A może podłokietnik ori do OI :lol:
MAXI-DOT problemy z wyswietlaczem
Zwiń
X
-
MAXI-DOT problemy z wyswietlaczem
Witam
Wczoraj z wyświetlaczem MAXI-DOT zaczęły sie problemy.
Podświetlenie ma niebieskawą poświatę i dość nierównomierną.
Problem nie wystepuje cały.
Oto fotki
Tak jest OK
pelen rozmiar
A tutaj zmieniony kolor
nierównomierne podświetlenie
Może macie jakieś pomysły.Audi A4 1.8TFSI
-
-
samochód garażowany. Temp. w garażu +14. Problem wystapił również po wyjechaniu z garażu.
[ Dodano: Pon 16 Lis, 09 09:53 ]
nikt nie miał podobnego przypadku?
Dodam jeszcze , że przez ostatnie 2 tygodnie wszytsko było ok. Jedynie 2 dni temu przez jakieś 2 godziny problem się pojawił.Audi A4 1.8TFSI
Komentarz
-
-
aldam, miałem dziś dokładnie to samo Coś z tym zrobiłeś? Samo przeszło?
Wcześniej zdarzało mi się to sporadycznie, teraz mam prawie cały czasZauważyłem, że jak mi się pojawia to "cieniowanie" to prawie wogule nie działa regulacja jasności wyświetlacza. Ma ktoś pomysł co to może być?
[ Dodano: Sob 28 Sie, 10 15:21 ]
Problemu ciąg dalszy. Z tego co mi udało się dowiedzieć, to wyświetlacz może być OK, winny na 90% procent jest potencjometr przy regulatorze oświetlenia wskaźników (ten obok ustawienia położenia świateł). Według ASO, część ta ma numer 120 (lub 1Z0) 941 333 3X1 i kosztuje bagatela 160 zł! Trzeba więc będzie szukać jakiejś używki, albo szpeca który by się podjął naprawy (nawet nie wiem, czy ten element jest rozbieralny).Załączone pliki
Komentarz
-
-
jak widać z pierwszego posta to raczej wina zimnych lutów, a gdyby ktoś chciał wymienić sam wyświetlacz to polecam link http://cgi.ebay.pl/VW-AUDI-SKODA-SEA...item20b6c1dc0e
Komentarz
-
-
Hej,
Ja mam to samo ale poprzedni użytkownik mówił mi że tak czasami bywa i było od nowości. U mnie najczęściej było i tylko przy wysokiej temp. czyli jak było gorąco a nigdy jak zimno. Ostatnio rozbierałem wyświetlacz i może to wina podłączenia taśmy ale pewnie nie. Jak na razie nie miałem tego bo jest zimno a więc czekam do lata ale mam inny problem i to poważny ale to w innym poście.
Komentarz
-
-
U mnie nie jest to kwestia wysokiej temperatury, bo znowu problem powrócił, a ciepło raczej nie jest. Mszę jeszcze sprawdzić, czy coś da wymiana regulatora oświetlenia tablicy, może on szwankuje?
zbig10101, to raczej nie to. W Audi/VW to są po prostu ginące linie (tak jak by brakowało jednej), tu to wygląda tak jak by było za niskie napięcie i wyświetlacz nie dawał rady z pełnym podświetleniem.
maciacho, a nie rozbierałeś tego regulatora? może by tak spróbować podłączyć "na krótko" bez niego i zobaczyć czy wyświetlacz działa prawidłowo?
Komentarz
-
-
szachu, to nie jest na 100% kwestia regulatora podświetlenia. Pod wyświetlaczem jest kilkanaście LED-ów ( nie pamiętam ile a nie mam fotki ale coś ok. 15-20 szt ) ale nie są one oddzielane między sobą żadną matówką ( poza tymi na górze, które świecą też na czerwono/pomarańczowo przy jakiejś awarii/rezerwie itp ). Nawet gdyby wszystkie LED-y nie świeciły równo to nie było by widać wyraźnej linii oddzielającej tylko ogólnie ciemniejszą plamę na wyświetlaczu. To co widać u ciebie to ewidentna wina samego LCD, który jest nienaprawialny. Jest jakaś minimalna szansa, że jest to problem z samym sterowaniem LCD ( problem z zasilaniem ), ale to naprawdę bardzo mało prawdopodobne.
