[O1] Poważny problem zawieszenie tył!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arti
    Classic
    • 2008
    • 14

    [O1] Poważny problem zawieszenie tył!!

    Zamawiamy grupowo ?



    Ja sie pisze na ten grill.

    1. Rogalotti
  • Ziomus1987
    Ambiente
    • 2007
    • 202

    #2
    [O1] Poważny problem zawieszenie tył!!

    Witam.

    Problem dosc dziwny potrzebuje racjonalnego rozwiazania. O1 seryjnie jezdzi podajrze na 195/65 R15. Moja od 2001 czyli nowosci jezdzi na 235/45 R17. 2 lata temu skonczyly sie amortyratory. Kupilem seryjne Bilsteiny. Powiedzmy 4 miesiace temu zauwazylem ze cos skrzypi dosc glosno z tylu szczegolnie przy obciazonym aucie( 4 pasazerow). Charakterystyczny dzwiek dla sprezyn. Dzis kupilem 2 sprezyny seryjne zamienniki. Zalozylem do auta wsiadlo 5 osob i dalej to samo. Zauwazylem tez ze mam wytarte opony i nadkola ale bylem pewiem ze nowe sprezyny zalatwia sprawe.

    Na amorach nie zauwazylem szczegolnego zuzycia probowalem reka wcisnac go w gore przy wyjetych sprezynach i czulem opor tego stopnia ze sie zbytnio nie ruszyly(ale sie szczegolnie nie silowalem z nimi).

    Czy nowa sprezyna + ewentualnie zuzyty amortyzator moze powodowac zaistniale objawy? Dlaczego po tylu latach dopiero taki efekt? Aaaa na koniec dodam ze w 3 osoby z tylu i jedna na miejscu pasazera(ja jako tester na zewnatrz) ciezko zmiescic palec miedzy nadkolem a opona.
    Szukam pracy

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      moim zdaniem zbyt miękkie sprężyny

      [ Dodano: Sro 28 Paź, 09 22:15 ]
      napisz jak stan z odbojami ?? całe czy już ich nie ma

      Komentarz

      • Ziomus1987
        Ambiente
        • 2007
        • 202

        #4
        a w takim razie seryjne oryginalne Skodowskie mialy by inna twardosc niz seryjne nie oryginalne zamienniki?

        a z odbojami nie umiem powiedziec bo nie zwrocilem uwagi. A ewentualne wyeksploatowanie odboju mialy by taki elekt?
        Szukam pracy

        Komentarz

        • Maru 123
          RS
          • 2008
          • 4660

          #5
          Zamieszczone przez Ziomus1987
          A ewentualne wyeksploatowanie odboju mialy by taki elekt?
          bardzo mnikomy. ja obstawiam zużyte amory, zmęczone spręzyny. dlaczego jeżdzisz na tak szerokich kapciach? jakie ET felg? wystają z nadkoli? wspominałeś coś że masz starte opony od nadkoli
          1.8T AGU L&K

          2.0TDI BKD ELEGANCE

          TOYOTA LAND CRUISER J95

          Komentarz

          • Ziomus1987
            Ambiente
            • 2007
            • 202

            #6
            Zamieszczone przez Maru 123
            bardzo mnikomy. ja obstawiam zużyte amory, zmęczone spręzyny. dlaczego jeżdzisz na tak szerokich kapciach? jakie ET felg? wystają z nadkoli? wspominałeś coś że masz starte opony od nadkoli

            ok amory w 2 latka i ok 50 tys mogly sie zuzyc, ale sprezyny od dzis nowe bez poprawy. auto wyjechalo z salonu na takich a ja jestem drugim wlascicielem i wlasciwie mi to pasowalo(lepszy wyglad i przyczepnosc). ET nie potrafie Ci teraz powiedziec musialbym sprawdzic. tak mam wytarty wyrazny rant i nadkole tu jak najblizej blotnika.



            to sa te felgi ale nie wiem czy liczna na poczatku czy te lamane z tylo to ET.
            Szukam pracy

            Komentarz

            • Damianjg
              Rider
              • 2008
              • 621

              #7
              Aby auto tak nie siadało na tył są dłuższe odboje.

