Jak wyzej czyli przy wbijaniu 4 (najczesciej z 3 ale chyba i przy redukcji z 5) cos haczy. Nie jest to nagminne ale irytujace, wystepuje od nowosci (na 30 wbic raz moze 2 zahaczy) nie nasila sie, ale tez sie nie dotarlo. Wyglada to tak jakby z 3 wchodzilo na luz bez problemu, ale dalej cos stalo na drodze i dopiero albo trzeba energiczniej albo popuscic i dopiero dociagnac. Mam nadzieje, ze to tylko kwestia regulacji (wodzikow ???) bo drze przed oddaniem auta do ASO jak maja mi cos wiecej grzebac, a ze auto na gwarancji to jest to chyba najlepsza droga.
Czytalme szukajac podobnych problemow, ze w 1.6 byl jakis problem, ale 1.9TDI nikt ze skrzynia nie opisuje...ktos mial podobny problem, jakos sobie poradzil? Z gory dzieki
A czym wcześniej jeździłeś ? ja jeździłem Fiatem gdzie biegi można na "pół sprzegle" zmieniać bez problemu. I z tego przyzwyczajenia musze szybko sie pozbyć.
Myślałem ze mam problem ze skrzynią ... ale tak nie jest ... trzeba szybko sprzęgło przed zmianą do końca wciskać i tam trzymać do wrzucenia następnego przełożenia.
Kolego Psycho Dad... jeżdżę samochodem odkad skonczylem lat 17 teraz mam lat 30, w tym czasie (prawie jak spowiedz) "objezdzilem" z 30 modeli samochodow (glownie nowe, do max 6 lat od Nissana Micry do VW Transportera), wiec raczej jak zmieniac biegi uzywajac sprzegla wiem i to nie to. Nie mam problemu z 1, z 2 z 3, 5 i wstecznym tylko z 4, a zatem problem tym bardziej nie dotyczy niewlasciwego obchodzenia sie ze sprzeglem
Niemniej jednak pozdrawiam bos mnie kolego rozradowal nieco swoim postem
Ja, w swoim mialem problem z dwojka... przy szybkiej zmianie z I na II na wysokich obrotach i z III na II haczylo. Najpierw byl pomysl ze to synchronizator, a okazalo sie ze zmiana oleju w skrzyni wystarczyla. Podobno stary za slabo smarowal. Olej zmienilem gdzies przy przebiegu 50tkm i od tego czasu spokoj
1.9 TDI (105KM) niestety jeszcze nie sprawdzilem jakie ma dokladnie oznaczenie, samochod ma ten problem od wyjazdu z salonu, w tym momencie przejechane 10 000KM. U mnie ewidentnie nie jest to problem szybkiej zmiany przy wysokich obrotach (normalne obroty czyli do 2500), az sie boje co bedzie jak go zawirusuje i bede chcial pozmieniac szybko biegi i przy wyzszych obrotach.
bl a na jaki olej zmieniłeś? Podaj jak pamiętasz parametry i markę. Ja też mam trochę problemy z 2 w BXE. Po precyzyjnej regulacji linek trochę jest lepiej ale jak chcę szybko przełaczyć z 1 na 2 to też czuje jakby lekko haczyło
chciałbym się wtrącić i opisać mój problem ze skrzynią może ktoś wie co to jest i jak to wyleczyć: skrzynia 6-cio biegowa - przy wrzuconej jedynce i wciśniętym sprzęgle samochód ciągnie do przodu,to samo dzieje się na wstecznym (tyle że ciągnie do tyłu żecz jasna),podczas ttego zjawiska trudności z wyrzuceniem tych biegów na luz .Jedynka i wsteczny ciężko wchodzą .
