[Inne] usterka abs

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krolik-65
    Classic
    • 2010
    • 2

    [Inne] usterka abs

    Zamieszczone przez phoneman
    Przed ale częściowo na kresce od strony lewej
    u mnie po nagrzaniu też jest tak samo, w lecie i zimie.
  • mariio
    Classic
    • 2009
    • 4

    #2
    [Inne] usterka abs

    Witam
    od paru dni pali mi sie lampka abs ,stalo sie to po wymianie opon ,pojechalem do mechanika a on podlaczyl kompa i powiedzial ze pompa do wymiany,slyszalem ze pompa tak latwo sie nie psuje.prosze o pomoc

    pozdrawiam wszystkich
    mariusz

    Komentarz

    • marco1
      Classic
      • 2009
      • 31

      #3
      usterka abs

      Najlepiej podaj jaki błąd na kompie wyskoczył a na pewno ktoś ci pomoże w zlokalizowaniu usterki

      Komentarz

      • mariio
        Classic
        • 2009
        • 4

        #4
        mechanik mi powiedzial ze pompa nie dziala i nie podaje syganalu na zewnatrz
        mariusz

        Komentarz

        • burza_octavia
          Classic
          • 2009
          • 6

          #5
          Miałem podobną sytuację także stwierdzone padnięcie pompy na VAG
          Dodatkowo nie dochodził prąd do świec żarowych.

          Objaw paląca się kontrolka od ABS i migająca od hamulca ręcznego.

          Moje pierwsze manewry bezpieczniki na akumulatorze. Poruszałem kontrolki znikły. Po kilku dniach ponownie dyskoteka.
          W takim wypadku pełen radości do elektryka się udałem posprawdzał wszystkie przewody i jeden był zgnity wymienił i skoda na nowo żyje

          Pozdrawiam

          Komentarz

          • jefry
            Rider
            • 2009
            • 411

            #6
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29081 sprawdz. Jak wymiana opon tam jest taka cewka która jak ktoś grzebał przy hamulcach może zostać "zjechana" może być i również to. Jak VAG wykazuje błędy szukaj napierw najtańszym kosztem poźniej baw sie w pompe...
            Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

            Komentarz

            • pablo_doctor
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2007
              • 791

              #7
              jesli to rocznik 1997-2002 stawiam na bezpiecznik na aku /zwlaszcza jak dwie kontrolki migaja na przemiennie - za niskie napiecie w systemie ABS/, czasami pomaga tez odpiecie wtyku od pompy /na wylaczonym zaplonie !! / i ponowne zalozenie. Ten ostatni przypadek mozna zastosowac jak pojawia sie blad zwiazany z komunikacja CAN Data Bus.
              pablo_doctor

              Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

              CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

              http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

              Komentarz

              • sandokan4
                Ambiente
                • 2009
                • 102

                #8
                Miałem podobną sytuację. Okazało się, że poprzedni właściciel z jakiegoś powodu wymienił klocki na te bez czujnika , a z przewodem coś zrobił - chyba włożył jakąś zworkę aby się kontrolka ABS nie paliła. Przewód wisiał sobie luźno.Pewnie pod wpływem wstrząsów jwednak zaworka się wypięła i zapaliła mi sie kontrolka ABS. Wymieniłem klocki na zalecane i po problemie.

                Przepraszam za mój zły opis. Jakieś gapiostwo z mojej strony. Chodziło mi oczywiście o kontrolkę zużycia okładzin klocków, a nie kontrolkę ABS. ops:
                MK3 2.0TDCI

                Komentarz

                • JanuszSz
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2835
                  • Superb II combi (3T5)

                  #9
                  Zamieszczone przez sandokan4
                  Miałem podobną sytuację. Okazało się, że poprzedni właściciel z jakiegoś powodu wymienił klocki na te bez czujnika , a z przewodem coś zrobił - chyba włożył jakąś zworkę aby się kontrolka ABS nie paliła. Przewód wisiał sobie luźno.Pewnie pod wpływem wstrząsów jwednak zaworka się wypięła i zapaliła mi sie kontrolka ABS. Wymieniłem klocki na zalecane i po problemie.
                  Dziwne.Wydawało mi się,że można nie mieć klocków i wtedy zapali się kontrolka h-ca.Ale ABS ?Dziwne.
                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                  Komentarz

