[O1] Przeciwmgielne reflektory. Przetopienie elementu.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SebastianW
    Classic
    • 2010
    • 12

    [O1] Przeciwmgielne reflektory. Przetopienie elementu.

    Pozdro dla czarnej OII FL SY 81xxx (kamila :wink: ) skrecającej w Bytomiu z Wrocławskiej w Chrzanowskiego dziś o 20-tej.
    Zauważyłem w ostatniej chwili i było za późno na cokolwiek. :diabelski_usmiech
  • Sebastian_S
    Ambiente
    • 2009
    • 172

    #2
    [O1] Przeciwmgielne reflektory. Przetopienie elementu.

    Witam.

    Jeździł ktoś z Was "długo" na przeciwmgielnych ? Ostatnio przejechałem ponad 450km praktycznie non stop na xenonach + przeciwmgielnych. Okazało się iż plastikowe elementy trzymające soczewkę od przeciwmgielnych roztopiły się (tylko te nad przesłoną - zapewne większa temp.).

    Było to tak:
    Jadąc w jedną stronę siadł mi bezpiecznik od przeciwmgielnych. Sądząc że źle wsadziłem żarówkę (świeciła dużo słabiej niż w drugim reflektorze rozkręciłem, poprawiłem) - świeciły identycznie. Wymieniłem bezpiecznik. I po długim weekendzie pojechałem z powrotem.
    (kolejne 450km). Świeciły cały czas (prawie 5 godzin), bezpiecznik jest ok, ale okazało się że podtopiły się plastikowe elementy trzymające soczewkę w reflektorze.

    Ostatnio wymieniłem żarówki H3 na RANGE POWER WHITE 55W - żeby świeciły podobnym odcieniem jak główne xenony. Przyznam, że wcześniej na zwykłych H3 nie jeździłem nigdy długo. I nie wiem teraz czy to wina żarówek czy też inżynierowie nie wzięli pod uwagę dłuższej jazdy na przeciwmgielnych, czy też na xenonie + przeciwmgielnych (niestety są w jednym reflektorze).

    PS. Tylko że dalej są to 55w. Więc powinno być OK.
    Jedną soczewkę sobie oczyściłem, drugą wymieniłem bo akurat miałem zapasową - dostałem gratis jak kupowałem odbłyśnik do xenona. Chyba wymienię na h3 philipsa premium i zobaczę, albo lepiej na HID xenona - przynajmniej temp będzie niższa.

    Chociaż z drugiej strony jak zobaczyłem te małe gówienka plastikowe, które trzymają soczewkę, a wszystko inne jest metalowe - to pomyślałem kto wpadł na taki "głupi" pomysł. W końcu średnica jest tam mała, a praktycznie cały element zamknięty z kilkoma małymi dziurkami. Temperatura nie ma nawet gdzie się ulatniać. Wystarczyło żeby te dwie metalowe części trzymały także soczewkę, a nie jakieś mikro plasticzki.

    Spotkał się ktoś z Was z takim przypadkiem, przy dłuższej jeździe?

    [center:0d78dea595]Roztopiony plastik widać na soczewce od przeciwmgielnych.

    [/center:0d78dea595]



    [center:0d78dea595]Barwa światła w H3 Narva RANGE POWER WHITE

    [/center:0d78dea595]

    [center:0d78dea595][/center:0d78dea595]

    [center:0d78dea595][/center:0d78dea595]

    [center:0d78dea595][/center:0d78dea595]

    [center:0d78dea595][/center:0d78dea595]

    [center:0d78dea595][/center:0d78dea595]




    [center:0d78dea595]Narva
    [/center:0d78dea595]


    [center:0d78dea595]Xenon
    [/center:0d78dea595]


    [center:0d78dea595]Narva + Xenon
    [/center:0d78dea595]



    [center:0d78dea595]Narva
    [/center:0d78dea595]


    [center:0d78dea595]Xenon
    [/center:0d78dea595]


    PS:
    "Specjalne wykonanie żarówek N A R V A charakteryzuje wysoki strumień światła o barwie światła lamp ksenonowych."
    - Barwa faktycznie jak napisali, ale strumień światła KIEPSKI (zwykłe H3 są dużo lepsze).

    "Żarówki wykonane w technologii UV STOP bezpiecznej dla nowoczesnych reflektorów plastikowych."