Witam odnośnie tej 1i2 to kolego prawdopodobnie nie do końca rzłancza ci sprzęgło.Można je spróbować odpowietrzyć jak hamulce,odpowietrznik jest na skrzyni biegów.
chciałbym się wtrącić i opisać mój problem ze skrzynią może ktoś wie co to jest i jak to wyleczyć: skrzynia 6-cio biegowa - przy wrzuconej jedynce i wciśniętym sprzęgle samochód ciągnie do przodu,to samo dzieje się na wstecznym (tyle że ciągnie do tyłu żecz jasna),podczas ttego zjawiska trudności z wyrzuceniem tych biegów na luz .Jedynka i wsteczny ciężko wchodzą .
zauważyłem dokładnie takie samo zjawisko tylko, że dzieje się to czasami, tak jakby właśnie sprzęgło nie do końca wysprzęglało i wtedy ciężko jest wyrzucić na luz - tylko 1 i R, rzeczywiście wtedy po prostu auto ciągnie do przodu (lub do tyłu)... albo sprzęgło się kończy albo trzeba odpowietrzyć, ale inne biegi wchodzą normalnie i sprzęgło bierze na normalnym poziomie... wot zagadka
u mnie pomaga na wciśniętym hamulcu puszczenie sprzęgła do połowy - coś się przestawia i już można wtedy wypiąć bieg...
chciałbym się wtrącić i opisać mój problem ze skrzynią może ktoś wie co to jest i jak to wyleczyć: skrzynia 6-cio biegowa - przy wrzuconej jedynce i wciśniętym sprzęgle samochód ciągnie do przodu,to samo dzieje się na wstecznym (tyle że ciągnie do tyłu żecz jasna),podczas ttego zjawiska trudności z wyrzuceniem tych biegów na luz .Jedynka i wsteczny ciężko wchodzą .
Po swoich doświadczeniach:
1. Zapowietrzny układ wspomagania - sprawdzić i odpowietrzyć
2. Sprawdzić ilość płynu wspomagania bo może gdzieś spier..... i jest za małe ciśnienie, jeśli tak to sprawdzenie gdzie go wcięło...rury węże etc...
3. Pompa wspomagania popuszcza - spradzić i ew. wymiana
4. Wysprzglik/łożysko albo zatarty/uszkodzony - do sprawdzenia i ew.wymiany
5. Sprzęgło uszkodzone do sprawdzenia i ew.wymiany.
Wszytkie te działania to raczej serwis, tym bardziej że 3 to wyciąganie paru części z samochodu a 4/5 to spory demontaż układu sprzęgła....
Pozdrawiam
Jacek
Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...
W starszych rocznikowo autach warto też sprawdzić olej w skrzyni ( a właściwie jego gęstość ). Nie wiem czy w Octaviach też to występowało, ale pamiętam, że w starszych Seatach jak było zimno ( zanim olej w skrzyni się nie rozgrzał ) to auta potrafiły delikatnie "ciągnąć" do przodu nawet na luzie ( bez zapiętego żadnego biegu ) :shock: .
odnosnie haczacej 4 jakies sugestie bo temat idzie nie w moim kierunku please
Wybacz o Panie :P
a.) Olej skrzyni biegów, - czy czasem nie za mało albo nie za stary/gęsty/rzadki....
b.) Cięgła do regulacji, - zdaża się czasem coś z niemi co powoduje że biegi haczą - ale zazwyczaj zaczyna się od jedynki i trójki ....
c.) nie mam pojęcia co dalej ... :lol: - mechanik ? kumaty ?
Pzodrowienia
Jacek
Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...
Jacek G...auto nowe, przejechane 10kkm i odpowiedz... pewnie SERWIS, ale zanim serwis (boje sie ze wiecej popsuja niz naprawia (do cieknacej pralski spece przyjezdzali 5 razy, az sie gwarancja skonczyla, kleili uszczelki itd, a wczoraj rozebralem i jak byk widac ze nie cieknie na uszczelce) Zbieram wiedze, bo moze sie okazac ze trzeba tylko cos wyregulowac i warto chłopakom cos zasugerowac zanim zaczna rozpinac skrzynie od silnika
Jacek G...auto nowe, przejechane 10kkm i odpowiedz...
