pomoc przy hamulcach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jubal
    Classic
    • 2010
    • 3

    pomoc przy hamulcach

    Wyciągnij ten pstryczek nad pedałem hamulca. Rozbierz go i zobaczysz nadpalone w nim styki (miałem to samo w sharanie, jak jeszcze go miałem) Wyczyść te styki z nagaru i złóż włącznik wstaw w swoje miejsce i jak będzie oki pomyśl o kupnie nowego. U mnie pomogło.
    Pzdr
  • monkeymafia82
    Classic
    • 2008
    • 5

    #2
    pomoc przy hamulcach

    Witam Panowie mam prośbe czy ktos moglby mi pomoc potrzeboje wymienic klocki hamulcowe przod w mojej Octavii. Czy ktos ma jakiegos linka czy jakis instruktarz jak to zrobic sprawnie i szybko.Najlepiej jakby bylo to jako tako rozrysowane. Z góry dziekuje Pozdrawiam

    Komentarz

    • tryton
      Elegance
      • 2008
      • 935

      #3
      kolego jest to bardzo proste odkręcasz koło na zacisku od wewnątrz w takich gumowych osłonach ( jedna u góry druga u dołu zacisku ) są śruby ( prowadnice )na klucz imbusowy siódemka odkręcasz wysuwasz tą prowadnice i wyciągasz cały zacisk ( jak masz czujnik złuzycia klocka to odpinasz kabelek ) wyciągasz stare klocki tłok wciskasz do środka zakładasz nowe klocki ( zobacz jak były wsadzone bo różnią się tymi blaszkami na klocku ) i skręcasz wszystko po skręceniu całości a przed jazdą naciśnij pare razy hamulec żeby zniwelować luzy . A jeszcze jedno jak zdejmiesz koło to nie przekręcaj kluczyka bo po całej operacji lubi wywalic błąd abs jak się robi to na włączonym kluczyku jak ci się przypadkiem zapali kontrolka to nie martw się po przejechaniu paru metrów wszystko wróci do normy generalnie łatwizna

      [ Dodano: Sob 31 Paź, 09 10:39 ]
      ps tu masz zdjęcia wymiany w pasacie bardzo podobnie jest w skodzie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12937

      Komentarz

      • Tomek_dx
        Rider
        • 2008
        • 398

        #4
        Tu masz poradę z forum VW. Ogólnie wszystko jest podobne, jedyna różnica jest taka że w Octavii klocki są z trójramiennymi blaszkami które z jednej strony trzymają się w środku tłoczka zacisku z drugiej strony w zacisku. Jak kupisz nowe klocki to będziesz wiedział o co chodzi:
        Tomek

        Komentarz

        • rss
          L&K
          • 2009
          • 1098

          #5
          i nie zapomnij odkrecic (poluzowac) nakretki na zbiorniku plynu hamulcowego ja bedziesz wciskal tloczki. no, chyba ze lubisz sie silowac.
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz

          • danielosy
            Rider
            • 2010
            • 269
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            [O1] pomozcie jakie klocki do oktawki I

            witam prosze o pomoc jakie kupic klocki oraz szczeki do oktawi tour I twin power plus z roku 2008 1.6 75kw Moze ktos ma podobny samochod i wymienial kolocki oraz szczeki i pamieta jakis nr fabryczny czy cos w tym stylu albo co poleca kupic powiem szczerze ak wolalbym orginalne poniewaz zrobilem na nich juz 65tys i nic sie nie dzialo z nimi dlatego co polecacie co kupic. Wiem pewnie zadacie pytanie czy mam czujnik zuzycia klockow odpowiem ze nie mama pojecai dlatego zrobilem foty ponizej i prosze o pomoc bede wymieniac 1 raz w skodzie klocki wczesniej robilem to w moim poprzednim aucie wiec jak ktos ma jakies doswiaczenie mile widziana jakakolwiek pomoc lub fota bdede wdzieczny za podopowiedzi.aha w razie czego to mam vag bo czytalem na forum ze mozna w razie czego odowietrzyc uklad hamulcowy za pomoca pompy dlatego w trakcie wymiany zobaczymy co bedzie sie dzialo. Podpowiedi jak co zrobic mile widziane tym bardziej ze martwi mnie troche tyl bo beben jakis waski mi sie wydaje dlatego ty obawy moje.
            podsumowujac jak zna ktos jakies nr ktorymi moge sie sugerowac podczas kupna oraz jakie spomoce podczas rozbierania to prosze o pomoc mile widziana, natomiast jak ktos potrzebuje pomocy z nr albo co zrobic po kolei podczas wymiany filtro z lpg z instalacji fabrycznej to moge pomoc nie ma problemu ost wymienialem wiec jestem na bierzaco
            pozdrawiam i czekam na wskazowki porady

            [ Dodano: Sob 27 Sie, 11 23:44 ]
            koledzy powiedzcie czy sa to te klocki do octawki mojej? gosciu twierdzi ze te nr sa orginalne i sa stosowane na przemian ale jakos cena mala nieuwazacie? w aso 365 zl cha bez montarzu a tu 120zl hmm zastanawiajace



            proszze o opinie
            Załączone pliki
            moja czarna perla
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

            Komentarz

            • Tex
              Ambiente
              • 2010
              • 103

              #7
              Witam.
              Mam pytanko za 100 punktów. Czy w octavii I jeżeli w tylnych kołach mam klocki, to czy tłoczki są wciskane czy wkręcane?
              Pozdrawiam Andrzej.

              Komentarz

              • zebik1
                Drive
                • 2011
                • 85

                #8
                Zamieszczone przez Tex
                Witam.
                Mam pytanko za 100 punktów. Czy w octavii I jeżeli w tylnych kołach mam klocki, to czy tłoczki są wciskane czy wkręcane?
                Wymieniałam w piątek klocki z tyłu w AXR tłoczek trzeba było (w warunkach garażowych) złapać dociskiem i śrubę wkręcić "żabką" inaczej nie szło - brak odpowiednich kluczy.

                Komentarz

                • kabanos
                  RS
                  • 2011
                  • 4544
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Tex, wkręcane.

                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                  Komentarz

                  • Tex
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 103

                    #10
                    Dzięki panowie.
                    Wczoraj wracałem z W-wy i zatrzymałem się na stacji w Piotrkowie.Po wyjściu z auta poczułem lekki smród gumy. :shock: Dotykam koła a tu tylne lewe wyraźnie jest dużo bardziej gorące od pozostałych.Wpiłem kawę wsiadałem w auto i jadę dalej,po przejechaniu paru kilometrów zatrzymałem się ,sprawdzam i wszystko ok. Zastanawiam się tylko co może być za przyczyna takiego chwilowego złapania hamulca? Dodam że dzisiaj rano spieszyłem się do pracy i po dość dynamicznej jeździe po mieście koło się nie grzało.
                    Pozdrawiam Andrzej.

                    Komentarz

                    Pracuję...