    Hmm - jutro sprawdzę dokładniej reflektory i zmienie na philipsa premium.

    Komentarz

    • Czader
      Ambiente
      • 2005
      • 145

      #3
      Czesc,

      mialem u siebie identyczny przypadek - ja nie jezdze dlugo na przeciwmg. tylko caly czas - uzywam przeciwmgiejnych jako dziennych ( nie jest to legalne ale co tam) oszczedzam w ten sposob zarowki +40% w glownych swiatlach ktore jak wiadomo swieca fajnie ale krotko.

      Wracajac do roztopienia - w Twoim przypadku to na pewno kwestia innych zarowek niz standardowe - u mnie wystapilo podtopienie jak kupilem nowe zarowki - stare jakos emitowaly mniej ciepla. Ciekawe ze wypalil sie jeden a zmienilem zarowki w obu.

      Naprawilem to bylo troche roboty rozebralem wszystko u mnie do tego na szbie od srodka byl bialy osad - musialem to wyplukac i jest OK. Jakos sie juz nie wypala.

      Pozdrawiam
      Czader

      OCTA COMBI 2003 ALH

      Komentarz

      • Sebastian_S
        Ambiente
        • 2009
        • 172

        #4
        Zamieszczone przez Czader

        Naprawilem to bylo troche roboty rozebralem wszystko u mnie do tego na szbie od srodka byl bialy osad - musialem to wyplukac i jest OK. Jakos sie juz nie wypala.

        Pozdrawiam
        Dokładnie - w prawym (od strony pasażera) też miałem taki nalot (jakby zadymiony reflektor) i musiałem wyczyścić. Najgorzej jest z tym przytopionym plastikiem, który ropływa się po soczewce przeciwmgielnych. Nie ma tego jak normalnie rozebrać - tylko trzeba czyścić przez otworki. Czyli wychodzi na to, że jednak jest to wada konstrukcyjna przeciwmgielnych.

        Wie ktoś z Was do jakiej temperatury rozgrzewa się D2S, a do jakiej h3
        PS. Jak podaje artykuł żarnik żarówki halogenowej może osiągnąć nawet 3400'c

        sama żarówka zapewne mniej.
        Może wyjściem jest przerobienie na HID?

        Komentarz

        • pablo_doctor
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2007
          • 791

          #5
          stawiam na zla mase zarowki ktora powodowala nadmierne ganie nie przez swiecenie tylko niewlasciwy kotakt. Dlatego tez wyrazniej swiecila dodatkowo gdyby to byla wina konkretnych zarowek to tak jak koledzy podpowiadaja - wypalilo by sie w obu reflektorach
          pablo_doctor

          Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

          CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

          http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

          Komentarz

          • Sebastian_S
            Ambiente
            • 2009
            • 172

            #6
            Zamieszczone przez pablo_doctor
            stawiam na zla mase zarowki ktora powodowala nadmierne ganie nie przez swiecenie tylko niewlasciwy kotakt. Dlatego tez wyrazniej swiecila dodatkowo gdyby to byla wina konkretnych zarowek to tak jak koledzy podpowiadaja - wypalilo by sie w obu reflektorach
            No tak, tylko że mnie się wypaliło w obu reflektorach, ale nie jednoczesnie.
            1. Założenie nowych żarówek - prawy refl. przecw. świeci widocznie słabiej.
            2. Pod koniec podrózy 450km w jedną stronę siada bezpiecznik.
            3. Wymiana bezpiecznika, poprawienie żarówek, świecą obie tak samo jasno.
            4. Droga powrotna - po zaparkowaniu zauważyłem, że przetopił się zaczep w prawym reflektorze.
            5. Wymiana projektora soczewki przeciwmgielnej.
            6. Żarówki świecą jednakowo jasno.
            7. Po tygodniu mniejszych kursów - zauważyłem przetopienie zaczepu w lewym reflektorze.

            Obecnie żarówki świecą takim samym światłem - ale taraz już nie wiem czy jest ono "słabsze" czy normalne (nie mogę porównać jednej do drugiej).

            Czyli pablo_doctor można założyć, że żarówki nie są wystarczająco mocno przytrzymane na zaczepach i po pewnym czasie się luzują powodując "nadmierne grzanie przez niewłaściwy kontakt".

            Ja się co raz bardziej zastanawiam czy to nie jest wina tych konkretnych żarówek. Niby NARVA 55W, ale może pomylili się przy pakowaniu, bo chyba robią też mocniejsze wersje. Póki co ich nie włączam.

