Haczy 4 bieg

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • danek
    Classic
    • 2010
    • 4

    Haczy 4 bieg

    Ciacho102, nikt się na Ciebie nie wypnie... sprawa trafi do UFG i wszystko powinno być dobrze załatwione.
    także nie stresuj się nie potrzebnie
  • kryho79
    Classic
    • 2009
    • 37

    #2
    Haczy 4 bieg

    Jak wyzej czyli przy wbijaniu 4 (najczesciej z 3 ale chyba i przy redukcji z 5) cos haczy. Nie jest to nagminne ale irytujace, wystepuje od nowosci (na 30 wbic raz moze 2 zahaczy) nie nasila sie, ale tez sie nie dotarlo. Wyglada to tak jakby z 3 wchodzilo na luz bez problemu, ale dalej cos stalo na drodze i dopiero albo trzeba energiczniej albo popuscic i dopiero dociagnac. Mam nadzieje, ze to tylko kwestia regulacji (wodzikow ???) bo drze przed oddaniem auta do ASO jak maja mi cos wiecej grzebac, a ze auto na gwarancji to jest to chyba najlepsza droga.
    Czytalme szukajac podobnych problemow, ze w 1.6 byl jakis problem, ale 1.9TDI nikt ze skrzynia nie opisuje...ktos mial podobny problem, jakos sobie poradzil? Z gory dzieki

    Komentarz

    • Psycho Dad
      Rider
      • 2009
      • 629

      #3
      A czym wcześniej jeździłeś ? ja jeździłem Fiatem gdzie biegi można na "pół sprzegle" zmieniać bez problemu. I z tego przyzwyczajenia musze szybko sie pozbyć.
      Myślałem ze mam problem ze skrzynią ... ale tak nie jest ... trzeba szybko sprzęgło przed zmianą do końca wciskać i tam trzymać do wrzucenia następnego przełożenia.
      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

      Komentarz

      • kryho79
        Classic
        • 2009
        • 37

        #4
        Kolego Psycho Dad... jeżdżę samochodem odkad skonczylem lat 17 teraz mam lat 30, w tym czasie (prawie jak spowiedz) "objezdzilem" z 30 modeli samochodow (glownie nowe, do max 6 lat od Nissana Micry do VW Transportera), wiec raczej jak zmieniac biegi uzywajac sprzegla wiem i to nie to. Nie mam problemu z 1, z 2 z 3, 5 i wstecznym tylko z 4, a zatem problem tym bardziej nie dotyczy niewlasciwego obchodzenia sie ze sprzeglem
        Niemniej jednak pozdrawiam bos mnie kolego rozradowal nieco swoim postem

        Komentarz

        • bl
          Rider
          • 2009
          • 389
          • BMW
          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

          #5
          kryho79, jaki masz silnik?

          Ja, w swoim mialem problem z dwojka... przy szybkiej zmianie z I na II na wysokich obrotach i z III na II haczylo. Najpierw byl pomysl ze to synchronizator, a okazalo sie ze zmiana oleju w skrzyni wystarczyla. Podobno stary za slabo smarowal. Olej zmienilem gdzies przy przebiegu 50tkm i od tego czasu spokoj

          Komentarz

          • kryho79
            Classic
            • 2009
            • 37

            #6
            1.9 TDI (105KM) niestety jeszcze nie sprawdzilem jakie ma dokladnie oznaczenie, samochod ma ten problem od wyjazdu z salonu, w tym momencie przejechane 10 000KM. U mnie ewidentnie nie jest to problem szybkiej zmiany przy wysokich obrotach (normalne obroty czyli do 2500), az sie boje co bedzie jak go zawirusuje i bede chcial pozmieniac szybko biegi i przy wyzszych obrotach.

            Komentarz

            • laurin
              Rider
              • 2009
              • 727

              #7
              A mi wyje 5tka w skrzyni 6cio biegowej :evil: :cry:

              Komentarz

              • Tomek_dx
                Rider
                • 2008
                • 398

                #8
                bl a na jaki olej zmieniłeś? Podaj jak pamiętasz parametry i markę. Ja też mam trochę problemy z 2 w BXE. Po precyzyjnej regulacji linek trochę jest lepiej ale jak chcę szybko przełaczyć z 1 na 2 to też czuje jakby lekko haczyło
                Tomek

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  Tomek_dx, w ASO ten olej ma oznaczenie G 052 512 A2. Jest w litrowych butelkach chyba coś ok. 30 pln za szt.
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • MIREKMIROS
                    Classic
                    • 2009
                    • 6

                    #10
                    chciałbym się wtrącić i opisać mój problem ze skrzynią może ktoś wie co to jest i jak to wyleczyć: skrzynia 6-cio biegowa - przy wrzuconej jedynce i wciśniętym sprzęgle samochód ciągnie do przodu,to samo dzieje się na wstecznym (tyle że ciągnie do tyłu żecz jasna),podczas ttego zjawiska trudności z wyrzuceniem tych biegów na luz .Jedynka i wsteczny ciężko wchodzą .

