mokra chlodnica klimatyzacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • k!pps
    Classic
    • 2010
    • 17

    mokra chlodnica klimatyzacji

    Dobra nie ma co, bo kolega ma ewidentne parcie i prędzej czy później kupi Mondka albo inne truchło za 30 kolcków.

    Swoją drogą polecam komis: http://orbistransport.gratka.pl/oferta/
    Mają sporo Fordów, z niekręconymi licznikami. Natomiast proszę nie wierzyć w bezwypadkowość.

    nemi, jak zerkniesz na tą stronę to Mondeo 2005/2006 można kupić ale nie za 30.000 PLN............

    Tłumaczą Tobie ludzie że cudów nie ma, a Ty dalej swoje..... OK

    Nie byłoby tej całej dyskusji gdybyś kupował samochód nowy, jasna sprawa, nie jeździsz dużo, ale pamiętaj że to się wkróce zmieni.

    Bedziecie jeździć do lekarza, do dziadków jednych, drugich, na spacery/wycieczki itp. Widzę że masz łęczyńskie blachy, więc do dziadków nie będzie blisko, za parę lat wybudują expresówkę do Lublina, będziemy śmigać aż miło (mam działkę nad Rogóźnem, więc też się cieszę i nie mogę doczekać).

    Więc IMHO albo nowy albo nie zawracaj sobie dupy.......ale zrobisz jak uważasz.......

    Nie ma sensu zamieniać jednej używki (w naprawdę niezłym stanie) na drugą używkę która może być niespodzianką. :!:
  • szachu
    Rider
    • 2009
    • 639
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    mokra chlodnica klimatyzacji

    Witam, jestem nowy na tym forum, więc na wstępie chciałbym się przywitać.
    A teraz wracam do meritum problemu. Przymierzam się do kupna Octavii II 1.9 TDI (105 km) 2006 rok, elegance, 110k km (przebieg pewny na 99%). Miałem dziś okazje się nim przejechać, jestem pod wrażeniem po przesiadce z Fabii 1.4 16V Dynamika jest jak najbardziej OK, że o przestronności w środku nie wspomnę. Byłem na stacji diagnostycznej, sprawdzili mi zawieszenie (amorki przód 64/62, tył 78/76). Reszta też wygląda ok, nic nie skrzypi, turbinka jest sucha. Niestety okazało się, że chłodnica klimatyzacji jest wilgotna (a właściwie to jej prawa strona). Bo o ile zostałem dobrze poinformowany, to ta chłodnica z samego brzegu/przodu, to jest chłodnica od klimy? Aha, ta wilgoć zaczęła ustępować po dłuższej jeździe (tzn. została tylko nieduża wilgotna plama). Czy ten typ tak ma? Czy jest uszkodzona chłodnica klimy, a może zwykła? Płynu chłodniczego było na minimum, ale ostatni przegląd był robiony przy 90k więc mogło ubyć? Niestety, dziś sobota i nie udało mi się złapać speca od klimy, a w poniedziałek muszę dać odpowiedź, czy się decyduję na samochód. Liczę na Waszą pomoc.

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #3
      szachu, wszytko ok , nie sądze żeby to była jakaś awaria. w tej chwili jest chłodno i nie powinna się na niej skraplać woda , najprawdopodobniej była mokra po myciu auta.
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • szachu
        Rider
        • 2009
        • 639
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Zamieszczone przez leszekmw
        szachu, wszytko ok , nie sądze żeby to była jakaś awaria. w tej chwili jest chłodno i nie powinna się na niej skraplać woda , najprawdopodobniej była mokra po myciu auta.
        hm, to powinna czy nie skraplać się na niej woda? Bo raz piszesz, że wszystko OK, a później, że "w tej chwili jest chłodno i nie powinna sie na niej skraplać woda". To jak to w końcu jest?

        Aha, samochód nie był myty.

        PS. Zauważyłem, że zgromadziło się trochę wody zagłębieniach obudowy zaznaczonej na zdjęciu (sorry, ale jeszcze nie wiem co to jest :szeroki_usmiech ) Może faktycznie dostała się tam jakoś woda? Zobaczę jak to będzie wyglądać jutro. Podjade jeszcze do mechanika (udalo mi się odroczyć termin decyzji)
        Załączone pliki

        Komentarz

        • piotrek_os
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8160
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          szachu, po myciu auta to norma ze tam dostaje sie woda
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            Zamieszczone przez szachu
            Aha, samochód nie był myty.
            Był myty. Tak nie wyglądają pod maską plastiki po 110kkm. One się zasyfiają po jednym długim wyjeździe w deszcz.