Jak nowe to serwis "oficjalny" i naciskać na naprawę/regulację....
Masz to szczęście, że możesz powiedzieć: ma być dobrze ! i na wczoraj !
p.s.
Przeczytaj tylko wątki o niepolecanych serwisach Skody (np. Częstochowa) żebyś wiedział gdzie nie jechać....
Pozdrawiam
Jacek
Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...
kryho79, ale ty przecież masz nowe auto na gwarancji więc i tak czeka cię ASO, a oni jak ogólnie wiadomo, nawet jak im powiesz co i jak mają zrobić to i tak zrobią po swojemu.
Jedyną alternatywą dla Ciebie jest wykonanie regulacji linek poza ASO ( bo to nie wymaga żadnej większej ingerencji w auto ) ale tak jak napisał Jacek G, w warsztacie gdzie jest ktoś kumaty, bo jak zacznie kręcić na oślep to będzie tylko gorzej. Jeśli to nie pomoże to już tylko ASO i robota przy skrzyni.
Osobiście mogę Ci tylko podpowiedzieć, żebyś jeździł do ASO z tym problemem jak najczęściej, zgłaszał, robił jazdy testowe i brał "papierki", że to zgłaszałeś. Nawet jak ASO nic nie zrobi, a wysypie Ci się skrzynia ( nawet nie koniecznie od tego ) to będziesz miał podkładkę, że próbowałeś i nie będzie żadnego gadania, że to z twojej winy...
problem w tym ze auto jest mi niezbedne kazdego dnia...jak myslicie przysluguje mi samochod zastepczy (oczywiscie nieodplatnie) jak im zostawie czeszke np na 1 dzien bo tyle beda potrzebowac?
[quote="kryho79"]...jak myslicie przysluguje mi samochod zastepczy..."
Generalnie sugeruję kontakt telefoniczny zanim wstawisz do naprawy - wtedy ustalasz termin i wymieniasz samochody, serwis ma szansę przygotować dla ciebie coś na podmiankę ...
Zazwyczaj coś się daje dogadać w rozsądnym serwisie.....
Pzodrawiam
p.s.
Daj znać co wyszło...
Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...
U mnie właśnie 1 zahacza a 3 nie wchodzi zawsze jak powinna tylko wskakuje 1, trzeba się pilmować żeby z 2 pchając drążek poszedł trochę w prawo, autko nie ma jeszcze 1tyś przejechanego ale obawiam się że samo to się nie poprawi. Ciekawy jestem czy w ASO będą chcieli wogóle coś z tym zrobić czy powiedzą że wymyślam i ten model tak ma>
witam wszystkich, jestem tu nowy ale coś dopisze .-)
ja miałem problem z "wyluzowaniem 2 biegu" wajcha zostawała w dziwnej pozycji, jedyny bieg jaki mozna było wrzucić bezpośrednio to bieg 3. Autko miało taki defekt od nowości, po 2 tygodniach trafiło do ASO. Okazuje sie ze jakis element był za długi, Defekt fabryczny. Aktualnie jest to naprawiane :-) zdam relacje jak zrobią.
witam wszystkich, jestem tu nowy ale coś dopisze .-)
ja miałem problem z "wyluzowaniem 2 biegu" wajcha zostawała w dziwnej pozycji, jedyny bieg jaki mozna było wrzucić bezpośrednio to bieg 3. Autko miało taki defekt od nowości, po 2 tygodniach trafiło do ASO. Okazuje sie ze jakis element był za długi, Defekt fabryczny. Aktualnie jest to naprawiane :-) zdam relacje jak zrobią.
i co zrobili? bo u mnie ani gorzej, ani lepiej, poregulowali, ale nic to nie dało, a ze nie haczy za kazdym razem to nie mam jak udowodnic ze cos jest nie tak...
Komentarz