Co do linka z LCD podanego przez kolegę zbig10101 to niestety nie jest ten typ wyświetlacza, który występuje w OII.
Ja u siebie miałem taki problem, że wyświetlacz Maxidot-a co jakiś czas po prostu znikał, nie miała na to wpływu ani temperatura, ani wstrząsy ani inne rzeczy. Niestety po jakiś 2 tygodniach walki poddałem się i wróciłem do starego Halfdot-a.
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, to mnie "pocieszyłeś"Czyli trzeb by wymienić ten cały panel LCD? I tak raczej bym u siebie na tym zadupiu nie znalazł nikogo kto by się podjął (a przede wszystkim potrafił) wymienić taki element. Cóż, chyba poczekam aż padnie całkiem (a bywa, że momentami już prawie nic nie widać).
PS. Czy na tym zdjęciu jest dobry (oryginalny) element?
Komentarz
-
-
szachu, tak to oryginalny LCD ( sposób podłączenia już oczywiście nie :diabelski_usmiech , ale próbowałem obejść jak najwięcej niepotrzebnych połączeń w nadziei, że to coś na płytce a nie w LCD ) . Wymiana jest prosta jak barszcz i dał byś radę zrobić to sam na 100%. Problem jest taki, że nigdzie nie trafiłem na ten wyświetlacz więc nie bardzo jest z czym "podchodzić".Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
szachu, nic nie trzeba lutować. Z LCD wychodzi taśma, którą wsuwa się w odpowiednie złącze w płytce z zegarami ( mówię o tej ori z OII, bo tą z linku trzeba lutować ). Te z linku nie pasują, różnią się choćby szerokością taśmy ( ilością styków ). Coś mi wygląda, ze te LCD pasowały by do starszych modeli czyli OI, FI itp.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002szachu, nic nie trzeba lutować. Z LCD wychodzi taśma, którą wsuwa się w odpowiednie złącze w płytce z zegarami ( mówię o tej ori z OII, bo tą z linku trzeba lutować ). Te z linku nie pasują, różnią się choćby szerokością taśmy ( ilością styków ). Coś mi wygląda, ze te LCD pasowały by do starszych modeli czyli OI, FI itp.
Na Aledrogo można wyrwać licznik za 200-300 zł. Czy LCD od licznika z benzyny będzie dobry? (wydaje mi się że powinien).
Np. http://allegro.pl/skoda-octavia-ii-l...400194896.html
Komentarz
-
-
Teoretycznie nie powinno być różnicy ON czy Pb. Pytanie czy w czasie całej produkcji LCD były takie same. Ja miałem licznik z końca 2006, jak ktoś rozbierał jakiś "świeższy" to niech coś podpowie w tym temacie.
Ten z linku to jest do OIIFL więc LCD może nie pasować ( nie wiem, tylko gdybam ). Musisz szukać takiego ale do OII z przed liftu czyli 1Z0 920 842 ( możliwe że z anglika też by podszedł czyli końcówka 942 ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Cze szachu
przyłącze się do tematu.
Nie zgadzam się że to wina LCD,
raczej zasilania. Jak wiesz też tak miałem.
Temat wraca i znika. (na szczęście znika jest dłużej)
Bywa tak że z liniami wyświetla 2 dni potem znika,
pojawi się na godzinę i znów ok - różnie.
Wiem Kowal2002 że jesteś szpecem od elektroniki,
ale nie sądzę żeby dla tylu osób padały LCD i to z takim samym objawem - nierównych linii.