            [ Dodano: Nie 15 Lis, 09 13:15 ]
            Zamieszczone przez szachu
            PS. Zauważyłem, że zgromadziło się trochę wody zagłębieniach obudowy zaznaczonej na zdjęciu (sorry, ale jeszcze nie wiem co to jest :szeroki_usmiech ) Może faktycznie dostała się tam jakoś woda? Zobaczę jak to będzie wyglądać jutro. Podjade jeszcze do mechanika (udalo mi się odroczyć termin decyzji)
            Tam gromadzi się woda po myciu silnika i auta myjką ciśnieniową. Z czasem wyschnie.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • ufo
              L&K
              • 2008
              • 1475
              • Octavia III combi (5E5)
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez szachu
              Zauważyłem, że zgromadziło się trochę wody zagłębieniach obudowy zaznaczonej na zdjęciu
              jak tam jest woda to silnik był na 100% myty chyba, że stal z otwartą klapą na deszczu...

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #8
                szachu,
                Zamieszczone przez ufo
                jak tam jest woda to silnik był na 100% myty chyba, że stal z otwartą klapą na deszczu...
                otóż to :szeroki_usmiech
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • szachu
                  Rider
                  • 2009
                  • 639
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  wszystko pięknie, ale to nie jest zdjęcie silnika z samochodu który chcę kupić, tylko znalezione na necie W moim jest syf jak ta lala Nie był myty, a na 100% nie w ciągu ostatnich kilku dni/tygodni. Wiem, że poprawiali/wymieniali czujnik parkowania z przodu, może faktycznie jakiś "rozgarnięty" zostawił otwarta maskę na jakiś czas, a ostatnio pogoda jest nie tego.
                  I jeszcze jedno pytanie, ten "dzyndzelek" do otwierania klapy, ukryty za grillem, nie wyłazi na zewnątrz, tzn. żeby go wyjąć (odblokować klapę) to muszę go popchnąć/wydłubać. W Fabii sam wyskakiwał. W Octavii II tak jest?

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8030
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    szachu, wychodzi sam ta wajcha. Jeżeli u ciebie nie wychodzi tzn że jest zabrudzona i trzeba potraktować WD40 i rozruszać. Potem nasmarować np. białym smarem w sprayu.

                    Woda w tym miejscu na filtrze zbierze się podczas mycia myjką ciśnieniową.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • szachu
                      Rider
                      • 2009
                      • 639
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez AdamB
                      szachu, wychodzi sam ta wajcha. Jeżeli u ciebie nie wychodzi tzn że jest zabrudzona i trzeba potraktować WD40 i rozruszać. Potem nasmarować np. białym smarem w sprayu.
                      To mnie uspokoiłeś tyle to sam potrafię zrobić

                      Woda w tym miejscu na filtrze zbierze się podczas mycia myjką ciśnieniową.
                      Dziwne, bo autko jest brudne :?: Myjkę to ono widziało już jakiś czas temu. Specjalnie nie było myte, żebym zobaczył jak wygląda bez picowania. Są dwie rysy, a prawym przednim błotniku i drzwiach, jak by ktoś przejechał czymś ostrym. Ale nie wygląda to tragicznie.
                      A wracając do meritum problemu, to chyba jednak mam uszkodzoną chłodnicę klimatyzacji(skraplacz). Czytałem na forum Opla opis identycznego przypadku (fotka pokazuje identyczna sytuację). Plama pochodzi od środka smarującego, będącego częścią czynnika chłodzącego. Zainteresowanych odsyłam pod poniższy link:

                      Mam tylko nadzieję, że czynnik jest jeszcze w układzie i sprężarka klimy nie padła Dlatego też postanowiłem, że postawie jutro Octavkę na "ścieżkę zdrowia" do ASO, niech wszystko dokładnie sprawdzą. Znajomy mechanik nie ma niestety odpowiedniego sprzętu, a jeździć po dwóch różnych to nie mam czasu i siły. Cenowo tez by pewnie wyszło podobnie.
                      Dziękuję wszystkim za pomoc i dam znać jak już będę znał konkrety.