            Komentarz

            • czernobyl
              L&K
              • 2008
              • 1276
              • Octavia III (5E3)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              Sebastian_S, a czy do O1 w halogeny nie powinny wchodzić H3 35w? może 55W generują więcej ciepła niż fabryka zakłada?

              Komentarz

              • cysterniarz
                RS
                • 2008
                • 1887
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez czernobyl
                Sebastian_S, a czy do O1 w halogeny nie powinny wchodzić H3 35w? może 55W generują więcej ciepła niż fabryka zakłada?
                są h3 55w
                cały czas jeżdzę na halogenach za dnia zamiast mijania i nic się nie dzieje, generują one mniej ciepła niż h4.
                Zamieszczone przez Sebastian_S
                zastanawiam czy to nie jest wina tych konkretnych żarówek. Niby NARVA 55W, ale może pomylili się przy pakowaniu, bo chyba robią też mocniejsze wersje
                ja mam wsadzone jakieś philipsy 55w +ileś (świecą trochę bardziej biało niż standardy) ale nie powoduje to wzrostu temp (bynajmniej u mnie).
                Może w opakowaniu były 100w przez pomyłkę :roll:

                Komentarz

                • Jeżyk
                  Rider
                  • 2009
                  • 691

                  #9
                  iekawe, czy ktoś próbował tego http://sklep.ledy.pl/zarowka-led-h3-...2v-p-1422.html Wiem, wiem homologacja, nielegalne itp. Ale piszecie, cały czas jeżdzę na halogenach za dnia zamiast mijania to chyba też jakoś mało legalne nie? A ledy generują znikomą temperaturę :wink:
                  Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                  Komentarz

                  • Sebastian_S
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 172

                    #10
                    O kurcze - nie wiedziałem, że są H3 w technologi LED... Ciekawe jak to świeci...
                    PS. Dzięki Jeżyk za info

                    źródło światła: multi LED 6w1, pobór mocy: 0,48W

                    to pewnie praktycznie nie grzeje. Tylko z tego co się orientuję, to LEDy wydzielają temperaturę do tyłu i w nowych refletkorach całych LEDowych - są wiatraczki do chłodzenia i przesyłania gorącego powietrza na "szkło" reflektora - żeby w zimie ogrzewało.

                    Chyba sobie zakupie i potestuje... 8)
                    PS. http://moto.allegro.pl/item823089361..._nowe_hit.html
                    z allegro :]


                    Trochę się rozejrzałem i sprzedający w specyfikacji zaznacza, ze diody te świecą słabiej niż zwykłe halogenowe. No i komentarz z forum elektronicznego "moc 0.48W, w najlepszym wypadku rownowartosc zarowki 3W." - czyli jak postojówka praktycznie hehe

                    Komentarz

                    • Jeżyk
                      Rider
                      • 2009
                      • 691

                      #11
                      Zauważ, że te z allegro to są trochę inne niż te, których adres Ci podałem. TE świecą do przodu, więc do soczewki chyba są lepsze a cena podobna. Zresztą ja się tam nie znam na reflektorach. Ogólnie może to być kanał za kilkadziesiąt zł ale jeśli ktoś używa halogenów do jazdy w dzień....
                      Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                      Komentarz

                      • Czader
                        Ambiente
                        • 2005
                        • 145

                        #12
                        Sebastian piszesz ze tam nie ma dojscia do halogenu - on sie bez problemu rozbiera na czesci pierwsze osobno soczewka plastik i metalowy odblysnik - pare srubek trzeba odkrecic i wszystko wychodzi ...
                        Czader

                        OCTA COMBI 2003 ALH

                        Komentarz

                        • Sebastian_S
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 172

                          #13
                          Zamieszczone przez Czader
                          Sebastian piszesz ze tam nie ma dojscia do halogenu - on sie bez problemu rozbiera na czesci pierwsze osobno soczewka plastik i metalowy odblysnik - pare srubek trzeba odkrecic i wszystko wychodzi ...
                          Hmm... Projektor wiem jak wyciągnąć, ale jak dobrze pamiętam, to metalowy odbłyśnik jest znitowany, chyba że się nie przyjrzałem i są to śruby? Rozbierałeś cały - rozdzielając metalowy odbłyśnik na dwie osobne części? Czy wyjąłeś tylko soczewkę i plastik (te plastikowe uchwyty co trzymają soczewkę, ale one są dociskane przez odbłyśnik do soczewki) ?