Na wszelki nie ruszam pokrętła ściemniania - też miałem wrażenie że ma to wpływ
i jakoś do przodu :wink:BYŁA O1 - 1.9 TDI 110KM
BYŁA O2 - 1.9 TDI 140KM 305Nm - by Zaprzal
JEST PASSAT B6 - 2.0 TDI CR 140KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Problem jest taki, że nigdzie nie trafiłem na ten wyświetlacz więc nie bardzo jest z czym "podchodzić".
Moge to zalatwic z CZ.
Ilu chetnych by bylo ?Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
misiek^wro, dobrze wiedzieć, że możesz to załatwić. Myślę, że najpierw trzeba się jednak upewnić na 100%, że to nie jest wina tego regulatora. Możesz się zorientować ile by kosztował taki panel LCD?
RobSto, tak jak mówiłem na spocie, u mnie też różnie z tym bywa, niestety ostatnio jest coraz gorzej (w sobotę prawie nic nie było widać, ale w niedzielę "kryzys" minął i jest znośnie) Może by się znalazł w Białym jakiś odważny/chętny ze sprawnym regulatorem, ogrzewanym garażem i kapką wolnego czasu. Można by było sprawdzić i się upewnić w czym problem. Rozkręcania niby nie ma aż tak dużo (wg. ETKi demontuje się tylko lewą/dolną część kokpitu). Tak więc Panowie z OII przed liftem, jest jakiś chętny do pomocy?
Komentarz
-
-
szachu, nie musze sie orientowac, mam calkiem dobra pamiec.
Panel jest na elastycznych sciezkach - wyjmuje sie stare, zaklade sie nowe.
Cena tego to 1000kc za sztuke ( 160pln ) + oczywiscie transport i wysylki - tyle przynajmniej krzyczy jeden Czech - ale wiadomo, mozna poszukac drugiego.Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RobSto...
Na wszelki nie ruszam pokrętła ściemniania - też miałem wrażenie że ma to wpływ
i jakoś do przodu :wink:
A i jeszcze jedno. Sygnał o poziomie podświetlenia nie jest bezpośrednio podłączony do zestawu wskaźników tylko jest wysyłany przez CAN ( procek wewnątrz odczytuje go i sam ustawia jasność podświetlenia zegarów ). Jeśli regulacja podświetlenia całej deski rozdzielczej działa prawidłowo to wymiana samego potencjometru regulacji jest bezcelowa.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, aż miło poczytać wypowiedź fachowcaW moim wypadku regulacja potencjometrem powoduje tylko ściemnienie/rozjaśnienie (ale w niewielkim stopniu, nie wiem może tak ma być) "tła". Samo podświetlenie "literek" i jej "szerokość" się w zasadzie nie zmienia (czasem delikatnie, ale takie zmiany obserwuje też i bez ruszania potencjometru).
misiek^wro, czyli z transportem było by ok. 200 zł? To jeszcze nie ma biedy. Rozumiem, że są to elementy oryginalne/OEM?
Komentarz
-
-
szachu, Mysle ze tak, kolo 200 pln.
No wydaje mi sie, ze wyglada to w 100% tak samo jak oryginalny panel lcd w naszych maxidotach - takze raczej to OEM - zwlaszcza ze montaz plug n playByła Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Dwa dni kręciłem regulatorem - nie miało to żadnego wpływu - świeci wciąż OK.
kowal 2002 podpowiedz mi wiec, bo mam dwa objawy:
pierwszy to opisane wyżej pasy na wyświetlaczu co się czasem włączają,
drugi - mam columbusa i zauważyłem że czasem włącza sie z dużo ciemniejszym podświetleniem ekranu.
Oda problemy występują sporadycznie - i co zauważyłem - nie koniecznie razem i NIGDY w trakcie jazdy.
Zawsze jeśli jest coś nie tak, to od momentu włączenia zapłonu do wyłączenia auta. Czy masz pomysł co może być nie tak. \
Może jak piszesz - to can wysyła czasem mniejsze napięcie?BYŁA O1 - 1.9 TDI 110KM
BYŁA O2 - 1.9 TDI 140KM 305Nm - by Zaprzal
JEST PASSAT B6 - 2.0 TDI CR 140KM
Komentarz
-
Komentarz