Obrót kierownicy O1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adym
    Ambiente
    • 2008
    • 179

    Obrót kierownicy O1

    Dla odświeżenia:
    Kraków ul. Armii Krajowej w strone ul Czarnowiejskiej zaraz za wiaduktem jest fotoradar. Montowany przed godziną :wink:
    swoja droga bardzo czesto w tym miejscu daja suszarke
  • melon721
    Drive
    • 2007
    • 55

    #2
    Obrót kierownicy O1

    Witam!
    Auto jeździ prosto tylko obrót kierownicy w prawo jest o pół obrotu większy niż obrót w lewo, może ktoś wytłumaczyć czy to normalne czy do regulacji
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      jeśli ci to przeszkadza, a wiąże się z tym różny promień skrętu, geometria pomoże. po prostu nie masz centralnie ustawionej maglownicy do jazdy na wprost. regulacja końcówkami drążków kierowniczych załatwi sprawę
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • melon721
        Drive
        • 2007
        • 55

        #4
        znaczy wiesz co, nie wiem czy to może być przyczyną ale zrywa mi przeguby wewnętrzne w lewym kole, znaczy sie raz miałem taki przypadek że mocniej skręciłem w prawo i bach auto stanęło i wymieniałem na nowy przegub, a przy większych prędkościach i gwałtowniejszych skrętach w prawo czuje bicia na lewym kole ogólnie niesamowicie denerwujące nie wiem czy to może być przyczyną jesli geometria koła nie taka jak powinna

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          zrywa ci przegub wewnętrzny??? takowe padają bardzo rzadko. przegub wewnętrzny masz przy skrzyni, a zewnętrzny przy kole. oczywiście może to być przyczyną (kąt pracy przegubu jest ograniczony, im go bardziej przegina tym większe szanse na uszkodzenie). co do bicia to geometria może być przyczyną ale pośrednią, czyli pada przegub, potem łożysko i masz bicie gotowe. możesz też mieć krzywą zwrotnicę. każde niewyważenie lub zły kąt pracy zjada łożyska jak i przeguby
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • melon721
            Drive
            • 2007
            • 55

            #6
            tak dokładnie chodzi o przegub wewnętrzny, raz skręciłem za mocno w prawo i ciut szybciej i tylko słuchać było jak coś tam w lewym kole zarechotało i potem koniec jazdy, już tak nie robię bo wiem ze stanie się to samo, ale tak jak mówie jak jadę szybciej i w zależności jak ostry promień skrętu w prawo obiorę to czuć bicia na kierownicy.

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              trochę mnie to dziwi. przegub wewnętrzny pracuje przy małych odchyleniach w porównaniu z zewnętrznym. spotkałem się kiedyś z przypadkiem; auto po dzwonie (golf 4), zawieszenie na tyle poprzestawiane, że półoś była za krótka i rwało przegub. dopiero dorobienie dłuższej pomogło. robiłeś geometrię?
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • melon721
                Drive
                • 2007
                • 55

                #8
                geometrii nie robiłem, jedynie co to blacharz pomierzył mi punktu blacharskie i stwierdził że auto jest "proste", ale bez geometrii chyba się nie obejdzie

                Komentarz

                Pracuję...