                          O to mi chodzi:
                          [center:bce7a6597b] [/center:bce7a6597b]

                          PS. Jak wrócę do domu, to zrobie zdjęcie za dnia.

                          Komentarz

                          • Czader
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 145

                            #14
                            nie rozbieralem calego tylko wydlubalem soczewke i plastik - juz dobrze nie pamietam ale tam jest taka jedna sruba co jak sie ja odkreci to luzuje sie soczewka u jakos wychodzi ....
                            Czader

                            OCTA COMBI 2003 ALH

                            Komentarz

                            • Sebastian_S
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 172

                              #15
                              Ta śruba jest od przesłony, więc jej nie ruszałem, ale poluzuje i zobaczę czy ma jakiś wpły na soczewkę.



                              PS. Odnośnie żarówki led H3 o których wspominaliśmy wcześniej. Wysłałem zapytania do osób, które ją kupiły. Dziś przyszły odp:

                              Witam,
                              Jeżeli chodzi o moc świetlną to bym nie polecał

                              Żarówka miała służyć w terenówce do oświetlania a świci jak żarówka postojowa.

                              Pozdrawiam


                              i druga

                              Witam
                              Swiatlo jest wyraznie slabsze
                              Zarówki ( ledówki ? :-) ) zostaly zastosowane jako wklad do dodatkowych reflektorów do jazdy dziennej - tu sa OK

                              pzdr


                              Czyli tak jak przypuszaliśmy...

                              Komentarz

                              • Gabrys1903
                                Drive
                                • 2009
                                • 55

                                #16
                                witam ja tez za dnia jeżdze na samych przeciwmgielnych i skończyło sie na mandacie 100zl pzdr policjant powiedzial ze to sa nieprawidlowe światła do jazdy w dzien.. he

                                Komentarz

                                • fireman6
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 360

                                  #17
                                  Heh dlatego ja dla bezpieczeństwa jak na cb słyszę, że stoją to zapalam mijania, a tak też ganiam na przeciwmgielnych bo ładnie wygląda :P
                                  Skoda Octavia 1.9TDi Ambiente Rider 04r
                                  Zapraszam https://www.facebook.com/detailingzpasja

                                  Komentarz

                                  • Gabrys1903
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 55

                                    #18
                                    ale moj znajomy kolegów w niebieskich mundurach powiedzial mi po fakcie ze jak chca za swiatla wlepic 100zl to zeby odmowic i ze chcemy wniosek do sadu. bo ze za 100zl to im nie warto wysylac do sadu, i sad by sie tym nie zajjal bo sa inne sprawy

                                    Komentarz

                                    • rims.net.pl
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 214

                                      #19
                                      Gabrys1903 To ci kolega zle powiedział - oddadza do sądu i jeszcze zapłacisz dodatkowo koszty sądowe bo ponosi je zawsze osoba ukarana jesli policja ma racje - w tym przypadku ma racje wiec zamiast 100 byś zapłacił 500

                                      Sebastian_S, Co do głownego tematu - Ja mam przerobione na HID'y przeciwmgielne - tez sie obawialem czy aby HID nie bedzie się grzał bardziej niz halogen H3 - ale niepotrzebnie sie martwiłem, temperatura jest niższa.

                                      Sprawdzam co jakis czas co się z tym dzieje - wlasnie głownie pod kątem przytopień plastików, zmatowienia poliwenglanu reflektora - i nic 8)

                                      Po jeździe na samych przeciwmgłowych obudowa reflektora nad soczewką jest ciepła ale nie jest gorąca.
                                      Leasing bez BIK
                                      http://www.doradcaleasingpolski.pl tel. 693 784 723

                                      Moja czeszka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37149

                                      Komentarz

                                      • Sebastian_S
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 172

                                        #20
                                        No na xenonie jest ok.

                                        Jak się później okazało to badziewie mi przetopiło wtedy: żarówki H3 NARVA RANGE POWER WHITE 55W z alledrogo.
                                        Najpierw w jednym, później w drugim. Ogólnie też marnie świeciło, tylko poświata była jak w xenonie 6000k może 8000k. Więc wymieniłem H3 na HIDy i jest ok.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...