                      PS. Ogólnie Octavia II z tym silnikiem i wyposażeniem, bardzo mi się podoba, jak nie ta to będzie inna

                      Komentarz

                      • leszekmw
                        RS
                        • 2005
                        • 5356

                        #12
                        szachu, no nic nie wspominałeś że klima nie chodzi :roll:
                        jeżeli tak jest t jak najbardziej może to byc olej z układu klimatyzacji.., ale tak duża plama świadczy o bardzo dużej nieszczelności , było to dotknąć po prostu , jakbyś miał tłuste palce to by było jasne.
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz

                        • piotrek_gdy
                          RS
                          • 2008
                          • 7723
                          • Volkswagen
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez szachu
                          Mam tylko nadzieję, że czynnik jest jeszcze w układzie i sprężarka klimy nie padła
                          jest zabezpieczenie- przy spadku cisnienia sprezarka jest odłączana
                          powinno na VAGu wyskoczyć niskie cisnienie czynnika w układzie klimy
                          odezwij się do chłopaków z Bia, może któryś podskoczy z VAGiem i od razu będziesz wiedział co i jak
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz

                          • AdamB
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 8030
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez piotrek_gdy
                            jest zabezpieczenie- przy spadku cisnienia sprezarka jest odłączana
                            Tylko należy pamiętać że sprężarka jest zalana olejem i nie wiem jak z tym odłączaniem, ale w OII sprężarka pracuje cały czas. W OI jest odłączana sprzęgłem. Wiec aby nie wpaść w koszty przyjrzałbym się temu dokładnie. :wink:
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #15
                              Zamieszczone przez AdamB
                              ale w OII sprężarka pracuje cały czas
                              jak to :?:
                              a ja myślałem że ma wewnętrzne sprzęgło..
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • piotrek_gdy
                                RS
                                • 2008
                                • 7723
                                • Volkswagen
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez AdamB
                                w OII sprężarka pracuje cały czas
                                w zimie też :?: :?: :?: :?: :?:
                                a nie jest tak, że poniżej +5stopni jest wyłaczana?
                                i tak samo przy spadku cisnienia w klimie?
                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                Komentarz

                                • AdamB
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 8030
                                  • Octavia IV (NX3)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  #17
                                  leszekmw, piotrek_gdy, już gdzieś wklejałem na forum link do zasady działania tej sprężarki. Jak znajdę to jeszcze raz wkleję.
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz

                                  • piotrek_gdy
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 7723
                                    • Volkswagen
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez AdamB
                                    ak znajdę to jeszcze raz wkleję
                                    byłoby super
                                    jak latem zaliczyłem wyciek czynnika to serwis(ASO) powiedziało mi, że mogę spokojnie jeździć, bo sprężarka jest automatycznie odłaczana w takiej sytuacji :evil:
                                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                    Komentarz

                                    • ufo
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1475
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez AdamB
                                      ale w OII sprężarka pracuje cały czas
                                      to może jest tak, że sprężarka "wisi" na jednym pasku co alternator i KRĘCI się razem z nim. a włączenie klimy łączy się automatycznie z włączeniem sprężarki. ja przynajmniej to tak kapuje...zresztą, można to odczuć na mocy czy sprężarka chodzi czy nie :wink:

                                      Komentarz

                                      • szachu
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 639
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Obiecałem dopisać dalszy ciąg. Wiec tak, wczoraj już nie było śladu po plamie, chłodnica była sucha, przypuszczam więc, że był to po prostu jakiś zaciek wody.
                                        Klima działa (wczoraj sprawdzałem), podłączałem pod komputer w ASO (bo u mechanika, gdzie sprawdzałem samochód mieli za stary interfejs i nie mogli wszystkiego sprawdzić), były tylko dwa sporadyczne błędy, od świecy żarowej i o za małym prądzie rozruchowym (samochód stał kawał czasu, więc mogło tak być), po wykasowaniu błędy się nie powtórzyły. Mechanik mówił, że gdyby było za mało czynnika, to by były jakieś błędy (klimy nie mogłem sprawdzić, bo mieli popsuty sprzęt ). Tak więc zdecydowałem się kupić tę Octavię, w sobotę finalizuję sprawę.

                                        Komentarz

                                        • piotrek_gdy
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 7723
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez szachu
                                          w sobotę finalizuję sprawę.
                                          gratulacje
                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz

                                          • leszekmw
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5356

                                            #22
                                            piotrek_gdy, nie , :wink:

                                            ale jeszcze możemy powałkować trochę



                                            :diabelski_usmiech
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz

                                            • piotrek_gdy
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 7723
                                              • Volkswagen
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez leszekmw
                                              nie ,

                                              ale jeszcze możemy powałkować trochę
                                              a co mamy wałkować???
                                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                              Komentarz

                                              Pracuję...