                    Komentarz

                    • dareks281
                      Classic
                      • 2009
                      • 30

                      #11
                      Witam odnośnie tej 1i2 to kolego prawdopodobnie nie do końca rzłancza ci sprzęgło.Można je spróbować odpowietrzyć jak hamulce,odpowietrznik jest na skrzyni biegów.

                      Komentarz

                      • xekon
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 742

                        #12
                        Zamieszczone przez MIREKMIROS
                        chciałbym się wtrącić i opisać mój problem ze skrzynią może ktoś wie co to jest i jak to wyleczyć: skrzynia 6-cio biegowa - przy wrzuconej jedynce i wciśniętym sprzęgle samochód ciągnie do przodu,to samo dzieje się na wstecznym (tyle że ciągnie do tyłu żecz jasna),podczas ttego zjawiska trudności z wyrzuceniem tych biegów na luz .Jedynka i wsteczny ciężko wchodzą .
                        zauważyłem dokładnie takie samo zjawisko tylko, że dzieje się to czasami, tak jakby właśnie sprzęgło nie do końca wysprzęglało i wtedy ciężko jest wyrzucić na luz - tylko 1 i R, rzeczywiście wtedy po prostu auto ciągnie do przodu (lub do tyłu)... albo sprzęgło się kończy albo trzeba odpowietrzyć, ale inne biegi wchodzą normalnie i sprzęgło bierze na normalnym poziomie... wot zagadka

                        u mnie pomaga na wciśniętym hamulcu puszczenie sprzęgła do połowy - coś się przestawia i już można wtedy wypiąć bieg...

                        Komentarz

                        • Jacek G
                          Drive
                          • 2009
                          • 87

                          #13
                          Zamieszczone przez MIREKMIROS
                          chciałbym się wtrącić i opisać mój problem ze skrzynią może ktoś wie co to jest i jak to wyleczyć: skrzynia 6-cio biegowa - przy wrzuconej jedynce i wciśniętym sprzęgle samochód ciągnie do przodu,to samo dzieje się na wstecznym (tyle że ciągnie do tyłu żecz jasna),podczas ttego zjawiska trudności z wyrzuceniem tych biegów na luz .Jedynka i wsteczny ciężko wchodzą .
                          Po swoich doświadczeniach:
                          1. Zapowietrzny układ wspomagania - sprawdzić i odpowietrzyć
                          2. Sprawdzić ilość płynu wspomagania bo może gdzieś spier..... i jest za małe ciśnienie, jeśli tak to sprawdzenie gdzie go wcięło...rury węże etc...
                          3. Pompa wspomagania popuszcza - spradzić i ew. wymiana
                          4. Wysprzglik/łożysko albo zatarty/uszkodzony - do sprawdzenia i ew.wymiany
                          5. Sprzęgło uszkodzone do sprawdzenia i ew.wymiany.

                          Wszytkie te działania to raczej serwis, tym bardziej że 3 to wyciąganie paru części z samochodu a 4/5 to spory demontaż układu sprzęgła....

                          Pozdrawiam
                          Jacek
                          Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
                          Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
                          Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...

                          Komentarz

                          • kowal 2002
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 5161

                            #14
                            W starszych rocznikowo autach warto też sprawdzić olej w skrzyni ( a właściwie jego gęstość ). Nie wiem czy w Octaviach też to występowało, ale pamiętam, że w starszych Seatach jak było zimno ( zanim olej w skrzyni się nie rozgrzał ) to auta potrafiły delikatnie "ciągnąć" do przodu nawet na luzie ( bez zapiętego żadnego biegu ) :shock: .
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz

                            • kryho79
                              Classic
                              • 2009
                              • 37

                              #15
                              odnosnie haczacej 4 jakies sugestie bo temat idzie nie w moim kierunku please

                              Komentarz

                              • Jacek G
                                Drive
                                • 2009
                                • 87

                                #16
                                Zamieszczone przez kryho79
                                odnosnie haczacej 4 jakies sugestie bo temat idzie nie w moim kierunku please
                                Wybacz o Panie :P
                                a.) Olej skrzyni biegów, - czy czasem nie za mało albo nie za stary/gęsty/rzadki....
                                b.) Cięgła do regulacji, - zdaża się czasem coś z niemi co powoduje że biegi haczą - ale zazwyczaj zaczyna się od jedynki i trójki ....
                                c.) nie mam pojęcia co dalej ... :lol: - mechanik ? kumaty ?

                                Pzodrowienia
                                Jacek
                                Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
                                Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
                                Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...

