Od tygodnia jestem świeżo upieczonym właścicielem mojej wymarzonej O2 Ambiente 1.6MPI (Black Magic )
Zastanawia mnie jedna rzecz. Podczas ruszania i przyspieszania na 1 i 2 biegu reakcja na pedał hamulca następuje jakby z opóźnieniem 1-2 sekundowym. Jest to szczególnie widoczne po przełączeniu biegu z 1 na 2 i naciśnięciu gazu. Na wyższych biegach ten efekt nie występuje. Proszę o opinie co to może być. Czy jest to normalne w tym silniku? Szczerze mówiąc moja stara Fela lepiej się zbierała na dwójce. Reakcja na gaz była natychmiastowa
Druga sprawa to zauważalna nierówna praca silnika.
Czekam na Wasze opinie.
Nie za bardzo rozumiem co masz na myśli, przy przyśpieszaniu powinieneś raczej używać pedału gazu a nie hamulca .. albo ja nie kumam tematu, albo coś poknociłeś.
Mam problem z klimatyzacjia nie ma nawiewu nawet kiedy ustawie na max
jest jakis dziwny dzwiek z okolic schowka
odkrecilem schowek ale nie wiem jak dobrac sie do niego
sa tam trzy srubki ale one trzymaja taka gumowa pokrywe
i wtyczka ktora odlaczylem ale nie chce to wyjsc, nie chce tego polamac
czy to jest przyklejone?
moze ktos mi pomoze w tym
pozdrawiam
O ile dobrze pamiętam to w celu dobrania się do wentylatora dmuchawy należy odłączyć złączkę następnie odkręcić 2 śruby. Powinna wtedy siłą grawitacji opaść gumowa pokrywa i razem z nią dmuchawa. Mam climatronica, niewiem jak jest w manualu.
- najpierw odkręcasz schowek (trzy śruby na górze na wysokości zamka i dwie na dole na wysokości zawiasów) i pociągasz go delikatnie do siebie tak aby nie urwać kabli od oświetlenia schowka, odpinasz wtyczkę od lampki i masz do wszystkiego dostęp
- następnie odkręcasz plastikową śrubkę przytrzymującą piankę (musisz ją wyczuć palcem) odchylasz piankę zabezpieczającą do dołu i tam od spodu masz dwie śrubki, wykręcasz je, odpinasz wtyczki i cały wentylator zostaje Ci w ręce (cały wentylator wyciąga się w dół)
(ostatnio walczyłem z piszczącym wentylatorem i cały ten demontaż zajmuje mi poniżej 5 minut )
- u Ciebie najprawdopodobniej uszkodzony jest rezystor (taka ceramiczna kostka na dolnej części obudowy wentylatora) nie sposób go nie zauważyć wymieniasz, składasz i cieszysz się bryzą (ale dla pewności sprawdź czy nie jest zatarty sam wentylator)
S - Stowarzyszenie
K - Kierowców
O - Omijających
D - Definitywnie
A - ASO
najpierw odkręcasz schowek (trzy śruby na górze na wysokości zamka i dwie na dole na wysokości zawiasów) i pociągasz go delikatnie do siebie tak aby nie urwać kabli od oświetlenia schowka, odpinasz wtyczkę od lampki i masz do wszystkiego dostęp
czy tam też jest dostęp do parownika klimy (żeby go potraktować środkiem do odgrzybiania?). Mam jeszcze pytanko odnośnie wyjmowania schowka. Odłączamy wtyczkę od oświetlenia. A co z czarnym pudełeczkiem od odłączania poduszki powietrznej pasażera. nic się tam nie urwie???
... czy tam też jest dostęp do parownika klimy (żeby go potraktować środkiem do odgrzybiania?). ... A co z czarnym pudełeczkiem od odłączania poduszki powietrznej pasażera. nic się tam nie urwie???
TUTAJ masz fotkę po rozebraniu nawiewu. Po wyjęciu schowka trzeba jeszcze odkręcić od spodu chyba dwie śrubki trzymające taki plastik w którym siedzi rezystor do regulacji prędkości dmuchawy ( jeśli jest klimatronik to rezystora tam nie ma ) i wysunąć do dołu wentylator. Po lewej stronie widać aluminiowy parownik klimy. Co do wyłącznika poduchy to teoretycznie można go odłączyć ( jest chyba przykręcony na dwa wkręty ) ALE nie wolno włączać wtedy zapłonu ( najlepiej wynieś kluczyki gdzieś z garażu tak, żebyś musiał się ewentualnie zastanowić dlaczego nie masz ich przy sobie :diabelski_usmiech ), jeśli przekręcisz kluczyk to komp złapie błędy i bez VAG-a tego nie skasujesz. Jeśli przy odgrzybianiu będziesz musiał włączać nawiew, to wyjmij na chwilę ten przełącznik ze schowka, podłącz go bezpośrednio do wiązki i dopiero przekręcaj zapłon...
Komentarz