wypadanie zapłonu na 3 cylindrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Michal2
    Ambiente
    • 2010
    • 131
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    wypadanie zapłonu na 3 cylindrze

    Pozdrowienia dla kierownika/kierowniczki srebrnej OII hb WBxxxxx, która śmignęła obok mnie na trasie Toruńskiej (w stronę centrum) dzisiaj około 6 rano.
  • ruwado
    RS
    • 2009
    • 14885
    • Octavia IV (NX3)

    #2
    wypadanie zapłonu na 3 cylindrze

    Witam! mam problem. Trafiało mi się że check świecił i diagnoza w ASO po kompie była "wypadanie zapłonów na 3 cylindrze". Nieraz tak się dzieje zwłaszcza gdy jest wilgotno (tylko rano na zimno). Po odpaleniu świeci się lub miga check i silnik dławi się, nie ma mocy, krztusi się. Po kilku km jazdy wszystko się normalizuje. Jak silnik się zagrzeje, w ciągu dnia nie ma problemu. Nieraz jest dobrze przez cały dzień od pierwszego odpalenia. Ale na pewno problem występuje tylko wtedy, gdy po nocy jest wilgotno (mgła, deszcz). Nawet mrozy nie mają na to wpływu tylko wilgoć. ASO jak to ASO - zostawić samochód na nie wiadomo ile czasu to pomyślą. Zostawić samochód - niedoczekanie. Nie ufam im jak psom. Co proponujecie najpierw, żeby zdiagnozować, co jest przyczyną. Ja myślałem, żeby zacząć od wymiany przewodów zapłonowych. A co innego lub co dalej sprawdzać i w jakiej kolejności???
    pozdrawiam - Darek

    Komentarz

    • boozee
      Rider
      • 2008
      • 347

      #3
      ruwado, IMHO swiece, przewody, cewki
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

      Komentarz

      • ruwado
        RS
        • 2009
        • 14885
        • Octavia IV (NX3)

        #4
        Świece raczej nie, bo jeżdżę tak już dość długo i świece były wymieniane w tym czasie. Tak jak myślałem zacznę od przewodów, później w razie czego reszta. Dzięki wielkie. Pzdr.
        pozdrawiam - Darek

        Komentarz

        • rss
          L&K
          • 2009
          • 1098

          #5
          nie wiem czy masz tam przewody zaplonowe czy cewki nasadzane na swiece, ale powinny tam byc gumki ktore przytrzymuja cewke na swiecach (takie nasadki ktore naklada sie na swiece). jesli ulegna zabrudzeniu i zawilgoceniu to iskra (szczegolnie na zimnym silniku) 'ucieka' po tym brudzie.

          zdjac, wymyc w wodzie z mydlem, WYSUSZYC a jak popekane to wymienic na nowe.
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz

          • nosferatus
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 601

            #6
            w silniku BFQ są przewody i jedna główna cewka - u mnie pomogła wymiana właśnie przewodów i świec(mam taką cichą nadzieję) - od wymiany objawy ustały.
            Silnik BFQ + sekwencja KME
            CB President Johnny II ASC+President HAWAII

            Kenwood KDC-BT92SD
            Hertz HSK 165
            Hertz DBX 250
            KICX Kap 45
            KICKER ZX 200.2
            Kable - Dietz, Caliber
            Kondzio 1F
            wygłuszenie drzwi

            Komentarz

            • gobo
              Classic
              • 2009
              • 34

              #7
              miałem tak we Ficie okazała się walnięta cewka od tego zacznij, sprawdź kabelki jak jest ciemno otwórz maskę i odpal zobacz czy po kablach nie latają piorunki

              Komentarz

              • ruwado
                RS
                • 2009
                • 14885
                • Octavia IV (NX3)

                #8
                Zamieszczone przez nosferatus
                w silniku BFQ są przewody i jedna główna cewka - u mnie pomogła wymiana właśnie przewodów i świec(mam taką cichą nadzieję) - od wymiany objawy ustały.
                Zamieszczone przez gobo
                miałem tak we Ficie okazała się walnięta cewka od tego zacznij, sprawdź kabelki jak jest ciemno otwórz maskę i odpal zobacz czy po kablach nie latają piorunki
                Dzięki zacznę od kabelków, potem cewki. Tylko kurde trzeba się zebrać, bo lenistwo jest silniejsze. Człowiek się buzuje jak silnik kicha, a później się odkłada na święte nigdy

                A jeszcze jak byście mogli podpowiedzieć, jak zdjąć osłonę plastikową z wierzchu silnika, żeby popatrzeć na serducho mojej bryczki w całej okazałości (nigdy jeszcze nie gmerałem pod nią).
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz

                • opermon
                  Rider
                  • 2008
                  • 318
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez ruwado
                  A jeszcze jak byście mogli podpowiedzieć, jak zdjąć osłonę plastikową z wierzchu silnika, żeby popatrzeć na serducho mojej bryczki w całej okazałości (nigdy jeszcze nie gmerałem pod nią).
                  Musisz mocno pociągnąć, trzyma się na czterech zatrzaskach. Po ściągnięciu tej osłony żeby wymienić kable będziesz musiał odkręcić pompę wtórnego powietrza (tak się chyba nazywa) i będziesz miał dostęp do cewki i kabli.
                  Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14885
                    • Octavia IV (NX3)

                    #10
                    Dzięki. Kable zmienione. Zobaczymy czy to było to. Teraz pogoda stworzona do testu (mgła i deszczyk...)

                    [ Dodano: Sro 12 Sty, 11 16:39 ]
                    odsmażę kotlecika

                    Znowu szlag mnie trafiał. Wilgoć, check przy porannym uruchamianiu, szarpanie nim się rozgrzeje. Dodatkowo zdarzało się, ze przy odpalaniu potrafił zachłysnąć się i zgasnąć całkiem. Tak jak wcześniej. A później śmigał, aż miło. Mimo, ze po ostatnim OT były zmieniane świece, a dodatkowo ASO znowu główkowało nad problemem i dało również nowe kabelki.

                    Tak więc 4 miesiące po wymianie znowu zawitałem do ASO. Znowu upalony przewód zapłonowy. Dali nowy przewód na gwarancji, zaproponowali nowe świece i teraz poszła do wymiany na moją sugestię również cewka.

                    Rano odpalił bez problemu. Byłem bardzo . Ale niestety w czasie jazdy, gdy depnąłem na gaz raz kaszlnął i na momencik błysnął check :?

                    :cry: :evil:

                    Jeśli to co zrobiłem nic nie dało, to się chyba załamię. Myślałem, że na 100 % będzie cewka.

                    Mechanik snuł jeszcze jakąś teorię o sprawdzeniu ciśnienia sprężania na tym cholernym 3 cylindrze, bo twierdził, że jak jest za niskie, to cewka może może dawać za silną iskrę i nadpala przewody. Ale byłem tak nastawiony na tę cewkę, że powiedziałem mu żeby to olał.

                    na razie jeszcze pojeżdżę. Przy takiej pogodzie nie będę długo czekać, jak nic się nie zmieniło.

                    A tak na marginesie, czy z tym sprężaniem, to ma jakiś sens???

                    [ Dodano: Sro 12 Sty, 11 23:15 ]
                    No i cisza w temacie.

                    Co z tym sprężaniem???
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz

                    Pracuję...