[O1] Biały dymek na zimnym silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dany1694
    Classic
    • 2010
    • 12

    [O1] Biały dymek na zimnym silniku

    Zamieszczone przez Morgoth
    Zamieszczone przez MisiekWAW
    Czyli ile :?:

    Mazda 3 MPS

    przegląd po 15000km - 610zł
    przegląd po 30000km - 626zł

    z olejem
    No właśnie wszystko zależy od tego oleju, bo można wziąć najtańsze gówno (czyli rekomendowany przez Toyotę Castrol bodaj 5W30, albo jakiś podobny Toyotowy Shell), albo coś lepszego, a to bije po cenie.
    Ja zawsze biorę Mobil1 5W50, a taki nie każde ASO ma i muszą kupować bańkę, albo ja kupuję, tylko że wtedy płacę za bańki, a nie faktycznie wlaną ilość. aha, silnik nigdy nie wziął oleju na tyle, żebym musiał dolewać między przeglądami, a wcale nie był traktowany emerycko.

    Nie mam przy sobie ceny za przegląd po 15.000, potem to już wpisywałem w Excela i mam pod ręką. No więc tak, wszystkie ceny na Mobil1 5W50, 2-litrowy benzynowy Avensis :
    - przegląd po 30.000 km (tzw. duży) = 800 zł (Siedlce), 900 - 1.200 zł (Wawa)
    - przegląd po 45.000 km (tzw. mały) = 820 zł (Wawa)
    - przegląd po 60.000 km = 1.200 zł (Wawa)

    Najpierw dzwoniłem do wszystkich ASO w promieniu 100km od Wawy, potem znalazłem jedno "ulubione" ASO i jeździłem w ciemno do nich, stąd od 45.000 km brak porównania cen.

    BTW gdzie serwisujesz Mazdę?
    W Lublinie, olej kupuje sam Mobil 1 ESP Formula 5W30, ceny w Warszawie zbliżone do podanych przez Ciebie
  • ozzi
    Drive
    • 2009
    • 87

    #2
    [O1] Biały dymek na zimnym silniku

    Witam wszystkich, już jakiś czas temu opisywałem swój problem z dymieniem jak jest silnik zimny -- efekt ustępuje jak silnik sie zagrzeje. Wiem, że jest pare osób na forum które mają ten sam problem. Udało mi się zlikwidować efekt --- u mnie przyczyna była po stronie nieszczelności pompy podciśnienia został wymieniony uszcelniacz ( dużo osób podpowiadało że to uszczelka pod głowicą, turbina .... proponuję zacząć od właśnie uczelniacza pompy podciśnienia -- znikomy koszt w porównaniu do wymienionych). Poprawę zauważyłem też w mnijeszym spalaniu, cichszej pracy silnika, auto żwawiej pracuje i 100% wyeliminowanie dymienia na zimnym silniku jak się przyspiesza -- wtajemniczeni wiedzą o co chodzi. To tyle mam nadzieję, że mój post pomoże --- pozdrawiam
    Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

    Komentarz

    • swietlikx
      Classic
      • 2009
      • 13

      #3
      czy oprócz białego dymku miałeś problemy z rozruchem na zimnym silniku? (dłuższe kręcenie rozrusznika, nie równa praca silnika zaraz po uruchomieniu)
      pozdrawiam

      Komentarz

      Pracuję...