              Komentarz

              • kazik4x4
                RS
                • 2008
                • 2728

                #8
                Amortyzatory tu nie mają nic do rzeczy. Springi.

                Kolego masz duże koła, 3 osoby z tyłu to dosyć duże obciążenie więc mogły trochę poobcierać.
                Nowe sprężyny zamienniki nie zawsze musza być twardsze od starych ori. Najlepiej gdybyś dobrał wg. specyfikacji.
                Amortyzatory nnie mają tu absolutnie nic do rzeczy. Jedynie mogą uchronić np.przed nagłym dobiciem. Amortyzator ma za zadanie wygaszanie amplitudy drgań zawieszenia, a nie liftowanie zawieszenia.
                Sprawdź też odbojniki bo może się gumy rozleciały i te kilka cm zawias siada na jakichś nierównościach.

                Krótko mówiąc pomiń amorki, a zajmij się sprężynami i gumami.

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  Ziomus1987, to napisz jeszcze jak dokręcasz dolne mocowanie amortyzatora? Na podniesionym aucie czy na opuszczonym?
                  Dodatkowo, obcieranie o nadkola przy tej szerokości opony i obciążeniu to normalna sprawa. Opona jest za szeroka do tego felga 8 cali. U mnie obcierało przy 225, 7 calowej feldze i prawidłowym ET z tym że przy obniżonym zawieszeniu.
                  Skrzypi albo silent blok na amorze albo na belce

                  Amortyzator również ma wpływ na to jak daleko ugnie się sprężyna (przy obciążeniu dynamicznym) ale w Twoim przypadku nie sądzę aby to on był powodem.
                  Odboje możesz sprawdzić bez rozbierania auta, widać je przecież gołym okiem a i rękę żeby pomacać powinieneś wsadzić między koło a błotnik
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • prodriveteam
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 158

                    #10
                    Tak jak napisał dobrygrzeswawa, skrzypienie jest od silent blokow na belce tez tak mialem. Co do obcierania wydaje mi sie ze to wina szerokiej opony, a wczesniej przed wymiana sprezyn nie obcieralo Ci?? Mozesz zalozyc jakas wezsza opone i sprawdzic jak to sie bedzie zachowywac.
                    1,8T AGU RS Look
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

                    Komentarz

                    • Ziomus1987
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 202

                      #11
                      Ziomus1987, to napisz jeszcze jak dokręcasz dolne mocowanie amortyzatora? Na podniesionym aucie czy na opuszczonym?

                      Auto na lewarku, zdjete kole wymieniam sprezyne. Potem drugi lewarek i podnosze nim za kielich wachacz-belke(za kielich i mocowanie amora) az moge swobodnie wlozyc srube i w tej pozycji skrecam. potem wyjmuje ten lewaterk i zakladam kolo.

                      dobrygrzeswawa powiedz mi orientacyjna cene regeneracji tego?

                      A odboje cale sa.
                      Szukam pracy

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        Zamieszczone przez Ziomus1987
                        Auto na lewarku, zdjete kole wymieniam sprezyne. Potem drugi lewarek i podnosze nim za kielich wachacz-belke(za kielich i mocowanie amora) az moge swobodnie wlozyc srube i w tej pozycji skrecam. potem wyjmuje ten lewaterk i zakladam kolo.
                        poluzuj dolne mocowanie amora i daj odpocząć silent blokowi tzn
                        dokręć śrubę na opuszczonym aucie :idea:
                        Zamieszczone przez Ziomus1987
                        dobrygrzeswawa powiedz mi orientacyjna cene regeneracji tego?
                        ale czego? silent bloków w belce tylnej? nie wiem ponieważ tego nie robię
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • Ziomus1987
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 202

                          #13
                          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                          poluzuj dolne mocowanie amora i daj odpocząć silent blokowi tzn
                          dokręć śrubę na opuszczonym aucie :idea:
                          ciekawa teoria. jak juz poruszyles temat to dla potomnych i dla mnie jak to ma wygladac wedlug Ciebie?

