej chodzilo o to ze na podniesionym belka wisi w dole u tuleja jest "skrecona" a tak jak stoi normalnie to jest ona w swojej "naturalnej" pozycji?
napisałem również:
"wpływ na ugięcie zawiasu przy dynamicznym obciążeniu ma natomiast stan amortyzatora"
i może z tym Ci się coś pokręciło :wink:
[ Dodano: Pią 30 Paź, 09 09:14 ]
Zamieszczone przez kazik4x4Gregory jest fachowcem co się zowie, ale w tym fachmanieniuNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dobrygrzeswawaZamieszczone przez kazik4x4No chodziło mu o to, żeby skręceniem silentbloka nieco "podrasować" wysokość zawiasu co jest dla mnie bzdurą.
Chodziło mi właśnie o to że przy skręceniu dolnego mocowania amortyzatora na podniesionym aucie będzie cały czas napięty silent blok dokładnie tak jak zrozumiał to Ziomus1987,Zamieszczone przez Ziomus1987Mu raczej chodzilo o to ze na podniesionym belka wisi w dole u tuleja jest "skrecona" a tak jak stoi normalnie to jest ona w swojej "naturalnej" pozycji?
napisałem również:
"wpływ na ugięcie zawiasu przy dynamicznym obciążeniu ma natomiast stan amortyzatora"
i może z tym Ci się coś pokręciło :wink:
[ Dodano: Pią 30 Paź, 09 09:14 ]
Zamieszczone przez kazik4x4Gregory jest fachowcem co się zowie, ale w tym fachmanieniu
Gregory, żadna zaczepka, ale stwierdzenie faktu.
A dlasze dywagacje co do wypowiedzi od razu kojarzą mi się z wczorajszą wypowedzią Jarka Kaczyńskiego, któremu sąd nakazł przeprosić Lucka Dorna za to że Kaczorek powiedział coś o alimentach Dorna. Jarek się głupawo wytłumaczył. "Ja nie powiedziałem, że Dorn nie płaci alimentów, ja zapomniałem powiedzieć że płaci"
Z pozdrowieniami.
Komentarz
-
-
luzNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
Komentarz