[O1] dziwnie dziejace sie rzeczy z silnikiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wecia91
    Classic
    • 2010
    • 11

    [O1] dziwnie dziejace sie rzeczy z silnikiem

    petw, instrukcja poszła dwa dni temu na PW
  • morgh
    Drive
    • 2009
    • 90

    #2
    [O1] dziwnie dziejace sie rzeczy z silnikiem

    Witam, przyszedl czas na rozwiazanie mojej zagadki
    wszystko zaczelo sie od tego jak przegrzal mi sie silnik bo termostat mi sie zawiesił.
    teraz ubywa mi woda w ilosci zbiorniczek / 1000 km wczesniej przed wymiana korka od zbiorniczka ubywalo zbiorniczek /500km. ( pierwsza objawa). Jak stoje na skrzyzowaniu z nawiewów leci chlodne powietrze, jak rusze i jade to leci gorace ( druga objawa). Rano po nocy strzela mi z rury, szarpnie, przygasnie itp.
    a teraz a , b , c

    a) uszczelka pod glowica ewentualnie glowica???
    b) nieszczelny układ ??
    c) inna mozliwasc jesli tak to jaka??
    Z gory dziekuje i pozdrawiam

    P.S jezeli znacie jakiegos dobrego mechanika w Łodzi to dajcie znac

    Komentarz

    • kazik4x4
      RS
      • 2008
      • 2728

      #3
      yy... a układ to nie jest zapowietrzony? Mała ilość płynu w chłodnicy, płyn nie dociera do parownika gazu bo zakładam że masz gaz - stąd to przerywanie, stoisz - zimne, ruszysz ciepłe - na wolnych obrotach pompa wodna nie podaje płynu aż do nagrzewnicy, ruszasz to wzrastają obroty - wzrasta i przepływ wody więc nagrzewnica się robi ciepła.

      Co do ubywania, to mało płynu się szybciej przegrzewa i paruje/kipi/wycieka.
      Sprawdzić układ.

      Mam nadzieję że pomogłem, a jak pomogłem to wciśnij "pomógł"))

      Komentarz

      • morgh
        Drive
        • 2009
        • 90

        #4
        układ jest odpowietrzony woda dolewana do normy a szapie na benzynie a co do tego stoisz - zimne, ruszysz ciepłe to u szwagra nie ma tego a mopma wody wymieniana 10kk km temu
        czytalem na forum gosc mial tak samo stoisz - zimne, ruszysz ciepłe i to byla uszczelka ale najpierw sprawdzil w zbiorniczku zawartosc CO2 gdzie takie cos mozna sprawdzić ( najlepiej w Łodzi)??

        Komentarz

        • kazik4x4
          RS
          • 2008
          • 2728

          #5
          Zamieszczone przez morgh
          układ jest odpowietrzony woda dolewana do normy a szapie na benzynie a co do tego stoisz - zimne, ruszysz ciepłe to u szwagra nie ma tego a mopma wody wymieniana 10kk km temu
          czytalem na forum gosc mial tak samo stoisz - zimne, ruszysz ciepłe i to byla uszczelka ale najpierw sprawdzil w zbiorniczku zawartosc CO2 gdzie takie cos mozna sprawdzić ( najlepiej w Łodzi)??
          To jak Ci szarpie na benzynie, to powodów szarpania szukaj po stronie układu zasilania w paliwo i elektryki - to pewne, chociaż zaraz zaraz, może być i uszczelka pod głowica lub nawet sama głowica być pęknięta i nieszczelna- puszcza Ci przez noc trochę wody do cylindrów, bardzo niewiele ale zawsze i zanim to odparuje to takie sa objawy że szarpie.

          Wody w ojelu nie ma?? Jaki kolor jest na bagnecie? Ja białawy to na pewno olej&woda=mix.

          A co do zawartości CO2 to pierwsze słyszę)) Co to ma do tego?? Chyba że sprawdzają czy gazy spalinowe nie przedostają się do ukłądu chłodzenia a tam CO2 jest...

          Komentarz

          • morgh
            Drive
            • 2009
            • 90

            #6
            olej jest czyst jak lza i to mnie własnie zastanawia.
            a co do badania to wlasnie chodzi o to czy nie przedostaja sie gazy do ukladu

            Komentarz

            • GeorgeF
              Drive
              • 2009
              • 60

              #7
              Może "wydmuchało" uszczelkę w takim miejscu, że ciśnienie z cylindrów przedostaje się do układu chłodzenia na co wskazuje zimny nadmuch przy niskich obrotach (zapowietrza się).
              O1 Tour 2009, 1.6 BFQ.

              Komentarz

              • rss
                L&K
                • 2009
                • 1098

                #8
                zacznij od dokladnego obejrzenia wszystkich polaczen silnika, wezy od plynu i chlodnicy - na wypadek peknietego weza lub opaski.
                na cieplym silniku sprawdz czy przewody silnik-chlodnica sa twarde (czy uklad trzyma cisnienie)
                przyczyn moze byc kilka - UPG lub nawet peknieta (albo zwichrowana) glowica.
                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                _________________________________________
                Do sprzedania:
                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                zaciski do hamulcow 280mm.

                Komentarz

                • morgh
                  Drive
                  • 2009
                  • 90

                  #9
                  byłem wczoraj u mechanika i diagnoza albo UPG albo glowica w przyszlym tygodniu naprawa sie okaze ale dzieki za zainteresowanie napisze co i jak

                  Komentarz

                  • robak013
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 101

                    #10
                    Jaki masz przebieg? Ja ma 135k i termostat wymieniałem w zeszłym roku bo mi wskaźnik temperatury szalał, jak jechałem wskazówka leżała jak się zatrzymałem 90 stopni. Po wymianie było ok. Płynu też dolewam co jakiś czas ale teraz znowu temperatura zaczeła skakać. Zadzwoniłem do znajomego mech że znowu termostat do wymiany. Kazał mi sprawdzić czy nie widać pęcherzyków powietrza w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu korka na ciepłym silniku (nic takiego nie zauważyłem). Patrzyłem olej na bagnecie i pod korkiem żadnych śladów białego nalotu. Też zaczynam się zastanawiać co to jest ale chyba bez naprawy się nie obejdzie. i czasami wyrzuca wode z rury to normalne?
                    Jaki są koszty wymiany uszczelki?
                    Nie mam LPG.

                    Komentarz

                    Pracuję...