                  • jefry
                    Rider
                    • 2009
                    • 411

                    #10
                    heheh nie chodzi o klocki jednak cewka robi tzw obieg zamknięty..( indukcja ) ale ironia ( bo tak ja traktuje trafna ) tak BTW znam osoby które jeździły na zrytych JUŻ okładzinach
                    Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                    Komentarz

                    • pablo_doctor
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 791

                      #11
                      obieg zamkniety ?? indukcja ?? Cooooo?? cewka??

                      dobra mniejsza z fizyka kwantowa, ponizej przykladowe bledy z przykladu ktory podalem:

                      Control Module Part Number: 1J0 907 379 Q
                      Component and/or Version: ABS/EDS 20 IE CAN 0001
                      Software Coding: 13504
                      Work Shop Code: WSC 48663
                      2 Faults Found:
                      00668 - Supply Voltage Terminal 30
                      16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
                      01312 - Powertrain Data Bus
                      37-10 - Faulty - Intermittent

                      w tym przypadku kontrolki migaly na przemian.
                      pablo_doctor

                      Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                      CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                      http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                      Komentarz

                      • morgh
                        Drive
                        • 2009
                        • 90

                        #12

                        wystarczy poszukać

                        [ Dodano: Pon 01 Lut, 10 20:24 ]
                        ostatnio dostałem takiego maila - mysle ze pomożę:
                        Witaj Tomku,

                        Od początku lipca br. przesyłam do zainteresowanych
                        Użytkowników strony skodaczesci.pl porady odnośnie
                        obsługi i eksploatacji samochodów Skoda Octavia.

                        Dziś chcę podzielic się z Tobą tym co napisał do mnie
                        Inny Użytkownik portalu skodaczesci.pl

                        Irek - który otrzymuje od nas porady zechciał podzielić się
                        z nami spostrzeżeniem odnośnie usterki w swojej Skodzie
                        Octavii z roku produkcji 1999.

                        Zachęcam do zapoznania się z tym materialem gdyż taka
                        usterka może się przydażyć w starszych a także i w nowszych
                        modelach samochodów.

                        Otóż Irkowi zapalała się kontrolka układu ABS która sygnalizuje
                        powstanie usterki w tymże układzie. Jest to bardzo ważny układ
                        ze wzgledów bezpieczeństwa ponieważ zapobiega przed
                        blokowaniem się kół podczas gwałtownego hamowania
                        pojazdu. Ta usterka objawiała się zapaleniem kontrolki awarii
                        po przekroczeniu prędkości 20km/h. Kody błedów odczytane
                        z pojazdu wskazywały na uszkodzenie pompy hamulcowej
                        lub elektrozaworów znajdujących się bloku sterownika ABS.
                        Wymiana tych elementów jest bardzo kosztowna.

                        Na szczęście Irek nie podjął naprawy zgodnie z kodami
                        usterek ale poszukiwał innego rozwiązania awarii.
                        Okazało się że problem ustapił całkowicie po przeczyszczeniu
                        zaśniedziałych bezpieczników na skrzynce akumulatora.

                        Tak oto udało się rozwiązać problem który wskazywał na
                        koniecznośc wykonania bardzo drogiej naprawy pojazdu.

                        Zachęcamy do czytania naszych porad a także dzielenia
                        się z nami swoimi sukcesami w naprawie samochodu Skoda.
                        My przekażemy takie wiadomości Innym Użytkownikom
                        i w ten sposób podzielimy się wiedzą o Skodach.

                        Komentarz

                        • jefry
                          Rider
                          • 2009
                          • 411

                          #13
                          reasumując najpierw sprawdzić co możliwe w swoim zakresie jak nie pomoże, warsztat i tak powinno być.
                          Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                          Komentarz

                          Pracuję...