                                Komentarz

                                • kryho79
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 37

                                  #17
                                  Jacek G...auto nowe, przejechane 10kkm i odpowiedz... pewnie SERWIS, ale zanim serwis (boje sie ze wiecej popsuja niz naprawia (do cieknacej pralski spece przyjezdzali 5 razy, az sie gwarancja skonczyla, kleili uszczelki itd, a wczoraj rozebralem i jak byk widac ze nie cieknie na uszczelce) Zbieram wiedze, bo moze sie okazac ze trzeba tylko cos wyregulowac i warto chłopakom cos zasugerowac zanim zaczna rozpinac skrzynie od silnika

                                  Komentarz

                                  • Jacek G
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 87

                                    #18
                                    Zamieszczone przez kryho79
                                    Jacek G...auto nowe, przejechane 10kkm i odpowiedz...
                                    Jak nowe to serwis "oficjalny" i naciskać na naprawę/regulację....
                                    Masz to szczęście, że możesz powiedzieć: ma być dobrze ! i na wczoraj !
                                    p.s.
                                    Przeczytaj tylko wątki o niepolecanych serwisach Skody (np. Częstochowa) żebyś wiedział gdzie nie jechać....
                                    Pozdrawiam
                                    Jacek
                                    Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
                                    Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
                                    Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...

                                    Komentarz

                                    • kryho79
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 37

                                      #19
                                      dzieki, no tak tez zamierzam ale jak mowilem, wskazowki odnosnie podobnych przypadlosci i ich rozwiazania mile widziane

                                      Komentarz

                                      • kowal 2002
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 5161

                                        #20
                                        kryho79, ale ty przecież masz nowe auto na gwarancji więc i tak czeka cię ASO, a oni jak ogólnie wiadomo, nawet jak im powiesz co i jak mają zrobić to i tak zrobią po swojemu.
                                        Jedyną alternatywą dla Ciebie jest wykonanie regulacji linek poza ASO ( bo to nie wymaga żadnej większej ingerencji w auto ) ale tak jak napisał Jacek G, w warsztacie gdzie jest ktoś kumaty, bo jak zacznie kręcić na oślep to będzie tylko gorzej. Jeśli to nie pomoże to już tylko ASO i robota przy skrzyni.
                                        Osobiście mogę Ci tylko podpowiedzieć, żebyś jeździł do ASO z tym problemem jak najczęściej, zgłaszał, robił jazdy testowe i brał "papierki", że to zgłaszałeś. Nawet jak ASO nic nie zrobi, a wysypie Ci się skrzynia ( nawet nie koniecznie od tego ) to będziesz miał podkładkę, że próbowałeś i nie będzie żadnego gadania, że to z twojej winy...
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz

                                        • kryho79
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 37

                                          #21
                                          problem w tym ze auto jest mi niezbedne kazdego dnia...jak myslicie przysluguje mi samochod zastepczy (oczywiscie nieodplatnie) jak im zostawie czeszke np na 1 dzien bo tyle beda potrzebowac?

                                          Komentarz

                                          • Jacek G
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 87

                                            #22
                                            [quote="kryho79"]...jak myslicie przysluguje mi samochod zastepczy..."
                                            Generalnie sugeruję kontakt telefoniczny zanim wstawisz do naprawy - wtedy ustalasz termin i wymieniasz samochody, serwis ma szansę przygotować dla ciebie coś na podmiankę ...
                                            Zazwyczaj coś się daje dogadać w rozsądnym serwisie.....
                                            Pzodrawiam

                                            p.s.
                                            Daj znać co wyszło...
                                            Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
                                            Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
                                            Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...

                                            Komentarz

                                            • ventix
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 44

                                              #23
                                              U mnie właśnie 1 zahacza a 3 nie wchodzi zawsze jak powinna tylko wskakuje 1, trzeba się pilmować żeby z 2 pchając drążek poszedł trochę w prawo, autko nie ma jeszcze 1tyś przejechanego ale obawiam się że samo to się nie poprawi. Ciekawy jestem czy w ASO będą chcieli wogóle coś z tym zrobić czy powiedzą że wymyślam i ten model tak ma>

                                              Octavia 2 FL 1.6MPI BSE Ambiente

                                              Komentarz

                                              • jamesbondzio
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1174
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                                #24
                                                witam wszystkich, jestem tu nowy ale coś dopisze .-)
                                                ja miałem problem z "wyluzowaniem 2 biegu" wajcha zostawała w dziwnej pozycji, jedyny bieg jaki mozna było wrzucić bezpośrednio to bieg 3. Autko miało taki defekt od nowości, po 2 tygodniach trafiło do ASO. Okazuje sie ze jakis element był za długi, Defekt fabryczny. Aktualnie jest to naprawiane :-) zdam relacje jak zrobią.
                                                kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                                teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                                Komentarz

                                                • kryho79
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 37

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez jamesbondzio
                                                  witam wszystkich, jestem tu nowy ale coś dopisze .-)
                                                  ja miałem problem z "wyluzowaniem 2 biegu" wajcha zostawała w dziwnej pozycji, jedyny bieg jaki mozna było wrzucić bezpośrednio to bieg 3. Autko miało taki defekt od nowości, po 2 tygodniach trafiło do ASO. Okazuje sie ze jakis element był za długi, Defekt fabryczny. Aktualnie jest to naprawiane :-) zdam relacje jak zrobią.
                                                  i co zrobili? bo u mnie ani gorzej, ani lepiej, poregulowali, ale nic to nie dało, a ze nie haczy za kazdym razem to nie mam jak udowodnic ze cos jest nie tak...

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...