                          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                          ale czego? silent bloków w belce tylnej? nie wiem ponieważ tego nie robię
                          dobra musze tylko kupic tuleje a kuzyn na prasie mi wcisnie.
                          Szukam pracy

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #14
                            Zamieszczone przez Ziomus1987
                            dobrygrzeswawa napisał/a:
                            poluzuj dolne mocowanie amora i daj odpocząć silent blokowi tzn
                            dokręć śrubę na opuszczonym aucie :idea:


                            ciekawa teoria. jak juz poruszyles temat to dla potomnych i dla mnie jak to ma wygladac wedlug Ciebie?
                            bardzo prosto. wjeżdżasz na podnośnik lub kanał i masz dostęp do wszystkiego od spodu.
                            jak dokręcisz śrubę na podniesionym aucie to po opuszczeniu guma w silent bloku będzie cały czas napięta, tak?
                            Takie przykręcanie tyczy się również przednich wahaczy oraz tylnej belki :idea:
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • luks
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 240

                              #15
                              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                              wjeżdżasz na podnośnik lub kanał i masz dostęp do wszystkiego od spodu.
                              jak dokręcisz śrubę na podniesionym aucie to po opuszczeniu guma w silent bloku będzie cały czas napięta, tak?
                              Takie przykręcanie tyczy się również przednich wahaczy oraz tylnej belki :idea:
                              nawet na stojącym na ziemi aucie da radę... chociaż nie jest to łątwe...

                              gdzieś czytałem, że przy dokręcaniu śrub powinna być jedna osoba na pokładzie ...
                              skoda
                              fuckyeah!

                              Komentarz

                              • kazik4x4
                                RS
                                • 2008
                                • 2728

                                #16
                                nie, Grzesiu, tylko nie takie teorie!

                                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                Zamieszczone przez Ziomus1987
                                dobrygrzeswawa napisał/a:
                                poluzuj dolne mocowanie amora i daj odpocząć silent blokowi tzn
                                dokręć śrubę na opuszczonym aucie :idea:


                                ciekawa teoria. jak juz poruszyles temat to dla potomnych i dla mnie jak to ma wygladac wedlug Ciebie?
                                bardzo prosto. wjeżdżasz na podnośnik lub kanał i masz dostęp do wszystkiego od spodu.
                                jak dokręcisz śrubę na podniesionym aucie to po opuszczeniu guma w silent bloku będzie cały czas napięta, tak?
                                Takie przykręcanie tyczy się również przednich wahaczy oraz tylnej belki :idea:
                                Grzesiu, że jesteś fachowcem to wiemy wszyscy, ale nie mów że skręceniesilentbloka na opuszczonym zawiasie (czyli podniesionym aucie) wpłynie na to jak auto będzie stało.
                                Takie "napięcie" gumy silentbloka jedynie w czym może pomóc, to w szybszym jej zużyciu!
                                Zrób sobie takie doświadczenie: zapnij silentblok z belką/wachaczem w imadle i pokonaj opór gumy ręką - da sie, co? Jaką siłę przyłożyłeś? 20-25kg? To czym w porównaniu z tymi 25kg jest 500kg na koło jakie obciąża nasze auto z kilkoma osobami na pokładzie, a przy dynamicznym wieździe w jakieś zagłębienie czy dziurę jest "trochę" więcej.
                                Grzegorz, bez takich teorii proszę.
                                Nie mówię, żeby tak nie skręcać, bo niech każdy sobie skręca jak chce ale tak na prawdę to nic nie da.

                                Komentarz

                                • Ziomus1987
                                  Ambiente
                                  • 2007
                                  • 202

                                  #17
                                  Mu raczej chodzilo o to ze na podniesionym belka wisi w dole u tuleja jest "skrecona" a tak jak stoi normalnie to jest ona w swojej "naturalnej" pozycji?
                                  Szukam pracy

                                  Komentarz

                                  • kazik4x4
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2728

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Ziomus1987
                                    Mu raczej chodzilo o to ze na podniesionym belka wisi w dole u tuleja jest "skrecona" a tak jak stoi normalnie to jest ona w swojej "naturalnej" pozycji?
                                    No chodziło mu o to, żeby skręceniem silentbloka nieco "podrasować" wysokość zawiasu co jest dla mnie bzdurą.

                                    Gregory jest fachowcem co się zowie, ale w tym fachmanieniu nieco tym razem przesadził.

                                    Komentarz

                                    • DGW
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 2330

                                      #19
                                      Zamieszczone przez kazik4x4
                                      No chodziło mu o to, żeby skręceniem silentbloka nieco "podrasować" wysokość zawiasu co jest dla mnie bzdurą.
                                      nie mam pojęcia w którym momencie to wyczytałeś ale ja nic takiego nie napisałem. :evil:
                                      Chodziło mi właśnie o to że przy skręceniu dolnego mocowania amortyzatora na podniesionym aucie będzie cały czas napięty silent blok dokładnie tak jak zrozumiał to Ziomus1987,
                                      Zamieszczone przez Ziomus1987
                                      Mu raczej chodzilo o to ze na podniesionym belka wisi w dole u tuleja jest "skrecona" a tak jak stoi normalnie to jest ona w swojej "naturalnej" pozycji?
                                      co w rezultacie doprowadzić może do jego szybkiego uszkodzenia (zerwania)

                                      napisałem również:
                                      "wpływ na ugięcie zawiasu przy dynamicznym obciążeniu ma natomiast stan amortyzatora"
                                      i może z tym Ci się coś pokręciło :wink:

                                      [ Dodano: Pią 30 Paź, 09 09:14 ]
                                      Zamieszczone przez kazik4x4
                                      Gregory jest fachowcem co się zowie, ale w tym fachmanieniu
                                      jakaś zaczepka :?:
                                      NFPNorth-West
                                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                      WARSZTAT www.dsize.pl
                                      ->
                                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                      Komentarz

                                      • kazik4x4
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 2728

                                        #20
                                        Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                        Zamieszczone przez kazik4x4
                                        No chodziło mu o to, żeby skręceniem silentbloka nieco "podrasować" wysokość zawiasu co jest dla mnie bzdurą.
                                        nie mam pojęcia w którym momencie to wyczytałeś ale ja nic takiego nie napisałem. :evil:
                                        Chodziło mi właśnie o to że przy skręceniu dolnego mocowania amortyzatora na podniesionym aucie będzie cały czas napięty silent blok dokładnie tak jak zrozumiał to Ziomus1987,
                                        Zamieszczone przez Ziomus1987
                                        Mu raczej chodzilo o to ze na podniesionym belka wisi w dole u tuleja jest "skrecona" a tak jak stoi normalnie to jest ona w swojej "naturalnej" pozycji?
                                        co w rezultacie doprowadzić może do jego szybkiego uszkodzenia (zerwania)

                                        napisałem również:
                                        "wpływ na ugięcie zawiasu przy dynamicznym obciążeniu ma natomiast stan amortyzatora"
                                        i może z tym Ci się coś pokręciło :wink:

                                        [ Dodano: Pią 30 Paź, 09 09:14 ]
                                        Zamieszczone przez kazik4x4
                                        Gregory jest fachowcem co się zowie, ale w tym fachmanieniu
                                        jakaś zaczepka :?:

                                        Gregory, żadna zaczepka, ale stwierdzenie faktu.

                                        A dlasze dywagacje co do wypowiedzi od razu kojarzą mi się z wczorajszą wypowedzią Jarka Kaczyńskiego, któremu sąd nakazł przeprosić Lucka Dorna za to że Kaczorek powiedział coś o alimentach Dorna. Jarek się głupawo wytłumaczył. "Ja nie powiedziałem, że Dorn nie płaci alimentów, ja zapomniałem powiedzieć że płaci"

                                        Z pozdrowieniami.

                                        Komentarz

                                        • DGW
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 2330

                                          #21
                                          luz
                                          NFPNorth-West
                                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                          WARSZTAT www.dsize.pl
                                          ->
                                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                          Komentarz

                                          • Ziomus1987
                                            Ambiente
                                            • 2007
                                            • 202

                                            #22
                                            dobrygrzeswawa dzieki za info

                                            i reszcie co pomogla.

                                            pozdrooooo :szeroki_usmiech
                                            Szukam pracy

                                            Komentarz

                                            Pracuję...